Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Siterer bendik920:
Kan og minne om at du kan kjøre OSX på en PC.


WHAAT? Går det an? Trodde det var omvendt jeg
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer bendik920:
Citerer The xbox 360 guy owns:
Treg, dette spørs.
Ustabil, ja....

PFFTTTT.
Gå for PC, at mac er perfekt for musikk osv er kanskje sant, men det er PC og. Du får så og si de samme programmer på mac og PC bare at du betaler mindre for å få det på PC. Kan og minne om at du kan kjøre OSX på en PC.


Jeg har jo stasjonær PC.... Og jeg er driiiit lei av windows....
Jeg trodde ikke man kunne kjøre OSX på en PC...
Jeg vet ikke....

Er det flere som kan overbevise meg om en av delene??

Lagt til 2010-04-06 21:01:
Ja det går ann å installere OSX på en PC, men det er ulovlig da...
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Siterer The xbox 360 guy:
Lagt til 2010-04-06 21:01:
Ja det går ann å installere OSX på en PC, men det er ulovlig da...


Men det går an.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Ja

Jeg er uuuuuusssssiiiiikkkkkeeeeerrrr
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Man kan jo laste ned windows til Mac da, men det er vel uvesentlig for deg som er lei av Windows
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer blyantkvesser:
Man kan jo laste ned windows til Mac da, men det er vel uvesentlig for deg som er lei av Windows


Å bruke windows på en mac er helt absurd, gjør du det dummer du deg ut.
fail@life
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Funker Windows SÅ dårlig på Mac?
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer blyantkvesser:
Funker Windows SÅ dårlig på Mac?

Nei, men når man kjøper en Mac til nesten dobbel pris av det en PC med samme hardware koster og installerer windows på den, epic failz0rs
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Jeg må si meg enig med deg der, Bendik.

Jaja, bloggen jeg skrev kom med det resultatet at jeg burde kjøpe mac
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Siterer bendik920:
Nei, men når man kjøper en Mac til nesten dobbel pris av det en PC med samme hardware koster og installerer windows på den, epic failz0rs


Jojo, men hvis du har Mac og bruker den til nesten alt, og så er det ett porgram du MÅ ha som bare er på Windows, da kan man jo laste ned Windows!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer blyantkvesser:
Citerer bendik920:
Nei, men når man kjøper en Mac til nesten dobbel pris av det en PC med samme hardware koster og installerer windows på den, epic failz0rs


Jojo, men hvis du har Mac og bruker den til nesten alt, og så er det ett porgram du MÅ ha som bare er på Windows, da kan man jo laste ned Windows!


Man kan jo alltid kjøre 2 OS, men på en laptop blir det meningsløst da det tar sykt mye plass
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer kvidogbleg:
http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a105621
79%3bc%3a100584%3bfl%3a0

Noen som vet om denne kunne vært noe med i5 og bedre grafikkkort?


For at den i det hele tatt skal være mulig å ha en fin gamingopplevelse på, kommer den opp i en pris på 8000. Du kan jo droppe i5, men uansett er det dårlig ytelse for pengene. GTS 250 er ærlig talt ikke helt det store om du skal game, hvertfall ikke i oppløsningen som den full-HD skjermen har.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
PC'n min var veldig rask før, og kunne spille Fallout 3 uten problemer. Nå har jeg reinstalert den (eller noe, slik at alt blir sletta og du må instalere alt på nytt) (en måned før jul), blåst ut støv (en måned før jul), hvorfor er den treig nå? Noen tips, eller må jeg gjøre alt slitet på nytt... Har 2.26GHZ, og 4GBramm... Tror jeg har bra sjermkoert.
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Siterer -sebastian-:
Citerer kvidogbleg:
http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a105621
79%3bc%3a100584%3bfl%3a0

Noen som vet om denne kunne vært noe med i5 og bedre grafikkkort?


For at den i det hele tatt skal være mulig å ha en fin gamingopplevelse på, kommer den opp i en pris på 8000. Du kan jo droppe i5, men uansett er det dårlig ytelse for pengene. GTS 250 er ærlig talt ikke helt det store om du skal game, hvertfall ikke i oppløsningen som den full-HD skjermen har.


Takk for tipset ;)
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Siterer Onkel Gerda:
PC'n min var veldig rask før, og kunne spille Fallout 3 uten problemer. Nå har jeg reinstalert den (eller noe, slik at alt blir sletta og du må instalere alt på nytt) (en måned før jul), blåst ut støv (en måned før jul), hvorfor er den treig nå? Noen tips, eller må jeg gjøre alt slitet på nytt... Har 2.26GHZ, og 4GBramm... Tror jeg har bra sjermkoert.


