Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português
Medlemsinnlogging






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook

Starcraft II - Jeg er treig

Skrevet av remote den 24 mars 2008 klokken 19:01

Starcraft, Starcraft.
Alle gamere har hørt om det. Det er/var en stor suksess. Men siden jeg ikke har noen erfaringer fra det, kan jeg ikke si så mye om det annet enn at det er et Jukse 3-D strategispill i 2-D. Det er vel også nasjonalsporten til Korea. Så stort åsså.

Da jeg så at Starcraft II (SCII) var annonsert, tenkte jeg egentlig ingenting. Jeg så noen bilder av spillet og så at grafikken var utrolig dårlig. Dessuten har jeg heller ikke mye sansen for future RTS (Supreme Commander sugde).

Det gikk noen månender igjen før jeg ga det en ny sjanse, og det var først jeg så en Terran gameplay demo at jeg så hvilket storspill dette var ( http://www.gametrailers.com/player/31709.html )

Det er hentet mye fra Starcraft I og blitt forbedret. Men det er også masse som er nytt. Jeg ble overrasket over hvor rene strategielementer SCII inneholdt etter å ha sett demoen. Elementer jeg alltid har lengtet etter i et RTS.

Starcraft II ble mer etterlengtet etter at jeg så denne Protoss demoen: ( http://www.gametrailers.com/player/31803.html ).
Alle de tre rasene (Terran, Zerg og Protoss) virker så balanserte og alle har noen unike fordeler det kan være lurt å utnytte. Bare helt Deilig!

Jeg liker også det med at ingen enhet er uslåelig. SC bruker nærmest et stein, saks og papir system. F. eks at mange små og billige enheter er sterke mot store og dyre enheter. Men de store enhetene er gode mot bygninger og litt større enheter. Jeg liker i tillegg at noen kombinasjoner av enheter kan slå ut enheter som egentlig begge enhetene hver for seg hadde tapt mot. Mothershipet til Protossene er også RÅTT!

Grafikken var heller ikke noe ille. Starcraft II holder i tripp med andre RTSer på markedet, og det tar seg egentlig veldig godt ut. Grafikken teller egentlig ikke så mye i strategispill, men det teller litt allikevel.

Når jeg tenker meg om har jeg lengtet etter et RTS som starcraft II. Jeg ser veldig mye fram til det og kommer til å følge med på det helt til release day. Blizzard har jo også mye erfaringer med strategi så jeg tror ikke det kommer til å skuffe. Warcraft III er fortsatt et spill som holder mål med de ypperste strategispillene ennå.

Så ja, som overskriften sier. Jeg oppdaget ikke Starcraft II som et storspill før rett før påske. Jeg er treig, og Starcraft II blir stort!

STORT!

//remote

BETA +