Norsk
Gamereactor
anmeldelser
Bioshock Infinite

Bioshock Infinite: Clash in the Clouds

Vi har reist tilbake til skybyen Columbia, for å teste storspillet Bioshsock Infinites svar på den tradisjonelle Horde-modusen...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Før jeg fyrte opp den første utvidelsen til det fantastiske Bioshock Infinite tenkte jeg tilbake på den første gjennomspillingen. Det var særlig to områder som stakk seg ut blant minnene. Den spennende om enn noe innviklede historien om Elizabeth og de enestående, slående vakre omgivelsene jeg besøkte på reisen gjennom Columbia. Jeg husket at actionbiten også satt som et skudd, men disse minnene var delvis overskygget av Elizabteh og hennes svevende hjemsted. Jeg tenkte derfor at en tradisjonelt horde-modus kunne bli litt tamt i forhold, selv om den var satt høyt i skyene. Akk så feil det går an å ta.

Bioshock Infinite

Etter ett minutt husket jeg nemlig hvor fantastisk bra actionbiten i Bioshock Infinite faktisk er. Historien og omgivelsene gjorde Infinite interessant, men det var actionbiten som gjorde det morsomt å spille. Stramme kontroller, varierte fiender, kraftige våpen og enda kraftigere vigors. Og på toppen av det hele, muligheten til slåss mens du raser rundt på skyline-skinnene. Bioshock Infinite har flere strenger å spille på enn de aller fleste actionspill, og det er en sann fryd å leke Rambo med Elizabeth i ryggen. Det var en sann fryd i hovedspillet, og det er en sann fryd i Clash in the Clouds også.

Bioshock InfiniteBioshock Infinite
Dette er en annonse:

Utviklerne har ikke lagt til noe nytt gameplay-messig, men som alt annet med Bioshock Infinite-merkelappen er utvidelsen mer gjennomført enn det meste i bransjen. Du starter i en slags lobby, som er plassert i Columbias Archaeological Society-museum. Her kan du nyte en overdådig utstillingssal med en majestetisk glasskuppel i taket, som du kan fylle med eksklusive statuer og malerier (tenk artwork og player models) etterhvert som du gjør deg fortjent til det. I et annet rom finner du fire ferdige malerier, som representerer de fire arenaene som er med i pakken. Disse er basert på ulike steder i Columbia, men de er ikke direkte kopiert fra stedene du besøker i hovedspillet. De er dessuten alle utstyrt med de hendige skyline-banene, kroker du kan hekte deg fast i, og diverse hjelpemidler Elizabeth kan mane frem fra andre dimensjoner.

Ellers fungerer modusen som hordemoduser flest. Hver arena består av 15 bølger med fiender, og hver bølge er hakket tøffere enn den forrige. Selv på den første arenaen byr de siste bølgene på en real utfordring, så det gjelder å bruke pengene du sparer opp fornuftig. Mellom hver bølge kan du nemlig kjøpe deg nye oppgraderinger og byte våpen. Hver bølge presenterer også en ekstra utfordring i form av såkalte blue ribbon challenges, som belønner deg med ekstra cash hvis du oppfyller spesifikke mål. Disse målene kan være hva som helst, som for eksempel å kvitte seg med alle fiendene mens du henger i skyline-banen.

Bioshock Infinite

Alt i alt byr Clash in the Clouds på en velkjent, mens samtidig velfungerende måte å oppleve Bioshock Infinites mesterlige actionscener på. Du får ingen nye våpen eller noen banebrytende nye gameplaymekanikker, men hvor mye kan man egentlig forvente av en utvidelse til 35 kroner? Personlig koste jeg meg mye mer med Clash in the Clouds enn jeg hadde trodd. For la oss innse det, Burial at Sea-utvidelsen (som tar deg tilbake til Rapture) høres langt mer interessant ut. Likevel var gjensynet med Columbia en tvers igjennom fornøyelig opplevelse, og vel verdt prisen for alle som digget hovedspillet. Og hvis du ikke digget hovedspillet lever du på en annen planet enn meg.

Dette er en annonse:

Anmeldelsen er basert på PC-versjonen. Testsystem: Intel i5 @ 3 GHz, 8 GB RAM, HD 7970 3GB.

