Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Medlemsinnlogging
amigo






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook
Anmeldelse

Army of Two: The 40th Day

Tekst: Magnus Tellefsen

Salem og Rios er tilbake i krigsmanesjen, og det er duket for mer flerspiller-action, en bråte nye våpen, nye spillelementer og masse annen snacks. Men det store spørsmålet er om det gjør det morsomt.

Jeg har gledet meg stort til 2010, hvor topptittel etter topptittel etter planen skal komme som perler på en snor, flott fordelt utover hele året. Det var derfor med en aldri så liten "da er vi i gang!"-følelse jeg mottok Army of Two: The 40th Day-promoen i posten, og med det fikk sjansen til å teste det jeg anså for å være årets første storspill.

For jeg så en masse potensiale i det første Army of Two-spillet, og jeg følte at selv om det kanskje ikke leverte på alle fronter, hadde Electronic Arts virkelig truffet en nerve i markedet ved å levere en nesten totalt samarbeidsorientert spillopplevelse, noe det på den tiden var skammelig få av. Jeg gledet meg allerede da til en oppfølger som kunne fikse opp i spillets svake sider.

Army of Two: The 40th Day er ikke en slik oppfølger, la det være klart. Det har riktignok tatt med seg de beste elementene fra originalen, men også denne gangen sliter spillet med å holde på interessen min. Konsentrasjonen begynte å svikte allerede kort tid ut i spillet, og etter å ha fått servert første porsjon av hva som etter hvert skulle vise seg å være den tynneste historie-suppa jeg har vært borte i på lenge - hovedpersonene Rios og Salem er på oppdrag i Shanghai da byen blir invadert av foreløpig ukjente slemminger - merket jeg at jeg allerede begynte å gå lei.

I opplæringsdelen blir jeg introdusert til en del nye funksjoner i spillet, blant annet den morsomme "mock surrender"-taktikken, hvor man først later som om man gir seg, for så å trekke pistolen og fyre løs i sakte film. Eventuelt kan partneren din forbli i skjul da du går frem, og han får da muligheten til å overraske dem med et par velplasserte skudd mens de ennå konsentrerer seg om deg. Å prøve på dette i enspillerdelen er dog stort sett bortkastet - du kan aldri stole på at AI-partneren din gør som du forventer.

En annen ny funksjon er muligheten til å snike seg inntil og gripe fiender for enten å bruke dem som skjold eller ta dem som gisler, noe som kan føre til at de andre soldatene i rommet legger ned våpnene sine. Dette krever dog at man står i pinlig nøyaktig vinkel i forhold til den utvalgte soldaten, og uhyggelig ofte endte det med at jeg ble oppdaget før jeg fikk igangsatt den planlagte taktikken. AI-partneren min klarte derimot dette med stort hell, men i samarbeid med en kompis var det ofte et mareritt uten like.

Aggro-systemet er derimot en liten genistrek, og er helt klart det sterkeste kortet til Army of Two: The 40th Day. Et meter på toppen av skjermen forteller hvem av Salem og Rios som har mest oppmerksomhet fra fienden, og man kan bruke dette aktivt hele tiden for å snike seg ut på flanken for en bedre vinkel å skyte fra. Man skaffer seg aggro ved å skyte vilt i fiendens retning, gjerne med våpen som er spesialtilpasset for å trekke til seg ekstra oppmerksomhet.

Tilpassing av våpen spiller en enorm rolle i spillet, og man har rundt en fantasillion forskjellige duppeditter og modifikasjoner å tilegne favorittvåpenet sitt for at det skal fungere som best i lagdynamikken man har bestemt seg for på forhånd. En spiller med våpen ment for å trekke til seg tung aggro og en partner med en lav-aggro snikskytterrifle er en effektiv kombinasjon som kan brukes i de aller fleste situasjoner.

Et av de merkeligste tilleggene i spillet er moralsystemet. Rios og Salem skal nå ta en rekke moralske valg i løpet av spillets gang, og basert på disse får man positivt eller negativt utslag på moralpoengene sine - poeng som ikke betyr noe som helst for hvordan spillet utarter seg. Etter hvert valg blir vi presentert en Kill Bill-aktig tegnefilm hvor vi får se konsekvensene av våre handlinger. Det merkelige er at man ofte kan ta de edleste valgene, og fremdeles få servert en tegnefilm som viser at vedkommende enten dør senere uansett, eller at de innen kort tid kommer til å være ansvarlige for at mengder av uskyldige dør.

