Norsk
Blog
En fet opplevelse på Ricks...!

En fet opplevelse på Ricks...!

Skrevet av Bernt Erik den 6 mars 2008 klokken 02:00

Som dere sikkert har fått med dere var Gamereactor ut på tur igjen og denne gangen besøkte vi Frontlines: Fuel of War launchparty på Ricks i Trondheim sentrum. Alt var lagt til rette for en knakende presentasjon av Frontlines: Fuel of War hvor Xgame.no og THQ var til stede sammen med et crew på tre fra Gamereactor. Kent Are, Dominique og undertegnede hadde tatt turen i et helvetes vær. Det snødde og blåste og i perioder var farten ned i mindre enn 30 kilometer i timen i 80-sonen. Det snødde så tett at det var nesten umulig å se det pøkk fremfor seg. Vi brukte i overkant tre timer på litt over 19 mil. At denne slitsomme turen var verdt hver eneste minutt kan jeg skrive under på med en gang.

Da vi kom frem var klokken nærmere halv åtte på kvelden og før vi rakk og sukke stod Inge Mork Larsen parat til å hjelpe oss for å finne frem til Ricks. Vi kavet oss frem fra bilen et kvartal unna i et rufsete vær med snø og kraftig vind. Nå var vi kommet så langt, skulle ikke litt ekstra snø og vind stoppe oss. Vi kom oss vel inn på Ricks og der møtte vi først Thorbjørn Ingebretsen (THQ Norge), Kenni Christensen (THQ Nordic), Janko (www.Xgame.no), Øystein Cappelen (Koss/Tura Scandinavia) og selvsagt primus motor Inge Mork Larsen. Vi ble mødt av et vel pyntet og lekkert arrangement med postere, fete bannere og ti Xbox 360-er med store fete skjermer hvor Frontlines: Fuel of War rullet. Nå var tiden kommet til å få en smakebit av spillet som jeg selv har ventet lenge på (skjønner ikke det...)

Etter å myldret litt blant deltakerne, så fikk jeg omsider en titt på spillet som i mine øyne kan bli en sterk kandidat til arvtakeren av Battlefield 2142. Kengro gnir seg i hendene med en gang han ser meg med en Xbox 360-spake, for det han vet og tror er at han kan bruke med som en ping pong ball i spill som Halo 3, Forza 2, sikkert også Frontlines: Fuel of War og etter hvert Battlefield: Bad Company. Han har dessverre helt rett. For jeg spiller foreløpig elendig med en kontroller i hendene og savner med en gang musen og tastaturet. Vet ikke hvor mange ganger jeg har tatt ut Kengro, så på en måte har han vel rett til å glise ondskapsfullt når han ser meg med en Xbox 360-spake.

Det første jeg finner er en heftig sniper-rifle med 50 kaliber skudd. Fienden skal nå få smake et våpen som er like treffsikkert som en Glenn er med Voss i BF 2142! Jeg finner fort noen plasser som egner seg og med et ser jeg en fiende i det fjerne. Jeg sikter meg og zoomer litt... plaff, plaff - to skudd må til før den første personen er ute. Deretter løper jeg meg på noen av fiendene og med et er det jeg som ligger død. De første minuttene er adrenalinfyllte og viten om at mine fiender vet hvor jeg er, gjør meg enda mer motivert til å ta deres liv. Etter å ha løpt gjennom noen bygninger, opp noen ruiner og ned på veien igjen, ser jeg en person komme løpende mot meg. Han har ikke oppdaget meg. Jeg smyger meg bak et hjørne og som lyn fra klar himmel kommer han plutselig opp i ansiktet mitt. Febrilsk trekker jeg av. Etter å ha fått tilbake pusten og fått hjertet litt ned på normal takt, oppdager jeg at han er død. haha - to stykker var nå tatt ut. Etter litt frem og tilbake finner jeg fort ut at jeg har mulighet til å bli ganske god med Xbox 360-kontrollen, det krever litt mer tilvenning og vips skal ikke Kengro føle seg for trygg, selv om han er milevis fremfor meg.

Spillet var kuult, meget kuult og oppbyggingen av brettet jeg spilte var stilig med mye variert landskap, ruiner, snarveier og fine plasser for en sniper kan ligge. Grafikken var pen med nydelige detaljer. Flere ganger trodde jeg det løp personer fremfor meg, men så var det bare noen ark som fløy igjennom luften. Stemningen setter deg i en transe du kun finner i spill som Call of Duty 4, Battlefield-serien og selvfølgelig CS. Det er action fra første sekund med massive kamper, eksplosjonene smeller rundt deg, mens du impulsivt kommer deg i dekning. Det fantes uante muligheter til å komme deg til flagget. Flagget eller flaggene er fronter du flytter fremover. Du kan ikke flytte fronten hvis ikke flagg nummer to er tatt ut. Slik holder du på til du har tatt ut alle flaggene. Dette er veldig likt det du finner i Battlefield-serien og ikke merkelig det, i og med at utvikleren er Kaos Studios med kjent for mod'en Desert Combat til Battlefield 1942.

Etter å ha spilt litt, var det tid for konkurranser og her hadde THQ gravd dypt ned i premiesekken sin hvor man kunne vinne Xbox 360 Special Edition-utgaven av spillet samt en haug med fete effekter fra spillet. Vi i Gamereactor sikret oss selvsagt oss disse effektene og undertegnede gikk resten av kvelden med en fet caps på hodet, noe andre også etter hvert gjorde.

Kvelden gikk fort og konkurransen var rå og brutal hvor en person gjorde storeslem og fikk desidert den beste scoren. Hvem som vant og hvordan det gikk resten av kvelden får dere vite litt senere. Nå roper sengen og jeg skal tidlig opp i morgen, så hva er vel mer naturlig enn å krype til køys...

Jeg kommer til å skrive noen blogger om arrangementet samt noen intervjuer jeg hadde med vinnerne og arrangøren...

Som jeg bestandig sier - stay tuned for more!

PS! Frontlines: Fuel of War var et kongespill og jeg kommer tilbake til en blogg med mine opplevelser med dette "Battlefield"-spillet fra Kaos og THQ. En stor takk til www.Xgame.no, Koss/Tura Scandinavia og THQ for en opplevelsesrik kveld!

HQ