Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Ødelagt konsoll? Hva gjør du? [faq]


Siterer KamikazeKnut:
Citerer simidude:
Citerer Ssetrom:
Hey, pspen min klarer ikke lese av umd'er!
har ikke garanti Hva gjør jeg?..


du ber en av dine venner prøve den, og så sier hanhun at det ikke virker, så sier du at hanhun ødelakte den og må erstate den.


Vet hvem jeg aldri skal låne noe av...


Lyst til å låne bilen til pappa jeg fikk nettopp prøve kjøre
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Ja!

Siterer darth sith:
Citerer Ine Lofthus:
Du har de mest tragiske argumentene jeg noen gang har hørt. Jeg spør om én ting som angår det denne tråden handler om, mens du blir "sur" på meg for å ha en Wii? Jeg snakker ikke om min egen engang!


Begynn å grin


Muligens det beste argumentet jeg har sett i min tid her i GR forumet...
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Hvordan får man flere stjerner?
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Det første du skal gjøre når konsollen din blir ødelagt er å skylde på activision
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Siterer Eplemos:
Det første du skal gjøre når konsollen din blir ødelagt er å skylde på activision


herregud idiotisk sagt.

Lagt til 2010-08-14 17:40:
Siterer simidude:
Hvordan får man flere stjerner?


si at jeg er kul ti tusen ganger
Do I know you from somewhere? You look familiar!
  • 0
Siterer andyrist95:
Citerer Eplemos et første du skal gjøre når konsollen din blir ødelagt er å skylde på activision

herregud idiotisk sagt.

Lagt til 2010-08-14 17:40:
Citerer simidude:Hvordan får man flere stjerner?

si at jeg er kul ti tusen ganger


jeg forguder deg andyrist ! <3
  • 0
Vel Jeg tror Ps3en min begynner å planlege å gå gaiken
*MacGyver Theme*
  • 0
Siterer Venom140:
Vel Jeg tror Ps3en min begynner å planlege å gå gaiken


kjøpt xboxen enda?



Når xboxn min tar kvelden, permanent........... så finner jeg på noe, vurderer hammertime
  • 0
Siterer coolandcalm:
Citerer Venom140:
Vel Jeg tror Ps3en min begynner å planlege å gå gaiken


kjøpt xboxen enda?



Når xboxn min tar kvelden, permanent........... så finner jeg på noe, vurderer hammertime


Aner ikke om jeg blir å kjøpe den... Pengeslit... har 700kr, men skal ha New Vegas og Black ops
*MacGyver Theme*
  • 0
Siterer darth sith:
Citerer Ine Lofthus:
Du har de mest tragiske argumentene jeg noen gang har hørt. Jeg spør om én ting som angår det denne tråden handler om, mens du blir "sur" på meg for å ha en Wii? Jeg snakker ikke om min egen engang!


Begynn å grin


Hvordan i jelsike fikk denne duden 3 stjerner?
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Mitt under en film, kom det opp en rød skjerm og det stod, det har skjedd et alvorlig feil, Senere oppdaga jeg at de dynamiske themene mine går ikke an å brukes og alt som står på de er "defekt data". Map packsene er slettet fra MW2 og jeg regner med alt annet nedlastbart materilale av DLC og slikt også er slettet, hva burde jeg gjøre, please? Sende den til reperasjon?

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Vær så snill og svar, eller kom med tips. Har Ps3
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Sjekk på nettet etter folk som har opplevd det. Nedlastbart innhold kan lastes ned opptil 3 ganger.

Reparasjon vil mest sannsynlig ta noe rundt 3 uker. Muligens kortere, men som oftest noe i den duren eller lengre.
Decyfered!
  • 0
Kan noen hjelpe meg? jeg skulle kose meg litt på xboxen nå i kveld, men når jeg trykket power, skrudde konsolen seg ikke på, jeg har brukt den tidligere i dag, eller, får å være presis, det er 40 min siden, og jeg har replugget alt av strøm!