Om du ikke har gjort det må du innstallere drivere, spesielt til skjermkortet. Dette finner du på hjemmesidene til Nvidia og Ati
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Okai, jeg trenger sårt en ny datamaskin (Siden den forrige ble ødelagt for noen uker siden), og jeg har konf om 4 uker. Så, spørsmålet mitt er: Burde jeg kjøpe meg en mac nå slik jeg har, eller burde jeg kjøpe en PC og vente ett år til jeg skal begynne på vidergående og bruke stipendet mitt på en mac? (Skal mest sannsynlig gå på media og kommunikasjon)
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Jeg ser etter en laptop nå og jeg må ærlig si at det ikke er veldig lett å bestemme seg. Et krav er faktisk at laptopen skal være litt unik, eller ha et pent design. Jeg er lei av å bruke en treig plastik kloss som visstnok skal være en dell laptop (som er pappa sin).

Så for meg så ender jeg opp på de ekstreme ytterpunktene i laptop verden. Jeg vil enten ha en Macbook pro, eller en alienware m(11 eller 15)x. Jeg har virkelig ikke peilig, men jeg vet at jeg burde skaffe meg en laptop snart...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg ser etter en laptop nå og jeg må ærlig si at det ikke er veldig lett å bestemme seg. Et krav er faktisk at laptopen skal være litt unik, eller ha et pent design. Jeg er lei av å bruke en treig plastik kloss som visstnok skal være en dell laptop (som er pappa sin).

Så for meg så ender jeg opp på de ekstreme ytterpunktene i laptop verden. Jeg vil enten ha en Macbook pro, eller en alienware m(11 eller 15)x. Jeg har virkelig ikke peilig, men jeg vet at jeg burde skaffe meg en laptop snart...


Drit i gaming-laptops osv, kjøp heller en god allround PC. Tenk på om du virkelig trenger en Macbook pro, du kan kanskje klare deg med en vanlig macbook?
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg ser etter en laptop nå og jeg må ærlig si at det ikke er veldig lett å bestemme seg. Et krav er faktisk at laptopen skal være litt unik, eller ha et pent design. Jeg er lei av å bruke en treig plastik kloss som visstnok skal være en dell laptop (som er pappa sin).

Så for meg så ender jeg opp på de ekstreme ytterpunktene i laptop verden. Jeg vil enten ha en Macbook pro, eller en alienware m(11 eller 15)x. Jeg har virkelig ikke peilig, men jeg vet at jeg burde skaffe meg en laptop snart...


Anbefaler deg å ta en titt på Studio 16 serien til Dell, her får du både skinn og metall!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer blyantkvesser:
Citerer Crazy Kraken:
Jeg ser etter en laptop nå og jeg må ærlig si at det ikke er veldig lett å bestemme seg. Et krav er faktisk at laptopen skal være litt unik, eller ha et pent design. Jeg er lei av å bruke en treig plastik kloss som visstnok skal være en dell laptop (som er pappa sin).

Så for meg så ender jeg opp på de ekstreme ytterpunktene i laptop verden. Jeg vil enten ha en Macbook pro, eller en alienware m(11 eller 15)x. Jeg har virkelig ikke peilig, men jeg vet at jeg burde skaffe meg en laptop snart...


Anbefaler deg å ta en titt på Studio 16 serien til Dell, her får du både skinn og metall!


Vet ikke om jeg vil ikke anbefale Dell uansett, PCene er ikke noe tess men servicen er så bra at det ikke er noe problem om noe skjer.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer bendik920:
Vet ikke om jeg vil ikke anbefale Dell uansett, PCene er ikke noe tess men servicen er så bra at det ikke er noe problem om noe skjer


Ikke noe tess? Ahem *Alienware*ahem..
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer blyantkvesser:
Citerer bendik920:
Vet ikke om jeg vil ikke anbefale Dell uansett, PCene er ikke noe tess men servicen er så bra at det ikke er noe problem om noe skjer


Ikke noe tess? Ahem *Alienware*ahem..


Ahem*overpriset til tusen*ahem...
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer bendik920:
Ahem*overpriset til tusen*ahem...


Er de? Syns ikke de virker så overpriset jeg, men nå har ikke jeg så sykt peiling på PC heller.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Det ligger vel egentlig ikke i det at Alienware er overpriset, selv om du helt klart betaler en del for design. Men så snart du kommer opp i PCer som inneholder alt av den nyeste teknologien; fra nyeste modell av grafikkminne til kjøleledere, så blir prisene fort svært høye. Ny teknologi betyr at produksjonsfasilitetene ikke er effektivisert enda. Toppmodeller betyr at det bare er entusiaster som skal handle. For å veie opp for det begrensede markedet, og fordi PCene ikke kan produseres så kostnadseffektivt som ved masseproduksjon, så betyr det at delene blir svært dyre i forhold til deler som er bare litt mindre ekstreme, men apellerer til en bredere kundemasse.
Derfor er prisøkningen alltid eksponensiell når du går fra å velge det nesten beste, til det nest beste, og videre til det absolutte state of the art. Og noen måneder senere er det nye toppmodeller, og da raser prisene nedover på det som ikke lenger er det beste av det beste. Jo dyrere PC du kjøper, jo raskere er verditapet. Det er en fast regel. Du kan kjøpe en PC for 10k og videreselge den for 7k en tid senere, mens i samme tidsrom vil en PC til 100k knapt kunne videreselges for 20k.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!