Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Siterer Yuggothian:
Grunnet hensyn til performance pleier jeg av prinsipp å lukke alle programmer og vinduer som kjører i bakgrunnen før jeg starter spill. Litt ironisk faktisk; hadde et engangstilfelle i går hvor musepekeren funka helt fint da jeg spilte Dragon Age, og det var en av de få gangene jeg rett og slett ikke hadde giddet å lukke Rocketdock. Det er nok urelatert da, har prøvd å launche flere ganger siden med Rocketdock kjørende og problemet var der fortsatt.

Utrolig merkelig problem egentlig... har googlet i tmesvis, prøvd alle tenkelige fixes jeg kom over og trålet alle forumtrådene jeg kom over. Jeg har kun funnet én tråd på XFX forumet hvor en fyr hadde akkurat samme problem som meg, men det var ingen som kunne hjelpe ham heller.


En ting du kan prøve er å rulle driverne på skjermdriveren tilbake. For å se om det vil fungere med en eldre driver, for å så uppdate igjen.
My gaming rig: Asus RAMPAGE II EXTREME DDR3 SLI & Crossfire ready, 3x OCZ DDR3 1600mHz @ 6GB, Intel I7-920 2,66 gHz OC 4 gHz, 2x Nvidia Geforce GTX 280 SLI, Western Digital Harddrives 1,7 TB, Corsair TX750W PSU, LG HD-Blue Ray rom, ZalmanGT 1000
  • 0
  • Ine
  • Ine
Har aldri hatt noen problemer med RocketDock kjørende i bakgrunnen. Lukker alle andre programmer, da.
Riddle me this
  • 0
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=818325
&su=D73F834E-FCB8-4975-A99B-D56DDD25450A


Hva syns dere? Skal 100% sikkert ha prosseroren
Skal også ikke bli mer enn 7000 uten operativsystem. Har også lyst til å ha ett hovedkort med mulighet for crossfireX Er veldig usikker på skjermkort. kan godt kjøpe ett til 1200, men mer er jeg ikke villig til å punge ut. Tenker på å sette inn en SSD etter en stund Kom med forslag PS: det skal være AMD!
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer jonskja:
Hva syns dere? Skal 100% sikkert ha prosseroren
Skal også ikke bli mer enn 7000 uten operativsystem. Har også lyst til å ha ett hovedkort med mulighet for crossfireX Er veldig usikker på skjermkort. kan godt kjøpe ett til 1200, men mer er jeg ikke villig til å punge ut. Tenker på å sette inn en SSD etter en stund Kom med forslag PS: det skal være AMD!


Vel, det skjermkortet er ikke i særlig grad beregnet til spilling. Mer bruk i HTPCer og lignende, for filmvisning osv. Med mindre du spiller på veldig lave oppløsninger vil det ha problemer med rimelig mange spill. Min fremste anbefalning på skjermkortfronten for øyeblikket er absolutt det nye GTX 460 (hovedkortet støtter ikke SLI, dog. Så om du anser et kort nummer to som en framtidig oppgradering må det endres). Selv om du ikke er "villig" til å betale mer enn 1200 kroner (som jeg ikke helt ser logikken i, så lenge det er en gaming-PC det er snakk om...) burde du definitivt hoste opp en femhundrelapp ekstra til skjermkortet. Den desidert mest essensielle delen av maskinen din. Hvis du av en eller annen merkelig grunn kun vil ha AMD/ATI er 5770 et dyrere/svakere alternativ... Du burde ikke kjøpe særlig svakere kort enn et 5770, imho.

Hva er poenget med de to harddiskene, forresten? Mye bedre å heller velge en 1TB disk, som blir billigere enn de to du har valgt, hvis du uansett skal ha en SSD senere.

Btw, hvorfor AMD? Slik markedet ser ut for øyeblikket er det utvilsomt Intel som er veien å gå, selv i de billigere segmentene. Og hvilke oppløsninger kommer du til å spille på?