HJEEEELP! jeg trodde jeg ikke ville bestille så tidlig begravelse til xboxen

EDIT: Strømmen i strømkabelen lyser da
  • 0
Hvis du har problemer skyldes det mest sannsynlig at du har kjøpt Xbox istedetfor Ps3, eneste måten å fikse det på er å kjøpe Ps3, hvis din Ps3 blir ødelagt skyldes det at gud hater deg
War, war never changes
  • 0
fra mobilen

Sykt idiotisk svar. Men du bør søke som meg på redbull "And you will suceed!".
  • 0
Ja, da var det min tur... Min kjære Playstation 3 60 GB har gått dukken. Da jeg satt og spilte Black Ops, slo makinen seg plutselig av, peip 3 ganger og i et lite sekund lyste lampa gult før den blei stående å blinke på rød. Da visste jeg at nå har den takka for seg.

Kjøpte den på Elkjøp i 2007, så noen garanti kan jeg se langt etter. Det som bekymrer meg, er det jeg har lagret på maskinen. Dumt som et brød jeg er, har jeg ikke tatt sikkerthetskopi

Men har et spørsmål jeg håper noen kan svare meg på.

Nå som jeg har bestilt meg 320 GB PS3, kan jeg fortsatt bruke den kontoen jeg hadde på min 60GB? Hvordan får jeg logga på med den kontoen, for når man kjøper ny PS3 må man jo registrere seg med en bruker osv. Håper virkelig det går.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Nett
Jeg trenger hjelp...!! Min Xbox 360blir 3 år i mai. Nå fungerer ikke A/V utgangen på boxen... Får hverken lyd eller bilde. Den har vert pent brukt, men det blir selvsagt ord mot ord... Ringte Elkjøp for å spørre dem om dette gikk under reklamasjonsretten, men der sa de at det uttaket vil bli regnet som skade av ytre omstendigheter (altså , ta kabelen ut og inn...). MEN, burde man ikke ha mulighet til å ta ut og inn kabelen etter behov, uten at dette skal gjøre maskinen ubrukelig? Vil det ikke ansees som en svakhet at maskinen blir ubrukelig hvis man tar kabelen ut og setter den inn et par ganger? Har kanskje tatt ut kabelen max 10 ganger. Kommer jeg noen vei med dette her? Noen som har råd eller tips, eller kanskje vært borti det samme selv? Hadde vært flott å slippe å betale masse penger for å få den fiksa. Betalte jaggu 3000 kr for dritten også...

Lagt til 2010-11-15 20:44:
Aiden: Jeg har lest masse på nettet nå anngående spillkonsoller og reklamasjons rett; siden maskinen din bare døde, vil jeg tro den fremdeles er dekt av reklamasjonsretten (som er 5 år på spillkonsoller). Men... desverre for oss som handler på elkjøp, virker det som de er ganske vanskelige når det kommer til reklamasjon av varene dems... lykke til

NB; vet at dette ikke var direkte svaret på soørsmålet ditt.. men kanskje du i det minste får reparert den gratis og kan selge den eller noe
  • 0
Aiden:

Akkurat det samme skjedd med meg mens jeg spilte Just Cause 2! tre pip, lite gult lys, og så rød blinking. Jeg hadde også en 60GB, og den var vel nesten 4 år. Leverte maskinen på Gamestop, og siden reklamasjonstiden er på 5 år, tok de den inn for å erstatte den med en refurbished. Såå... etter to måneders tid var erstatningen klar til avhenting. TO måneder!! Så jeg spurte høflig om det var mulig å å få noen kompensasjonsiden det hadde tatt så lang tid? Nei, de hadde ikke noe sånn ordning. Elendig.

Det skal bare være å logge seg på PSN-kontoen din med ditt gamle brukernavn og passord. Så får du vel alle trophyene dine? Men savefilene kan du se et stykke etter, med mindre du kan ta ut den gamle harddisken, å sett den inn i en kompis sin PS3 og så ta backup...
Spill du har lastet ned fra PSN kan du jo også laste ned på nytt (intil 5 ganger, tror jeg).

Nett:

Den slitte A/V utgangen kan umulig være nok til at reklamasjonsretten oppheves. Det er ikke en feil forårsaket av feil/overdreven bruk. Gå dit med maskinen, og klag, face to face, så ordner det seg nok. Og hvis de ikke godtar det, så kan du nok tipse forbrukerombudet eler noe sånt. Vet ikke helt akkurat dette, men i hvertfall... reklamasjonsretten er på 5 år. Bruk den!
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Ja da var dagen kommet, etter 2 år med "hardcore gaming" har min Ps3 sluttet å lese spill.
Visste at dagen ville komme en gang men så er det et par ting jeg lurer på som jeg ikke finner svaret på.

