Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Medlemsinnlogging
amigo






Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook

Filmer som får meg til å gråte

De filmene som får meg til å gråte ja... Det er noe spessielt med den følelsen man får når man ser på en film og så begynner å gråte. Det at en gjeng med godt lønnede skuespillere kan få en voksen gutt til å ty til tårer kan kanskje høres dumt ut, men det er ikke annet enn sannheten.

Jeg har sett ikke så få filmer opp gjennom tidene som har fått meg til å vise følelser som ellers er forbeholdt realiteten, nemlig sorg. Nedenfor har jeg listet opp ti filmer som får meg til å gråte. Og som MÅ sees.


Armageddon. Handler om en meteor på størrelse med Texas som nærmer seg jorden. Redningen skal komme i form av åtte oljeborere som skal bore hull i meteroen for å sprenge den innenfra.
Så den igår kveld og maken til følelsesladet film skal man lete lenge etter.
Gråtestartpunkt: Når Harry Stamper (alias Bruce Willis) sier farvel til sin datter Grace. Klumpen sitter tungt i halsen og tårene formodentlig triller.
Terningkast: 6
Se: http://www.youtube.com/watch?v=1nnwq2-y4P8&feature=related

Hardball. Alle som har sett denne filmen har nok sterke følelser for G-Baby, den lille gutten som er snill mot alle og bare vil spille en baseball kamp. Med blandt annet Keanu Reeves i hovedrollen er dette en sterk film om et baseball lag. Ikke det at det er manko på slike filmer, men denne er annerledes.
Gråtestartpunkt: Helt fra da G-Baby slår en homerun til vi er i begravelsen (for jeg har sett den før og vet hva som skal skje). Gråter hele veien.
Terningkast: 6
Se: http://www.youtube.com/watch?v=u_zK_iHhBfg&feature=related

Titanic. Filmen som de fleste bør ha sett. Handler om fattiggutten Jack som møter drømmedama ombord på det legendariske skipet Titanic.
Gråtestartpunkt: Når Jack synker ned i vannet mot slutten av filmen. Hvorfor?! Hvorfor Gud!?
Terningkast: 6
Se: http://www.youtube.com/watch?v=9sErVyGeQrQ&feature=related

Lillefot og vennene hans. Filmen handler om fem foreldreløse dinosaurer som prøver å finne den ene dalen som ikke er ødelagt hvor dinosaurer kan leve i fred. Så den da jeg var ti år gammel og den gjorde skikkelig inntrykk på meg. Gråter nesten bare ved å se at de har laget en TV-serie med Lillefot! Helvetes lisens jævler som ødelegger alt som er bra!
Gråtestartpunkt: Når moren til Lillefot blir drept tidlig i filmen. Helvetes slemme dinosaur jævel!
Terningkast: 6
Se: http://www.youtube.com/watch?v=AgJhVgK0tPI&feature=related (merk: lav lyd)

Den perfekte stormen. Sverdfisk-fiskerne som legger ut på en siste fisketur. Samtidig er det meldt «tidenes storm». Men de er så egne at de ikke kjører hjemover.
Gråtestartpunkt: Når den store flodbølgen kommer og skipet synker.
Terningkast: 6
http://www.youtube.com/watch?v=8lYTIYvKTNg&feature=related

Blood Diamond. Handler om Bloddiamantene i Sierra Leone og om en mann som mister familien sin til de som leter etter diamantene. Han får hjelp av Leonardo DiCaprio for å finne de tilbake. Meget sterk film, basert på en ekte historie.
Gråtestartpunkt: Når Leonardo snakker med hun journalisten rett før han stryker med + Når han som mista familien sin får dem tilbake.
Terningkast: 6
Se: http://www.youtube.com/watch?v=DzPytqMtTYo

Ringenes Herre: Ringens Brorskap. Filmatiseringen av den utrolige første boken i triologien om J.R.R Tolkiens fantastiske verden.
Gråtestartpunkt: Når Boromir dør i slutten av filmen. Når Aragorn kommer han til unnsetning. Når han seiler utfor fossen. *snufs* Jævla feige Uruk-Hai-satan!
Terningkast: 6
Se: http://www.youtube.com/watch?v=Dd0MF_qkyMw&feature=related

Ringenes Herre: Atter En Konge. Tredje og siste filmen i triologien.
Gråtestartpunkt: Når hobbitene ligger på klippen helt i slutten av filmen. Vet egentlig ikke hvorfor jeg gråter her for det er jo ikke direkte trist, men... + Når Frodo drar =(
Terningkast: 6
Se: http://www.youtube.com/watch?v=gBRImdfuDK0

Fearless. Jet Lis siste film. Ikke stort mer å si om den saken. Handler om hvordan engelskmennene kom til østen og tok over kampsporten. En siste kriger som ikke vil gi seg.
Gråtestartpunkt: Når Jet Li dør i slutten av filmen takket være de feige engelskmennene! Beste slåssescenen før der. + Når han finner familien sin død. ='(
Terningkast: 6
Se: http://www.youtube.com/watch?v=Lg99jBBtgPI

The Last Samurai. Tom Cruises absolutt beste film. Handler om utryddelsen av samuraiene i det gamle østen. Nok en gang står engelskmennene bak! Det er faktisk samme slemming (lubben med bart) som spiller her som i Fearless.
Gråtestartpunkt: Ved det siste slaget når Katsumoto dør, osv... fege engelskmenn!
Terningkast: 6
Se: http://www.youtube.com/watch?v=_QfNzrep4Vg

Edit: Selvfølgelig var det noen jeg glemte;

Løvenes Konge. Disneys storslagne fortelling om løveungen Simba som vokser opp for å hevne sin far. Den beste Disney-filmen ever!
Gråtestartpunkt: Når Mufasa faller ned fra klippen og ned i gnueflokken.
Terningkast: 6
Se: http://www.youtube.com/watch?v=vdjn_85h1Ow&feature=related
(Takk til Kronoz for å gjøre meg oppmerksom)

