Norsk
Blog

Hvorfor Elder Scrolls Online har floppet

Skrevet av Havok den 8 mai 2012 klokken 12:48

Jeg hadde skrevet en liste over alle tingene som ødelegger en ellers fantastisk ide.. Fant fort ut at det er en grunn alene til at dette spillet kommer til å floppe.

De prøver å gjøre det til World of Warcraft satt i The Elder Scrolls-universet.

Hvorfor er dette så fælt? Dette betyr absolutt ingen innovasjon. De har bestemt seg for å lage noe som minner om noe annet fra begynnelsen av for å gjøre det lett for folk som spiller WoW. I stedet for å lage noe helt nytt og unikt velger de å følge det alle andre MMO-utviklere gjør.

Når jeg hørte at Bethesda jobbet med en MMO basert på The Elder Scrolls begynte fantasien min om et FPS MMO med realtime-kampsystem som i Skyrim å okkupere tankene mine. Men i stedet blir jeg møtt med bilder som minner meg om absolutt alle andre fantasy-MMO som finnes.

Jeg behøver ikke høre mer om spillet, fordi utviklerne har sagt det så godt for meg allerede «Det må være komfortabelt for folk som spiller de typiske MMO-spillene ved å ha det samme kontrollsystemet. Samtidig må det appellere til de som spiller Skyrim.» Legg merke til at det er viktigere for han å nevne at de må gjøre de som spiller andre MMO komfortabel når de skal spille TESO, fremfor å fokusere på de som spiller Skyrim.

Virkelig Bethesda?

Hvorfor Elder Scrolls Online har floppet

The Elder Scrolls eller alle andre fantasy-MMO der ute?

HQ