Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
Gamereactor Norge
artikler
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Eiji Aonumas tanker om Zelda: Breath of the Wild

Vi tok en prat med Nintendos Eiji Aonuma i Paris, og han kunne dele sine tanker om fortiden, nåtiden og fremtiden til The Legend of Zelda...

Under Japan Expo i Paris fikk vi audiens hos Nintendos Eiji Aonuma. Dette var en fin mulighet til å snakke med Zelda-utvikleren om det nyeste spillet i serien, noe som også er blant de beste spillene sluppet så langt i år. Karismatiske Aonuma gikk med på å besvare alle spørsmålene våre, og han gjorde det med et smil om munnen.

Hva tenker du om The Legend of Zelda: Breath of the Wild nå som det har gått fire måneder siden lansering?

Glimrende, selvsagt. Jeg innser dog at jeg har vært opptatt hele tiden med DLCene, og vi har ikke hatt tid til å vurdere arbeidet med hovedspillet. Vi har fokusert på spillernes opplevelser og tilbakemeldinger, og vi har sett på muligheten for å endre det de ikke likte i utvidelsene. Når det er sagt, så er vi veldig forsiktige med fan-service, for spillet kan ende opp som smakløst hvis det blir for mye av det.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Vil det ha noen effekt på spillopplevelsen eller slutten hvis man fullfører på vanskelighetsgraden Master (del av den første DLCen)?

Nei, det vil ikke endre noe. Vanskelighetsgraden vil kun gjøre spillet vanskeligere. I den neste DLCen vil vi fortelle nye historier som gir mer bakgrunnsinfo, og dette har spillerne reagert positivt på.

Spillet ble utviklet for Wii U, og du har sagt at du gjerne skulle ha utviklet det med Switch-spesifikke egenskaper. Hvilke?

Ett eksempel er 'HD-vibrasjon' som lar deg nærmest kjenne det samme som figuren når Link berører noe. Det ville ha vært en interessant greie. Dette ville ha krevd at vi lagde egne scenarioer for Switch, og det ville ha skapt for mange ulikheter med tanke på Wii U. Nå som Switch ser ut til å gjøre det godt på markedet kan vi heldigvis se fremover, og heller bruke det i det neste Zelda-spillet.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Angående det neste Zelda, har dere en tidsplan ennå?

Nei, jeg er lei for det, men du får ikke noe scoop av meg, kamerat. Vi har ingen planer for fremtidens Zelda ennå. Jeg er her i dag for å finne ideer til oppfølgeren, men jeg kan ikke gjøre det alene. Det er mye arbeid som tar mye tid, og vi er fortsatt langt unna å ha noen planer klare.

Kunne dere lagt til noen gameplay-endringer for å tilpasse spillet til den bærbare egenskapen til konsollen?

Det er vanskelig ettersom alle maskiner er forskjellige, men noe er selvsagt mulig. Eksempelvis ting som å legge kart til skjerm nummer to er praktiske endringer det går an å gjøre.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Dette er en annonse: