Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Siterer Yuggothian:
Jeg er ganske sikker på at det er på grunn av et idiotisk uhell jeg hadde når jeg skulle justere vifteaktiviteten i CCC... kom til å sette opp Memory Clocken istedenfor, så når jeg trykket på "apply" klikket bildet totalt med multifargede firkanter over alt. Satte tilbake til default settings og restarta maskinen, men følte meg jævlig dum etterpå.


Ouch. Ikke se vekk ifra at du kan ha skadet kortet ditt ordentlig. Artifacts kan forårsakes av både software og hardware-problemer, men det er liten tvil om at det er hardware-relatert sålenge du hadde dette uhellet. Spesielt med tanke på at nettopp videominnet er en av de vanligste komponentene på kortet som forårsaker artifacts. Fikk du med deg hvor mye du satte opp frekvensen? Til tross for at det trolig er hardwaren som har pådratt seg en skade burde du likevel prøve å avinstallere driverne helt, og så installere de nyeste. Hvis det ikke hjelper kan du prøve å underklokke kortet litt. Altså sette det til å kjøre tregere enn det originalt gjør. I noen tilfeller kan dette hjelpe. Se denne siden; http://www.playtool.com/pages/underclockvid/slowdown.html

Siterer Yuggothian:
Håper det ikke er sånn at skjermkortet er ødelagt eller noe... ville vært leit.


Ekstremt surt å potensielt ødelegge maskinvaren sin på en sånn måte..

Btw, hjalp ikke jeg deg med et nytt oppsett en liten tid tilbake? Hva skjedde med det?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Ouch. Ikke se vekk ifra at du kan ha skadet kortet ditt ordentlig. Artifacts kan forårsakes av både software og hardware-problemer, men det er liten tvil om at det er hardware-relatert sålenge du hadde dette uhellet. Spesielt med tanke på at nettopp videominnet er en av de vanligste komponentene på kortet som forårsaker artifacts. Fikk du med deg hvor mye du satte opp frekvensen? Til tross for at det trolig er hardwaren som har pådratt seg en skade burde du likevel prøve å avinstallere driverne helt, og så installere de nyeste. Hvis det ikke hjelper kan du prøve å underklokke kortet litt. Altså sette det til å kjøre tregere enn det originalt gjør. I noen tilfeller kan dette hjelpe. Se denne siden; http://www.playtool.com/pages/underclockvid/slowdown.html


Er redd det dessverre mest sannsynlig er en hardware skade det er snakk om Jeg er ganske sikker på at den gikk fra 900Mhz til 1000Mhz. Jeg har overclocket den før med MSI afterburner, på rundt... tja, 920Mhz mener jeg å huske, uten at det skjedde noen problemer, men det skal tross alt ikke så mye til før ting går galt. jeg får vel bare annse meg selv som heldig at det lille uhellet mitt ikke har ført til større skader. PCen funker tross alt helt fint når jeg ikke spiller noe, og utenom de små svarte artifactene funker spillene forsåvidt helt fint. Men dog, det setter definitivt en demper på gamingopplevelsen.

Får vel bare avinnstallere driverne og innstallere de nye, prøve å underclocke osv, og la det stå til.

Siterer The Silent Assassin:
Ekstremt surt å potensielt ødelegge maskinvaren sin på en sånn måte..

Btw, hjalp ikke jeg deg med et nytt oppsett en liten tid tilbake? Hva skjedde med det?


Vel, pengene til hele dette prosjektet blir ikke tjent før i oktober, så inntil da må jeg klare meg med maskinen jeg sitter på nå. Apropos, du nevnte noe om noen nye skjermkort fra ATI (6xxx serien) og en ny type chipset som vil bli lansert rundt juletider. Siden innkjøpet av alle delene skjer såpass sent uansett, ville det kanskje vært best om jeg revurderte setupen min til da?
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
"Er ikke helt sikker jeg... Har samme problemet i ME1, så jeg begynte å mistenke at noe var galt. Startet opp TF2 og begynte en runde capture the flag på 2Fort, og bam, svarte små firkanter overalt. Det er sånne man kaller artifacts elns ikke sant? I Dragon Age dukker det opp små regnbuefargede prikker av og til istedenfor. Jeg er ganske sikker på at det er på grunn av et idiotisk uhell jeg hadde når jeg skulle justere vifteaktiviteten i CCC... kom til å sette opp Memory Clocken istedenfor, så når jeg trykket på "apply" klikket bildet totalt med multifargede firkanter over alt. Satte tilbake til default settings og restarta maskinen, men følte meg jævlig dum etterpå. Greit nok, til vanlig fungerer alt som det skal, men ingame er det sykt irriterende med små firkanter overalt.

Håper det ikke er sånn at skjermkortet er ødelagt eller noe... ville vært leit."

Riktig Når jeg tenker på det så opplevde jeg det samme etter jeg overklokka det ene kortet mitt litt for mye, og plutselig var det mange polignoner over hele bildet i Crysis . Men dette er ikke nok til å ødelegge kort til flere tusen though
Det med svarte prikker i ME1 har jeg også, men dette er et problem med skyggeleggingen av ansiktene på visse specs. Men det du nevner om DAO ligner veldig på det jeg opplevde med Crysis, men det er slutt på det nå. Det kan godt hende at det kommer fra uhellet med clocken. Men når du sier at både musepekeren og bildet flikker og i tillegg opplever feil i GPU renderingen så må jeg nok dessverre si at jeg tror at skjermkortet ditt er på vei inn til det hinsidige.

hvis jeg var deg, ville jeg prøvd ut et annet kort hvis du tilfeldigvis har et kort tilgjengelig og sjekker om det fortsatt er problemer.

Det å trikse litt med clocking er en risikabel prosess og det gjøres på eget ansvar så det er høyst anbefalt å lese på forum og snakke med IT-guruer o.l først.
My gaming rig: Asus RAMPAGE II EXTREME DDR3 SLI & Crossfire ready, 3x OCZ DDR3 1600mHz @ 6GB, Intel I7-920 2,66 gHz OC 4 gHz, 2x Nvidia Geforce GTX 280 SLI, Western Digital Harddrives 1,7 TB, Corsair TX750W PSU, LG HD-Blue Ray rom, ZalmanGT 1000
  • 0
Siterer BAZZY:
Et par fra Nvidia:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593163 du synes kanskje dette er litt for dyrt, men det er et bra kort og er veldig lurt å vurdere med tanke på fremtiden.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604163 et litt billigere alternativ, også et bra kort.

Disse kortene er absolutt noe å tenke på. De er også bedre enn et nytt 4870 med tanke på ytelse/pris.


Må nok si meg veldig uenig i de anbefalningene der. For det første er GF100-kjernen (brukt i GTX 480, 470 og 465) som kjent veldig strømkrevende, varm og kortene er også veldig støyende. De er heller ikke særlig gode valg med tanke på fremtiden, da den nye GF104-kjernen (brukt hittil kun i GTX 460) kjører mer energieffektiv, myyye kjøligere og også mindre støyende. GTX 460 er heller ikke en "full" GF104-kjerne, i den betydning at ikke all ytelsen er aktivert. Altså kan vi forvente at det om ikke så altfor lenge vil dukke opp et raskere kort basert på denne Fermi-kjernen (GTX 475..?). Det spekuleres for øvrig også i et eventuelt tokjerners kort basert på samme kjerne (GTX 490/495). Også har vi jo selvsagt de kommende 6xxx-serie kortene fra ATI i slutten av året.

Siterer Yuggothian:
Jeg er ganske sikker på at den gikk fra 900Mhz til 1000Mhz.


Det er faktisk en del mer enn det høres ut som. Med tanke på at du ikke fòret kortet mer strøm tvang du det til å kjøre på en frekvens som krever mer strøm enn det fikk for å kjøre ordentlig, og det ble i prosessen skadet.

Siterer Yuggothian:
Vel, pengene til hele dette prosjektet blir ikke tjent før i oktober, så inntil da må jeg klare meg med maskinen jeg sitter på nå. Apropos, du nevnte noe om noen nye skjermkort fra ATI (6xxx serien) og en ny type chipset som vil bli lansert rundt juletider. Siden innkjøpet av alle delene skjer såpass sent uansett, ville det kanskje vært best om jeg revurderte setupen min til da?


Forhåpentligvis nevnte jeg i så fall det, ja. Både ATI, nVidia, Intel og AMD vil komme med en rekke nye skjermkort, brikkesett og prosessorer rundt/litt etter juletider. Absolutt verdt å vente på, da det hadde vært rimelig surt å bygge en svindyr maskin, også er den gammeldags og overgått på alle måter bare en til to måneder senere.

Siterer BAZZY:
Det å trikse litt med clocking er en risikabel prosess og det gjøres på eget ansvar så det er høyst anbefalt å lese på forum og snakke med IT-guruer o.l først.


Utvilsomt.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Må nok si meg veldig uenig i de anbefalningene der. For det første er GF100-kjernen (brukt i GTX 480, 470 og 465) som kjent veldig strømkrevende, varm og kortene er også veldig støyende.


Mente nok å ha lest at de har fikset på det, men hvis ikke så ser jeg meg enig i det du sier og beklager evt uforsette ønsker om å handle inn nye GPUer

Anbefalingene fjernet for å hindre misforståelser

Nå er ikke jeg så inne på ATI sine kort da men så er ikke helt stødig på spesifikasjonene til de nye og fremtidige kortene.
My gaming rig: Asus RAMPAGE II EXTREME DDR3 SLI & Crossfire ready, 3x OCZ DDR3 1600mHz @ 6GB, Intel I7-920 2,66 gHz OC 4 gHz, 2x Nvidia Geforce GTX 280 SLI, Western Digital Harddrives 1,7 TB, Corsair TX750W PSU, LG HD-Blue Ray rom, ZalmanGT 1000
  • 0
Siterer BAZZY:
Det med svarte prikker i ME1 har jeg også, men dette er et problem med skyggeleggingen av ansiktene på visse specs. Men det du nevner om DAO ligner veldig på det jeg opplevde med Crysis, men det er slutt på det nå. Det kan godt hende at det kommer fra uhellet med clocken. Men når du sier at både musepekeren og bildet flikker og i tillegg opplever feil i GPU renderingen så må jeg nok dessverre si at jeg tror at skjermkortet ditt er på vei inn til det hinsidige.


Den blinkende musepekeren og det flimrende skjermbildet har jeg forsåvidt ikke sett mer til siden jeg begynte å slå av og på vsync og satte opp vifteaktiviteten, så for øyeblikket er det kun artifacts som er problemet. I Mass Effect og TF2 er det skikkelig irriterende, men i Dragon Age er det nesten helt umerkbart mesteparten av tiden. Det kan godt hende jeg er nødt til å bytte ut kortet på et senere tidspunkt, men så lenge det ikke er noen problemer med vanlig databruk og jeg uansett skal bygge ny PC snart, er det nok ikke noen vits i å bytte det ut med det første.

Siterer The Silent Assassin:
Forhåpentligvis nevnte jeg i så fall det, ja. Både ATI, nVidia, Intel og AMD vil komme med en rekke nye skjermkort, brikkesett og prosessorer rundt/litt etter juletider. Absolutt verdt å vente på, da det hadde vært rimelig surt å bygge en svindyr maskin, også er den gammeldags og overgått på alle måter bare en til to måneder senere.


Haha, sant Muttern og fattern bestemte seg for at de ville være en del av IT-revolusjonen på et tidspunkt hvor utviklingen gikk veldig fort, og fikk en datakyndig venn til å hjelpe oss med å sette sammen et "beist" av en maskin. Kostet rundt 45.000kr. Tror ikke det gikk to måneder engang før den var fullstendig utdatert.

Siterer BAZZY:
Det å trikse litt med clocking er en risikabel prosess og det gjøres på eget ansvar så det er høyst anbefalt å lese på forum og snakke med IT-guruer o.l først.


Det er nettopp derfor jeg føler meg så jævlig tåpelig akkurat nå Jeg mente egentlig ikke å sette opp memory clocken, jeg var bare uoppmerksom og kom til å trykke på memory clock måleren istedenfor faneaktivitetsmåleren.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Siterer Yuggothian:
Det er nettopp derfor jeg føler meg så jævlig tåpelig akkurat nå Jeg mente egentlig ikke å sette opp memory clocken, jeg var bare uoppmerksom og kom til å trykke på memory clock måleren istedenfor faneaktivitetsmåleren.


Du var veldig uheldig her, synn at det gikk som det gikk med kortet ditt
My gaming rig: Asus RAMPAGE II EXTREME DDR3 SLI & Crossfire ready, 3x OCZ DDR3 1600mHz @ 6GB, Intel I7-920 2,66 gHz OC 4 gHz, 2x Nvidia Geforce GTX 280 SLI, Western Digital Harddrives 1,7 TB, Corsair TX750W PSU, LG HD-Blue Ray rom, ZalmanGT 1000
  • 0
Can you run it?? Hint Hint
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Hei, jeg fikk plutselig lyst på Blacklight Tango Down. Tror dere den bærbare PC'en min kan dra spillet? Her er den: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=502195&view=detailed#Product
Tabs

Vær så snill å gi meg svar ...


Selvfølgelig kan den det. BTD er ikke akkurat et krevende spill.

Siterer jonskja:
Can you run it?? Hint Hint


Det og. 'Hvis' spillet ligger der med andre ord. SRtest er ikke helt presist heller.
  • 0
Spillet ligger ikke på CanYouRunIt,
  • 0
OK da så. Er enig i at det ikke er presist, får skjermkortet mitt kommer ikke opp+at de tror jeg har 1,5GB skjermkortminne når jeg har 512mb.
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Spillet ligger ikke på CanYouRunIt,

PC'en din drar det.Lett.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Vet det, jeg har kjøpt det nå!
  • 0
http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=819798
&su=A25A2FB0-F34F-4561-9D81-B572EE5BB9B9


TSA: Hvordan tror du kabinettet blir? Har tenkt til å kjøpe til så mange vifter som det går ann. Noen ideer på hvordan jeg skal sette viftene? noen som "puster" inn og noen ut? noen andre anbefalninger? Tipper jeg kjøper dette rundt 20 august

Lagt til 2010-07-30 20:48:
altså kabinettet som jeg kjøper da
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer jonskja:
TSA: Hvordan tror du kabinettet blir? Har tenkt til å kjøpe til så mange vifter som det går ann. Noen ideer på hvordan jeg skal sette viftene? noen som "puster" inn og noen ut? noen andre anbefalninger? Tipper jeg kjøper dette rundt 20 august


Jeg ville valgt den helt nye versjonen av samme kabinett, selv. Altså dette; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579816

Kabinettet har meget gode termiske egenskaper ut av esken, så voldsomme mengder ekstravifter er strengt tatt ikke nødvendig med mindre du har planer om å fylle det opp med en haug skjermkort og harddisker (og det har du jo ikke) eller overklokke langt. Når det er sagt er det et par prinsipper man burde følge angående vifteplassering og konfigureringen av disse. For det første vil du ha luftinntaket ideelt sett nede på kabinettets framside (dette er allerede tilfelle med dette spesifikke kabinettet) og eksosen i øvre bakkant/topp. Dette er fordi du vil utnytte den naturlige luftbevegelsen så mye som mulig, her at varm luft stiger.

For det andre må du bestemme deg for om du vil ha best mulig kjøleevne, eller minst mulig støv. Hvis kjølingen er fremste prioritering vil du ha noe flere eksosvifter enn innsug, og dermed et negativt lufttrykk i kabinettet. Det vil gi deg noen grader kjøligere temperaturer, men maskinen vil også trekke inn ganske mye støv (og dermed kreve at du regelmessig fjerner iallfall det verste). Hvis disse få gradene i forskjell ikke er helt essensielt for deg, vil du ha litt flere innsug enn eksosvifter, og da selvsagt et positivt lufttrykk. Da vil ikke støv dras inn i langt nær like ustrakt grad som med førstnevnte konfigurasjon. Selvsagt er det mulig å utstyre viftene med filtre for å unngå støvakkumulering, dog.

Ut av esken vil kabinettet ha et negativt trykk (da det kun er ett innsug, og to eksosvifter). For å forbedre dette mest mulig ville jeg utnyttet de to 120mm vifteplassene i sidedøra. Disse vil blåse direkte på skjermkortet, prossesoren og brikkesettet. For å oppveie for det positive trykket dette ville skape, hadde jeg plassert en ekstra 120mm i topp. Da har du faktisk et mer eller mindre nøytralt trykk, med to 120mm og én 140mm både som eksos og innsug. Derfor er det best å ignorere muligheten for enda en 120mm i bunnen av kabinettet, da denne kun ville forverret temperaturene (men som sagt holdt unna støv).

Men med såpass mange vifter kan maskinen bli veldig støyende. Personlig hater jeg viftestøy som pesten. Med tanke på at du ikke vil trenge samtlige vifters maksimale kapasitet til enhver tid, kan en viftestyring være verdt å vurdere. Slik at du kan kontrollere viftehastigheten selv ut i fra bruk. Det er også mulig å koble viftene til 3-pin-headerne på hovedkortet, og la det ta seg av hastighetene. Tviler på at hovedkortet har nok kontakter til alle viftene, så du får ikke styrt samtlige på denne måten dog. Det er mulig å splitte kontaktene, men da er du nødt til å undersøke hvor mye strøm to vifter krever, i forhold til hva hovedkortet er i stad til å gi.

Oh well, nå begynner jeg kanskje å skrive meg litt bort her. Håper du får noe vettug ut av alt dette.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Citerer jonskja:TSA: Hvordan tror du kabinettet blir? Har tenkt til å kjøpe til så mange vifter som det går ann. Noen ideer på hvordan jeg skal sette viftene? noen som "puster" inn og noen ut? noen andre anbefalninger? Tipper jeg kjøper dette rundt 20 august

Jeg ville valgt den helt nye versjonen av samme kabinett, selv. Altså dette; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579816

Kabinettet har meget gode termiske egenskaper ut av esken, så voldsomme mengder ekstravifter er strengt tatt ikke nødvendig med mindre du har planer om å fylle det opp med en haug skjermkort og harddisker (og det har du jo ikke) eller overklokke langt. Når det er sagt er det et par prinsipper man burde følge angående vifteplassering og konfigureringen av disse. For det første vil du ha luftinntaket ideelt sett nede på kabinettets framside (dette er allerede tilfelle med dette spesifikke kabinettet) og eksosen i øvre bakkant/topp. Dette er fordi du vil utnytte den naturlige luftbevegelsen så mye som mulig, her at varm luft stiger.

For det andre må du bestemme deg for om du vil ha best mulig kjøleevne, eller minst mulig støv. Hvis kjølingen er fremste prioritering vil du ha noe flere eksosvifter enn innsug, og dermed et negativt lufttrykk i kabinettet. Det vil gi deg noen grader kjøligere temperaturer, men maskinen vil også trekke inn ganske mye støv (og dermed kreve at du regelmessig fjerner iallfall det verste). Hvis disse få gradene i forskjell ikke er helt essensielt for deg, vil du ha litt flere innsug enn eksosvifter, og da selvsagt et positivt lufttrykk. Da vil ikke støv dras inn i langt nær like ustrakt grad som med førstnevnte konfigurasjon. Selvsagt er det mulig å utstyre viftene med filtre for å unngå støvakkumulering, dog.

Ut av esken vil kabinettet ha et negativt trykk (da det kun er ett innsug, og to eksosvifter). For å forbedre dette mest mulig ville jeg utnyttet de to 120mm vifteplassene i sidedøra. Disse vil blåse direkte på skjermkortet, prossesoren og brikkesettet. For å oppveie for det positive trykket dette ville skape, hadde jeg plassert en ekstra 120mm i topp. Da har du faktisk et mer eller mindre nøytralt trykk, med to 120mm og én 140mm både som eksos og innsug. Derfor er det best å ignorere muligheten for enda en 120mm i bunnen av kabinettet, da denne kun ville forverret temperaturene (men som sagt holdt unna støv).

Men med såpass mange vifter kan maskinen bli veldig støyende. Personlig hater jeg viftestøy som pesten. Med tanke på at du ikke vil trenge samtlige vifters maksimale kapasitet til enhver tid, kan en viftestyring være verdt å vurdere. Slik at du kan kontrollere viftehastigheten selv ut i fra bruk. Det er også mulig å koble viftene til 3-pin-headerne på hovedkortet, og la det ta seg av hastighetene. Tviler på at hovedkortet har nok kontakter til alle viftene, så du får ikke styrt samtlige på denne måten dog. Det er mulig å splitte kontaktene, men da er du nødt til å undersøke hvor mye strøm to vifter krever, i forhold til hva hovedkortet er i stad til å gi.

Oh well, nå begynner jeg kanskje å skrive meg litt bort her. Håper du får noe vettug ut av alt dette.


Skjønner meg på dette ja
Tror jeg går for det kabinettet jeg har plukket ut allerede, og setter inn flere vifter etterhvert, samt en viftestyring etter at jeg har bygd pc`n Du tror jeg får plass til 2 skjermkort osv? Takk for hjelp!
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer jonskja:
Skjønner meg på dette ja
Tror jeg går for det kabinettet jeg har plukket ut allerede, og setter inn flere vifter etterhvert, samt en viftestyring etter at jeg har bygd pc`n


Okay

Siterer jonskja:
Du tror jeg får plass til 2 skjermkort osv? Takk for hjelp!


Flere skjermkort får du uten problemer plass til. Kabinettet har plass til noen av de største skjermkortene på markedet, og GTX 460 er relativt lite. Hadde hovedkortet og skjermkortet støttet det (noe GTX 460 irriterende nok ikke gjør), kunne du fint ha satt inn tre slike kort.

No problem, dude.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Hei IGJEN!

Jeg har ett Nvidia geforce GT 230 1564MB. Noe rundt der.

Er det kompitabel med SLI, 3D og DX11???
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Har kjøpt meg dette grafikkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602778 Var det et godt kjøp eller et dårlig et? Bare den klarer å kjøre BC2 og modern warfare 2 på iallefall medium instillinger er jeg fornøyd ^^
  • 0
Siterer svænni:
Har kjøpt meg dette grafikkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602778 Var det et godt kjøp eller et dårlig et? Bare den klarer å kjøre BC2 og modern warfare 2 på iallefall medium instillinger er jeg fornøyd ^^


Den drar Mw2 på maks uten problemer
Kan du skrive opp resten av "innholdet" i pc?
skal sjekke hvor bra det kjører Bc2, men tror det går på maks der og

Lagt til 2010-08-02 23:08:
1920x1200 oppløsning
16X CSAA - 16X AF
All in-game settings: Highest settings.

Minium Frames per Seconds: 23!
Maxium Frames per Seconds: 71!

Average(Gjennomsnittlig) Frames per Seconds: 38,5!

Det betyr at den kjører det på maks med en grei nok flyt. Dessuten så tipper jeg at du ikke bruker så stor oppløsning som dette eksemplet her Godt kjøp! Har tenkt til å kjøpe meg dette jeg og senere hvis det ikke blir noe bedre
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer jonskja:
Citerer svænni:Har kjøpt meg dette grafikkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=602778 Var det et godt kjøp eller et dårlig et? Bare den klarer å kjøre BC2 og modern warfare 2 på iallefall medium instillinger er jeg fornøyd ^^

Den drar Mw2 på maks uten problemer
Kan du skrive opp resten av "innholdet" i pc?
skal sjekke hvor bra det kjører Bc2, men tror det går på maks der og

Lagt til 2010-08-02 23:08:
1920x1200 oppløsning
16X CSAA - 16X AF
All in-game settings: Highest settings.

Minium Frames per Seconds: 23!
Maxium Frames per Seconds: 71!

Average(Gjennomsnittlig) Frames per Seconds: 38,5!

Det betyr at den kjører det på maks med en grei nok flyt. Dessuten så tipper jeg at du ikke bruker så stor oppløsning som dette eksemplet her Godt kjøp! Har tenkt til å kjøpe meg dette jeg og senere hvis det ikke blir noe bedre


Yay! Nå ble jeg glad! Tusen takk for svar

Er litt noobish når det gjelder PC. Hvor kan du finne innholdet i PC'en? xD
  • 0
Siterer jonskja:
Hei IGJEN!

Jeg har ett Nvidia geforce GT 230 1564MB. Noe rundt der.

Er det kompitabel med SLI, 3D og DX11???


Ja kortet støtter SLI og 3D, men er egentlig anbefalt med minst GT 240. Nei kortet støtter ikke DX11.
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Når jeg sier innholdet tenker jeg på ram, prossesor, hovedkort, harddisk, strømforsyning osv.

Gå helt tilbake til skrivebordet ditt, høyreklikk for så å trykke på Egenskaper for grafikk, Nvidia kontrollpanel, catalyst control center osv.

I ATI Catalyst control center:
Når du kommer dit trykker du på bilde og informasjonssenter. Der kommer det opp litt informasjon som jeg eller du sikkert ikke kan noe om. Under der står det systeminformasjon. Der kan du finne informasjon om ditt "innhold"

I Nvidia kontrollpanel står det systeminformasjon med en gang mener jeg, hvis du trykker der kommer det opp informasjon om skjermkortet som du har nå

Lagt til 2010-08-02 23:36:
Siterer bendik920:
Citerer jonskja:Hei IGJEN!

Jeg har ett Nvidia geforce GT 230 1564MB. Noe rundt der.

Er det kompitabel med SLI, 3D og DX11???

Ja kortet støtter SLI og 3D, men er egentlig anbefalt med minst GT 240. Nei kortet støtter ikke DX11.


Jeg mener det skal støtte DX11, for jeg har kjørt dirt 2 demoen med det. Vet ikke helt om den kan kjøres uten dx11? Skal legge opp bildet snart Bare noen minutter.

Lagt til 2010-08-02 23:42:
<a href='http://bildr.no/view/696472'>http://bildr.no/view/696472</a>

Lagt til 2010-08-02 23:42:
http://bildr.no/view/696472
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer jonskja:
Når jeg sier innholdet tenker jeg på ram, prossesor, hovedkort, harddisk, strømforsyning osv.

Gå helt tilbake til skrivebordet ditt, høyreklikk for så å trykke på Egenskaper for grafikk, Nvidia kontrollpanel, catalyst control center osv.

I ATI Catalyst control center:
Når du kommer dit trykker du på bilde og informasjonssenter. Der kommer det opp litt informasjon som jeg eller du sikkert ikke kan noe om. Under der står det systeminformasjon. Der kan du finne informasjon om ditt "innhold"

I Nvidia kontrollpanel står det systeminformasjon med en gang mener jeg, hvis du trykker der kommer det opp informasjon om skjermkortet som du har nå


Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU
E8400 @ 3.00GHz
3.00GHz, 3,50GB of RAM

Er det dette du mener?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!