Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Siterer RockFuzzEleven:
Citerer Tyranus:
Hva med denne 17 tommeren fra Asus? Ser ut til å være ganske grei.

http://www.dustinhome.no/asus-g73sw-ci7-20-8gb-1000-gtx460m-
173-w7hp/product/5010596151


Kom med fler. Jeg må ha noe å sammenligne med


http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGT683405NE/msi
-15-6-barbar-pc-gt683-405ne
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Har dere SSD siden harddisken får så høy score eller?


SSD som systemdisk er must.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Siterer Kennda J:
Citerer Tyranus:
Har dere SSD siden harddisken får så høy score eller?


SSD som systemdisk er must.


Vell nå er det ikke alle som har penger til noe slikt.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/MSIGT683405NE/msi
-15-6-barbar-pc-gt683-405ne


Den andre hadde større skjerm, mens denne hadde litt bedre skjermkort.
Prosessoren er litt bedre på denne, men den andre hadde turbo.
Mer RAM på nr.1.

Tror jeg foreløpig går for den første
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Hva burde jeg gjøre for å få vifta til å bråke mindre? Den høres ut som en støvsuger her jeg sitter

Jeg har lest at jeg burde ta luft på boks å spraye inn i vifta for å få vekk støv.

Men hvis dere har noe annet lurt så plis si ifra
i7 2700k | 32g Ram 1600 mhz | Corsair H100 | Cooler Master Silent Pro 1200w | 3x EVGA Geforce Gtx 680 2gb | Corsair Obsidian 800D | 2x 3TB Seagate Barracuda | 2x Intel SSD 320 Series 120gb
  • 0
Man kan skru ned viftehastigheten, vet ikke om det er mulig på alle viftene tho.
Dessuten blir det varmere av det.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer MassakereNissen:
Hva burde jeg gjøre for å få vifta til å bråke mindre? Den høres ut som en støvsuger her jeg sitter

Jeg har lest at jeg burde ta luft på boks å spraye inn i vifta for å få vekk støv.

Men hvis dere har noe annet lurt så plis si ifra


Sjekke etter støv er en god start. Men ikke bruk en støvsuger eller andre ting som suger (du putter aldri noe inn i PCen som suger). Det du trenger da er trykkluft på boks. En annen ting som hadde vært fint å vite er hvilken vifte dette er? CPU vifta, kabinettvifter etc.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Siterer fattigmann:
http://bildr.no/view/940885

Høyre er meg, venstre er PG.

Før hadde jeg 7,9 på spillgrafikk og grafikkk, men de har nok oppdatert requirementsa ellerno, for har droppet til 7,8 nå.


Har tenkt til å kjøpe mer RAM, dessuten er harddisken min dritfull!


Anyways guys.
Har tenkt til å kjøpe et nytt headsett. Har Sibera White, slående bra, men det har ikke mic, noe jeg har lyst på.
Sitter og sikler litt på Creative 3D Tactic Sigma. Men den koster så mye som ca 800 spenn. Creative 3D Tactic Alpha ser ekstremt bra ut den og, men koster 500. Er det verdt å pøse på så mye mer for Sigma? Eller blir jeg storfornøyd med Alpha også? Har ikke mer enn 300 kr nå, og tjener ikke akkuratt 100 kr i uken ...

Så hvem bør jeg gå for, med tanke på pris?
  • 0
Ikke noe spørsmål, men vil bare meddele at jeg har kjøpt meg en WD Elements Extern Harddrive 2TB på Komplett.no for 659 kr (inkl. porto).

Det begynner å bli en god del spill på den interne harddisken, så trenger en ny og større.
  • 0
Siterer fantomena:
Ikke noe spørsmål, men vil bare meddele at jeg har kjøpt meg en WD Elements Extern Harddrive 2TB på Komplett.no for 659 kr (inkl. porto).

Det begynner å bli en god del spill på den interne harddisken, så trenger en ny og større.


Så hvorfor ikke en intern harddisk til? Så slipper man ekstra strømkabel og datakabel.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Jeg oppgraderte nylig laptopen fra Vista til Win 7, men siden jeg glemte å tilbakestille den først så er den fortsatt litt treg. Dermed lurer jeg på hva som skjer hvis jeg setter den til fabrikkstandard nå; vil den kun bli fresh med Win 7, eller vil den gå helt tilbake til Vista?