Bambi. Hvordan kunne jeg glemme denne?! Den rørende historien om det søte, lille, uskyldige då-/rådyret Bambi.
Gråtestartpunkt: Nå moren til Bambi blir skutt ='(
Terningkast: 6
Se: http://www.youtube.com/watch?v=-eHr-9_6hCg


Hender det at også du begynner å gråte når du ser på film? Isåfall hvilke(n) film(er) er det? Det er ikke flaut å innrømme det ;-)

Kommentarer
  • Skrevet av: Gamergeek
    2008-10-19 19:21
    Jeg bare VISSTE med en gang jeg begynte å lese at The Last Samurai kom til å være her, gråter på akkurat samme tidspunkt... elsker filmen
     
  • Skrevet av: Gamer123
    2008-10-19 19:21
    Lillefot?! Bra blogg!
     
  • Skrevet av: toffus
    2008-10-19 19:23
    Tror faktisk ikke jeg har sett noen filmer som har grått av, men litt våt i øyenkroken,da
     
  • Skrevet av: -Wraith-
    2008-10-19 19:23
    Når en brennende Anakin sier at han hater Obi-Wan i Star Wars III
     
  • Skrevet av: legion_kart
    2008-10-19 19:29
    titanic?? haha jeg lo når jack sank i vannet, MEN når hun damen tar frem det smykke hun fikk av jack, å rulleteksten begynner med "my heart will go on" kommer?? flaut¨å innrømme, men første gangen det skjedde knakk jeg sammen i gråt hehe.

    å i ringenes herre 3? det som får øynene mine til å "væske" er når frodo ligger i sengen å gandalf å de andre kommer inn. PRICELESS!
     
  • Skrevet av: Los
    2008-10-19 19:34
    Den Grønne Mil er den filmen som rørte meg mest... Jeg klarte ikke å unngå å felle en tåre eller to...
     
  • Skrevet av: Jacsterd
    2008-10-19 19:42
    Er enig med listen av filemr du velget Soraki, go liste, men du glemte Den Grønne Mil.

    Eller bra blog
     
  • Skrevet av: arnej
    2008-10-19 19:53
    På armageddon når Harry ofrer seg slik at datteren kan få en ektemann....
    GOD BLOGG!
     
  • Skrevet av: sleepy hollow
    2008-10-19 19:56
    Jeg begynte nesten å grine i en skrekkfilm som heter Gabal... Begynnelsen og midten var bare creepy, men i slutten var helt... Ja.
    Og da jeg så Band of Brothers på skolen... Det var også ganske trist å se på slike hendelser under krigen...
     
  • Skrevet av: Kronoz
    2008-10-19 20:03
    Hvor er Løvenes Konge?
     
  • Skrevet av: Predator
    2008-10-19 20:09
    Jeg har gråtet av tre filmer: E.T og The Green Mile.

    God blogg.
     
  • Skrevet av: Kronoz
    2008-10-19 20:11
    Det var to Predator
     
  • Skrevet av: HHH
    2008-10-19 20:17
    Jeg har fortsatt til gode å gråte av en film. Vet ikke hvorfor. Kanskje jeg ser feil filmer?
     
  • Skrevet av: torleif
    2008-10-19 20:19
    6er på alle filmene du gråter av... Liker du å gråte litt ?

    The Green Mile må du sjå eingong. Veldig bra film;)
     
  • Skrevet av: zatzinki
    2008-10-19 20:20
    Fearless er ikke jet li's aller siste film, heller sin siste film som omhandler gammel kinesisk historie og kultur. Veldig trist film.
    The green mile er jeg enig med de andre er ganske trist. Forrest gump er jævlig trist.
     
  • Skrevet av: torleif
    2008-10-19 20:26
    Forrest Gump er også bra ja
     
  • Skrevet av: XXassassinXX
    2008-10-19 20:45
    God liste med mange gode titler. Fint at du tar med linker, det hever bloggen mye.
    God blogg.
     
  • Skrevet av: The Heretic
    2008-10-19 20:47
    1. Hvor er Løvenes Konge?
    2. Hvor er American History X?
    3. Hvor er Hooligans?
    4. Hvor er Sunshine?
    5. Om man tygger tyggis mens man hakker løk, så gråter man ikke.
     
  • Skrevet av: Zamurai of Darkness
    2008-10-19 20:47
    The Green Mile er jo den allerstørste øynevæteren av alle.
     
  • Skrevet av: torleif
    2008-10-19 20:54
    Bra Blogg uansett. Det skal du ha
     
  • Skrevet av: legion_kart
    2008-10-19 20:54
    når griner man under american history x the heretic?
     
  • Skrevet av: zatzinki
    2008-10-19 20:57
    Har alltid syntes at løvenes konge var trist.
     
  • Skrevet av: remote
    2008-10-19 20:58
    Jeg griner av Steven Seagal-filmene. Men det er fordi de er så dårlige.
     
  • Skrevet av: The Heretic
    2008-10-19 21:00
    Citerer legion_kart:
    når griner man under american history x the heretic?

    På slutten når broren til hovedpersonen blir skutt, fordi de tror han fortsatt er nazist, mens han akkurat har blitt snill.
     
  • Skrevet av: Love-PlayStation
    2008-10-19 21:01
    For en dritdårlig blogg. Ærlig talt. Enhver blogg med "gråte" og "film" i tittelen tar seg selv ikke på alvor om ikke Løvenes Konge. Eller er du bare en hjerteløs faen
     
  • Skrevet av: Second Style
    2008-10-19 21:04
    Fikk en tåre når jeg så Click.
    En dårlig komedie, men med god moral.
     
