Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Jeg har nettopp fått meg ny PC, og har lyst til å kjøpe BC2 til den fra Steam. Hvis den ikke klarer å kjøre spillet noe bra, går det an å refundere (eller hvordan det skrives) kjøpet da? Går det an hvis du kjøper det på disk fra en butikk også?
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
På Canyourunit er alt på recommended, bortsett fra grafikkkortet, det failer
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer blyantkvesser:
På Canyourunit er alt på recommended, bortsett fra grafikkkortet, det failer


Da bør du ikke kjøpe det
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Damn
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Hvordan funker det egentlig å legge til RAM på PCen? Er det vanskelig? Noen her på tråden som har personlig erfaring med det?
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Siterer Yuggothian:
Hvordan funker det egentlig å legge til RAM på PCen? Er det vanskelig? Noen her på tråden som har personlig erfaring med det?


Den klart letteste oppgraderingen du kan gjøre på en PC. Ville nok tro ganske mange her har erfaring med det, meg selv inkludert. Så lenge du har riktig RAM og ledige RAM-spor er det plug'n'play. Hva slags hovedkort og eksisterende RAM har du?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Jeg har 3326MB RAM, men hvordan finner jeg ut hva hovedkortet mitt er? Fant det ikke på dxdiag.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Siterer Yuggothian:
Jeg har 3326MB RAM, men hvordan finner jeg ut hva hovedkortet mitt er? Fant det ikke på dxdiag.


Last ned CPU Z. Der finner du eksakte modellnummer for både RAM og hovedkort. Du har forresten sannsynligvis 4GB RAM, men 32-bit operativsystem som ikke kan utnytte alt.

http://www.cpuid.com/cpuz.php

EDIT: Hvis du har 32-bit operativsystem er det intet poeng overhodet i å oppgradere RAM-mengden. Iallfall ikke uten å også gå over til 64-bit operativsystem.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Stemmer at jeg har et 32-bit OS ja. Betyr det at det ikke er noe vits i å legge til RAM siden det ikke kan utnytte alt uansett?

Lasta det ned. Hvis du mente mainboardet mitt, så står det "Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd", og "Model: EP35-DS4"
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Siterer Yuggothian:
Stemmer at jeg har et 32-bit OS ja. Betyr det at det ikke er noe vits i å legge til RAM siden det ikke kan utnytte alt uansett?


Du utnytter ikke alt du allerede har engang. Så maskinen din hadde ikke hatt noe mer brukbart minne uansett hvor mye ekstra du hadde innstallert.

Siterer Yuggothian:
Lasta det ned. Hvis du mente mainboardet mitt, så står det "Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd", og "Model: EP35-DS4"


Det som er viktigst når du skal innstallere RAM er at det er riktig RAM-teknologi i forhold til hva hovedkortet ditt bruker. Her er det vel DDR2-minne. Du burde også kjøpe samme brikker som du allerede har. Men med et 32-bit OS er det uansett fåfengt.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Det som er viktigst når du skal innstallere RAM er at det er riktig RAM-teknologi i forhold til hva hovedkortet ditt bruker. Her er det vel DDR2-minne. Du burde også kjøpe samme brikker som du allerede har. Men med et 32-bit OS er det uansett fåfengt.


I see. Har drevet å tenkt litt på dette med å bytte OS en stund egentlig. Grunnen til at jeg gikk for Windows XP in the first place var at jeg hadde hørt at det kunne spille flere spill enn andre operativsystem, men siden de aller fleste spillene jeg har nå kjører fint på andre OS'er uansett, kunne det vel vært like greit å oppgradere, f.eks til Windows 7?