Og siden jeg har brukt samme CD-key på den stasjonære (64 bit) og laptopen (32 bit), kan jeg da bruke den som 32 bit igjen hvis den går tilbake til Vista?
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Har tenkt til å kjøpe et nytt headsett. Har Sibera White, slående bra, men det har ikke mic, noe jeg har lyst på.
Sitter og sikler litt på Creative 3D Tactic Sigma. Men den koster så mye som ca 800 spenn. Creative 3D Tactic Alpha ser ekstremt bra ut den og, men koster 500. Er det verdt å pøse på så mye mer for Sigma? Eller blir jeg storfornøyd med Alpha også? Har ikke mer enn 300 kr nå, og tjener ikke akkuratt 100 kr i uken ...

Så hvem bør jeg gå for, med tanke på pris?



Siterer meg selv
  • 0
http://www.hardware.no/artikler/msi_gt683r/99372/3

Denne var et godt alternativ. Synd at skjermen "bare" er 15,6 tommer...
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Har tenkt til å kjøpe et nytt headsett. Har Sibera White, slående bra, men det har ikke mic, noe jeg har lyst på.
Sitter og sikler litt på Creative 3D Tactic Sigma. Men den koster så mye som ca 800 spenn. Creative 3D Tactic Alpha ser ekstremt bra ut den og, men koster 500. Er det verdt å pøse på så mye mer for Sigma? Eller blir jeg storfornøyd med Alpha også? Har ikke mer enn 300 kr nå, og tjener ikke akkuratt 100 kr i uken ...

Så hvem bør jeg gå for, med tanke på pris?


På tide å begynne å jobbe? Anyways, det er opp til deg. Vet ikke mye om de headsettene, skal selv ha Logitech G35, men må bare finne det i en butikk...
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
På tide å begynne å jobbe? Anyways, det er opp til deg. Vet ikke mye om de headsettene, skal selv ha Logitech G35, men må bare finne det i en butikk...


Komplett.no har tilbud på de nå, de er satt ned fra 1.075,- til 599,-. Jeg kjøpte selv et G35 headsett da det var over 50% avslag på de, så jeg fikk de for 499,-.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Citerer Parkour Gamer:Har tenkt til å kjøpe et nytt headsett. Har Sibera White, slående bra, men det har ikke mic, noe jeg har lyst på.
Sitter og sikler litt på Creative 3D Tactic Sigma. Men den koster så mye som ca 800 spenn. Creative 3D Tactic Alpha ser ekstremt bra ut den og, men koster 500. Er det verdt å pøse på så mye mer for Sigma? Eller blir jeg storfornøyd med Alpha også? Har ikke mer enn 300 kr nå, og tjener ikke akkuratt 100 kr i uken ...

Så hvem bør jeg gå for, med tanke på pris?


Siterer meg selv


Er det ikek bare å kjøpe et? Om du ikke er sånn extreme-lyd-freak som faktisk hører forskjellen ser jeg ikke hva som er problemet.
  • 0
Siterer Tyranus:
Citerer Ash Ketchum:
På tide å begynne å jobbe? Anyways, det er opp til deg. Vet ikke mye om de headsettene, skal selv ha Logitech G35, men må bare finne det i en butikk...


Komplett.no har tilbud på de nå, de er satt ned fra 1.075,- til 599,-. Jeg kjøpte selv et G35 headsett da det var over 50% avslag på de, så jeg fikk de for 499,-.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893


Wooah.
Virker som om Creative headsettet har bedre surround, men fy søren, det der så bra ut. Og er nå gått ned veldig mye i pris!
Hart valg. G35, eller Creative Tactic Alpha 3D?
  • 0
Bare velg et, serriøst! Tror du virkelig det er en SÅ stor forskjell?
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Citerer Tyranus:
Citerer Ash Ketchum:
På tide å begynne å jobbe? Anyways, det er opp til deg. Vet ikke mye om de headsettene, skal selv ha Logitech G35, men må bare finne det i en butikk...


