anmeldelse

Lego City Undercover

Etter fire år som et Wii U-eksklusivt eventyr har Lego City Undercover nå kommet til flere plattformer. Vi har testet Nintendo Switch-versjonen...

Ettersom vi allerede anmeldte dette spillet for fire år siden, kommer denne teksten til å gå ganske rett på sak. Ikke noe inngående prat om ting som ikke forandrer seg, som historien og lignende. For mer kjøtt på beinet kan du jo alltids sjekke ut Wii U-anmeldelsen fra 2013, for det er i bunn og grunn det samme spillet.

Lego City Undercover var blant de beste til Nintendos forrige maskin, og jeg vil gå så langt som å si at det er et av de beste Lego-spillene noen gang laget. Dette eventyret er fortsatt veldig morsomt, men det mest interessante er naturligvis nyhetene. Dessverre ser det ut til at flere av de tekniske svakhetene har blitt med videre, og jeg opplevde to krasjer som sendte meg tilbake til forrige lagringspunkt. I tillegg til dette synker billedoppdateringen når det skjer mye på skjermen samtidig, og lastetidene (i hvert fall på Switch) er ikke noe å skyte av.

Lego City Undercover
Forvent treffsikre referansevitser i massevis.

Det kunne altså ha blitt polert mer, men ellers ser det veldig bra ut. Dessuten er det herlig å spille, og den underholdende historien er fortsatt like morsom som den var da spillet ble sluppet for første gang. Dette er også et slikt spill som er like morsomt for barna som for foreldrene.

Lego City Undercover vil aldri få noen premie for original historiefortelling, men det byr likevel på en leken historie om kriminalitet og eventyr full av masse popkulturelle referanser. Her parodieres konseptet med åpne spillverdener og underjangerens mest populære spill. Den nye samarbeidsmodusen øker underholdningen, og gjør det ekstra tilgjengelig for foreldre som vil spille med de små. Alle kommer til å finne noe å glede seg over i denne historien.

Lego City Undercover
Lego City Undercover har blitt pusset opp og gitt en ny sjanse.

Spillet har ofte blitt kalt "Grand Theft Lego", og det er med god grunn. Det har en stor og åpen verden, men den er likevel ikke så stor at det er noe evighetsprosjekt å utforske den. Hvis du utforsker vil du finne en rekke sideoppdrag, men det er i hovedhistorien de beste oppdragene finnes. Gjennom hele historien dukker det også opp smarte løsninger og puzzles jeg kjenner igjen fra andre Lego-spill.

Lego City Undercover
Lego City Undercover
Lego City Undercover