Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Medlemsinnlogging
amigo

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook
Velg forum
Søk forum
Tråd:

Kjappe spørsmål om hardware [q&a]

Antall innlegg: 2396
Strategist
Community Manager
Det er vanskelig å få solgt PC-kabinetter. Og du får aldre full pris tilbake for et brukt kabinett, uansett hvor lite brukt. Kan aldri tro at du vil spare penger på dette.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
Decyfer
Er det stor forskjell i kvalitet på LCD og LED når det gjelder TV?
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
blyantkvesser
Vet at dette er software, men jeg spør allikevel. Jeg har en Acer bærbar PC, men webkameraet funker ikke. Når jeg åpner webcam mappen får jeg bare opp ett alternativ, og det er å uninstalle det. Noen som vet hvordan jeg kan få kameraet til å virke?
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
Strategist
Community Manager
Citerer Decyfer:
Er det stor forskjell i kvalitet på LCD og LED når det gjelder TV?
LED er LCD med bakgrunns- eller kantbelysning. LED-skjerm er en LCD-teknologi. LED gir bedre kvalitet i på sorte områder av bildet, tynnere skjermer og lavere energiforbruk. Til gjengjeld er det dyrere. Men betaler du strømmen selv sparer du det kanskje inn over tid.

Lagt til 2011-05-24 16:23:
Citerer blyantkvesser:
Vet at dette er software, men jeg spør allikevel. Jeg har en Acer bærbar PC, men webkameraet funker ikke. Når jeg åpner webcam mappen får jeg bare opp ett alternativ, og det er å uninstalle det. Noen som vet hvordan jeg kan få kameraet til å virke
Den metoden som dukker opp i hodet mitt umiddelbart er å reformatere PCen. Men det som antakelig vil løse det er å sette inn programvare-CD-en som fulgte med PCen og installere programmet på nytt derfra.
Men har du prøvd å bruke MSN/Skype og se om du kan starte webkameraet derfra? Ofte har dessuten laptoper i min erfaring flere separate ikoner for webcamera-programvare, slik at det bare er å finne frem til riktig programvare. Har du prøvd å se om det finnes et annet program på PCen?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
blyantkvesser
Citerer Strategist:
Den metoden som dukker opp i hodet mitt umiddelbart er å reformatere PCen. Men det som antakelig vil løse det er å sette inn programvare-CD-en som fulgte med PCen og installere programmet på nytt derfra.
Men har du prøvd å bruke MSN/Skype og se om du kan starte webkameraet derfra? Ofte har dessuten laptoper i min erfaring flere separate ikoner for webcamera-programvare, slik at det bare er å finne frem til riktig programvare. Har du prøvd å se om det finnes et annet program på PCen?

Fulgte ikke med noen CD, var installert når jeg kjøpte PC'en. Kameraet fungere på både Skype og MSN. Jeg har lett over alt på PC etter et program som har noe med webkamera å gjøre, men det eneste jeg finner er Uninstall Acer Crystal Webcam..
Strategist
Community Manager
Har du en egen partisjon med windows-filene da? Sikker på at du ikke har noen programvare-CD med Windows og basisprogrammer lagt inn i tilfelle reinstallasjon?
blyantkvesser
Citerer Strategist:
Har du en egen partisjon med windows-filene da? Sikker på at du ikke har noen programvare-CD med Windows og basisprogrammer lagt inn i tilfelle reinstallasjon?

Har ikke anelse, og hvis det var med en CD så er nok den borte for lenge siden.
Parkour Gamer
Jeg har et spørsmål, og jeg trenger svar fort. Jeg ha denne PC'en: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10430&portlet_10306=1043
0

Jeg bytter ut XFX Radeon 6950 1GB skjermkortene, med Sapphire Radeon 6950 2 GB.
Men det jeg lurer på, er strømforsyningen bra nok? Den er bare på 750 watt.
Bare se på der du kan konfigurere.

Er det nok W?
Eller bør jeg kjøpe en med 850 watt? Jeg har jo allerede gått litt over budsjettet. Plz svar så fort som mulig.
Never underestimate the power of stupid people in large groups. And no, I'm not talking about zombies.
Ash Ketchum
Ehm, jeg lurer på noe ang rutere/modem, og trådløst nettverk.

Nå har det seg altså slik at vi har en DLINK 802.11g/2,4GHz(Wireless router) og en SpeedTouch 546T2 (Router Modem). Det i parantes står på dem, bare for å gi en liten forklaring.