Komplett.no har tilbud på de nå, de er satt ned fra 1.075,- til 599,-. Jeg kjøpte selv et G35 headsett da det var over 50% avslag på de, så jeg fikk de for 499,-.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=435893


Wooah.
Virker som om Creative headsettet har bedre surround, men fy søren, det der så bra ut. Og er nå gått ned veldig mye i pris!
Hart valg. G35, eller Creative Tactic Alpha 3D?


Bruker selv G35 til gaming. Det har meget god surroundlyd (der er riktignok ikke alle spill som støtter 7.1), og mikrofonen har grei kvalitet med innebygget stemmevrenger (litt unødvendig, men artig å bruke). Men det største minuset er at hvis du har eksternt lydkort i PCen så får du ikke utnyttet det, siden G35 har et eget lydkort som går kun på drivere (og er grunnen til at det er US .

Jeg ville kanskje anbefalt deg å kjøpe G35, siden jeg syntes det fungerer bra etter å ha brukt det en del selv, og jeg har ingen erfraing med Creative headsettet. Det er nesten halv pris på det nå også.

Siterer fantomena:
Bare velg et, serriøst! Tror du virkelig det er en SÅ stor forskjell?


Selv om det kanskje ikke er så veldig forskjell i spesifikasjonene, så kan det faktisk være merkbar forskjell i lyden, OG kanskje det aller viktigste; hvor bra de sitter på hodet.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Selv om det kanskje ikke er så veldig forskjell i spesifikasjonene, så kan det faktisk være merkbar forskjell i lyden, OG kanskje det aller viktigste; hvor bra de sitter på hodet.


Thats right!

Synes stemme morph tingen i G35 ser awesome ut da. Gleder meg til å irritere andre spillere, og venner, online
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Thats right!

Synes stemme morph tingen i G35 ser awesome ut da. Gleder meg til å irritere andre spillere, og venner, online


Du blir lei etter en time. Garantert.

Vurderer nesten å kjøpe G35 siden det er på tilbud Har Siberia V2 og er fornøyd med det, men det hadde vært fett med noe annet.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Yeah. Har Siberia bare uten mic, og har tenkt til å kjøpe G35 pga den har mic, er helt annerledes, og ser rå ut
  • 0
Jeg har Roccat Kave personlig. Den er meget god i lyden og gir en troverdig lydopplevelse, men den har ett problem. Den er blytung! Du får vondt i hodet av å ha den på deg for lenge, da putene i hodebøylen ikke gjør en god nok jobb til demping. Så gå for G35 e.l.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Citerer fattigmann:http://bildr.no/view/940885



Høyre er meg, venstre er PG.



Før hadde jeg 7,9 på spillgrafikk og grafikkk, men de har nok oppdatert requirementsa ellerno, for har droppet til 7,8 nå.



Har tenkt til å kjøpe mer RAM, dessuten er harddisken min dritfull!



Anyways guys.

Har tenkt til å kjøpe et nytt headsett. Har Sibera White, slående bra, men det har ikke mic, noe jeg har lyst på.

Sitter og sikler litt på Creative 3D Tactic Sigma. Men den koster så mye som ca 800 spenn. Creative 3D Tactic Alpha ser ekstremt bra ut den og, men koster 500. Er det verdt å pøse på så mye mer for Sigma? Eller blir jeg storfornøyd med Alpha også? Har ikke mer enn 300 kr nå, og tjener ikke akkuratt 100 kr i uken ...



Så hvem bør jeg gå for, med tanke på pris?


gå på teknikmagasinet å kjøp Steelseries siberia v2 til 499 pluss det følger med musematte
i7 2700k | 32g Ram 1600 mhz | Corsair H100 | Cooler Master Silent Pro 1200w | 3x EVGA Geforce Gtx 680 2gb | Corsair Obsidian 800D | 2x 3TB Seagate Barracuda | 2x Intel SSD 320 Series 120gb
  • 0
Damn. Nå står jeg ovenfor et vanskelig valg.

Logitech G35 som har fått varierende kritikk, eller Creative Tactic 3D Alpha? Creative er mye billigere, altså kan jeg få skaffet meg det tidligere.
Men det står at det er stereo surround i Creative. Hvordan søren kan det da være 3D surround?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!