  • Skrevet av: Kronoz
    2008-10-19 21:04
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-19 21:20
    Å satan! Løvenes Konge tenkte jeg ikke på i det hele tatt! Lenge siden jeg så den.
    Fikser det imorra...
     
  • Skrevet av: Levaiathan
    2008-10-19 21:33
    L' Ours eller The Bear som den heter på engelsk, har jeg på VHS her et sted. Husker jeg hylgråt da mammabjørnen ble drept i steinras
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-19 21:48
    Fiksa!
     
  • Skrevet av: Canertocks
    2008-10-19 22:02
    Det er Bra og grine når du ser film med Følsomme damer Da blir det trøst;P
     
  • Skrevet av: KlM
    2008-10-19 22:04
    Eneste filmen jeg husker jeg har grinet av var Godzilla fra 1998.

    Jeg var dog 7 eller 8 år da og syntes det var jævlig unødvendig å drepe Godzilla på slutten av filmen.



    Ellers har jeg ikke grinet av en eneste film, har fått en klump i halsen nå og da.
     
  • Skrevet av: Pute Monsteret
    2008-10-19 22:14
    Mange brae filmer der.. untat Armageddon som for det meste spiller på steriotypier og Amerikansk propaganda-patriotisme
     
  • Skrevet av: Spillpwnern
    2008-10-19 22:14
    Wow mye jeg var enig med her
     
  • Skrevet av: Second Style
    2008-10-19 22:33
    Gråt selv når jeg så Armageddon
     
  • Skrevet av: SirEld
    2008-10-19 22:42
    Jeg var på gråten da Gandalf datt ned med Balrogen og når Frodo dro med skipet!
     
  • Skrevet av: Sithlord
    2008-10-19 22:43
    Eneste gangen jeg har begynt å grine av en film var første gang jeg så The Matrix. Var vel rundt 8-9 år å synes det var drita skummelt når han ble "født på ny"

    Skjønner ikke hvordan man kan begynne å grine av en film pga. en eller annen dør på en trist måte elns.
     
  • Skrevet av: Rampage Jackson
    2008-10-19 22:46
    Armageddon er jo ikke trist for 5 øre. den er episk, men ikke trist.

    og du glemte dumbo!!

    tristeste filmen.. jeg gråt av den når jeg var mindre..

    Wall-e er jo også litt fin.. kanskje ikke trist sånn "tårer". men den er litt sånn. "å stakkars"
     
  • Skrevet av: Kronoz
    2008-10-19 23:23
    Det er lenge siden sist jeg gråt av en film. Da var jeg ikke gammel. Men jeg får ofte klump i halsen. Det skal jeg ikke nekte for.
     
  • Skrevet av: dark samus nemesis
    2008-10-19 23:59
    Når Darth Vader dør i slutten av "Epsiode 6". Verdens beste badass dør

    Jeg gråt vel ikke, men jeg hadde klump i halsen, og det har jeg fått et par ganger.
     
  • Skrevet av: zelda7
    2008-10-20 00:16
    Det har bare hendt en gang, i animefilmen
    Grave of the Fireflies. Det er den hardeste og beste animefilmen jeg har sett. Og totalt den tristeste filmen jeg har sett. Hvis du gråter på alle disse filmene du nevnte over, så kommer du til å puste tårer på Grave of the fireflies. Jeg gikk med skyldfølelse en uke etter å ha sett den. Du trenger ikke å like anime for å se den, siden den utelukker nymotens klassiske anime elementer i forhold til tegnestil og plot.
     
  • Skrevet av: Bernt Erik
    2008-10-20 00:31
    Der traff du søren meg spikeren på hodet igjen Soraki

    Mange av disse filmene har jeg selv kjent klumpen i halsen til

    Samt at jeg også får klump i halsen om jeg ser noen gode episoder med serien hvor den amerikanske gjengen bygger nye hus til trengende ... Da er det ofte jeg får klump i halsen når jeg ser gleden de som mottar husene m.m.
     
  • Skrevet av: KlM
    2008-10-20 00:34
    Citerer zelda7:
    siden den utelukker nymotens klassiske anime elementer i forhold til tegnestil og plot.


    og fordi den er laget i 1988.

    Fin film btw.
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-20 00:35
    Ekstrem oppussing?
    Ja jeg gråter en skvett da også jeg
     
  • Skrevet av: zelda7
    2008-10-20 01:15
    KIM:
    Klassisk anime på den tida var mer type Gundam. Mecha-Franchise'n roame hele dritt'n. Det er først nå alle Ghibli filmene begynner å slå igjennom stort.
     
  • Skrevet av: Kniggeth
    2008-10-20 01:15
    Jeg kan ha mitt på det tørre og si at jeg ikke gråter av filmer. Klump i halsen, ja, men det er liksom noe som surrer i bakhodet hele tiden om at dette er ikke ekte.

    Om noe er virkelig er det greit å gråte, men jeg er ikke så "flink" ellers.
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-20 02:29
    Ekstrem oppussing er ekte nok *)
     
  • Skrevet av: Kniggeth
    2008-10-20 03:22
    Citerer Soraki:
    Ekstrem oppussing er ekte nok


    Det kan godt være, men finner det ikke rørende(Ei heller underholdende, ekstrem rengjøring med de to litt morsomme eldre damene har i det minste noe underholdningsverdi.)
     
  • Skrevet av: Kaze The Windlord
    2008-10-20 08:19
    bra blogg!

    gråter skjelden av filmer, så lenge det ikke er lattertårer.
     
  • Skrevet av: Zook
    2008-10-20 08:22
    Sithlord: Du. Du er en ekte mann.

    En ekte mann griner ikke i filmer!
     
  • Skrevet av: MaiztRo
    2008-10-20 10:19
    Når hobbitene ligger på klippen helt i slutten av filmen. Vet egentlig ikke hvorfor jeg gråter her for det er jo ikke direkte trist, men... + Når Frodo drar =(

    sikkert pågrunn av at det på enmåte er slutten på den siste filmen å du ikke har noe å glede deg til lengre
     
  • Skrevet av: Isukay
    2008-10-20 11:40
    Har bare gåtet av en film.. og det var The Green mile
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-20 14:20
    Zook: En ekte mann er en som tør å vise følelser!
     
