Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Du trenger en ny stømforsyning, minst 650 watt. Ny prossessor tror jeg heller ikke kan skade. Skjermkort spørs vel på hvor mye penger du vil bruke, men et godt mid-range kort kan være ATI 5770.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Hvor mye strømforsyning har Mac´ene?
  • 0
Siterer Rattata12:
Hvor mye strømforsyning har Mac´ene?


Spørs på Mac'en, finnes mange versjoner av Mac vet du vel
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer bendik920:
Citerer Rattata12:
Hvor mye strømforsyning har Mac´ene?


Spørs på Mac'en, finnes mange versjoner av Mac vet du vel


MacBook Pro sry, glemte meg om , skulle ha skrevet modell
  • 0
vet ikke på de gamle, men på den nye 13 tommers er det 63,5 w. På 15 tommers modellen er det 75,5 w og på 17 tommeren er det 95 w

Er det noen som vet om intel i7-860 prossesoren blir veldig varm med stock viften?
Alle barna hadde en kul signatur, untatt psn-soldier...........
  • 0
Jeg leter etter en ny bærbar pc som skal se bra ut, ha gode specs og ikke koste alt for mye (rundt 6000-8000 kr). Jeg vil også at den skal kunne kjøre spill som BF:BC2 relativt bra.

Jeg har sett på denne fra Acer hos komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593223&view=detailed#Pro
ductTabs


Specs:
Intel Core i5 430Q (2,53 gHz)
4 GB RAM
500 gb harddisk
Geforce GT320 1 GB skjermkort
15,6" HD LED skjerm

Virker dette som en god PC til en grei prislapp, eller har du andre eller bedre forslag?
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
.. Og hva er forskjellen på Core 2 duo prossessoren og i5 prossessoren?
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Vet ikke om jeg skal legge den her, men anyways..Vet dere om noen bra måte å få gratis PC-deler, tenker gamle PC'er o.l.
Ingen heftige skjermkort og sånn, men noe jeg kan pusle litt med?
Fem-stjerners medlem
  • 0
Siterer blyantkvesser:
.. Og hva er forskjellen på Core 2 duo prossessoren og i5 prossessoren?


Jeg tror det er på Core 2 Duo er det to prosessorer, mens i5 er det 4, men visst det er laptop kan det være i5 mobile, og da TROR jeg den lager 4 "kuntsige" prosessorer, altså den deler de opp i 2*2. Jeg vet ikke, men tror det
  • 0
Siterer fattigmann:
Vet ikke om jeg skal legge den her, men anyways..Vet dere om noen bra måte å få gratis PC-deler, tenker gamle PC'er o.l.
Ingen heftige skjermkort og sånn, men noe jeg kan pusle litt med?


Dynga, diverse skoler, loppemarked eller fra slektninger for eksempel?
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer Rattata12:
Citerer blyantkvesser:
.. Og hva er forskjellen på Core 2 duo prossessoren og i5 prossessoren?


Jeg tror det er på Core 2 Duo er det to prosessorer, mens i5 er det 4, men visst det er laptop kan det være i5 mobile, og da TROR jeg den lager 4 "kuntsige" prosessorer, altså den deler de opp i 2*2. Jeg vet ikke, men tror det


Okai, så hvis vi sier det er slik som du sier det er, tror du en i5 prossessor kan kjøre BC2 bra? For jeg tror man trenger en prossessor med fire kjerner for å kjøre det relativt bra..
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer blyantkvesser:
Citerer Rattata12:


Okai, så hvis vi sier det er slik som du sier det er, tror du en i5 prossessor kan kjøre BC2 bra? For jeg tror man trenger en prossessor med fire kjerner for å kjøre det relativt bra..


BC2 kjører fint på duo prosessor, det avhenger så klart av skjermkortet. Har selv en i7 som har fire kjerner, men en venn av meg kjører spillet så og si like godt på en prosessor med 2 kjerner.

Edit: i5 på laptop er ikke firekjerners btw
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Er GeForce 330M et bra grafikkkort?
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Hei, eg har kjøpt meg ny pc fra komplett uten os og eg lurer på om det er normalt at man får ingen signal på pc sjermen ? Eg trudde man kunne fare inn på bios og det var der man skulle trykke på bootable dvd eller noko sant ?

Os er også på vei i posten og det skal eg vel berre sette inn i maskina så innstalerest det ?
I post, like a boss !
  • 0
Går det ann å bruke GDDR5 istedenfor DDR3?? Jeg bare lurer og har ikke tenkt til det.
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer blyantkvesser:
Er GeForce 330M et bra grafikkkort?


Bra vil jeg ikke si, det er et godt mid-range kort
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer bendik920:
Citerer blyantkvesser:
Er GeForce 330M et bra grafikkkort?