Her er forresten et raskere/bedre sett med RAM, til omtrent akkurat samme pris som Kingston-settet; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594340
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Skal gå for ett gtx 460

Lagt til 2010-07-24 12:35:
Sånn???
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=818331
&su=6FC4A60B-853E-42D7-A48A-F7C74F1B212E


Lagt til 2010-07-24 12:36:
Trenger hjelp til ett annet hovedkort, som støtter SLI og ram-hastigheten

Lagt til 2010-07-24 12:41:
Vil nok komme til å spille på en skjerm med 1920x1080 etterhvert, men til å begynne med blir det en 32" lcd med HDMI som er 1920x1080 den og. HD ready hvertfall

Lagt til 2010-07-24 12:44:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593869
Dette er med SLI, men støtter ikke Ram-hastiheten fullt ut
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer jonskja:
Trenger hjelp til ett annet hovedkort, som støtter SLI og ram-hastigheten


Ser ikke ut til at det finnes særlig mange alternativer hvis du skal ha AMD, i så fall. De eneste kortene jeg finner med støtte for SLI er mer enn dobbelt så dyre som kortet du hadde fra før. Kan hende du må ofre muligheten for et kort nummer to i fremtiden, eller velge et 5770 i stedet. Noe slikt; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=575009 for eksempel. To slike kort i CrossFireX vil gi rimelig god ytelse, likevel. To 5770 er omtrent på høyde med et 5870, som drar alt uten nevneverdige problemer.

Hva RAMen angår er det fullt mulig å sette ned hastigheten litt i BIOS slik at det støttes native. Corsair-settet vil fortsatt være litt kvassere enn Kingston-settet. Hvis det ikke er noe du har særlig lyst til, så er dette et alternativ; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=481123

EDIT:
Siterer jonskja:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593869
Dette er med SLI, men støtter ikke Ram-hastiheten fullt ut


Damn, det må jeg har oversett. Angående RAMen gjelder overnevnte fortsatt ^. Da er det kortet med et GTX 460 veien å gå.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=818340
&su=817C1D16-7437-41B9-9B13-BFA29AC8B599


Da tror jeg det blir dette Kanskje jeg endre litt på småting Noe annet jeg bør tenke på?
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer jonskja:
Da tror jeg det blir dette Kanskje jeg endre litt på småting Noe annet jeg bør tenke på?


Det så veldig bra ut. Hvordan er det med overklokking? Hvis det er en mulighet burde du vurdere en bedre kjøler til prosessoren. Men hvis det ikke er et alternativ er det vel ikke stort annet enn operativsystemet igjen.

Btw, hvis du skal bygge den selv (ingen andre som bygger for deg?) og ikke har noe særlig erfaring med det kan det være lurt å ta med en form for beskyttelse mot statisk elektrisitet. Så er det helt sikkert at det ikke plutselig skulle komme en utladning som ødelegger komponenter til flere tusen. Noe slikt, kanskje; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303162
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Tar med den for å være sikker
Jeg har en onkel som jobber i Yahoo i Trondheim, så jeg skal få ham til å hjelpe meg Har også en kompis som har litt greier på *kremt* ulovlig *kremt* operativsystem Men det kan hende jeg bare kjøper win7 home premium. Så det skal nok gå greit med byggingen. Ble litt i meste laget, men jeg tipper å få inn 3500 i sommer, og rundt 4000 rundt jul og bursdag(en uke etter jul)
Takk for hjelpen TSA
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer jonskja:
Tar med den for å være sikker
Jeg har en onkel som jobber i Yahoo i Trondheim, så jeg skal få ham til å hjelpe meg Har også en kompis som har litt greier på *kremt* ulovlig *kremt* operativsystem Men det kan hende jeg bare kjøper win7 home premium. Så det skal nok gå greit med byggingen. Ble litt i meste laget, men jeg tipper å få inn 3500 i sommer, og rundt 4000 rundt jul og bursdag(en uke etter jul)
Takk for hjelpen TSA


Skjønner. Uansett, lykke til med byggingen. Er også bare å spørre her om du skulle være usikker på noe underveis. Når vil du eventuelt bestille delene? Ville ikke si at 250-350 kroner over budsjettet er så ille.

No problem, dude.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Jeg tipper at jeg bestiller delene etter jul. Litt lenge til men
Og jeg skal heller ikke overclocke. 3.4 Gz er mer en greit nok for mitt bruk
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer jonskja:
Jeg tipper at jeg bestiller delene etter jul. Litt lenge til men

Og jeg skal heller ikke overclocke. 3.4 Gz er mer en greit nok for mitt bruk


Hvis det er såpass lenge til er neppe oppsettet du har nå det optimale lenger. ATI har planlagt å slippe en helt ny skjermkortgenereasjon i slutten av året, 6xxx-serien. Dessuten kommer Intel på banen med nytt brikkesett (selv om det er snakk om X68, det dyreste brikkesettet til ikke-server maskiner, vil trolig priser falle på de eksisterende Intel-plattformene og dermed gjøre de svært attraktive). Du burde absolutt revurdere oppsettet innen den tid.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer BAZZY:
En ting du kan prøve er å rulle driverne på skjermdriveren tilbake. For å se om det vil fungere med en eldre driver, for å så uppdate igjen.