Er det normalt å ha to bokser? Kan vi eventuelt bytte ut disse med en boks i stedet? Hvordan kan jeg gjøre dette? Og anbefales det?
I'm telling you this because you don't get it. You think you get it, which is not the same as actually getting it. Get it?
RockFuzzEleven
Hvorfor går temperaturen så sykt høyt opp når jeg spiller Borderlands?
Jeg må ha vifta på 70% hvis jeg skal holde temperaturen på 50C.

Vanligvis trenger jeg bare å ha vifta på 45% (når jeg spiller spill som Crysis, BC2)

I tillegg fikk jeg bluescreen mens jeg spilte, dette er første gangen det har skjedd.
Er det pga Borderlands?
"Viva la Revolution" - Jesus
Tyranus
Hva i granskauen er OEM, og hva er forskjellen på det og vanlig OS?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630907
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
Strategist
Community Manager
OEM = Original Equipment Manufacturer. Basically har det med at butikken kjøper det inn i store kvanta og det er særlig ment for forhåndsinstallering.

Forskjellen som gjør OEM billigere ligger stort sett i at lisensen gir litt mindre frihet. OEM-OS blir knyttet til hardwaren du installerer det på og gjennkjenner den. Dersom du bytter hovedkort i fremtiden og vil bruke samme OS er det ikke sikkert du får reinstallert. Du må i såfall gjerne ringe til Microsoft, forklare situasjonen, og be dem åpne opp lisensen for ny hardware.

Om du kjøper en vanlig pakke med OS, så er det én lisens, men den er ikke knyttet til noen hardware. Du kan altså bare bruke den på én PC av gangen, men du kan flytte den med deg om du kjøper ny PC, bytter komponenter, etc.
Tyranus
Så det er altså best å bruke vanlig OS hvis jeg skal bygge PC selv ogg skal bytte f.eks GPU etter vært?
Strategist
Community Manager
Ja. Det er å anbefale. Selv om det koster litt mer, så er det ikke så stor prisforskjell nå som var like etter release av Windows 7.
Bullmajor
Vil en D14 få plass i et CM 690 advanced II?
Jeg vet det står på sidene deres hvor stort kabinettet er, men av en eller annen grunn klarer ingen PCer her i huset å åpne siden
War is a cowardly escape from the problems of peace. -Thomas Mann
tradetown
Er det noen som vet om datamaskiner vanligvis er utstyrt med bimetall eller andre funksjoner som kobler ut før den rekker å ta skade av overoppheting?
Jeg er helt rå.
Smæ
Noen som vet når AMD slipper Bulldozer-prosessorene sine? Skal kjøpe ny PC om ikke lenge, og da hadde det vært greit å vente til de gir ut 8-kjerners prosessorer, slik at jeg slipper å kjøpe nytt med en gang.
Luke, I am your biological father!
Tyranus
Citerer Smæ:
Noen som vet når AMD slipper Bulldozer-prosessorene sine? Skal kjøpe ny PC om ikke lenge, og da hadde det vært greit å vente til de gir ut 8-kjerners prosessorer, slik at jeg slipper å kjøpe nytt med en gang.

Hørte de ble utsatt til høsten, tror riktignok ikke det er sant.

Btw, brodern skal kjøpe ny PC siden Asus'en gikk til helvete, så vi har sett litt på denne MSI'en. Eier den seg noe som spill-PC?

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGX680249NE/msi
-gx680r-249ne-15-6-barbar-pc
Parkour Gamer
Hei. Når jeg spiller GTA IV, lar det meg ikke spille på høy grafikk, bare på lowest. Hvorfor? Hvis jeg prøver å endre, går det automatisk tilbake.
Jeg får opp en Warning med stor, rød skrift: "WARNING: Your graphic settings are near, or exceed, the requested resource limits for your system. We recommend that you lower your graphic settigns to run this game optimally." WTF ER DETTE? Min er jo vanvittig kraftig jo! Den er bare et par timer gammel, og kosta 13 500! GTA er forresten det eneste spillet jeg har spillt på den nye PC'en!
Never underestimate the power of stupid people in large groups. And no, I'm not talking about zombies.
RockFuzzEleven
Har samme problemet, Park, og jeg har over 30 spill installert på pc'en.
I tillegg tar pc'en min Crysis 1 og 2 på fullt...
Parkour Gamer
Altså, det er bare GTA som er bugga? Testet nettopp Batman AA, og det fungerte knirkefritt. Laster ned flere demoer nå fra Steam, som Arma 2 Arrowhead, som ejg vet krever mer enn de fleste spill ihvertfall. Håper det bare er GTA som er bugga, ivhertfaøø- Den skal jo kunne dra alt på fullt, og iføgle CanYouRunIT.com, kan jeg dra allt på fullt uten lagg, og det selv GTA IV.
Strategist
Community Manager
Har du sjekket om du har de nyeste driverne for grafikkortet?
Parkour Gamer
Har ihvertfall innstallert driver Cd'en som fulgte med.

