Mega Man 2 iPhone Anmeldelse

Mega Man 2 iPhone Anmeldelse

Skrevet av BioBouy den 9 november 2010 klokken 23:09

Listen over gamle og nye spill som konverteres over til Apples iPhone begynner å bli lang. Mange konkurrerer om å bli best i denne kategorien. Mega Man 2 er en veldig god kandidat.

Mega Man handler om nettopp Mega Man, som du kontrollerer. Han er skapt av den gode Dr. Light for å stoppe den onde Dr. Wily, han har skapt en rekke roboter for å beskytte seg selv. Disse må beseires før du kan ta utfordringen mot Dr. Wily selv. Hver fiendtlige robot har sin egen bane med et eget tilhørende tema. Air Man sin bane er f. eks oppe i himmelen og det blir derfor ekstra mye hopping fra plattform til plattform.

Mega Mans oppbygning er med andre ord etter god gammeldags stil. For å komme deg gjennom disse levelene må du hoppe og skyte. For hver miniboss du knerter får du et nytt våpen som du kan velge i pausemenyen. De opplåsbare våpenene varierer fra boomeranger til såpebobler, og legger til enda mer til den totale variasjonen i spillet. Lydsporet varierer også godt. Å si at musikken er god virker kanskje rart, men noen av sangene er faktisk fine å høre på til tross for den gammeldagse 8-bit teknologien som er brukt.

Om du er interessert i Mega Man 2 til iPhone har du sikkert vært innom Megaman på en eller annen måte tidligere. Selve konvertringen, altså hvor godt det fungerer på iPhone er det viktigste for at et genialt spill fra gammeldager skal bli like bra på Apples høyteknologiske smartphone.
Capcom Mobile har gjort en strålende jobb. Av alle eldre spill jeg har prøvd på iPhone, er Megaman suverent best. Kontrollen er sylskarp og D-padden og de to knappene er store så man bommer veldig sjelden på det man forsøker å gjøre. En konsekvens av disse sore knappene er at skjermen er veldig liten. Den tar omtrent kun halvparten av skjermen. Mange kan se på dette som et problem, men en enkel løsning kan være å holde telefonen enda nærmere fjeset.

Mye mer er det ikke å si om Mega Mans iPhonedebut. Spillet koster 17 kr, men man kan prøve lite-versjonen som selvfølgelig er gratis. Jeg vil anbelafe deg å skjekke det ut enten du er fan av Mega Man eller ikke. Det passer godt enten du sitter på do, på T-banen eller hvor enn du måtte befinne deg.

+ Søtt, morsomt, likt orginalen, flere vanskelighetsgrader, nostalgisk

- Liten skjerm, litt dyrt til å komme fra Capcom, ganske kort

Grafikk: 8/10
Gameplay: 9/10
Lyd: 8/10
Holdbarhet: 5/10

Min karakter: 8/10

Gaming Gir Kreativitet?

Gaming Gir Kreativitet?

Skrevet av BioBouy den 24 januar 2010 klokken 01:51

I spill finner vi drager, zombier, utrolige roboter, vanvittige våpen og flotte bosser. Alle slags ville skapninger rett og slett. Det er ingen tvil om at spillindustrien er kreativ, men er gamerne kreative? Ja, dette er et rant.

Jeg ser nemlig utrolig tamme ting hver gang jeg spiller et spill på nettet. Ikke tamt og kjedelig fra spillutviklerne, langt ifra. Det er gamerne som presser et sukk ut av meg når de velger brukernavn type Slayer567890, Bob555HH eller Killer111dd. Det er et simpelt ord, det har ingen røde tråder knyttet til deg og er upersonlig. Jeg syns et brukernavn skal gi mening, i hvertfall for deg selv. Jeg ville heller aldri hatt tall bak navnet mitt, BioBouy222 ville vært patetisk.

Støter på dette i FIFA også. Elendige Club navn som Germany XI, Best Team 2010 og lignende oksedritt. Jeg opprettett selv den første klubben jeg var med i. Dælenga Love Boys. Dælenga er guttas lokale fotballbane. Den betyr mye for oss så jeg valgte å ha den med i navnet. Nå har jeg dog, kanskje litt ironisk, forlatt fra klubben.

Selvfølgelig er ikke beskrivelsen over gjeldende for alle gamere. Tidligere i dag så jeg et navn på MW2 som gjorde meg glad. IVIodernWarfare, det tok meg drøye 10 sekunder å oppdage at det ikke var en M. Ved første øyekast blir nok de fleste lurt. Så en grovis for ikke lenge siden også, Jizz'N'Go.
Hvem sier at groviser ikke er bra?

Til slutt vil jeg bare oppfordre dere 3 som leser dette om å tenke nøye over hva dere velger som brukernavn i fremtiden. Vi har jo alle et brukernavn eller en E-Mail vi angrer noe så inni granskauen på at vi gav et teit navn. Meg f. eks. Før PS3'en min ble ødelagt het jeg Gollam på PSN. WTF?!

