Norsk
Blog
Et pliktløp for EA

Et pliktløp for EA

Skrevet av Kristian den 14 august 2012 klokken 18:46

Den var ikke akkurat spennede. EAs nylig avsluttede pressekonferanse på Gamescom, der en av verdens ledende spillutvikler og utgiver fikk muligheten til å vise frem sine titler.

Jeg vet ikke om det er mangelen på oppbygning, forventninger eller andre faktorer som gjorde det, men EAs pressekonferanse var definitivt ikke noe mer enn forventet. Snarere tvert imot.

EA er blant utviklerne og utgiverne som dominerer bransjen. De leverer titler som blir hyppig spilt av fans, kjernespillere og oss her på kontoret. Men under dagens konferanse var det lite som virkelig pirret nysgjerrigheten.

Var forhåpningene for høye?

Army of Two: Devil's Cartel
Et middels bra samarbeidsspilll som låner i overkant mye fra Gears of War.

Need for Speed: Most Wanted
Ok - dette virker lovende. Likevel var det lite som pirret nysgjerrigheten under dagens presentasjon.

Crysis 3
En av tidenes beste enspilleropplevelser undergraves. Hvorfor har de trukket så mye inspirasjon til flerspilleren fra Call of Duty? Alt ligger til rette for en fantastisk videreføring av konseptet fra det originale Crysis, men i stedet går de etter bransjetrenden og smelter sammen sjangre fremfor å gå sin egen vei.

Battlefield 3
Gjensyn med tilleggspakken! Flerspilleren er fantastisk, men dette visste vi fra før.

Dead Space 3
EA går totalt vekk fra det som gjorde serien til en favoritt i utgangspunktet - skrekk og thriller. Hva driver produsentene med?

I år var det lite som stemte. Likevel var det noen lyspunkter - selv om de var altfor få.

Simcity
Veldig lovende. Endelig fikk vi et avbrekk fra CGI.

Origin
Tilgjengelig på Mac. Et lyspunkt i seg selv.

The Simpsons
Ikke helt min type spill (selv om jeg elsker Simpsons-universet). Tilgjengeligheten gjør det spennende. Spillet er tilgjengelig på nett, telefoner og tablets, og som bransjeinteressert er det høyaktuelt.

Forventer jeg for mye, eller har jeg grunn til å være skuffet?

HQ