Men, alt jeg laster ned, blir lagret på den lille harddisken med bare 55 GB!

Så den er altså full allerede!
Og den andre, med 1 TB minneplass, brukes liksom ikke! Hvis jheg trykker på den lille, får jeg opp mappene Programfiler osv, men hvis jeg trykker på den andre, den store, ligger ingenting der.
Noen måte at jeg kan fikse det, slik at den store brukes, og ikke den lille?
RockFuzzEleven
Citerer Strategist:
Har du sjekket om du har de nyeste driverne for grafikkortet?

Jeg har installert alle drivere...
Parkour Gamer
Holy shit, det var vist bare GTA som det var noe iveien med når det gjelder ytelse ja.
Crysis dro den med alt på Very High, høyeste oppløsning, og 8x anti alasing. Helt herlig! Og det helt silkemykt!
Skriv et innlegg

For å kunne diskutere må du logget inn. Ny bruker? - bli medlem n!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :-- Bold Italic Underline Spoiler

Poll Hvilken konsoll velger du?
  • 12% Wii U
  • 37% Playstation 4
  • 13% Xbox One
  • 25% PC
  • 12% ALLE!!
Resultat
ElGamer: @Remote: Er ikke rammet noe særlig av den siden jeg bor på toppen av et fjell, men flere steder rundt om som er rammet.Følg
2013-05-23 19:45
Grallen: @remote: Det har vært en gravemaskin her som har gravet en bekk som renner ved huset større. Men utenom det går de greit.Følg
2013-05-23 19:05
sonic og link: Kommet skikkelig langt på eksamen, men sitter litt fast for øyeblikket, får håpe det ordner seg i løpet av dagen.Følg
2013-05-23 18:55
remote: Ingen her som er rammet av flommene?Følg
2013-05-23 18:30
Kakashi sensei: Snart ferdig med Portofolien nå.Følg
2013-05-23 17:44
Animorpher: Er endelig kommet i gang med treningen igjen så alt virker til og gå på skinner.Gjenstår bare og finne en balanse av sunn mat nå...Følg
2013-05-23 17:22
xXAkresSXx94: @O-C: Alltid ofre noe for James Bond.Følg
2013-05-23 17:05
Ole-Christian: @Matscoolio: Det er bra. (Overser livefeedene dine hver eneste gang, av en eller annen grunn. Oppdager dem plutselig i etterkant.)Følg
2013-05-23 16:15
Ole-Christian: @SirThomas: 5 er for dårlig, altså.Følg
2013-05-23 16:07
SirThomas: Gikk til sengs 06:30 og stod opp nærmere 08:30 = Sikret Ida en 4'er og meg selv en 5'er på Naturfagsfremføring :)Følg
2013-05-23 16:03
Ole-Christian: @Akres: It's done. Ofret rock-gruppa.Følg
2013-05-23 15:57
gilliankrueger: Trodde faktisk at Rising Storm var oppfølgeren til MOH: Rising Sun for et øyeblikkFølg
2013-05-23 15:55
Matscoolio: @Ole-Christian: Det er ikke særlig snilt gjort av deg, men jeg er så kul at det bare preller av meg. (nå må jeg bare passe på å ikke gråte)Følg
2013-05-23 15:53
xXAkresSXx94: @O-C: Unjoin one, and join my group: James Bond.Følg
2013-05-23 15:50
Ole-Christian: @Matscoolio: Kanskje jeg skal boikotte dere begge.Følg
2013-05-23 15:46
Ole-Christian: @Akres: Får ikke blitt med i den, siden jeg har nådd maks antall grupper jeg kan være medlem av.Følg
2013-05-23 14:52
Grallen: @TK: Yeah, kan hende det er det som var grunne. Funker i alle fall igjen nå.Følg
2013-05-23 14:46
Tommy Kvaernerud: @Grallen: Funker helt fint her. Kan være på grunn av endringene de gjør på siden.Følg
2013-05-23 14:21
Grallen: Bare hos meg forumet ikke funker som det skal?Følg
2013-05-23 14:04
xXAkresSXx94: Endelig har det komt ei James Bond-gruppe! Bli med i den her --> http://www.gamereactor.no/grupper/6171/Følg
2013-05-23 13:26
BETA +