The Golf Club 2

The Golf Club 2

Har du noen gang hatt lyst til å spille golf, men orker ikke tanken på å gå og traske rundt i skogen i timevis? HB Studios er nå enda nærmere den ultimate løsningen for deg...

Det er to år siden HB Studios ga oss en annerledes golf-opplevelse med The Golf Club. Spillet hvor våre egne ferdigheter ene og alene ble avgjørende for hvordan det gikk på golfbanen, fremfor hvor gode golfkøller eller sko man hadde, slik man ofte fant i andre golfspill. Nå er oppfølgeren mange av oss har ventet på endelig på plass, og heldigvis går den i riktig retning. Jeg har fulgt sporten ivrig i ti år, og de siste seks har jeg selv vandret fairway-en på jakt etter birdies.

Likt som før inneholder heller ikke The Golf Club 2 lisensierte køller, hansker eller spillere. Det er standard køller og standard utstyr, og spillerne er oppdiktet. Nytt av året er derimot at man kan endre navn og nasjonalitet på spillere man spiller mot i den nye og forbedrede karrieremodusen.

The Golf Club 2

Nevnte karrieremodus er nemlig forbedret mange hakk. Sesonger ble introdusert noen måneder etter utgivelse av forgjengeren. Frem til da var spillet i hovedsak basert på nettspill og spill på baner andre hadde laget. Med innføringen av sesonger ble spillet mer tilgjengelig for å spille alene, men det hadde sine begrensinger. I årets versjon har HB Studios utviklet dette konseptet videre og lar oss i tillegg bygge vår egen golfklubb, eller samfunn som de kaller det. Her kan man oppgradere klubbhuset sitt til å se fint og flott ut, samtidig som man får muligheten til å delta i flere turneringer. Alt dette uten bruk av mikrotransaksjoner, kun ved å spille spillet.

The Golf Club 2The Golf Club 2

Skulle man gå lei av de prefabrikkerte sesongene, kan man alltids lage sine egne sesonger som består av hvilket som helst av de brukerskapte banene. Disse er det nemlig tonnevis av, og flere vil det bli enn i forgjengeren. Banebyggeren har nemlig fått en aldri så liten makeover og blitt enda enklere å bruke.

HB Studios har gått bort fra samarbeidet med Greg Norman, og omdøpt banebyggeren til enkle "Course designer". Her kan man enkelt importere og redigere banene man skapte i forrige versjon, eller starte på nytt med en helt ny bane. Mye er fortsatt likt forrige versjon, men det er forbedringer som gjør det lettere for mannen i gata å lage baner, samt for de virkelig hardbarka å lage flotte, naturtro baner. Muligheten til å legge til publikum langs banen er kanskje den største nyheten, men også enkelheten med å plassere busker og kratt hvor en selv måtte ønske hjelper oss til å bygge den perfekte banen. Ønsker du å plassere ett tre midt foran greenen, eller legge en out of bounds grense rundt hele hullet? Ja da gjør du akkurat det. Jeg vil nok anta at banen din ikke får toppkarakter etter dette trekket, men alt handler jo ikke om hvor godt andre liker banen din, man må jo ha det litt gøy også.

The Golf Club 2The Golf Club 2The Golf Club 2

I tillegg til din egen golfklubb, kan du ha en golfklubb sammen med venner. Her kan man også lage sine egne sesonger og spille akkurat når man selv ønsker og ikke være bundet til et klokkeslett. Man velger sitt eget klubbemblem, egne klubbfarger og man kan også velge kriterier for hva som må til for å kunne være med i klubben. Ønskes en eliteklubb med spillere som kun har positivt handicap, kan man sette begrensinger på dette. I golfsporten er penger ofte et tema, og hva er vel en golfklubb uten medlemsavgift? Velg selv hva medlemmer må betale for å bli med i klubben og pengene går rett i klubbkassa. Disse kan brukes til å oppgradere fasilitetene slik man gjør i karrieremodusen.

The Golf Club 2
The Golf Club 2The Golf Club 2The Golf Club 2The Golf Club 2
The Golf Club 2