Hva prøver de å fortelle oss med dette? Jeg aner ikke. Jeg tolket det dit hen at det ikke var noe poeng i å være et godt menneske, og valgte etter hvert kun egoistiske og tilsynelatende onde valg resten av spillet. Jeg sover godt om natta for det om, de hadde sikkert dødd en fryktelig død uansett... Når man skal inkludere et moralsystem, hadde det vært fint om man i det minste kunne føle seg bedre om man tar de antatt gode valgene, ikke som en drittsekk.

Men det største ankepunktet med Army of Two: The 40th Day er hvor sjangerforvirret det er. Ved første øyekast er det en såkalt cover shooter - et spill i Gears of War-gata, hvor man ved hjelp av taktiske manøvre tar seg frem via utplasserte dekningspunkt. Eller kanskje et action-spill, hvor frenetiske og storslåtte kamper setter nervene i høygir, og hvor man i rolige perioder stadig er på vakt for innkommende angrep. Alle elementene i spillet tilsier en av disse, men i praksis er det vanskelig å beskrive det som noe annet enn et rent skytespill. Og da tenker jeg på lyspistolspill - som Time Crisis og House of the Dead.

Det er nemlig aldri spennende. Man ankommer et område som muligens har et par-tre soldater stilt opp rundt noen gisler, og etter endt kamp, flommer det på med fiender. Og vi snakker hundrevis på det meste. Som i nevnte lyspistolspill må noen fiender skytes i ryggsekken eller ammunisjonsbeltet, men bortsett fra det snakker vi om bølge etter bølge med totalt tilbakestående fiender som benytter seg av grensesprengende taktikker som "stå på samme sted og stikke hodet opp nå og da" og "løpe mot pågående skuddsalver i håp om å slå ned han med hagla".

Grafisk er spillet til tider nydelig: Detaljerte omgivelser, flotte effekter og gode animasjoner. På sitt verste er det uholdbart, med bygninger som eksploderer i biter som hadde passet bedre inn i Tetris, latterlige animasjoner og fiender som like godt kunne vært tinnsoldater. Man får servert ekstreme tilfeller av begge leire, men totalt sett nuller hde verandre temmelig godt ut.

Army of Two: The 40th Day er et middelmådig spill med gode ideer som bør utforskes videre, og det har fryktelige sider, som det elendige kameraet, de unøyaktige kontrollene, dårlig AI og så videre. Jeg hadde problemer med å motivere meg selv til å skru på spillet hver gang jeg skulle sette meg ned med det - og jeg får til og med betalt for det.

Det skal likevel nevnes at spillet er mange hakk mer underholdende når man spiller det i samarbeid med en kompis, noe jeg selv gjorde rundt halvparten av tiden. Å slippe å basere seg på en talentløs AI-partner, og heller sitte og planlegge taktikker over headsettet, er til tider virkelig morsomt. Spillet kommer til sin rett når en nøye forberedt plan lykkes, og det er tydelig at mye av utviklingen er fokusert rundt denne dynamikken, derfor en sterk femmer.

Men dette gjelder ALLE samarbeidsspill. Det er alltid morsommere å spille med en venn, nettopp fordi man gjør noe sosialt med folk man liker. Når det er det absolutt eneste benet Army of Two: The 40th Day har å støtte seg på, er det noe som mangler. Med unntak av Aggro-systemet finnes det drøssevis av spill som gjør ting bedre enn dette. Jeg håper virkelig at Electronic Arts går i seg selv og leverer en bedre oppfølger neste gang, eller om de eventuelt heller bare tar med seg Aggro-systemet over til en helt ny serie og starter på nytt.

Jeg håper virkelig at dette blir det eneste spillet i den etterlengtede 2010-rekken av topptitler som leverer såpass under par. Bank i bordet.

Army of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th Day
Army of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th Day
Army of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th Day
Army of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th Day
Army of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th DayArmy of Two: The 40th Day
Relaterte linker:
Kommentere tekst

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--


Ønsker du å publisere dette på Facebook?
Kommentarer
  • Skrevet av: Zyrocz
    2010-01-17 22:30
    Beklager PerPenger, trodde du dømte spillet utifra anmeldelsen til Gamereactor.


