LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Blog
      Noroff halvtårs prosjekt Alpha

      Noroff halvtårs prosjekt Alpha

      Skulle gjerne delt alphaen eller noe video av det med dere, men ettersom det er lettere sagt enn gjort får dere nøye dere med et par screenshots.

      Da var det på tide med en ny blogg om min studie tilværelse på Noroff. Det har nå gått et par måneder siden min siste blogg og i dag var fristen for å levere inn en Alpha versjon av spillet.

      For å gå mer innpå hva en "Alpha" versjon vil si så betyr det at ikke alt innholdet nødvendigvis må være der og det trenger heller ikke å se spesielt pent ut. Men du skal ha nok til at spillet ditt kan spilles og testes slik at man kan få feedback, og se hva som fungerer og ikke fungerer med konseptet ditt.

      Denne ble altså levert i dag etter en presentasjon innad i klassen og for læreren over hvordan ting har gått. og hvor jeg (Og SoL) står på prosjektet.

      Slik det er nå har vi et spillbart nivå med 1 karakter/klasse og 3 ulike typer fiender som det blir flere og flere av. Desto lengre du overlever desto bedre high score. I tillegg har vi fungerende level gimmicks med en Plante som sluker deg og spytter deg ut igjen samt noen planter som slipper ut paralyserende sporer når du trakker over de.

      Til Betaen/Gold perioden er ferdig skal vi ha minst 3 karakterer til og 3 kart med sine egne gimmicks. Så det er helt klart mye å ta fatt i. Med det sagt. Nå som grunnmuren er på plass går ting fortere enn noen gang og jeg har stor tro på at spillet skal bli ferdigstilt til 16 juni som er siste leveringsfrist.

      HQ