  • Skrevet av: Gamergeek
    2008-10-20 14:50
    Godt sagt!
     
  • Skrevet av: Redwink
    2008-10-20 15:11
    Titanic må være den største gråtefilmen. Alltid tårer i øyekroken der, gitt. En annen film er nok Pearl Harbor, etter min mening. Gråten satt løst.
     
  • Skrevet av: Zook
    2008-10-20 15:24
    Soraki: En ekte mann har ikke følelser.

    Men noe sier meg at denne samtalen blir noenlunde dum om vi fortsetter.
     
  • Skrevet av: Isukay
    2008-10-20 15:58
    det er ikke Fearless som er Jet Lis siste film :p
    Det er Forbidden Kingdom
    (tenkte jeg bare skulle si det =) )
     
  • Skrevet av: ES
    2008-10-20 17:51
    Det er bra du har evnen til å leve deg inn i filmer, det gjør jeg og. Men jeg synes du overdriver litt, du er veldig emosjonell, litt for emosjonell kan en kanskje si. Greit, jenter liker følsomme gutter, men ikke gutter som er mer følsomme enn dem selv. Du er så følsom at du må forbrede deg mentalt på å se triste filmer før du ser dem med andre folk. Ta deg sammen. Slå deg selv på ditt anti-muskuløsebryst og prøv og føl deg noe mandig. Prøv. For din egen skyld. Tenk hvordan du blir om tjue år om dette fortsetter!

    Ikke begynn å grin på grunn av denne kommentaren!
     
  • Skrevet av: verbatim
    2008-10-20 18:00
    Håper ikke du begynner å grine nå, men du virker litt vel emo... Først en blogg om at du liker tokio hotell som i grunn er greit nok, men etterfulgt av dette. Du får holde deg unna Crisis core sier jeg bare. Det er muligens det tristeste jeg har vært borti, men fortsatt gråt jeg ikke. Mange av filmene du nevner her (som jeg har sett) er i grunn ikke triste en gang. Armageddon for eksempel. Eller, de er jo triste, men ikke så man er i nærheten en gang av å begynne å gråte.

    Greit å vise følelser altså, men visse grenser må det vel være? Får håpe du greier å holde tårene inne nå, men tror du bør søke hjelp...
     
  • Skrevet av: kris2ffer
    2008-10-20 18:06
    Jeg synes Forrest Gump er litt trist jeg, men BRA BLOGG!!!!!
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-20 19:18
    ES og Verbatim: jeg håper seriøst dere kødder?
     
  • Skrevet av: KlM
    2008-10-20 19:35
    Verbatim har et poeng, det er noe som kalles overfølsomhet og det er nødvendigvis ikke noe positivt.

    Greit å få en klump i halsen, men å sitte å grine etter Armageddon? Jeg himla med øya når jeg så sluttscenen. Flere klisjeèr i en scene skal du lete lenge etter.
     
  • Skrevet av: Zafford
    2008-10-20 19:36
    Tror ikke jeg har felt en tåre når jeg har sett en film.


    Filmer kan også være utrolig triste uten at du behøver å gråte, men jeg syns Chihiro var en utrolig trist film.

    Eller så ser jeg for det meste Action eller Comedie/Horror.
    Tror jeg har klart å styre unna for det meste.
     
  • Skrevet av: kneipen
    2008-10-20 19:49
    Bambi, løvenes konge og ringenes herre 1 og 3 er triste filmer alle sammen. I det jeg gikk ut av kinoen på ringenes herre 3 hadde jeg en veldig godt blandet følelse, det var for jævlig at den beste filmserien noen sinne var over for min del. Helvette heller her kommer tårene...
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-20 19:49
    Talk to the hand.

    Det blir nesten for dumt det dere sier nå...
    Så jeg er emo fordi jeg klarer å vise følelser? Hva er problemet spør jeg da...
     
  • Skrevet av: KlM
    2008-10-20 19:54
    Citerer Soraki:
    Så jeg er emo fordi jeg klarer å vise følelser?


    Problemet er ikke det at du viser følelser, det er noe alle gjør. Men noen tar seg nær av alt og er fryktelig emosjonelle. (ikke emo trenden)
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-20 19:55
    Har jeg sagt at jeg tar meg nær av alt? Hva har jeg egentlig sagt at jeg tar meg nær av? Bortsett fra triste filmscener?
     
  • Skrevet av: Zafford
    2008-10-20 20:04
    Citerer kneipen:
    Bambi, løvenes konge og ringenes herre 1 og 3 er triste filmer alle sammen. I det jeg gikk ut av kinoen på ringenes herre 3 hadde jeg en veldig godt blandet følelse, det var for jævlig at den beste filmserien noen sinne var over for min del. Helvette heller her kommer tårene...


    Ja Disney har laget mange triste filmer som man husker utrolig godt blant annet Løvenes konge, utrolig fin film
     
  • Skrevet av: JTB
    2008-10-20 20:24
    Må si at du virkelig har funnet fram filmer med dramatiske og triste hendelser. Man føler med karakterene i filmene. Du bare ser sorgen deres, og det går over til deg.

    Jeg tror ikke jeg gråtet noen gang når jeg har sett film, men jeg får en veldig innlevelse og føler at jeg nesten er en del av filmen og det er en ekte hendelse.
     
  • Skrevet av: verbatim
    2008-10-20 21:40
    ES og Verbatim: jeg håper seriøst dere kødder?

    Som sagt, ikke begynn å grine da.
     
  • Skrevet av: ES
    2008-10-20 21:47
    "ES og Verbatim: jeg håper seriøst dere kødder?"