GOTY, MOTY og COTY

GOTY, MOTY og COTY

Skrevet av BioBouy den 31 desember 2009 klokken 03:45

Som dere sikkert vet er det i dag nyttårsaften. Tonnevis av timer er brukt i sofaen foran skjermen i året som er gått så det er på tide å kåre GOTY, nemlig Game Of The Year.

Vi har fått masse flotte spill i år. Batman: Arkham Asylum, InFamous, Killzone 2, Forza Motorsport 3, Assassins Creed 2, Left4Dead 2, Modern Warfare 2, Uncharted 2 osv. Blant disse er det definitivt sistnevnte som traff blink for meg, som for så mange andre.
Naughty Dog gjør alt riktig med Uncharted 2. Spenning, grafisk brillianse, teknisk brillianse, gameplay brillianse. Rett og slett brilliant på alle punkter. Dette trenger du nok ikke å høre, siden sikkert har spilt spillet selv eller lest en anmeldelse av det fra før.

Det som gjør at Uncharted 2 Among Thieves får den überprestigefulle prisen BioBouy's GOTY Award er nettopp at spillet er satt sammen av all denne brilliansen. I midten av dette er historien. En gripende, trist, morsom og ikke minst spennende historie kan brenne minnet om et spill inn i hjernen din. Uncharted 2 infyller kravet. Jeg kommer aldri til å glemme Uncharted 2. Det trer rett opp på toppen av pyramiden sammen med The Suffering, Fallout, Mass Effect, GTA, Rayman, Crash Bandicoot osv. Nå påstår jeg ikke at Crash Bandicoot hadde historie i toppklasse men det har formet den jeg har blitt. Jeg er nå en knall oransje rev.

Som dere sikkert vet har Modern Warfare 2 måkt en del tittler, store og små, over til 2010. MW2 er måkebilen som måker all snøen opp mot veggen, der blir det fullt. Slik blir det neste år. Sant, det var en dum måte å si det på men dere får med dere poenget. Første kvartal av 2010 blir stappfullt av kanonspill! Mass Effect 2, Final Fantasy XIII, Bayonetta, God Of War 3, Bioshock 2, Heavy Rain, Splinter Cell: Conviction, Battlefield Bad Company 2, MAG, Gran Turismo 5, Dante's Inferno og Army Of Two: The 40th Day kommer alle I første kvartal 2010. Resten av året er også pakket med tittler, og vi håper vel alle på tidenes spillår? Personlig ser jeg mest frem til Mass Effect 2 og holder en knapp på det til neste års GOTY. Jeg lover dog å være objektiv.

Film og spill hører kanskje ikke sammen men er ganske like underholdningsformer. Blant gamere er også tegneserier eller comics også populært. Jeg får slenge på min MOTY og COTY også, helt på tampen.

James Cameron er et geni om du spør meg. Avatar er nemlig noe av det beste jeg noen gang har sett. Sci-Fi verdenen er fantastisk, interessant, flott designet og utrolig spennende. Dessverre er det noen spillutviklere og lisensholdere som kun vil tjene en quick buck. Avatar spillet er som forventet ikke noe å juble over. Det er utrolig synd for muligheten til et flott spill er absolutt der. Tenk deg et 3. persons action og eventyrspill. Gi jobben til noen ambisiøse utviklere og vi får mest sannsynlig et bra spill. Bruk av de innfødtes primitive våpen, menneskenes militærteknologi, dyrene i verdenen og selve verdenen i Avatar kunne fungert knallgodt og gitt masser av variasjon. Har du sett filmen vet du hva jeg snakker om.

Jeg leser vanligvis ikke tegneserier. Når jeg gjør det går det vanligvis i Billy eller Hårek når jeg sitter på dass og driter. Jeg takker ComiXology for deres applikasjon til iPhone og iPod Touch. Nettopp det dere tror det er. Tegneserier på mobilen. The Walking Dead er det første jeg har engasjert meg i og er noe av det flotteste jeg noen gang har vært borti. Spenningen i dette zombieeventyret overgår alt annet jeg har vært gjennom. Spill, film, uansett hva. Den anbefales på det varmeste. Tegneserier interesserer meg nå i mye større grad en før. Derfor lurer jeg på hva slags tegneserier man kan få til PSP Go, som jeg lenge har vurdert om jeg skal kjøpe.

Klokka er snart 4 på morningen, med andre ord er det på tide å avslutte denne bloggen eller artikkelen om du vil. Jeg vil takke alle for et flott spillår, ber om og forventer et enda bedre ett i år. Så god natt og keep on fingerpumping, noob pwning and anger screaming!