    Har nå fullført Champaign'en 2 ganger på singleplayer og ja, jeg må innrømme at AI'en på lagkammeraten min svikter noen ganger, men om man sammenligner denne AI'en med lignende fra andre spill så er det virkelig ikke så gale, og om man ser på Gears of War f.eks. Om man falle ned på Singleplayer'en der så må man loade checkpoint, med mindre man spille co-op, på dette så får man ivertfall en sjangse til å bli redda av lagkammeraten sin.
    Merk: Har fortsatt ikke merka problemer med at han dør i forsøket på å redde meg.
     
  • Skrevet av: PerPenger
    2010-01-16 14:48
    Citerer Zyrocz:
    Jeg kan ikke tro det, rett ovenfor skriver PerPenger "Skuffende... " Selv om jeg netopp skrev at spillet ligger på rundt 77% på Gamerankings.

    Unnskyld at jeg hadde så høye forventninger da...
     
  • Skrevet av: zombiedeathray
    2010-01-16 14:33
    Har venta så lenge på at oppfølgeren til et av verdens beste sammarbeidingsspill skulle komme, også skuffer det så JÆVLIG! Neste blir vel at just cause 2 (som de har brukt 3 og et halvt år på) får 3/10
     
  • Skrevet av: Zyrocz
    2010-01-16 14:17
    Jeg har nå spilt gjennom spillet for første gang og har begynt på nytt og jeg må si at AI'en på lagkameraten min er topp, når jeg dør så kommer han ikke med mindre han er et par meter fra meg, det er få fiender eller jeg roper på han, har ikke en eneste gang opplevd at han har dødd i forsøket på å redde meg, noe som skjedde altfor mange ganger på forgjengeren.

    Kan allerede se at dette blir 2010s mest undervurderte spill, men jeg håper det vil komme ut utvidelsespakker med flere missions, extraction missions og, selvfølgelig, nye våpen og våpendeler. Er bare 3 pistoler (secondary) med i spillet noe som er altfor lite.
     
  • Skrevet av: gamerZen
    2010-01-16 00:40
    Skjønner ikke at folk syns dette er dårlig jeg har spillt en del online og syns det er dritfett!


    Har ikke spilt så mye av storyen men det er kun fordi jeg spiller med en kompis av meg.
    Men hittil er det grisefett

    Skal nok komme med en anmeldelse selv når jeg er ferdig med det, så se fram til det
     
  • Skrevet av: Magnus Tellefsen
    2010-01-15 22:48
    Zyrocs: Du har bare ikke opplevd det ennå, det har jeg. Din beskrivelse av AI'en stemmer altså ikke. Det gjør min.

    Av alle ting du mener man skal være enige om å være uenige om, så må du trekke frem en objektiv observasjon?
     
  • Skrevet av: Freddyboy45
    2010-01-15 21:09
    Jeg derimot hadde gitt dette 2/10 ut ifra demoen. Grafikken er absolutt ikke å skryte av. Kontrollene var helt på trynet. Kameraet sugde noe heftig. Alt er bare lame. xD
     
  • Skrevet av: Zyrocz
    2010-01-15 19:17
    [I] dette spillet er han i cover til du enten roper at han skal komme (når du ligger nede) eller til fiendene er borte.

    Nope, opplevde det motsatte flere ganger i løpet av spillet.


    Vi kan ivertfall være enige om å være uenige da.
     
  • Skrevet av: Crazy Kraken
    2010-01-15 12:50
    Ja, du tenker 7/10 fordi det er det vi er vant til å mene er middels. Eller, det er ihvertfall sånn for de fleste.

    5/10 er jo midt på karakterskalaen, og det betyr jo at spillet er helt greit. Det kan være underholdene, men det er ikke så veldig bra.
     
  • Skrevet av: KussenX
    2010-01-15 12:48
    Dette spillet er alt det eneren var og enda litt til... har ikke spilt så veldig mye men foreløpig ligger det på 7/10. Med andre ord et ganske bra spill
     
  • Skrevet av: Crazy Kraken
    2010-01-15 12:34
    Syns det virket som en god og rettferdig anmeldelse. Etter demoen å dømme, så er spillet til tider elendig alene, men det har også endel underholdings verdi når man spille med noen. Jeg kjøper ikke det her.
     