    Se, du tar deg nær av kommentarene til meg og Verbatim, og du fornekter det vi sier. Du tror vi kødder. Det ser ikke ut som at Verbatim kødder, og jeg kødder i alle fall ikke. Jeg tror det er viktig og ikke være for emosjonell, og jeg sier det til deg som en venn.

    Det står forresten på profilen din at du liker å sove med vennene dine, hvordan funker det?
     
  • Skrevet av: Ole-Christian / GR®
    2008-10-20 21:54
    Skal helt ærlig innrømme at jeg felte en tåre da jeg så Blood Diamond for første gang. Selvsagt på en ytterst maskulin måte.

    Noe som jeg så på skolen nylig, som jeg fant ytterst rørende er denne. Den omhandler noen som fant en løve til salgs på ett kjøpesenter. De kjøpte løven, men han ble etter hvert litt for stor til å kunne bo hos dem, eller i England overhodet, så han ble sendt tilbake til Afrika hvor han har bodd fritt i en nasjonalpark. Der har han skaffet seg sin egen flokk, og de som opprinnelig eide ham har besluttet å dra for å besøke ham. Det har gått ett år siden de så ham sist, og dyrevokterne advarer dem og sier at han trolig ikke vil kjenne dem igjen og at han nå er en vill løve. Se hvordan møtet foregikk:

    http://www.youtube.com/watch?v=0ZIQUb-d4GQ

    Jeg gråt ikke da jeg så denne, men den var uansett enormt rørende. Skikkelige mannfolk innrømmer at de finner ting rørende!
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-20 22:07
    1. Når jeg sier gråter mener jeg ikke at jeg stormgråter, bare feller et par tårer.

    2. Hva har dere med om jeg emosjonell eller ikke? Jeg kjenner dere ikke og kommer nok aldri til å gjøre det heller.

    3. Det er forskjell på å sove og slække (slappe av). Og det har ingenting i den diskjusjonen her å gjøre bortsett fra at du ES vil se hvordan jeg reagerer og du tror nok at jeg ville endret på det med en gang, men pøh!

    4. På hvilket grunnlag kan dere mene noe om om jeg er emo(sjonell) eller hva faen dere mener? Fordi jeg synes slike filmscener er triste?

    5. Seriøst skjerp dere.
     
  • Skrevet av: zelda7
    2008-10-20 22:48
    Vil du ikke kalle deg selv en emosjonell person når du begynner å grine i klisjefilmer som Armageddon? Hva blir det neste? Tore på sporet?
     
  • Skrevet av: The Heretic
    2008-10-20 23:04
    Citerer KlM:
    Flere klisjeèr i en scene skal du lete lenge etter.

    Harry Stamper: Grace, I know I promised you I was coming home.
    Grace Stamper: I-I don't under-understand.
    Harry Stamper: Looks like I'm gonna have to break that promise.

    AJ: Harry'll do it. I know it. He doesn't know how to fail.

    A.J.: Just tell Grace that, uh, that I'll always be with her. Okay? Can you do that?
    Harry Stamper: Yeah. Okay, kid.
    Harry Stamper: [pulls AJ's air hose out and rips off his own mission badge and hands it to AJ] Give this to Truman. Make sure Truman gets that! Get in there.
    [pushes AJ back into the hatch and closes the door]
    Harry Stamper: It's my turn now.
    A.J.: Harry! Harry! You can't do this to me! It's my job!
    Harry Stamper: You go take care of my little girl now. That's your job. Always thought of you as a son. Always. But, I'd be damn proud to have you marry Grace.
    A.J.: [beginning to cry] Harry.
    Harry Stamper: You take care of yourself.
    [pushes a button sending the hatch up]
    A.J.: Harry, no!
    Harry Stamper: I love you, boy.
    A.J.: Harry, I love you! Don't Harry! Wait a minute! Harry, no!
    Harry Stamper: Bye, son.
     
  • Skrevet av: Redwink
    2008-10-20 23:35
    Seriøst. Han har da vel lov til å si at han gråter av filmer. Er da ikke noe galt i det.

    Ja, det finnes vel en grense om hvor emosjonell det faktisk er fornuftig (?) å være, men det er faktisk ganske vanskelig å kontrollere. Den som kan kontrollere gråten sin skal jeg personlig ta i hånda, da jeg gjerne vil vite hvordan.

    Men å kommentere noe fullstendig meningsløst om hvordan det funker "å sove" med vennene sine, skjønner jeg egentlig ikke, uansett hvor fristende det var å skifte emnet, enten det var mangel på argumenter eller bare for å vri seg unna.

    Syns det er litt tåpelig !
     
  • Skrevet av: verbatim
    2008-10-21 00:00
    Jeg må innrømme at jeg også syntes det virket en smule spesielt å sove med vennene sine. Vertfall formulert på den måten der.

    LOL, har jo sett armageddon for mange år siden, men herre noe så klisje da! Huska ikke det Huska i grunn ikke så mye mer enn at Bruce sprengte seg selv jeg

    Bambi som også er nevnt her er btw også mer kjedelig enn noe annet. Klarte ikke føle en døyt i den filmen, var bare kjedelig.

    Men ja, det er greit å føle en liten klump i halsen, og synes at en film er trist og alt det der. Men det han sier her er at han gråter av alle disse filmene. Der har han krysset en grense som gjør han litt vel emosjonell. Der har du grunnlaget vårt for å kalle deg emo(sjonell).

    Men men, gråt i vei du, hvis det gjør deg happy.
     
  • Skrevet av: Redwink
    2008-10-21 00:30
    Ja, enig.

    Uansett, så kan vi ikke gjøre annet enn å respektere det.
     
  • Skrevet av: verbatim
    2008-10-21 11:09
    Er vi vikelig nødt til å respektere det? Hvem er du som kan kreve at jeg skal respektere det?