Bioshock Infinite
Bioshock InfiniteBioshock Infinite
Bioshock InfiniteBioshock InfiniteBioshock InfiniteBioshock Infinite
08 Gamereactor Norge
8 / 10
+
Fantastisk kampsystem, gjennomført og forseggjort,
-
Ingen nye våpen eller gameplaymekanikker.
overall score
er vår karakter på tvers av Gamereactor-nettverket. Hva er din? Dette er gjennomsnittskarakteren i alle Gamereactor-landene

Medlemsanmeldelser

  • Solmyr Raven
    I det tredje og siste kapitellet av Bioshock-trilogien dras vi vekk fra det undersjøiske og til en forvridd by som eksisterer over skyene. Desverre... 9/10
  • JoEy_Odd
    Bioshock er en av denne generasjonens mest elskede serier. Helt siden den første nyskapende ferden ned til undervannsbyen Rapture har man lengtet... 8/10
  • projecthammer
    Jeg er ikke glad i skytespill. Det er lenge siden jeg spilte gjennom ett. Jeg har prøvd spill som Modern Warfare 2, Bad company 2 og World at War.... 10/10
  • Xenofex
    Etter nesten seks år i støpeskjeen slipper endelig Irrational Games sin svært etterlengtede oppfølger. Da Bioshock dukket opp i 2007 kom det nok... 8/10
  • fantomena
    Bioshock har vært en av denne generasjonens mest kritikerroste spillserier. Da Irrational Games lanserte deres Bioshock i 2007. Spillet ble rost av... 9/10
  • fanzypanzy
    Av og til kommer det til spill som får en til å sitte og se tankefullt ned på skjermen når spillet er ferdigspilt, et spill hvor å sitte... 9/10
  • gilliankrueger
    Et stilistisk mesterverk Bioshock serien nyeste kapittel overgår det meste som er gjort tidligere. Med Infinite har Irrational games funnet... 8/10

Relaterte tekster

1
Bioshock Infinite: Burial at Sea - Episode 2Score

Bioshock Infinite: Burial at Sea - Episode 2

ANMELDELSE. Skrevet av Jonas Mäki

Irrational er i full gang med å legge ned spillstudioet, og den avsluttende delen av Burial at Sea blir deres siste bidrag til spillverden. Avslutter de Bioshock-sagaen på en god måte?

1
Bioshock Infinite: Burial at SeaScore

Bioshock Infinite: Burial at Sea

ANMELDELSE. Skrevet av Jonas Mäki

Vi har tatt turen tilbake til Rapture sammen med Booker og Elizabeth i Irrationals siste nedlastbare utvidelsen til Bioshock Infinite...

0
Bioshock-utviklerne skifter navn

Bioshock-utviklerne skifter navn

NYHET. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

Da Irrational Games ble ferdig med utviklingen av Bioshock Infinite og Burial at Sea-utvidelsen annonserte de at store deler av studioet ville oppløses. Alt som var igjen...

1
2K hinter om Bioshock-nytt...igjen

2K hinter om Bioshock-nytt...igjen

NYHET. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

De som administrerer Twitterkontoen til 2K UK må virkelig begynne å evaluere hva de legger ut. I 2014 ertet de oss med nytt fra Bioshock-universet. Det viste seg raskt å...

0
Bioshock-skaperne trenger flere folk

Bioshock-skaperne trenger flere folk

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Irrational Games, spillstudioet som har levert så mange gode spillopplevelser (System Shock 2, Bioshock og Bioshock Infinite), er tilsynelatende i ferd med å ruste opp...

2
Take-Two lover mer Bioshock

Take-Two lover mer Bioshock

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

Vi har allerede fått høre at spillserien Bioshock fortsatt er veldig viktig for 2K Games og Take-Two, og nå har dette blitt bekreftet i en uttalelse fra Take-Two-sjef...

3
Bioshock-samling avslørt?

Bioshock-samling avslørt?

NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

En sør-afrikansk nettbutikk kalt Raru kan meget vel ha avslørt at en Bioshock-samling kan være på vei til Playstation 4 og Xbox One. Ifølge annonsen som du kan se på...



Loading next content