  • Skrevet av: Eplemos
    2010-01-15 12:15
    selve spillet er dårlig,men utrolig morro med en kompis
     
  • Skrevet av: Dr Madnar Petrovich
    2010-01-15 08:25
    Har kun spilt demoen på dette spillet. Anmeldelser (ikke bare gamereactor) har jeg lært å ta med en god klype salt.

    Men etter å ha spilt litt på demoen så har jeg ikke helt følelsen av at jeg skal kjøpe dette nå med en gang. Dette blir nok som med det første spillet, jeg kjøper det når det havner i billig-kurven.
     
  • Skrevet av: Magnus Tellefsen
    2010-01-15 00:46
    [I] dette spillet er han i cover til du enten roper at han skal komme (når du ligger nede) eller til fiendene er borte.

    Nope, opplevde det motsatte flere ganger i løpet av spillet.
     
  • Skrevet av: dan andre
    2010-01-14 23:00
    ikke overaskende egentilig..
     
  • Skrevet av: Zyrocz
    2010-01-14 22:36
    Vet, men jeg likte veldig godt eneren også, men tror kanskje spillet vil synke til en 8/10 om jeg går raskt lei av online delen, men Extraction er en form for Horde, Zombie mode o.l. og den er utrolig bra gjennomført så den bringer kanskje mer liv til spillet.

    Til de som ikke vet hva det er skal jeg forklare, alle som forhåndsbestillte spillet på enkelte butikker fikk en kode som gir 30 dager eksklusiv spilling på denne online mooden, så blir den åpen for alle (etter 30 dager fra realese).
    Det er 4 forskjellige "Extraction Champaigns" som kan spiller med opptil 4 spillere. Hver av de 4 Champaign'ene inneholder 16 stages og hver stage inneholder 4 rounds (rundt 30-40 fiender). 2 havner på det ene laget og 2 på de andret, merk lagene tells bare for hvilket lag som har mest poeng, begge laga sammarbeider. Man kan revive folk som ligger nede, men om de dør er de ute i resten av den stag'en, om alle dør må man begynne på nytt fra den stag'en man er på (ikke fra hele champaignen).
    Man får velge weapon loadout utifra de samme som på online.
     
  • Skrevet av: HitmansBullet
    2010-01-14 22:12
    Citerer Zyrocz:
    HAHA, AI'en er utrolig oppgradert fra det forrige. På forgjengeren død teammaten din ofte fordi han kom bort å gjennopliva deg når 10 fiender skjøt mot han. På dette spillet er han i cover til du enten roper at han skal komme (når du ligger nede) eller til fiendene er borte.
    Han gjør alt du ber deg om og holder seg i cover. Om man sammenligner AI'en på dette spillet mot slik som Operation Flashpoint Dragon Rising er dette soleklart vinneren.

    Anbefaler enhver person som liker skytespill/tredjepersons skytespill å sjekke ut dette.

    Det største minuset er at man ikke unlocker noe på online og man kan bare bruke noen forhåndslagde "weapon loadouts", i et spill med så mye oppgraderinger til en god del våpen blir dette bare feil, de kunne laga en blanding av MW2's og AoT's singleplayer å fått en utrolig god onlinedel. Men Extraction er superb gjennomført så spillet får sålangt en 9/10 med meg.


    Hva er det du sier for noe?! Det er jo langt mer enn skalaen på Gamerankings da!
     
  • Skrevet av: Zyrocz
    2010-01-14 21:30
    HAHA, AI'en er utrolig oppgradert fra det forrige. På forgjengeren død teammaten din ofte fordi han kom bort å gjennopliva deg når 10 fiender skjøt mot han. På dette spillet er han i cover til du enten roper at han skal komme (når du ligger nede) eller til fiendene er borte.
    Han gjør alt du ber deg om og holder seg i cover. Om man sammenligner AI'en på dette spillet mot slik som Operation Flashpoint Dragon Rising er dette soleklart vinneren.

    Anbefaler enhver person som liker skytespill/tredjepersons skytespill å sjekke ut dette.

    Det største minuset er at man ikke unlocker noe på online og man kan bare bruke noen forhåndslagde "weapon loadouts", i et spill med så mye oppgraderinger til en god del våpen blir dette bare feil, de kunne laga en blanding av MW2's og AoT's singleplayer å fått en utrolig god onlinedel. Men Extraction er superb gjennomført så spillet får sålangt en 9/10 med meg.
     