Skrevet av BioBouy den 24 oktober 2009 klokken 17:37

Hei på dere. I denne lille bloggen skal jeg fortelle dere om en nettside jeg fikk vite om av Jonas A D her på Gr, gjennom Gr.

Siden er ganske ny. Den er godt designet, interresant og nyskapende. Men viktigst av alt, den er troverdig. Det går rett og slett ut på at du logger på hver dag, svarer på daglige spørsmål og lignende. Dette tjener du pointz på som kan du bytte inn mot f.eks spill, iPhone, kameraer, PS3, Xbox 360, Wii, Wii Fit, Rock Band, øreplugger, headphones, bærbare PCer og PSP Go som er mitt første mål. Problemet (for dere) er at man må bli invitert for å bli medlem. Jeg vil gjerne invitere alle dere som er interessert. Jeg tjener jo også ptz på å invitere folk.

Så glem alle de latterlige nettsidene som prøver å lure deg trill rundt, Lockerz er legit, lurt og spennende. Send meg PM med din e-post adresse og du får invitasjon!

Bildet er forresten tatt av et litt utålmodig medlem som har brukt hele 40 pointz på en pizzaformet minnepenn med 2 Gb!

Perfekt spill? Hvem gir du jobben?

Perfekt spill? Hvem gir du jobben?

Skrevet av BioBouy den 29 september 2009 klokken 03:13

Tenk deg at du kan slå opp i telefonboken på mobilen din. Hideo Kojima, Peter Molyneux, David Cage og resten av spillelitens telefonnummre står listet opp der. En halvtimes tid senere har du ringt alle du trenger. Dere skal lage det perfekte spill. Hvem ville du ringt?

Dette har jeg gått rundt og tenkt på lenge. De forskjellige utviklerselskapene er jo ekstremt gode på hvert sitt område. Del deres valg med resten av Gr brukerne i en kommentar. Enten om du vil gi grunn i tillegg eller om du kun vil nevne selskapets navn er kommentaren din velkommen. Under følger mine valg.

Grafikk, Fysikk, Lyd og Effekter: Guerilla Games sjokkerte meg med utrolig grafikk og effekter i Killzone 2. Infinity Ward hadde fantastisk og realistisk fysikk i alt man kunne skue i de flotte banene, og begge to hadde lyd i verdenskvalitet!

Gameplay: Her er det mange kandidater. Siden det ikke er noen grense for hvor mange jeg kan ha med, blir det et veldig blandet team her. Det består av Bungie, Infinity Ward, Digital Illusions, Valve, Epic Games og Naughty Dog. Jeg kunne lett ha lagt til fler. Disse utviklerne har en stor ting til felles. Presishet, å sikte og å bevege seg er utrolig presist i blant annet Mirrors Edge, Gears Of War, Halo, Call Of Duty og Uncharted.

Valgmuligheter, størrelse/scope:: Bethesda, Valve, Square Enix og Konami/Kojima Productions har gitt oss blant annet Fallout 3, Oblivion, Half Life og Metal Gear Solid. Alle disse er på min uskrevne liste over favorittspill. Fallout og Oblivion er rett og slett gigantiske, og i likhet med Half Life er det mange valg man kan ta og ulike måter å utføre oppgaver eller komme seg forbi hindre på. Noe som er flott, og kujernet i Half Life ville jeg hengt på veggen om jeg hadde fått tak i det.

Historie, Følelser: Alt jeg kan sier Bioware. Jeg elsker Bioware og Mass Effect så høyt at brukernavnet mitt her på Gr (Xbox Live og PSN også) er inspirert av det. Jeg gidder ikke forklare på hvilken måte. Denne bloggen handler ikke om det. Uansett, Mass Effect er mitt all time favorittspill. Dette er for det meste på grunn av den beste historien jeg noen gang har opplevd. ikke bare i spill, men i filmer, bøker og virkeligheten også. Jeg kan si det slik: jeg gråt faktisk en gang i løpet av spillet. Det bringer fram følelser som ingen andre spill.

Holdbarhet, Lengde: Fallout 3, Mass Effect, Call Of Duty og Diablo 2 er alle spill som varer veldig lenge. Bethesda, Bioware, Infinity Ward/Treyarch, og Blizzard skal ha masser av applaus for dette. Men det er noe spesiellt med et spill om man spiller det 6 - 7 timer på en dag, 2 uker før neste utgave settes i butikkhyllene. Vi snakker FIFA og Electronic Arts.

Spillkarakterer, Design Av Skapninger Og Mennesker: Master Chief, Faith, Gordon Freeman, Alyx Vance, Helghast soldater, Solid Snake, The Covenant, Chrimera og listen går videre og videre. Skaperne av disse karakterene har kreative sjeler som inspirerer gamere til å kle seg ut på cosplays igjen og igjen.

Det var det, en liten hyllest til spillutviklerne som gir oss øyeblikk etter øyeblikk og rekker av opplevelser som vi elsker og husker for alltid!