Har rullet tilbake og reinnstallert flere ganger, så no dice. De to siste gangene jeg har spilt Mass Effect 2 har jeg ikke hatt problemet, men det er der fortsatt når jeg spiller Dragon Age.

Btw, i det siste har jeg begynt å oppleve at skjermbildet liksom flimrer og hopper etter at jeg har spilt en stund. Dette har så langt kun skjedd når jeg spiller Mass Effect 2 og Dragon Age. Spiller på max settings med en oppløsning på 1920x1080. CPUen min er en Intel Core 2 Duo E8500, moboet er et Gigabyte EP35-DS4(Intel P35/G33/G31 brikkesett), skjermkortet er et ATI Radeon HD 4870 X2, og skjermen min er en Samsung Syncmaster P2370 HD. Kjører Windows XP 32-bit. Hvis det kan ha noe å gjøre med delene mine, har dere forslag på billige men effektive oppgraderinger jeg bør gjøre? Er ikke villig til å investere i noen alt for store innkjøp av nye deler ettersom jeg snart skal bygge en ny PC uansett, da.

EDIT: Kan det være et problem med strømmen? Har en Corsair TX750 PSU.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
*dobbel post*
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Siterer Yuggothian:
Har rullet tilbake og reinnstallert flere ganger, så no dice. De to siste gangene jeg har spilt Mass Effect 2 har jeg ikke hatt problemet, men det er der fortsatt når jeg spiller Dragon Age.

Btw, i det siste har jeg begynt å oppleve at skjermbildet liksom flimrer og hopper etter at jeg har spilt en stund. Dette har så langt kun skjedd når jeg spiller Mass Effect 2 og Dragon Age. Spiller på max settings med en oppløsning på 1920x1080. CPUen min er en Intel Core 2 Duo E8500, moboet er et Gigabyte EP35-DS4(Intel P35/G33/G31 brikkesett), skjermkortet er et ATI Radeon HD 4870 X2, og skjermen min er en Samsung Syncmaster P2370 HD. Kjører Windows XP 32-bit. Hvis det kan ha noe å gjøre med delene mine, har dere forslag på billige men effektive oppgraderinger jeg bør gjøre? Er ikke villig til å investere i noen alt for store innkjøp av nye deler ettersom jeg snart skal bygge en ny PC uansett, da.

EDIT: Kan det være et problem med strømmen? Har en Corsair TX750 PSU.



Nei, det er definitivt ikke noe problem med strømmen, har samme PSU selv . Ut fra det du skrev går jeg ut fra att du har 2 HD 4870? Er de i Crossfire? Å sette kortene i Crossfire på dette hovedkortet er ikke en god ideè når hovedkortet ikke har støtte for det. Men hvis du ikke har det så ville jeg prøvd å ta det ene kortet ut og prøve med bare ett kort for å se om det er noe feil med de. Hvis det fortsatt er problemer kan det hende att du må se på CPUen din. Jeg hadde faktisk samme CPU en gang i tiden og da jeg spilte Dragon Age på max setting så opplevde jeg store performance drop etter lang spilletid, men dette er forsåvidt irrelevant for ditt problem

Hvis ingenting hjelper så ville jeg reinstalert OSet rett og slett.

Hvis du har kjøpt kortene dine på nettet så er det vanlig å få med en form for garanti (vanlighvis 1 eller 2 år) Du kan sende kortene til nettbutikken du kjøpte de fra, etter du har kontaktet kundeservice. Hvis de finner noe feil med de så sender de deg et nytt ett kostnadsfritt. Det måtte jeg gjøre med mitt første 280 som fryste alle spill etter 10 min.

En siste ting, det kan faktisk være et problem med skjermen. Hadde en skjerm en gang som bare etter 5 min streiket og et væskelignende hvitt lys bredde seg ut over skjermen for og så falle død om. Prøv å koble opp PCn på en annen skjerm.


Jeg kan nok dessverre ikke gi deg noe mer tips, for jeg vet rett og slett ikke hva som er grunn i ditt uheldige problem, men jeg håper jeg har hjulpet deg litt
My gaming rig: Asus RAMPAGE II EXTREME DDR3 SLI & Crossfire ready, 3x OCZ DDR3 1600mHz @ 6GB, Intel I7-920 2,66 gHz OC 4 gHz, 2x Nvidia Geforce GTX 280 SLI, Western Digital Harddrives 1,7 TB, Corsair TX750W PSU, LG HD-Blue Ray rom, ZalmanGT 1000
  • 0
Reinstallere spillet?
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Jeg har ett problem på bærbar'en. Alle spillene mine kjører i en rute midt på skjermen med svarte kanter rundt når de står på en oppløsning mindre en 1280x800, som er monitorens høyeste oppløsning. Jeg har vært borti det før, men husker ikke hvordan jeg fiksa det.