Greit nok at jeg må levere den inn der hvor jeg kjøpte den, men det jeg er bekymret for er om jeg vil miste Psn profilen, trophies, DLC'er osv.
Finner liksom ikke noen måte å lagre den på.

Hadde vært fint hvis dere kunne fortalt meg hvordan jeg får lagret den på noen måte, så 2 år med spilling ikke går i vasken.

Bare det går ann...
  • 0
  • Ine
  • Ine
Du vil IKKE miste profilen din (altså PSN-ID-en din med trophies osv.), men du kan risikere å miste saves og DLC-er. Du kan overføre saves og sånt på en annen harddisk dersom du har det.
Riddle me this
  • 0
Kompisen min fikk RRoD. Han pakket den inn i håndkleer, la den i sola, og skrudde den på. Den ble overopphetet, og etter en stund funket den igjen! Nå fungerer den perfekt igjen
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Kompisen min fikk RRoD. Han pakket den inn i håndkleer, la den i sola, og skrudde den på. Den ble overopphetet, og etter en stund funket den igjen! Nå fungerer den perfekt igjen


ok
Love will tear us apart.
  • 0
Siterer coolandcalm:
Kan noen hjelpe meg? jeg skulle kose meg litt på xboxen nå i kveld, men når jeg trykket power, skrudde konsolen seg ikke på, jeg har brukt den tidligere i dag, eller, får å være presis, det er 40 min siden, og jeg har replugget alt av strøm!


HJEEEELP! jeg trodde jeg ikke ville bestille så tidlig begravelse til xboxen

EDIT: Strømmen i strømkabelen lyser da


Men hvilken farge lyser det fra strømforyningen, det er spørsmålet.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Aiden:

Det er bare å levere den på reklamasjon og ettersom det går over fire uker ettersom nordic film(?) ikke har deler til en 60GB så får du igjen hele kjøpssummen! Det vil da si 6000 som du betale for den?

Det vil da igjen si at du må LEVERE den og sende den på reklamasjon går det over fire til fem uker så sier du at du vil heve kjøpet så har du blitt kvitt den pluss du har mer penger og kan kjøpe deg en slim en.

Etter det har gått en uke så kan du få et låneprodukt men du må også klare å bevise at du trenger den til noe.

Joelspeanuts:

Kan ikke fatte at du gadd å vente i hele to mnd, etter fem uker hadde jeg sagt jeg skal heve kjøpet mitt ifølge norsk lov. Fått igjen pengene uten problemer.

-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------


Uansett er punkt 3. i første tråden helt feil. Du har ikke krav på en NY vare før du har reklamert HELE 2 ganger og den 3 er akkurat samme feil! Noe som er helt feil her i tråden. Butikken har loven på sin side å få reparert den to ganger før du får lov å heve kjøpet vist det ikke tar over 4-5 uker.

Lagt til 2011-10-21 19:21:
Siterer Ine:
En venn av meg får ikke bilde på TV-en når han bruker Wii-en. Han kjøpte ny kabel, og han har prøvd med mine kabler - og på min TV - men det fungerer ikke. Han har heller ikke kvitering på Wii-en. What to do?


Hva slags butikk har han kjøpt den i pluss har han kjøpt den via bankkort eller cash?

Lagt til 2011-10-21 19:22:
Siterer simidude:
Hey, pspen min klarer ikke lese av umd'er!
har ikke garanti Hva gjør jeg?..


Hvor gammel er denne PSP'n?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Har akkurat samme problem som Aiden. Skal kjøpe meg enn ny tenkte eg, 320gb slim, er vel ikke noe poeng i å ikke gjøre det?

Har en 60gb eg kjøpte før julen 2007 om eg ikke tar helt feil, så er snart 5 år. Om eg sender den inn til Nordiskfilm, så vil den altså uansett ikke bli reparert? Vil det si at de sender meg enn ny?

Hørtes usannsynlig ut det du sier her Andzel, er du helt sikker på at eg kan heve kjøpet etter 4 uker og få igjen de pengene? Har ingen kvittering eller liknende på den, må eg ha det?

Håper noen har noen fornuftige svar
Just because i don`t care, doesn`t mean i don`t understand.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!