  • Skrevet av: HitmansBullet
    2010-01-14 15:08
    Citerer hamletsss:
    Var aldri sikker på om jeg skulle gidde å kjøpe dette uansett, så noe stort tap er det jo ikke... Men jeg blir seriøst deppa når jeg leser sånne anmeldelser. Jeg mener, i et intervju sa en av produsentene at AIen var noe de jobbet hardt med, også ender det opp sånn? Står de bare og lyver oss opp i trynet? Når det er sagt kommer jeg til å sjekke noen andre sider før jeg bestemmer meg. Blir vel GT, GS og Angry Joe tenker jeg. Orker ikke IGN, de suger påle


    Nå kan det jo faktisk hende de jobbet ganske hardt, bare med feil ting..
    Jeg vil tro de brukte en del tid på å få til maske-editoren fks. og å få til fet customization av våpen, uten at de ble seende overdrevne og urealistiske ut. Virkelig synd de da har kontroll, skyting og kameravinkler som andreprioritet.
     
  • Skrevet av: thebutcher
    2010-01-14 11:09
    Husker best fra Army of Two, da Rios spurte Salem midt i en kamp: "who is your favourite rapper in the wu-tang clan?" Gøy med sånne små samtaler i mellom hovedpersonene...
     
  • Skrevet av: Critical92
    2010-01-13 23:51
    Dette var vel harsh da, syns det er good fun jeg, 7/10 er jo den mest rimelig karakteren hvis du leser 5+ anmeldelser.
     
  • Skrevet av: hamletsss
    2010-01-13 23:05
    Var aldri sikker på om jeg skulle gidde å kjøpe dette uansett, så noe stort tap er det jo ikke... Men jeg blir seriøst deppa når jeg leser sånne anmeldelser. Jeg mener, i et intervju sa en av produsentene at AIen var noe de jobbet hardt med, også ender det opp sånn? Står de bare og lyver oss opp i trynet? Når det er sagt kommer jeg til å sjekke noen andre sider før jeg bestemmer meg. Blir vel GT, GS og Angry Joe tenker jeg. Orker ikke IGN, de suger påle
     
  • Skrevet av: KussenX
    2010-01-13 22:50
    uff uff... har forhåndsbestilt dette og henter det etter skolen imårra, men jo flere anmeldelser jeg leser jo dårligere ser det ut
     
  • Skrevet av: dirty hitman
    2010-01-13 22:02
    Skal fortsatt skaffe det.
     
  • Skrevet av: Magnus Tellefsen
    2010-01-13 21:35
    Zyrocs: Orker ikke engang å lese dette...

    ...men jeg krever å bli hørt når jeg kritiserer det!
     
  Flere leserkommentarer>>
Grafikk:7
Gameplay:5
Lyd:8
Holdbarhet:5
Vår karakter:5/10
Pluss:
Aggro-systemet, maske-HUD'en, tilpassing av våpen
Minus:
Ensformig, enormt vekslende kvalitet, meningsløst moralsystem, fryktelig kamera, kjedelige fiender, dårlig AI på fienden, klønete AI-partner i enspillerdelen, burde vært bundlet med lyspistol
Spillinfo
  • Format:
    PS3, PSP, Xbox 360
  • Sjanger:
    Action
  • Utvikler:
    EA Montreal
  • Utgiver:
    EA
  • Antall spillere:
    1-2
  • Antall spillere online:
    1-10
  • Åldersgrense:
    Fra 18 år
  • Utgis:
    14 januar 2010
Army of Two: The 40th Day
Din spillsamling
Deres karakter:3/10
Lignende spill

De 20 siste programmene:
(Intervjuer, reportasjer, anmeldelser m.m.)

GDC: Dreamfall Chapters - Interview
2013-05-18

We caught up with Red Thread Games' Dag Scheve (writer) and Martin Bruusgaard (lead designer) to discuss the recently kickstarted Dreamfall Chapters.

Call of Duty Championship Spesial #3
2013-05-17

Er de beste CoD-spillerne for superstjerner å regne? Vi forhørte oss med spillerne under Call of Duty-VM i Hollywood.

Spin the Bottle: Bumpie's Party - iDÉAME interview & live demo
2013-05-17

KnapNok Games' Lau and Dajana share their vision about motion controls and no-TV games. They also define their imminent Wii U party game Spin the Bott..