Veit det var en innstilling som måtte fikses på, men husker ikke hvor jeg gjorde det. Har stort sett, sett gjennom alle de innstillinger som er uten att noe av det hjelper. Det var på Windows Vista forige gang, men på Windows 7 Ultimate 32-bit nå.

Noen som veit hvordan jeg skal løse problemet?
  • 0
Skjermkort instillinger tror jeg det kan være
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Hm, nei jeg finner ikke noe på innstillingene til skjermkortet. Er nesten sikker på at det ikke var der vi løste problemet sist heller.
  • 0
Siterer Yuggothian:
Blablabla...


Nei, det er nok ikke strømforsyningen din som er problemet. Den holder lenge. Heller ville jeg trodd problemet var et litt mer varmeorientert problem, så et program for å overvåke skjermkorttemperaturene ville vært fint. Et tips er å blåse skjermkortet for støv (gjerne ta det ut av maskinen) og/eller mose opp viftehastigheten manuelt til et høyere nivå.

Vel, når mitt skjermkort blir for varmt så opplever jeg tilsvarende problemer som du beskriver ovenfor.. Så kanskje det er det som er problemet.

Siterer Ryuzaki:
Hm, nei jeg finner ikke noe på innstillingene til skjermkortet. Er nesten sikker på at det ikke var der vi løste problemet sist heller.


Prøv å gå til kontrollpanel, og deretter Nvidia sitt kontrollsenter; der er det innstillinger for å velge om du vil ha det slik at skjermbildet minker i takt med at du stiller ned oppløsningen. La oss si du har en gammel laptop og vil spille et spill med lavere oppløsning, men likevel vil ha skarpt bilde, så stiller du ned oppløsningen og sitter og spiller på et lite bilde på skjermen med en svart ramme rundt. Om du har ATI er jeg nesten sikker på at de har et tilsvarende system; TSA kan vel kanskje gi deg litt hjelp på det området om det trengs..
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer BAZZY:
-snip-


Et 4870 X2 er ett kort, såvidt jeg vet.

Nettsiden jeg kjøpte det fra er tilsynelatende lagt ned, pluss at jeg har prøvd meg på litt overclocking før, så garantien er ikke gyldig lenger in any case.

Og problemet har vært der siden før jeg byttet skjerm, så det er nok urelatert.

Siterer -sebastian-:
-snip-


Artig at du skulle nevne det, for det var faktisk akkurat det jeg prøvde i går, og det funket! Kortet hadde en temperatur på rundt 86° når det var idle, så jeg skrudde opp viften til 70% istedenfor 30%(kortet ligger på rundt 55° nå), og så langt har jeg ikke opplevd noen problemer med flimrende skjermbilde. Dog har det av en eller annen grunn begynt å dukke opp små svarte prikker i fjesene til folk i Mass Effect 2, men jeg er usikker på om det i det hele tatt er relatert. Det er bare småpirk uansett, ikke noe stort problem.

Anngående problemet jeg hadde med blinkende musepeker... jeg har løst det nå, men det hadde ingenting å gjøre med skjermkortstemperaturen. Greia er at jeg må slå vsync av og på i CCC hver gang jeg har startet spillet.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Siterer -sebastian-:
Citerer Yuggothian:
Blablabla...


Nei, det er nok ikke strømforsyningen din som er problemet. Den holder lenge. Heller ville jeg trodd problemet var et litt mer varmeorientert problem, så et program for å overvåke skjermkorttemperaturene ville vært fint. Et tips er å blåse skjermkortet for støv (gjerne ta det ut av maskinen) og/eller mose opp viftehastigheten manuelt til et høyere nivå.

Vel, når mitt skjermkort blir for varmt så opplever jeg tilsvarende problemer som du beskriver ovenfor.. Så kanskje det er det som er problemet.

Citerer Ryuzaki:
Hm, nei jeg finner ikke noe på innstillingene til skjermkortet. Er nesten sikker på at det ikke var der vi løste problemet sist heller.