Bra vil jeg ikke si, det er et godt mid-range kort


Tror du at det klarer å kjøre BC2 greit? Med i5 prossessor og 4 gb ram?
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Det skal klare å kjøre BC2 på medium med ca 30 fps som ikke er så alt for ille.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Okai, takk for svar!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer Recon Thunder:
Hei, eg har kjøpt meg ny pc fra komplett uten os og eg lurer på om det er normalt at man får ingen signal på pc sjermen ? Eg trudde man kunne fare inn på bios og det var der man skulle trykke på bootable dvd eller noko sant ?


Dersom selve PCen starter uten at skjermkortet gir bilde er noe feil. Sjekk at alle de nødvendige strømkablene er tilkoblet skjermkortet (er vel to vanlige 6-pin PCIe-kontakter). Hvis dette alt er gjort kan kortet rett og slett være defekt. For det skal absolutt være mulig å gå inn i BIOS uten operativsystem innstallert.

Siterer Recon Thunder:
Os er også på vei i posten og det skal eg vel berre sette inn i maskina så innstalerest det ?


Ikke uten et fungerende skjermkort.

Siterer jonskja:
Går det ann å bruke GDDR5 istedenfor DDR3?? Jeg bare lurer og har ikke tenkt til det.


Nei. GDDR5 er grafikkortminne. G'en står for nettopp graphics. DDR3 derimot er vanlig RAM du bruker som hovedminne for hele PCen. DDR3 vil være det beste/eneste alternativet for nyere maskiner i flere år framover.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
noen som vet om i7- 860 blir veldig varm og hvordan jeg evt. skal overclocke den?
Er bare interessert i en threeway hvis den inneholder CrossfireX eller SLI
  • 0
<quote author="The Silent Assassin">Citerer Recon Thunder:
Hei, eg har kjøpt meg ny pc fra komplett uten os og eg lurer på om det er normalt at man får ingen signal på pc sjermen ? Eg trudde man kunne fare inn på bios og det var der man skulle trykke på bootable dvd eller noko sant ?


Dersom selve PCen starter uten at skjermkortet gir bilde er noe feil. Sjekk at alle de nødvendige strømkablene er tilkoblet skjermkortet (er vel to vanlige 6-pin PCIe-kontakter). Hvis dette alt er gjort kan kortet rett og slett være defekt. For det skal absolutt være mulig å gå inn i BIOS uten operativsystem innstallert.


Jeg hadde kobla feil

Citerer Recon Thunder:
Os er også på vei i posten og det skal eg vel berre sette inn i maskina så innstalerest det ?


Ikke uten et fungerende skjermkort.


Jeg hadde kobla sjermen til hoved kortet og ikke sjermkortet Så nå fungerer det

Eg har fått W7 discen og må man ha aktiverings koden får å innstalere det ?
I post, like a boss !
  • 0
Siterer mikkelrevmann:
noen som vet om i7- 860 blir veldig varm og hvordan jeg evt. skal overclocke den?


Den blir varm uten riktig kjøling, hvis du skal overklokke trenger du noe kraftigere kjøling enn stock-cooleren. Overklokking gjøres i BIOS, trenger du en tutorial eller noe finner du sannsynligvis det på youtube.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer mikkelrevmann:
noen som vet om i7- 860 blir veldig varm og hvordan jeg evt. skal overclocke den?


Alle i7-prosessorene blir relativt varme uten adekvat kjøling. Dersom du skal overklokke må du investere en del hundrelapper i en ordentlig kjøler. Kommer selvsagt an på hvor langt du har lyst til å presse den, men med tanke på at du åpenbart er en nybegynner er det vel kanskje ikke snakk om rekordforsøk her.. Uansett burde du kjøpe ny kjøler. Finnes en del gode kjølere der ute.

Hva selve overklokkingen angår finnes det en rekke tutorials og lignende du lese før du setter igang. Er også mange internasjonale forumer du burde vurdere å besøke. Garantert noen der med samme prosessor, lignende RAM og hovedkort som deg, med litt erfaring under beltet. Ta en titt her; http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=236281

Siterer Recon Thunder:
Jeg hadde kobla sjermen til hoved kortet og ikke sjermkortet Så nå fungerer det


Det slo meg at det kanskje også kunne være tilfelle. Fint at du fant ut av det iallfall, da.

Siterer Recon Thunder:
Eg har fått W7 discen og må man ha aktiverings koden får å innstalere det ?


Du trenger ikke aktiveringskoden for å innstallere OSet, men hvis du bruker det uten å aktivere over lengre tid vil maskinen tro at du kjører med ulovlig programvare.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Har en Acer Aspire 5810tg.
Den har noen problemer med Webcameraet noen ganger. Derfor skulle jeg laste ned noen drivere fra denne siden.
http://support.acer.com/drivers_download.aspx
Jeg fant fram min modell og lastet ned camera driverne.
Men det jeg ikke så var at det stod Vista 32-bit. Jeg kjører win7 home premium.
Og jeg installerte det og restarta pc. Så fant jeg ut at windows ikke fant cameraet, og fant feilen: jeg lastet ned en vista versjon, har nå prøvd å laste ned Win7 versjonen, men da finner den ikke cameraet. Så nå får jeg det ikke til å virke.
Noen som kan hjelpe???
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!