Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Siterer Parkour Gamer:
Damn. Nå står jeg ovenfor et vanskelig valg.

Logitech G35 som har fått varierende kritikk, eller Creative Tactic 3D Alpha? Creative er mye billigere, altså kan jeg få skaffet meg det tidligere.
Men det står at det er stereo surround i Creative. Hvordan søren kan det da være 3D surround?


Emulert. Ikke "ekte" surround
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Skal snart kjøpe skjerm til PC, men trenger synspunkter.. Har funnet to skjermer som er interessante. Jeg skal bruke skjermen hovedsaklig til gaming og til å se på filmer.
De jeg har sett på er disse:
Dell U2311H: http://www.dustinhome.no/dell-u2311h-ultrasharp-23-wide-tft-black
/product/5010456532

BenQ G2420HDBL: http://www.dustinhome.no/benq-g2420hdbl-24-wide-tft-led-black/p
roduct/5010364418


Hvilken er best av disse to til gaming og film?
"We interrupt this program to annoy you and make things generally irritating."- Monty Python's Flying Circus.
  • 0
Jeg tror ærlig talt at jeg går for Creative Tactic Alpha. Helt klart, G35 er myye bedre, på flere måter, men Alpha er relativt billlig (ca 450 kr på Komplett), og ser egentlig mer behagelig ut enn G35. Hadde jeg hatt nok tålmodighet hadde jeg kjøpt G35, men nå har jeg 280 kr, og den koster G35 koster alt fra 1400 ,' til 700 kr. Da er det lettere å kjøpe et til 450, som faktisk er veldig bra.

Btw, kan jeg bruke VoiceFX (Stemmemorphing) i for eksempel Steam, Skype, osv? Eller er det bare i noen få programmer?
  • 0
Spørsmål:

Hvorfor vil ikke PCen lagre nettverksinnstillingene mine for trådløst neddverk? Jeg blir nødt til å skifte fra WPA2 AES til WPA2 TKIP hver gang jeg skal koble meg til nettverket etter å ha slått på PCen. For hver gang jeg bytter til TKIP, så går den bare tilbake til AES når jeg enten slår av PCen eller setter den i hvilemodus.

Har Windows 7 HP 64 bit med en NETGEAR Wireless-N 300 Mbps USB Adapter.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Jeg trenger hjelp til å se over en Mini PC fra Asus. Jeg finner ikke mer informasjon om den enn det som står i brosjyren og jeg har ikke så mye peiling på mini laptoper så jeg håpet noen kunne hjelpe meg med dette.

Skjermen er 10,1", harddisken er på 250gb, den har 1gb RAM, Prosessoren er en Intel Core i5 2410M prosessor og skjermkortet er et Nvidia GT540M kort. I tillegg så har den Bluetooth, webcam og windows 7 home premium.

Dette er all informasjon om laptppen, og jeg finner den ikke igjen noe sted på nett for mer info. Det i seg selv virker kanskje litt suspekt, men la oss nå si at brosjyren stemmer; Er dette en god mini PC i forhold til at den koster så mye som 1000kr?

Jeg trenger virkelig hjelp med det her og jeg setter veldig pris på om noen har tid til å vurdere dette for meg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er dette en god mini PC i forhold til at den koster så mye som 1000kr?


Veldig bra stats for en 1000 kroners pc!
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Jeg ville lett betalt 1000 spenn for den, sett at den er ekte, altså at alle delene er laget av de ordentlige manufaktørene.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Kunne lett betalt 1000 kr for den PCen. Bare jeg hadde pengene.
  • 0
Så den virker bra? For jeg tenkte å kjøpe den for å ha en liten og lett laptop til notatbruk på UiO og 1000kr er virkelig ikke ille...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Til notatbruk er den super
Fem-stjerners medlem
  • 0
Men hva med skjermkortet da? Jeg er helt elendig på å forstå om et skjermkort er bra eller dårlig, men i forhold til størrelsen og pris er det bra? For det hadde jo vært morsomt om den kunne kjørt enkle spill også.

1 GB RAM er lite, men det kan sikkert oppgraderes.

Jeg har også problemer med å forstå hvor kraftig prosessoren er bare på et navn. Prøvde å søke det opp, men ble ikke så klok på det. Det er jo en i5 prosessor så det er vel litt futt i det i seg selv kanskje?

Men den virker jo bra. Håper bare informasjonen stemmer for da tror jeg at jeg kjøper den.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Man kan ikke forvente så mye av en så liten og billig pc uansett.

Prosessoren er sikkert bra nok
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Man kan ikke forvente så mye av en så liten og billig pc uansett.

Prosessoren er sikkert bra nok


Jeg vet jo at jeg ikke må forvente så mye, men jeg gidder jo ikke kjøpe den om det bare er crap.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Den er nok litt crap, men ikke i forhold til prisen.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Takk for tilbudspriset Tyranus, visste om tilbudet på G930, men ikke på G35. Thanks!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men er den mye dårligere enn denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617821#extra


Ser ikke slik ut egentlig

Men vet ikke alle statsa til den andre pcen.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Takk for tilbudspriset Tyranus, visste om tilbudet på G930, men ikke på G35. Thanks!


You're welcome.

Skal du skaffe det nå da?
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Skal du skaffe det nå da?


Jepp .
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Forsaken Prophet of war:
Hvilken er best av disse to til gaming og film?


BenQ skjermen er mye bedre, den har kun 2 ms responstid, der den andre har 8ms.



Siterer Crazy Kraken:
'Spørsmål'


Du kan nok ikke forvente å kunne spille noe særlig på den, annet enn flashspill og kanskje minecraft. Men den har bedre skjermkort enn den andre du linket.

Som sagt tidligere, jeg ville lett kjøpt den for 1000kroner.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Shit, nå har de lagt ut tilbudet på nett, og hva ser jeg, jo de har endret tilbudet!

Det meste er likt av spesifikasjoner på laptopen bortsett fra prosessoren. Det sto jo først at det skulle være en i5 prosessor av en type som visstok var tokjernet, men nå har de endret det helt og det står bare 1,55 Ghz. Ikke noe mer. Tror ikke det blir et kjøp da, skjermkortet er jo fremdeles det samme og rimelig bra i forhold til prisen, men prosessoren er jo crap. Jaja...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Er ikke nødvendigvis en crappy prossessor, kommer helt an på hvilken type det er.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Vi har en mini-pc hjemme med 1,2GHz prosessor (en kjerne), og den sliter skikkelig med Minecraft på det laveste.

GHz har vel ikke akkurat alt å si, men tipper at den pcen kommer til å slite litt med Minecraft...

Vet ikke helt hva du skal bruke den til, så er forsiktig med å anbefale den
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Vi har en mini-pc hjemme med 1,2GHz prosessor (en kjerne), og den sliter skikkelig med Minecraft på det laveste.

GHz har vel ikke akkurat alt å si, men tipper at den pcen kommer til å slite litt med Minecraft...

Vet ikke helt hva du skal bruke den til, så er forsiktig med å anbefale den


Valgte å ikke kjøpe den, men mamma endte opp med modellen over.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Har egentlig tenkt til å skaffe meg en mini-PC selv når nåværende Acer'ern tar kvelden, og det tror jeg er snart siden den koker som en vulkan bare under oppstarten.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!