Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
anmeldelser
Diablo III

Diablo III: Rise of the Necromancer

Den klassiske Necromancer-klassen har kommet til Diablo III, og vi har funnet frem vår mørke side for å teste den...


Diablo III har alltid vært en underlig opplevelse for meg. Spillet har alltid virket solid, men jeg har likevel følt at noe har manglet. Borte var evnetreet og plassering av poeng på ulike styrker, og i stedet hadde det et utvalg av evner du kunne velge, og runer som endret evnene - spillet fremsto kanskje som en anelse hult for min del.

Jeg har brukt det mest av min Diablo III-tid fordelt på barbaren og magikeren min, men jeg har alltid savnet svart magi. Witch Doctor-klassen har levert dette siden spillet ble lansert, men i forhold til Necromanceren i Diablo II er spillestilen hans for spesiell for min smak. Da Blizzard annonserte Necromancer til Diablo III: Reaper of Souls, ble jeg først litt skuffet over at spillestilen ikke minnet meg om den jeg kjente fra Diablo II. Spesielt var det at skjelettene hadde begrenset levetid som gjorde det vanskelig for meg å bli begeistret.

Dette er en annonse:

Dette inntrykket endret seg etter hvert som nye detaljer ble offentliggjort. Det ble klart at det ville finnes en evne som heter Command Skeletons, og denne lar spilleren ha syv aktive knokkelsoldater på brettet til enhver tid. Dette ga meg meg følelsen av det jeg kunne få den samme opplevelsen som med Necromancer-klassen i toeren.

Den første evnen man stifter bekjentskap med er Bone Spike, og dette innebærer skjelettpåler som skyter opp fra bakken og spidder fienden. Senere skulle denne vise seg å være veldig effektiv, for man kan få en rune som fryser fiendene fast i noen sekunder. Ettersom dette er en primærevne koster den heller ikke Essence, som er ressursen Necromancer bruker til evnene.

Diablo III
Diablo IIIDiablo III

En Necromancer kan utnytte de døde på flere måter. Enten kan han gjenopplive dem og få små undersåtter, eller bruke dem som miner. Dessuten kan han også kaste forbannelsen Decrepify, og denne gjør fiendene i et gitt område trege. Alternativt kan han bruke Leech, som langsom tapper fienden for liv som går tilbake til Necromanceren.

For meg handler Necromancer om å gjenopplive de døde og ha mange undersåtter, og dette fungerer uten problemer. Jeg bruker også Command Golem, som gir meg kontroll over et stort monster, sammen med Command Skeletons. Evnen Revive lar meg gjenopplive opptil ti døde fiender samtidig, men disse dør igjen etter ganske kort tid. Det kan være vanskelig å opprettholde Revive over tid siden den krever lik, men ved å bruke Command Golem-runen Flesh Golem får du tilgang på åtte ferske, døde kropper når du trenger dem. Disse kan siden bli gjenopplivet, og dermed har du en hel hær under din kontroll.

Army of the Dead får man først ved nivå 22, men den er også ekstremt sterk. Den kan kun brukes hvert andre minutt, men den fungerer godt og er kul å se på. Jeg spiller i skrivende stund på Master siden jeg kun er Paragon 315, og denne evnen river i stykker Champions uten problemer.

Diablo III
Diablo IIIDiablo III
Dette er en annonse: