Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
artikler
Diablo III: Reaper of Souls

Vi har kikket på Diablo IIIs Necromancer

Det har gått fem år siden lanseringen av Diablo III, og tre år siden Reaper of Souls, men Blizzard er fortsatt ikke ferdige med spillet. Det er ikke vi heller...

Dette er en annonse:

Under forrige Blizzcon-messe kunne Blizzard avduke den mannlige versjonen av Necromancer som kommer til Diablo III i løpet av 2017. Vi fikk imidlertid nylig teste den kvinnelige utgaven av klassen, og hun hadde et ganske annerledes oppsett med egenskaper. I samme slengen tok vi også en prat med spillprodusent Rob Foote og designer Matthew Berger om klassen og spillets historie.

"I mai er det fem år siden lanseringen av Diablo III, og denne måneden er det tre år siden vi slapp Reaper of Souls. Det er lagt ned mye arbeid i denne klassen. Faktisk er dette antageligvis noe av det mest kompliserte vi kan utvikle. Det starter med en idé, og ideen om Necromancer var så tydelig. Deretter må man kartlegge 20 skill som kan passe, finne ut av de fem runene for hver skill, legge på fire sett oppå der igjen, samt en mengde legendaries. Summen er en hel mengde arbeid," sa Foote.

Berger snakket også om hvor mye arbeid en skill som Revive krever, for de må gå gjennom alle mulige skapninger og fiender som Necromancer kan vekke til live. "Det er i grunn et enkelt konsept, men det krever faktisk mye arbeid. Du må få denne egenskapen til å fungere på alle skapningene som du faktisk skal gjenopplive. Det er overraskende mye som må gjøres bare i beslutningsfasen for hvordan de skal våkne til liv igjen."

Diablo III: Reaper of Souls

Den koden vi så på Blizzcon var veldig typisk for Necromancer, mens på PAX East 2017 handlet demoen mye om kamp. Der ble vi kastet rett ut i det for å teste egenskapene som Blood Nova, men vi fikk også mulighet til å spille med Grim Scythe, Devour, Golem, Blood Rush og Leech. Grim Scythe er en ljå som lar deg angripe fiender innen en bred sektor mens man bygger opp Essence, mens Blood Nova er som navnet tilsier et angrep der Necromancer spruter ut blod som skader fienden. Sistnevnte bruker opp både helse og Essence, så den krever at du ikke bruker den for mye. "Den minner meg om scenen i Ondskapens Hotell, der bølgen med blod skyller nedover gangen," sier Foote.

For å kontre dette har de laget Leech, som er en evne som sørger for at du får mer helse når du skader fienden. Den gir også helse til dine lagkamerater når dere spiller i co-op, så dere kan mikse og trikse litt for å utfylle hverandre. Vi så også evnen Devour (fortære), og som navnet hinter til fyller den opp Essence ved at du fortærer fiendens døde kropper. Til slutt så vi Blood Rush, og dette er en evne som lar deg teleportere rundt på brettet, og kan være spesielt nyttig hvis du har vært for ivrig med Blood Nova.

Selv om demoen ikke fokuserte på pets, så fikk vi gleden av å bruke Blood Golem (som du kjenner fra Diablo II). Golem fungerer slik at han går dit du peker, og der gjør han mye skade på fienden mens helsemåleren din fylles opp igjen. Dette kan bli veldig praktisk med en klasse som ikke er så god på nærkamp.

Diablo III: Reaper of SoulsDiablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Dette er en annonse:
Diablo III: Reaper of SoulsDiablo III: Reaper of SoulsDiablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Diablo III: Reaper of Souls
Dette er en annonse: