Micro Machines: World Series

Micro Machines: World Series

Skli i ketchup eller fly ut av en brødrister. Codemasters og Just Add Water er tilbake med små biler og plenty av action i Micro Machines: World Series...

Lange 26 år etter første utgivelse og elleve år etter forrige spill, er Micro Machines mer eller mindre tilbake igjen. Micro Machines: World Series er nemlig ikke helt det jeg håpet på, men det er fortsatt noe nostalgi igjen.

Dersom du er som meg og har spilt de gamle spillene i serien under oppveksten, er det mye moro å finne i årets utgave. Har du derimot ingen kjennskap til de små bilene som kjører rundt på kjøkkenbord og biljardbord, vil du nok slite litt mer med å finne underholdningen i dette spillet.

Micro Machines: World Series

Utviklerne Codemasters (PC) og Just Add Water (PS4/XB1) har i størst grad fokusert på flerspillermodusen i World Series. Mangelen på en historiemodus eller i det hele tatt en karrieredel forminsker levetiden til spillet betraktelig. Legger man i tillegg til at det er begrenset med motstandere å finne på nett, ender man opp med et svært kortvarig spill mellom hendene.

Skulle man derimot være så heldig å finne mange motstandere til en duell, kan man ha det riktig så gøy samtidig som man prøver å holde seg unna stekeplater og melis-søl på komfyren. Micro Machines er akkurat like vanskelig å kontrollere som de alltid har vært, noe som er halve moroa samtidig som det til tider er ekstremt frustrerende. Mange timer ble brukt før jeg følte jeg kunne kjøre jevnt godt gjennom flere runder i et løp. Den noe reduserte hastigheten bilene har gjør at det er fristende å gi full gass rundt hele banen, men bremsene er en undervurdert attributt for å tjene tid på dine konkurrenter og kontrollere svingene langt bedre.

I tillegg til å kunne kjøre i de tradisjonelle førstemann-til-mål-løpene, har man i tillegg to andre moduser som gir noe variasjon. Under kategorien Battle føler man at man er med i en bilversjon av Battlefield 1942, hvor man enten skal holde ulike soner, sprenge motstandere eller den velkjente modusen Capture the Flag. Alt dette samtidig som man bruker våpnene de ulike bilene er utstyrt med for å sette motstanderen ut av spill.

Micro Machines: World SeriesMicro Machines: World SeriesMicro Machines: World Series
Micro Machines: World Series