Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português

FacebookFacebook
ANMELDELSE

TEKKEN TAG TOURNAMENT 2

Namcos nyeste kapittel i Tekken Tag-serien er klart med knallharde slag og endeløse kombinasjonsangrep. Jonas har satt karakter...

• Tekst: Jonas Mäki - GR SE

Etter å ha vært tilgjengelig i japanske arkade-haller i et helt år, er tiden endelig kommet for å gi ut Tekken Tag Tournament 2 på konsoll. For å gjøre det til noe ekstra har Namco valgt å lytte til fansen, og videre oppfylle så mange av ønskene som overhodet mulig.

Tag Tournament-serien er tross alt Namcos egen lekeplass. Ettersom den regnes som en spin off kan de fylle opp med figurer som har dødd, ha flere varianter av samme spillfigur og så videre. Det spiller heller ikke så stor rolle om balansen er perfekt, for med Tag-systemet oppfordres man nærmest til å finne så lange og ustoppelige kombinasjoner som mulig. Til slutt kan vi nevne at Namco har lagt til Combot, som spilleren selv kan skreddersy med angrep fra alle de andre slåsskjempene - en fullstendig ubalansert superfigur.

Tekken Tag Tournament 2
Med over 50 spillfigurer er ikke vanskelig å finne sitt drømmelag.

Kort sagt er Tekken Tag Tournament 2 et godt spill, med noen mindre bagateller. Spillet er både humoristisk og spennende på samme tid. Jeg valgte å starte i treningsmodusen, ikke fordi jeg trenger det, men fordi dette er en anmeldelse hvor man må teste ut alle elementene så godt det lar seg gjøre.

Treningsmodusen er Namcos stolthet, og den har fått navnet Fight Lab. Dens oppgave er å lære deg de grunnleggende Tekken-konseptene. Dessverre er den ikke så altfor god, og den føles for upedagogisk og kronglete til at jeg orker å bruke mye tid på den. Jeg mislykkes ofte med oppgavene fordi beskrivelsene er vanskeligere enn angrepene, og jeg er litt bekymret for fremtiden hvis dette er det beste de klarer. For det er tross alt et stort behov for nye ideer i fighting-sjangeren hvis den ikke skal stagnere.

Tekken Tag Tournament 2
Namco har lagt til haugevis av tilbehør slik at du kan skreddersy spilleren din. Hvis du ikke liker vesten til Eddy kan du bytte den ut med en skinnjakke.

Ensemblet er enormt med mer enn 50 spillbare figurer, og jeg har som vanlig valgt min favoritt, nemlig Bob. Han kombinerer styrke, rekkevidde og hurtighet på en måte det er vanskelig å slå, og sammen med muskelbunten Bryan Fury utgjør de et nærmest perfekt team. Jeg så Bob for første gang i en røykfylt japansk arkadehall i Shibuya, Tokyo, og siden den gang har vi vært uatskillelige.

BETA +