GDC: Anomaly 2 - Interview
2013-05-17

We had a chat with 11 Bit Studios' senior writer Pawel Miechowski about the recently released tower offense game Anomaly 2.

Press Start: Sanctum 2
2013-05-17

We captured just under half an hour of the early action in tower defence/first person shooter Sanctum 2 for your viewing pleasure. Enjoy!

GDC: Wargaming - Victor Kislyi Interview
2013-05-16

We sat down with Wargaming.net CEO Victor Kislyi in a boardroom of sorts to discuss their global expansion - the additions of new studios Gas Powered ..

GDC 13: Big Bite Soccer-intervju
2013-05-16

Vi møtte utviklerne bak Big Bite Soccer på årets GDC-messe i San Francisco.

GDC 13: Nvidia Shield-intervju
2013-05-16

Vi slo av en prat med markedsjef Jason Paul fra Nvidia, for å få en oppdatering på utviklingen av selskapet kommende håndholdte Android-konsoll, Nvidi..

PAX East 13: Wildstar-intervju
2013-05-15

Vi sikret oss noen ord med Mike Donatelli på årets PAX East-messe, altså mannen med ansvaret for innholdet i det kommende nettrollespillet Wildstar.

GRTVs Trailershow - 15. mai
2013-05-15

Er du klar for en ny episode av GRTVs fenomenale trailershow?

PAX East 13: Dungeon Defenders II-intervju
2013-05-15

Josh Isom fra Trendy Entertainment snakker oss gjennom de konkurransebaserte modusene i Dungeon Defenders II.

GDC 13: Age of Wulin-intervju
2013-05-15

Vi tok en tur limosinen til Claas Wollter fra Gala Networks, mens vi snakket om de unike funksjonene i Age of Wulin, nettrollespillet fra gamle Kina.

Indiepub-intervju
2013-05-15

Content manager PJ Hruschak fra Indie Pub var på plass under Namco Bandai Global Gamers Day. Gamereactors Gillen McAllister slo av en prat med ham om ..

PAX East 13: Sanctum 2-intervju
2013-05-15

Vi møtte Sanctum 2-designer Oscar Jilsén på årets PAX East-messe.

Full Mojo Rampage - gameplay og intervju
2013-05-14

Vi snek oss inn på kontorene til Top Games, for å få en eksklusiv smakebit på studioets første actionrollespill, Full Mojo Rampage.

RuneScape: Design Director-intervju
2013-05-14

Vi slo av en prat med designleder Mark Ogilvie fra Jagex. Dagens tema? Det stadig populære gratis nettrollespillet RuneScape.

Cloudberry Kingdom-intervju
2013-05-14

Med-grunnlegger og programmerer Jordan Fisher snakker oss gjennom ett av de vanskeligste plattformspillene vi har sett den siste tiden, nemlig Cloudbe..

Press Start: Metro: Last Light
2013-05-14

Se oss spille den første timen av Metro: Last Light på Xbox 360.

PAX East 13: Luftrausers-intervju
2013-05-14

Rami Ismail fra Vlambeer var på plass på årets PAX East-messe, for å snakke om det todimensjonale dogfighter-spillet Luftrausers.

Watch Dogs-intervju
2013-05-13

Vi møtte Cinematic Lead Lars Bonde på preview-arrangementet for Watch Dogs, for å høre mer om, du gjettet det, Watch Dogs.

GDC 13: Expeditions: Conquistador-intervju
2013-05-13

Vi sikret oss noen ord med kreativ leder Jonas Waever fra Logic Artists, for å diskutere det turbaserte rollespillet Expeditions: Conquistador.

The Bureau: Xcom Declassified-intervju
2013-05-13

Vår engelske kollega Mike Holmes kidnappet (ikke egentlig) produsent Nico Bihary fra 2K Marin, for å tvinge ut ferske opplysninger det nylig (re)annon..

Call of Duty Championship Spesial #2
2013-05-10

Vi tar en prat med spillerne som deltok i Call of Duty-verdensmesterskapet. Hvorfor startet de egentlig å spille Call of Duty?

Runner 2-intervju
2013-05-10

Runner 2 er allerede ute på en rekke plattformer. Vi benyttet derfor iDÉAME-messen i Madrid for å slå av en pat med Charles Martinet fra Gaijin Games ..

Young Justice: Legacy-intervju
2013-05-09

Doug Panter, markedssjefen hos Little Orbit, snakker oss gjennom spillmatiseringen av Young Justice.

GDC 13: The Drowning-intervju
2013-05-08

Ben Cousins' karriere har strukket seg fra Lionhead til Sony og DICE. Hans neste prosjekt heter The Drowning og utvikles Scattered Entertainment. The ..

Hold utkikk etter disse i mai!
2013-05-08

Vi tar en nærmere titt på de største lanseringene i mai måned, med titler som Metro: Last Light, Fuse og Grid 2 i spissen.

GDC 13: Yannis Mallat-intervju
2013-05-08

Vi sikret oss noen ord med Yannis Mallat, sjefen for Ubisofts canadiske avdelinger Ubisoft Montreal og Ubisoft Toronto. Hør hans tanker om trendene i ..

PAX East 13: Neverwinter-intervju
2013-05-08

Vi huket tak i Cryptic Studios-sjef Jack Emmert under årets PAX East-messe, for å finne ut hvordan de ligger an med utviklingen av nettrollespillet Ne..

GDC 13: Infinite Crisis-intervju
2013-05-07

Vi sikret oss noen ord med Jeffrey Steefel fra Turbine, for å få en oppdatering på det superambisiøse MOBA-spillet Infinite Crisis. Du vet, det som er..

GDC 13: Cloudbuilt-intervju
2013-05-07

Vi slo av en prat med Johannes Smidelöv fra svenske Coilworks, med andre ord studioet bak actionplattformspillet Cloudbuilt.

GDC 13: Auto Club Revolution-intervju
2013-05-07

Vi møtte racingveteranen Simon Jones, som jobber med free-to-play-spillet Auto Club Revolution sammen med resten av Eutechnyx.

PAX East 13: Johann Sebastian Joust-intervju
2013-05-07

Det er ikke alltid så lett å finne en utgiver for spillene sine. Hør historien til spillskaperen Douglas Wilson, mannen bak Johann Sebastian Joust fra..

Pixel Toys-intervju
2013-05-07

Vi møtte daglig leder Andrew Wafer og grunnlegger Alex Zoro fra Pixel Yoys på iDÉAME-messen i Madrid, for å høre deres synspunkter om spillutvikling t..

PAX East 13: Neverwinter & 38 Studios-intervju (R.A. Salvatore)
2013-05-06

Den bestselgende forfatteren R.A. Salvatore snakker om hans nyeste sett med bøker, hvordan disse passer inn med Neverwinter, og den uheldige stenginge..

GR på RuneScape 3-event
2013-05-06

Gillen McAllister var på plass ved Peckforton Castle for å bevitne avdekkingen av RuneScape 3.

PAX East 13: AbleGamers-intervju
2013-05-06

Under sitt besøk på årets PAX East-messe fikk GRTV-gjengen sjansen til å slå av en prat med Steve Spohn fra AbleGamers, en forening som jobber for å p..

PAX East 13: Artemis Spaceship Bridge Simulator
2013-05-06

Vi slo av en prat med Thomas Robertson, skaperen av Artemis Spaceship Bridge Simulator på årets PAX East-messe.

Call of Duty Championship Spesial #1
2013-05-03

Vi tok turen til finalen av det offisielle Call of Duty: Black Ops 2-verdensmesterskapet i Los Angeles, for å møte utviklerne, fansen og ikke minst sp..

PAX East 13: Might & Magic VI og X-intervju
2013-05-03

Erwan Le Breton, kreativ leder for Ubisoft-spillene Might & Magic: Heroes VI: Shade of Darkness og Might & Magic X: Legacy var på plass under årets PA..

Poll Hvilket spill blir størst i sommer?
  • 8% Metro: Last Light
  • 5% Grid 2
  • 3% Call of Juarez: Gunslinger
  • 0% The Wonderful 101
  • 1% Remember Me
  • 1% Animal Crossing: New Leaf
  • 1% Fuse
  • 44% The Last of Us
  • 8% Amnesia: A Machine for Pigs
  • 5% Plants vs Zombies 2: It's About Time
  • 3% Tales of Xillia
  • 0% Disney Infinity
  • 2% Pikmin 3
  • 5% Splinter Cell: Blacklist
  • 1% The Bureau: Xcom Declassified
  • 6% Saints Row IV
  • 0% Rayman Legends
  • 9% Noe helt annet
Resultat
BETA +