Vet desverre ikke så mye om dette tho. Om jeg oppgraderte til Windows 7, hva ville skjedd med alle filene mine? Spill og sånt? Ville de bli bevart? Eller er det heller foretrukkent å bare kjøre med dette OS'et jeg har nå og vente til en eventuell ny maskin før jeg går over til ett nytt?
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Blyantkvesser, Du har et bra nok skjermkort til å kjøre Bc2. 1GB holder i massevis.
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Hva skjer om jeg laster ned drivere til feil grafikk kort?
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Yuggothian; Hvilken pc er det du har???
Filene dine blir bevart hvis du tar en backup. Helst en ekstern harddisk, noe som kan ta ett par timer.
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer jonskja:
Yuggothian; Hvilken pc er det du har???
Filene dine blir bevart hvis du tar en backup. Helst en ekstern harddisk, noe som kan ta ett par timer.


Vi bygde den selv(eller, vi bestemte delene og så fikk vi den ferdig bygd), så jeg tror ikke den heter noe spesielt

Men programmer og sånt som vi kjører XP-versjonene av vil slutte å fungere hvis vi bytter operativsystem da?
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Yuggiothian, hvis du har partisjonert disken din skal ikke dette være noe problem. Da fører du over filene du vil bevare til en disk og installerer OS på den andre disken. Har du ikke partisjonert disken fører du filene over til en ekstern disk,USB, DVD eller lignende.

Lagt til 2010-05-19 19:03:
Siterer Yuggothian:
Men programmer og sånt som vi kjører XP-versjonene av vil slutte å fungere hvis vi bytter operativsystem da?


Nei, de fleste programmer støtter nyere OS og det er ytterst få programmer som kun støttes av XP og ikke 7
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Canyourunit sa at PC'en min ikke kunne kjøre Crysis på recommended fordi jeg hadde for dårlig grafikkkort, men jeg klarte å kjøre Crysis på high lett, uten noe særlig lagging og fin bildeoppdatering!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer blyantkvesser:
Canyourunit sa at PC'en min ikke kunne kjøre Crysis på recommended fordi jeg hadde for dårlig grafikkkort, men jeg klarte å kjøre Crysis på high lett, uten noe særlig lagging og fin bildeoppdatering!


Hvilket skjermkort har du? kanskje canyourunit registrerer det feil eller noe? Hvis du klarer å kjøre crysis på high burde egentlig BC2 gå bra.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Jeg har GeForce GT 330M.
Men det var Crysis demoen jeg klarte å kjøre på high da, men det har vel ikke noe å si?
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Siterer blyantkvesser:
Jeg har GeForce GT 330M.


Njaa, du skal kunne klare å kjøre BC2 på medium med ca 25 fps.
At det var demoen du testet skal ikke ha noe å si.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Siterer bendik920:
Citerer blyantkvesser:
Jeg har GeForce GT 330M.


Njaa, du skal kunne klare å kjøre BC2 på medium med ca 25 fps.
At det var demoen du testet skal ikke ha noe å si.


Okai, danke schön!
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Er det noen her som vet åssen man kan få til forced antialiasing med CCC/Ati Tray Tools i Mass Effect 2? Jeg har ATI Radeon HD 4870 X2, og kjøpte spillet over Steam. ATI skal vistnok ha sluppet en hotfix som gjør at forced AA gjennom CCC er muligt hvis du renamer MassEffect2.exe'n din til UT3.exe, men den funker bare for de som kjøpte spillet retail, og ikke for dem som lastet ned spillet gjennom Steam.

Jeg så i en tråd på IGN en fyr som påpekte at hotfixen ville funke for eiere av Steam versjonen av spillet om de byttet ut MassEffect2.exe'n med en fra ikke-Steam versjonen, men denne hadde han da anskaffet gjennom piracy. Ville et lovligt alternativ da være å få en kopi av exe-filen til en venn som har retail versjonen av spillet?

Alle gode settes stor pris på. Mass Effect 2 ser allerede helt fantastisk ut, men det hadde vært enormt mye bedre med antialiasing.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Bump for Yuggothian.

Also, har et spørsmål, men venter litt så vi kan ta ett spørsmål om gangen
Fem-stjerners medlem
  • 0
Går det raskt å laste ned spel fra cdon ?
I post, like a boss !
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!