Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
artikkel

Våre E3-spådommer: Ubisoft

Så braker det snart løst igjen. Det er mye snakk om at E3-messen blir stadig mindre, men det stopper ikke oss fra å ha store forhåpninger om spennende annonseringer. I oppvarmingen til messen vil dere få våre spådommer om hva vi vet, forventer og håper å se på de ulike konferansene. Du får rundt to timer med litt frisk luft etter Microsofts konferanse på mandag, før Ubisoft starter sin klokken 22.

Les også:
Våre E3-spådommer: Bethesda
Våre E3-spådommer: EA
Våre E3-spådommer: Microsoft
Våre E3-spådommer: Sony

The Division: For en uke siden avslørte Ubisoft noen av spillene de helt klart vil fremheve på konferansen sin så vi starter med dem. Utvikleren Massiv var tidlig ute med å offentliggjøre mange av fremtidsplanene sine for The Division så vi vet at det vil komme flere utvidelser utover høsten. Samtidig ønsker de nok å få tilbake alle spillerene som forlot Manhatten etter den siste tidens problemer. Vi tror derfor de kommer til å snakke om forbedret sikkerhet, kommende utvidelser og nye mekanikker som skal på plass de neste månedene.

Dette er en annonse:

For Honor: Spillet vekket mye interesse da det ble avslørt på fjorårets messe. Vi ble også imponert av dette brutale nærkampspillet med "stein, saks, papir"-systemet sitt. Sist vi så noe fra spillet var en trailer på Tokyo Game Show som viste frem Oni-karakteren. Det har altså godt en stund, men heldigvis har Ubisoft sagt at de skal demme opp for denne stillheten med masse informasjon på E3. Her regner vi med å endelig få se hvordan enspillerdelen fungerer, hvordan de tre karaktertypene (om de ikke harlagt til flere) kjemper mot hverandre, og hvordan flerspillerdelen ser ut nå.

Ghost Recon: Wildlands: Etter nesten et halvt år uten en lyd om spillet, fikk vi en ny trailer for to uker siden. Denne bestod av ganske filmatiske sekvenser så nå ønsker vi å se mer gameplay. Hvor åpen er denne verdenen? Kommer spillet til å ta seg selv veldig seriøst? Når lanseres det? Ubisoft kommer mest sannsynlig til å svare på alle disse spørsmålene med en 10 minutters spillsekvens.

South Park: The Fractured But Whole: South Park: The Stick of Truth hadde store utviklingsproblemer, men endte likevel opp som et meget godt spill. Oppfølgeren er det imidlertid ikke Obsidian som står for, og vi er spente på hvordan dette påvirker gameplayet. Humoren er garantert på plass, ettersom serieskaperne Matt Stone og Trey Parker står for både historien og stemmene, men hva blir nytt gameplaymessig? Med Coon og vennene hans åpnes jo dørene for en del nye mekanikker, så vi håper på mer av det gode fra sannhetens pinne. Kommer spillet i år? Vel, som Cartman/The Grand Wizard King sa i E3 2013 traileren til Stick of Truth: "Coming this holiday season! Or some holiday season, or hopefully kind of soon. You know how video games are."

VR-spill: Ubisoft har lovet å vise fire virtual reality-spill på messen. To av dem, Eagle Flight og Werewolves Within, vet vi allerede om, mens de to andre er ikke offentliggjort enda. Kan det være at Ubisoft har funnet en god måte å formidle hvordan VR faktisk føles, eller kommer de bare til å ta den klassiske "mann på scenen har på seg headset mens vi ser hva som skjer på storskjermene"? Og hva er de to andre spillene? Vi synes vi hører en skrikende ørn fra Assassin's Creed der ute.

Watch Dogs 2: Vi har allerede sett rundt 15 minutter med gameplay fra spillet, men dette stopper nok ikke Ubisoft fra å vise mer. Sannsynligvis gjør de som de gjorde med originalen. Her snakker vi et enspilleroppdrag som viser frem de nye spillmekanikkene og hva San Francisco byr på. Litt sniking, skyting, bilkjøring og hacking. Plutselig dukker det opp en annen spiller. De vinker til hverandre, og gjør så et kort oppdrag sammen. En stor eksplosjon senere forklarer Ubisoft Montreal sine utsendte hvordan spillerne kan dele hva de har gjort på sosiale medier. Vi skal innrømme at noe av informasjonen de snakket om ved offentliggjøringen vekket interessen vår, så vi skal holde et godt øye med det som nok blir et relativt langt segment.

Just Dance 2017: Fjorårets utgave fikk mye kritikk for å være for lik forgjengerene, og mange sammenlignet det med hvordan Guitar Hero-spillene begynte å dø ut. Har Ubisoft bestemt seg for å ta en tenkepause fra serien, eller har de rukket å gjøre noe allerede nå? Det har kommet minst ett Just Dance-spill hvert år siden 2009 så vi blir ikke akkurat overrasket hvis de prøver igjen.

Nytt AAA flerspillfokusert spill: På investormøtet i februar avslørte Ubisoft at de jobber med et helt nytt og hemmelig AAA-spill med et stort fokus på flerspillermodellen de fleste av storspillene deres følger nå. Spillet vil også ha en enspillerdel, men den fikk vi ingen hint om. Spillet skal nemlig avsløres på konferansen, og slippes før 1. april neste år. Kan dette være det FPS "open world"-spillet enkelte spurver har kvitret til oss om?

Nytt Rayman: Ubisoft fyller 30 år i år, og i den sammenheng forventer vi at de feirer med et gjensyn med et av ikonene sine. Øverst på vår liste er Rayman. De nyeste spillene viste både hvor bra spill ser ut i UbiArt-motoren, samt hvordan et nytt syn på den klassiske serien faktisk fungerte. Vi har lyst til å se vår lemløse venn igjen!

Den siste overraskelsen: De siste årene har Ubisoft avsluttet konferansen med et spill som virkelig har skapt reaksjoner i salen, og dette året blir intet unntak. Nå har de annonsert tre Tom Clancy-spill på rad, og det er en sjanse for at det blir et fjerde i år. Vi vet nemlig at Ubisoft jobbet med et nytt Splinter Cell-spill for noen år siden. Spørsmålet er bare om de kanskje har måtte starte på nytt eller kansellert det. Her i gården hadde vi ikke hatt noe imot å se de tre ikoniske lysene dukke opp på skjermen mandag kveld. Det dinnes dog også andre alternativer.

For Beyond Good and Evil 2 er også en mulighet. Nei, vi stopper ikke å tro på det. Etter å ha spilt originalen igjen ser vi helt klart at spillet hadde sine problemer, men det har fortsatt noe ved seg som får oss til å ønske oss en oppfølger. Kanskje er det bare nostalgi. Uansett sier både Ubisoft og Michel Ancel sier at spillet fortsatt er i live, men har sistnevnte tid til både Wild og Jade sitt neste eventyr?

Valiant Hearts og Child of Light ble begge godt mottat verden over, og rykter om oppfølgere begynte å gå veldig raskt. Mange av personene som jobbet med spillene har dog gått over til andre prosjekter. Det kan likevel hende at andre studioer jobber med dem, noe vi ikke hadde takket nei til. Begge spillene er dessuten såpass små at de kan holdes hemmelige helt til en eventuell annonsering.

Hva gleder du deg til å se på konferansen, og hva drømmer du om å se?

Dette er en annonse: