Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


  • Jez
  • Jez
Siterer remote:
Så lenge grafikk-kortet passer i hovedkortet, så skal det nok gå greit.

Så hvilket hovedkort har du?


Hvor er det man sjekker hvilket hovedkort man har?

Siterer Strategist:
Citerer Jez:Jeg har en ganske god pc, men har lyst på et nytt skjermkort, vurderer Nvidia Geforce 8800 gt, men funker det på alle pcer? Det skjedde masse dritt med den forrige pcen da jeg prøvde å oppgradere den, og jeg vil ikke at det skal skje med den jeg har nå...Som remote sier så må du nok komme med noen flere detaljer. Oppdaterte du forresten drivere og slikt på den omtalte gamle PCen?


det er lenge siden så jeg husker ikke helt hva jeg gjorde, prøvde å øke minne på pcen, men da bestemte den seg for å kortslutte. Folka på pcklinikken sa at det var fordi at gamle Packard Bell pcer ikke alltid funker med nyere komponenter.
By Blood and Honor We Serve
  • 0
Siterer Jez:
Hvor er det man sjekker hvilket hovedkort man har?
Du kan for eksempel se det på den første skjermen når du starter PCen. For å rekke å lese kan det være lurt å presse pause.

Siterer Jez:
det er lenge siden så jeg husker ikke helt hva jeg gjorde, prøvde å øke minne på pcen, men da bestemte den seg for å kortslutte. Folka på pcklinikken sa at det var fordi at gamle Packard Bell pcer ikke alltid funker med nyere komponenter.
Da har du vel ikke kjøpt Packard Bell igjen, right? Hvor ny er PCen egentlig?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hva er galt med Packard Bell?
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Siterer Cboy J-kins:
Hva er galt med Packard Bell?

Her ser du hvordan PCWorld omtaler Packard Bell

No offence...
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
#1. Packard Bell PCs (1986-1996)
Lenge siden, har aldri hatt noe problem med denne pc'n, pluss at forumet der er HELT uenige med hverandre.. Dette gjør ikke at jeg angrer på dette kjøpet..
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
BTW, kan noen forklare meg eksakt hva Defragmentering er?
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Siterer Cboy J-kins:
BTW, kan noen forklare meg eksakt hva Defragmentering er?


Sier seg vel nesten selv


Hele poenget med defragmentering er å sette sammen fragmenterte filer. Etterhvert som du sletter og installerer og sletter og legger til filer blir filer og programmer som hører sammen stadig mer fragmenterte (det vil si at de ligger spredt rundt FYSISK på harddisken din). Ved å sette de sammen på en logisk måte trenger ikke harddsiken å lete så lenge etter hver fil. Begrensningen ligger i disken lesehode som fysisk må flytte seg rundt på disken for å lese av filer. DERFOR blir maskinen din raskere ved defragmentering.
Dette er ikke nødvendig å gjøre veldig ofte - kanskje 2 ganger i halvåret.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Dette er veldig bra å gjøre engang om månedene skal jeg si for å beholde den i vedlike .

Dette gjør at datamaskinen jobber fortere og er stadig på et status: Fin vis du kjører defragmentering også disk opprydning en gang i måneden.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Sletter dette noe i det hele tatt?
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Nei, det er helt ufarlig
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Fin forklaring -sebastian- , men jeg ville si at hvor ofte man behøver gjøre det kommer an på hvordan man bruker pcn. Ved veldig aktivt bruk - anbefales mer månedlig.
  • 0
Takk for infoen, merket at jeg hadde den innstilt den på å defragmentere hver onsdag.. Noe som jeg ikke hadde merket xD
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Jeg trenger hjelp raskt!

Har vært så lur at jeg har skaffet emg en HDMI kontakt for å koble fra mitt HD4870 til en LG LCD TV. Men når jeg kobler den med HDMI får jeg ikke noe signal. Jeg har forsøkt å forandre oppløsningen til 1280 x 720 for å være sikker på å a den innenfor range, prøvd å klone, extend og sette til primary. Men jeg får altså ikke noe signal. Er det noen her med erfaring fra PC - HDMI - LCD TV, som vet hva jeg har gjort feil?
Never rub another mans rhubarb
  • 0
Umm... Mikrofonen min funker ikke skikkelig. Den tar opp lyden fra "inni" pc'n (film, mp3 osv), men den tar ikke opp når jeg snakker liksom. Den står i riktig input osv så det må være en eller annen setting.. But where? ty
menomg
  • 0
Kniggeth: Prøv flere forskjellige HDMI innganger hvis du har. Bare en av de er som regel kapabel til å ta imot et PCsignal. Er ihvertfall slik på min Samsung 37".

Lagt til 2008-11-28 18:41:
Også vil jeg bare si at jeg vil bli litt mindre tilgjengelig på dette forumet fremover og hvis dere ser brukere som ikke får svar på kritiske spm kan jeg kontaktes på PM. Skal avslutte firma og flytte, så jeg er oppe og går for fullt rundt 15. januar.
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
hvor kan jeg sjekke eksakt hva ram-brikka mi heter?
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
skal være mulig via cpu-z, søk etter det på google
  • 0
takk! sjekker når jeg kommer hjem;)
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Når jeg velger start new game får jeg ettervært beskjeden FALLOUT 3 HAR SLUTTET Å FUNKe. Det virker jo som det burde funke i og med at det er rett før spillet starter.
Det må vel være noe jeg kan stille på på pcn for å kunne spille. Eller noe å laste ned.
Pcn jeg har er Acer Aspire 5735z
intel pentium dual core prosessor
(2.0 GHz, 667 MHz FSB, 1 MB L2 cache)
15.6" HD Acer CineCrystal TM LCD
Up 2 1244 MB Mobile intel rR graphics
Media Accelerator 4500M
3 GB DDR2
320 GB HDD
DVD-Super Multi DL
Acer Nplify TM 802.1 1b/g/Draft-N
WLAN

Håper p positive svar.
HVis dere syns noe av det jeg skrev var rart. så beklager jeg dere vet jo ikke vilken form jeg er i :=)

selv om pcn egentlig ikke støtter fallout 3 så virka det som ihvertfall at det burde funke i og med at det er rett før jeg får spille jeg får den fordærvade meldingen

Mvh promperen
Skrevet 2008-12-08 19:07 Sitere
  • 0
Siterer promperen:
selv om pcn egentlig ikke støtter fallout 3 så virka det som ihvertfall at det burde funke i og med at det er rett før jeg får spille jeg får den fordærvade meldingen



du sa det vel selv der?
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Er dette bra nok skjermkort? Det tar jo Far Cry 2 på fult oss kompisen min, han sier det er sykt bra men hva er deres mening?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=388741
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Kan noen hjelpe meg med dette problemet?
- Når jeg bruker internet fungerer kun norske nettsider, alá www.****.no, mens nettsider av annen nasjonalitet, alá www.***.com, fungerer ikke. Hva kommer dette av?
Square Enix.
  • 0
Kanskje du har klart å blogge sider med andre nasjonaliteter men tror heller ikke det. Har du prøvd forskjellige nettlesere?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Siterer Zechez:
Kan noen hjelpe meg med dette problemet?

- Når jeg bruker internet fungerer kun norske nettsider, alá www.****.no, mens nettsider av annen nasjonalitet, alá www.***.com, fungerer ikke. Hva kommer dette av?


This will fix it:
http://www.opera.com/browser/

Siterer Andzel:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=388741


Linken funker ikke. Kan du ikke poste det fulle navnet til skjermkortet?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Opera er ikke bra da Men smak og behag


Linken funker ikke pga at komplett.no er nede?
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!