    I så fall er du nødt til å respektere meg for at jeg ikke vil respektere dette!
     
  • Skrevet av: Zafford
    2008-10-21 11:43
    Citerer verbatim:
    Er vi vikelig nødt til å respektere det? Hvem er du som kan kreve at jeg skal respektere det?

    I så fall er du nødt til å respektere meg for at jeg ikke vil respektere dette!



    Haha, den var bra

    Soraki er diskusjons magnet.
     
  • Skrevet av: Redwink
    2008-10-21 13:42
    Hehe xD Den var fin.

    Selvfølgelig, det respekterer jeg.


    Kan nok være mest fornuftig å respektere det, kanskje ?
     
  • Skrevet av: verbatim
    2008-10-21 14:27
    Da ser jeg ikke helt problemet...
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-21 14:28
    Hva var poenget med å dra fram det med at jeg var emo og masse sånt piss egentlig?
    Det er har jo ikke noe med saken å gjøre.

    Og som redwink sa: Det med å dra inn noe som står på profilen min tyder på at man har gått tom for argumenter.

    Og Armageddon er muligens en klisjefilm, men hvem har sagt at klisjeene er dårlige? Og hvorfor er klisjeer automatiskt forbundet med noe negativt?
     
  • Skrevet av: zelda7
    2008-10-21 14:49
    Vi har sett det før, og det er uberteit.
     
  • Skrevet av: Redwink
    2008-10-21 14:51
    verbatim:
    Når ble dette et problem ?
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-21 14:52
    Din mening. jeg personlig syntes ikke det var klisjeeaktig i det hele tatt (jeg har sikkert ikke sett så mange slike filmer). En av de bedre filmene jeg har sett mener nå jeg...

    Lagt til 2008-10-21 14:52:
    Redwink: Når han tok det opp...
     
  • Skrevet av: verbatim
    2008-10-21 15:00
    Det var ikke egentlig noe problem annet enn at du skulle ha meg til årespektere at han gråter, men hvis du respekterer at jeg ikke respekterer det, så er det ikke noe problem så da er den konflikten ute av verden

    Men hva er det du mener er saken her da? Om det ikke er at du er, for å bruke dine ord: emo og slik piss? Spør du meg har det alt med saken å gjøre.
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-21 15:02
    Hva handler bloggen om da?
     
  • Skrevet av: verbatim
    2008-10-21 15:11
    Det burde vel nesten du svare på. Det er du som mener vi har misforstått temaet her så.
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-21 15:13
    Den handler om at jeg følte for å si hvilke filmer som får meg til å felle en tåre (eller to) og tenkte det kunne bli en bra blogg... Så skrev jeg bloggen, så postet jeg den og så begynte folk å lese den... Vil du ha resten også?
     
  • Skrevet av: Redwink
    2008-10-21 16:18
    Ja. Greit. Når jeg brukte ordet vi litt lenger oppe, da jeg sa at vi ikke kunne gjøre annet enn å respektere, så var det ikke ment til en eller annen spesifikk, noe du må ha trodd.

    Jeg sikta aldri inn på deg -.-
    Men jeg snakka åpent og generelt til folka her som kanskje snakka negativt eller i hvert fall ikke positivt, om hvilke filmer Soraki gråter av.

    Så da har du nok misrforstått.

    Men, vi kan godt sette en strek her, som du sier: konflikten er ute av verden. Agree ?

    Soraki: Enig med det du la til 2008-10-21 14:52. No offence !
     
  • Skrevet av: verbatim
    2008-10-21 18:08
    Mente det heller ikke som bare til meg personlig jeg. Var mer at du ikke kan kreve at noen skal respektere andre, du må generelt respektere dem for at de ikke har respekt.

    Det er forsovet greit nok at du mener bloggen handlet om hvilke filmer du begynner å gråte av, men under det igjen så kommer jo temaet at du helt tydelig er i overkant emosjonell.
     
  • Skrevet av: SeTorsken
    2008-10-21 18:29
    "En ekte mann har ikke følelser "
    Word!
    '
    En ting skal du har Soraki!: Du er bra til å lage blogger der jeg ler meg ihjæl av kommentarene Takk!
     
  • Skrevet av: ES
    2008-10-21 18:53
    Verbatim får sagt det.

    Og forresten; jeg mente ikke å trekke inn det med at du elsker å sove sammen med vennene dine fordi jeg ikke hadde flere argumenter på hylla, det var bare av ren nysgjerrighet.

    Jeg har egentlig ikke noe å argumentere for heller. Jeg prøver jo bare å hjelpe deg; det er ikke kult å grine foran venner og familie når en ser på film. Dessuten står det at du digger damer på profilen din, og damer digger ikke gutter som er overemosjonelle.

    Haha, fred på jord, gutt. Ikke ta deg nær av alt.
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-21 22:31
    SeTorsken: Jeg må nesten le litt jeg også.
    Værsågod

    Verbatim: Fordi? Skjønner fortsatt ikke hvordan du kan trekke den slutningen bare ved at jeg sier at jeg feller et par tårer (av og til) når jeg ser triste filmscener... Kan vedde på at dette ikke bare gjelder meg her i verden.
    Og tror du verden er delt inn i supermacho'er og emoer? Please...

    ES: det var bare av ren nysgjerrighet.

    Og det hadde hva med denne bloggen å gjøre? Ikke drit deg ut da.

    Og jeg tror ikke jeg har sagt noe om at jeg:
    1. griner så tårene triller
    2. foran venner og familie
    3. eller at dette har noe som helst med damer å gjøre

    Face it: du har ikke noen argumenter for å oppføre deg som du gjør.
    Og slutt å late som om du er mora mi værsåsnill...
     