Prøv å gå til kontrollpanel, og deretter Nvidia sitt kontrollsenter; der er det innstillinger for å velge om du vil ha det slik at skjermbildet minker i takt med at du stiller ned oppløsningen. La oss si du har en gammel laptop og vil spille et spill med lavere oppløsning, men likevel vil ha skarpt bilde, så stiller du ned oppløsningen og sitter og spiller på et lite bilde på skjermen med en svart ramme rundt. Om du har ATI er jeg nesten sikker på at de har et tilsvarende system; TSA kan vel kanskje gi deg litt hjelp på det området om det trengs..


Er et ATI kort i maskinen ja, men finner ikke hvor jeg kan endre den instilingen. Jeg får lete litt til. Søkt litt på google om det er noen som har hatt samme problemet å fått løst det, men finner bare tull svar.

Spiller en del eldre spill som ikke støtter høyere oppløsning en 1024x768 så er litt irriterende med svarte kanter rundt. Også spiller jeg mye MapleStory som bare støtter 800x600 så da blir det bare en liten rute mitt på skjermen...
  • 0
Siterer Yuggothian:
Dog har det av en eller annen grunn begynt å dukke opp små svarte prikker i fjesene til folk i Mass Effect 2, men jeg er usikker på om det i det hele tatt er relatert. Det er bare småpirk uansett, ikke noe stort problem.


Dette er et vanlig ME2 problem , det kommer og går i perioder.

Lagt til 2010-07-26 16:49:
Siterer Ryuzaki:
Er et ATI kort i maskinen ja, men finner ikke hvor jeg kan endre den instilingen. Jeg får lete litt til. Søkt litt på google om det er noen som har hatt samme problemet å fått løst det, men finner bare tull svar.

Spiller en del eldre spill som ikke støtter høyere oppløsning en 1024x768 så er litt irriterende med svarte kanter rundt. Også spiller jeg mye MapleStory som bare støtter 800x600 så da blir det bare en liten rute mitt på skjermen...


Gå til ATI sin hjemmeside og last ned softwaren deres "Cataclyst control center" dette er tilsvarende som nvidias kontrollpanel. Prøv ut litt instillinger her.
My gaming rig: Asus RAMPAGE II EXTREME DDR3 SLI & Crossfire ready, 3x OCZ DDR3 1600mHz @ 6GB, Intel I7-920 2,66 gHz OC 4 gHz, 2x Nvidia Geforce GTX 280 SLI, Western Digital Harddrives 1,7 TB, Corsair TX750W PSU, LG HD-Blue Ray rom, ZalmanGT 1000
  • 0
Siterer BAZZY:
Citerer Yuggothian:
Dog har det av en eller annen grunn begynt å dukke opp små svarte prikker i fjesene til folk i Mass Effect 2, men jeg er usikker på om det i det hele tatt er relatert. Det er bare småpirk uansett, ikke noe stort problem.


Dette er et vanlig ME2 problem , det kommer og går i perioder.

Lagt til 2010-07-26 16:49:
Citerer Ryuzaki:
Er et ATI kort i maskinen ja, men finner ikke hvor jeg kan endre den instilingen. Jeg får lete litt til. Søkt litt på google om det er noen som har hatt samme problemet å fått løst det, men finner bare tull svar.

Spiller en del eldre spill som ikke støtter høyere oppløsning en 1024x768 så er litt irriterende med svarte kanter rundt. Også spiller jeg mye MapleStory som bare støtter 800x600 så da blir det bare en liten rute mitt på skjermen...


Gå til ATI sin hjemmeside og last ned softwaren deres "Cataclyst control center" dette er tilsvarende som nvidias kontrollpanel. Prøv ut litt instillinger her.


Jeg har Cataclyst control center, men finner ikke noen innstilling som kan fikse det.
  • 0
Siterer BAZZY:
Dette er et vanlig ME2 problem , det kommer og går i perioder.


Er ikke helt sikker jeg... Har samme problemet i ME1, så jeg begynte å mistenke at noe var galt. Startet opp TF2 og begynte en runde capture the flag på 2Fort, og bam, svarte små firkanter overalt. Det er sånne man kaller artifacts elns ikke sant? I Dragon Age dukker det opp små regnbuefargede prikker av og til istedenfor. Jeg er ganske sikker på at det er på grunn av et idiotisk uhell jeg hadde når jeg skulle justere vifteaktiviteten i CCC... kom til å sette opp Memory Clocken istedenfor, så når jeg trykket på "apply" klikket bildet totalt med multifargede firkanter over alt. Satte tilbake til default settings og restarta maskinen, men følte meg jævlig dum etterpå. Greit nok, til vanlig fungerer alt som det skal, men ingame er det sykt irriterende med små firkanter overalt.

Håper det ikke er sånn at skjermkortet er ødelagt eller noe... ville vært leit.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!