LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Blog
      Hva som gjør spill bra.. The sequel!

      Hva som gjør spill bra.. The sequel!

      Skrevet av Kennda J den 1 november 2007 klokken 22:26

      jaja her er jeg igjen å skal snakke om hva som gjør et spill bra. Ja jeg har gjort det før å hvis du har lest den så tenker du "hvorfor lage en til? Du tok jo med det meste forrige gang, eller?"

      Vel svaret er jeg tok med mye. Men ikke alt.


      Vel, la oss starte. Mange av dere har PS3, dere har da altså en bra maskin med mye bra i vente. Men en av de nyeste innovasjonene som har kommet senere innen gaming er det å kunne spille online.

      For å fortsette på PS3 så har jo dere snart Home. Det er et "spill" som er noe alla the sims. Du lager din personlige karakter som du kan styre rundt og snakke med andre, spille spill og dekorere huset ditt. Dette er et fantastisk "spill" som ikke bare sier at dette skal du gjøre alene, men dette kan du også invitere en venn å gjøre hva nå en du driver med sammen.

      Dette er sony's konkurranse til Xbox LIVE. LIVE bringer mennesker sammen for å gjøre en ting... Spille sammen med andre. Well suprise, det gjør home også.

      Men hva med Nintendo Wii? Ja den har online men er ikke i samme stil som Xbox og PS3.

      Men hva gjør dette med spillene? Jeg fikk ikke gått så dypt på det med multiplayer sist gang, men det skal vi se på nå. Mange spill blir kjøpt mer eller mindre på grunn av multiplayeren, jeg gjorde det med halo 3 og Rainbow six: Vegas. Men for å ha en fin singleplayer opplevelse, så valgte jeg å kjøpe meg the orange box og bioshock.

      Men multiplayer kan variere, alt fra Co-op satsning som Kane & Lynch,Rainbow six: vegas og Army of Two. Mens spill som Halo 3,
      Gears of war, GRAW og CS satser mer på versus delen. Versus vil si at du konkurerer mot andre mennesker i en lagbaserte eller alle mot alle type spill. Mens i et co-op spill. Så handler det om å jobbe sammen for å fullføre et singleplayer story brett.

      Så klart har flere av spillene en mulighet for både det ene å det andre innen hva du kan velge, f.eks. halo 3 har en co-op del, samt en versus del.

      Det er innovasjoner som Home og LIVE som bringer mennesker sammen for å ha en større og bedre opplevelse når vi spiller spill.

      Noe jeg ikke gikk så dypt på forrige gang er musikk, om jeg i det heletatt nevnte det husker jeg ikke, men her kommer det.

      Noen spill har et fantastisk soundtrack. Halo 3 er etter min mening prakteksemplaret som kan nevnes der ute. Det er med på å sette deg dypere inn i spillet og gjøre deg mer engasjert, noe som er utrolig spennende når du først sitter å spiller. Når du ser på filmer som 300, LOTR og Gladiatoren, så blir du mer satt inn i handlingen og hendelsene i en sene når du hører klassiske instrumenter med rolig musikk, som når noe er trist. Men den blir raskere og det blir mer trykk i det når dem vil at adrenalinet i blodet ditt skal begynne a pumpe i forbindelse med en sene eller sekvens.

      Hvem husker ikke den ekle musikken som kom på når du spilte bioshock når det skulle til å skje noe ekkelt. De gamledagse sangene som går deg på nervene hver gang du entrer en fæl gang...

      Hvis jeg skal nevne en ting jeg savner med dagens spill så må det være Detaljer! Jeg tenker ikke på detaljer i grafikken, men sånne småting som er med på å enten øke realismen, engasjemanget eller spillbarheten i et spill. Ting som f.eks. når du ser G Man i HL2 sånn nå og da uten at det virker logisk, Ved dammen f.eks.

      Eller hvis jeg kjører i 270 km/t i PGR3 å ender opp med å treffe en annen bil, så forventer jeg massiv visuelle ødeleggelser på bilen min, ikke en liten ripe. Hvis jeg skyter på et glass i Rainbow Six: Vegas så forventer jeg at det knuser! Sånne ting som er med på å øke kvaliteten i spill savner jeg.

      Det er som å drive med en mobil. En mobil skal ikke virke billig slik at du kan høre at det knaker å lager ulyder når du tar i den, eller at den er blytung sånn at du må bruke heisekran for å ringe nødnummeret når du trenger hjelp...


      In-game advirtisement er det mange som har kritisert, jeg skjønner ikke hvorfor. Ikke bare gir det utviklerne mer penger slik at de kan utvikle et bedre spill. Men det gir også mer realisme i et spill!

      Du forventer å se en coca cola reklame i by'n når du svir gummi og viser deg fram på gata i NFS eller se en ferrari sponsor i PGR.
      Jeg vil heller se ekte reklame i spill en dårlige falske reklamer i et spill. Dette er også det jeg mener med detaljer i et spill.


      Vell da tror jeg at det meste har kommet inn. Kan nok hende at jeg oppdaterer denne en smule, men ikke med det første.

      BILDET: På bildet så har dere god gammeldags kameratskap fra Army of Two...

      ~Kennda J~

      HQ