  • Skrevet av: verbatim
    2008-10-21 23:13
    Han er vel ikke mora di, men mener bestemt jeg hørte noe om at han hadde omgang med henne her om dagen

    Mener ikke at verden er delt inn i supermacho og emoer, nei. Det gjelder heller ikke bare deg å ha felt en tåre eller to til en film. Jeg kan ikke huske å ha gjort det selv, men jeg har virkelig følt at noe har vært trist i en film. Likevel vet jeg at en del har opplevd å felle tårer til film. MEN, det er en viktig forskjell. De ble våte i øynene av en eller kanskje to filmer, her ramser du opp en hel haug og sier det er flere også! Der har du årsaken til at jeg sier du er emo.

    Som ES sier: "ikke ta deg nær av alt".
     
  • Skrevet av: KlM
    2008-10-22 00:13
    Jeg skal gjennomføre et lite prosjekt.

    Jeg skal prøve å få meg til å grine ved hjelp av filmer.

    Starter med "Titanic". Filmen som fikk jenter til å hylgrine i kinosaler I hele Norge, høsten 1998.


    resultat vil bli postet i løpet av uken.

    Trenger flere seriøst triste filmer, ikke amerikanske propaganda fittekløveri som Armageddon.
     
  • Skrevet av: verbatim
    2008-10-22 01:03
    Eneste jeg kan komme på i farta er som tidligere nevnt Crisis Core som er ett spill. Det tror jeg er den tristeste storyen jeg har vrt borti. Hvis jeg skulle begynt å grine av noe så er det vel endinga der, likevel... Begynte ikke å gråte der hellerXD

    Men skal vel finnes noen filmer også, jeg har bare ikke sett den filmen som gir meg den følelsen så jeg virkelig husker den.
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-22 14:43
    Verbatim: men mener bestemt jeg hørte noe om at han hadde omgang med henne her om dagen

    Jeg trodde nesten en stund at vi hadde en moden diskusjon her, men så feil kan man jo ta...

    Det er forskjell på være emo og det å felle et par tårer når man ser triste filmer.
    Og antallet har jo ingenting som helst å si!
     
  • Skrevet av: Levaiathan
    2008-10-22 15:22
    Hmmm.. Er vel ikke noen filmer som har fått meg til å gråte de siste årene. Men filmer som er triste finnes det da en del av.

    *Kan inneholde spoilere*

    - Saving Private Ryan. Tenker på slutten.
    - The Green Mile. En film som er trist, men samtidig en feel-good film.
    - Cast Away. Wilson!
    - Schindler's List. Han snakker om at hvis han bare hadde brukt mer av sine penger og latt være å sløse, kunne han ha reddet mange flere menneskeliv.
    - The Sixth Sense.
    - Gladiator

    Dette er noen filmer som kan være både triste og bra.
     
  • Skrevet av: Redwink
    2008-10-22 16:16
    Ah, The Green Mile er en utrolig bra film
     
  • Skrevet av: ES
    2008-10-22 17:18
    Slapp av. Herregud. Tror du at jeg er kjempeseriøs og legger opp til en seriøs diskusjon? I så fall tar du feil. Verbatim er ikke kjempeseriøs selv er jeg ganske sikker på.

    Soraki: "Jeg trodde nesten en stund at vi hadde en moden diskusjon her, men så feil kan man jo ta..." til Verbatims "umodne" innlegg.

    Hva faen snakker du om? Det er du som griner. Haha. Neija. Nå slapper vi av. Ta en is.
     
  • Skrevet av: Redwink
    2008-10-22 18:40
    ... eller en bolle xD

    (Jeg er ferdig med denne tråden : ) )
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-23 14:35
    Skjønte bare ikke hva dere ville med å si at jeg er emo...
     
  • Skrevet av: SeTorsken
    2008-10-23 16:52
    Tristeste storyen ever må vel være den i NFS Carbon.. Var så sugen at det er trist! xD ( forsøk på å være morsom )
     
  • Skrevet av: torleif
    2008-10-23 19:56
    Citerer KlM:
    Jeg skal gjennomføre et lite prosjekt.

    Jeg skal prøve å få meg til å grine ved hjelp av filmer.

    Starter med "Titanic". Filmen som fikk jenter til å hylgrine i kinosaler I hele Norge, høsten 1998.


    resultat vil bli postet i løpet av uken.

    Trenger flere seriøst triste filmer, ikke amerikanske propaganda fittekløveri som Armageddon.


    The Grenn Mile... sikkert noko av det nærmaste eg har kome til å sleppe ei tåre av ein film i alle fall
     
  • Skrevet av: zelda7
    2008-10-23 23:34
    Again:
    Grave of the fireflies. På japansk!
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-23 23:44
    Se igjennom listen...
    Hardball er hvertfall en bra kandidat
     
  • Skrevet av: TommyK
    2008-10-23 23:56
    Jeg har aldri felt en tåre av en film.
    har blitt rørt av diverse scener, men aldri grini.
     
  • Skrevet av: Crazy Eyed Gamer93
    2008-10-26 00:50
    jeg har aldri grini så mye av en film som når lillefot sin mor dævva! Det er det tristeste som noen gang har vært i en film noengang
     
  • Skrevet av: madso
    2008-10-26 21:09
    Ringenes herre atter en konge får meg til å gråte i slutten når Frodo reiser til Valinor!

    Når Gandalf faller i Khazad-Dúm er rørende, samt når Boromir dør! + etter at ringen er ødelagt og frodo vokner opp me vennene sine på Cormallen-marken;)
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-26 21:10
    Som sagt så er den scenen hvor moren til Lillefot dør ubertrist! Hvis man ikke blir lei seg der er man en følelsesløs jævel!
     
  • Skrevet av: verbatim
    2008-10-28 09:51
    Har du sutra noe enda KIM? Eller er det en umulighet for ekte menn?
     
  • Skrevet av: Soraki
    2008-10-28 14:50
    Har du sutra noe enda KIM? Eller er det en umulighet for ekte menn?
    Den var nesten morsom...
     
  • Skrevet av: KlM
    2008-10-29 00:20
    Citerer verbatim:
    Har du sutra noe enda KIM? Eller er det en umulighet for ekte menn?


    Det nærmeste jeg har kommet er "The Orphanage"

    http://www.imdb.com/title/tt0464141/

    Fikk seriøs klump i halsen, men tårene har holdt seg unna.

    Titanic og The Green Mile var fine de, men den traff ikke grine musklene på noen måte.

    Jeg vil fortsette min jakt på den hellige grinefilmen.
     
  • Skrevet av: AleksanderN
    2008-11-15 19:37
    Jeg har aldri begynt og gråte av filmer. Den filmen jeg har vært nærmest på er på Saving Private Ryan, på slutten...
     
  • Skrevet av: Kakashi sensei
    2008-12-08 17:20
    Har bare gråtet 1 gang og det var når frodo skulle dra i den siste ringenes herre filmen
     
  • Skrevet av: kokiri
    2009-01-09 05:12
    Har aldri gråtet av en film, eller noe anne form for media, bortsett fra disse komentarene.


    Men Soraki, Lillefot?! WTF

    Det er det samme som om jeg gått til angrep på en kompis som har kvesset en blyant (tegnefilm=blyant)
     
  • Skrevet av: Ikki-kun
    2009-01-09 11:50
    Titanic: Jeg har sett den, og jeg kan ganske enkelt ikke forstå hvorfor folk lager så mye styr om den. Jeg gråt aldri. Jovisst var det kjipt det som skjedde, men ingen tårer, nei.

    Lillefot og vennene hans: Klassiker fra barndommen. Trist, men ikke gråtemateriale.

    The Last Samurai: Så den for ikke så lenge siden. En episk og flott film, men heller ikke her fant jeg noe å grine av.

    Løvenes Konge: Også klassiker fra bandommen. Den desidert tristeste scenen er når Mufasa dør i kløften. Trist, men jeg gråt aldri.

    Bambi: En ekstremt døll og kjedelig film. Den var rett og slett så kjedelig at jeg utnevner den til en av mine topp 10 kjedeligste filmer noensinne.
    Og dermed, gråt jeg aldri av den berømte scenen der Bambis mor blir skutt.


    Så ingen av disse har fått meg til å gråte. Jeg skal derfor nevne noen filmer JEG synes er triste.

    - Dragonheart. En gammel film om en drage som møter noen mennesker som gjør opprør mot kongen (eller noe sånt).
    Jeg så filmen da jeg var 8 år og da dragen døde i slutten begynnte jeg å gråte. Det er altså 10 år siden og det er sannsynligvis ikke noe jeg hadde grått av i dag.

    - Click. Filmen der Adam Sandler får en fjernkontroll som kan kontrollere omtrent alt på jorden. Desverre, overser Sandler en av funksjonene og fjernkontrollen blir å ødelegge livet hans. Jeg så filmen på kino da den kom ut og mot slutten satt jeg i kinosalen og forsøkte febrisk å ikke gråte. Jeg klarte det, men over alt i salen hørte jeg andre folk som begynnte å grine.

    Den siste skal jeg lage en blogg om.
     
  • Skrevet av: Soraki
    2009-01-09 20:07
    Har aldri gråtet av en film, eller noe anne form for media, bortsett fra disse komentarene.
    Mine ellers de andres?
     
  • Skrevet av: Oneironaut
    2009-03-09 00:45
    Lion King og The Last Samurai. Det var filmer jeg unnet en fallende tåre. Det er også et par andre filmer jeg har fått en del tårer av, blant annet The Bucket List, I Am Legend og What Dreams May Come.

    - What Dreams May Come: Det er en film som handler om en mann som finner sin livs store kjærlighet ved ren tilfeldiget mens han er ved en innsjø ett eller annet sted i Sveits. De gifter seg og får barn, men en skjebnesvanger dag dør barnai i trafikkulykke. Kort tid etterpå dør også mannen i en lignende ulykke - bare at den gangen prøvde han å redde noen som allerede hadde vært utsatt for en ulykke, og ble uheldigvis truffet av en innkommende bil som igjen ble utsatt for en ulykke. Mannen blir sent til sin egen personlige himmel, og møter igjen barna. Kort tid etter tar kona hans selvmord, noe som medfører at hun blir sent til helvete. Mannen må så trøsse helvete for å finne igjen kvinnen han elsket. Et interessant konsept at han ville gi slipp på sin tilværelse i himmelen og så trosse helvete for å kunne være sammen med kvinnen han elsket.
     
  • Skrevet av: e-pipi
    2009-03-09 18:16
    Da jeg var liten gråt jeg aldri pga triste ting i tegnefilmer, selvom jeg syntes det var trist. Det er først nå når jeg har blitt voksen jeg lar så mye rart gå inn på meg. Jeg har lært meg hvilke filmer jeg blir lei meg av, derfor styrer jeg unna de. Men de jeg husker spesielt er Den grønne mil, The Orphanage og (Osamu Tezuka's) Metropolis.
     
  • Skrevet av: RyoSnake
    2009-05-07 07:48
    Gråt i armageddon jeg å
    Da bruce willies ofrer seg selv så dattera kunne få en ektemann

    og når anikan ligger på baken og brenner i star wars 3 og sier at han hater obi wan...Det fikk tårene til å trille
     
  • Skrevet av: Superdaniel
    2010-01-10 21:53
    Da jeg var mindre, husker jeg at jeg gråt på slutten av Istid

    E.T. : The Extra Terrestrial er også en trist film, selv om det kom noen tårer første gangen...
     
 
Kommentere

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :-- Bold Italic Underline Spoiler


Poll Hvilken konsoll velger du?
  • 12% Wii U
  • 39% Playstation 4
  • 13% Xbox One
  • 25% PC
  • 12% ALLE!!
Resultat
BETA +