Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Jeg har hatt en mini-pc ganske lenge, men iPaden min har egentlig tatt over. Men jeg ser at for studender osv. er kanskje en mini-pc et mer rimelig og fornuftig valg. Hvis jeg skulle valgt en mini-pc nå så ville jeg nok valgt en av Asus sine pga. den suverene batterilevetiden.
"You can't just beat the other guy. You have to leave a lasting impression in their minds so they never want to see you again." - Abraham Lincoln
  • 0
Siterer Parius:
Jeg har hatt en mini-pc ganske lenge, men iPaden min har egentlig tatt over. Men jeg ser at for studender osv. er kanskje en mini-pc et mer rimelig og fornuftig valg. Hvis jeg skulle valgt en mini-pc nå så ville jeg nok valgt en av Asus sine pga. den suverene batterilevetiden.


Asus har da flere Mini PCer? Hvilken tenker du på?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Er ikke sikker, er vel den seashell varianten. Moren min har den og hun får 8-9 timer batterilevetid ut av den.
"You can't just beat the other guy. You have to leave a lasting impression in their minds so they never want to see you again." - Abraham Lincoln
  • 0
Damn, PC'en har begynt å henge seg totalt opp i det siste så fort jeg lar den være i fred.
Altså, bare i dag har den hengt seg opp 3 ganger. Den eneste løsninga er svenskeknappen.
(Svenskeknappen gjør vel ikke mer enn å ikke lagre ting, osv som er gjort?)

Den har kun hengt seg opp hvis jeg har latt den stå uten at jeg har touchet noenting i en liten stund. Som hvis jeg går ut av rommet, og kommer inn igjen, er alt fryst fast.

Noen andre som har dette problemet? Noen som kan hjelpe?
  • 0
Har nettopp flyttet PCen fra et bittelite rom der den fikk 2-3 CM med åpenhet ved viftene (not kidding) til oppe på skrivebordet med masse åpenhet. Tror dere det vil være noe forskjell når det kommer til varme?
  • 0
det vil det helt sikkert fantomena ;)

Anbefaler g35 over creative, mye bedre og det er jo på tilbud

Hvordan kan en minipc med i5 2410 og gt 540 koste 1000 kroner? ;o

hvilken acer har du crazy kraken?
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Nytt spørsmål. Har nettopp flyttet ut PCen som sagt. Men nå ser ejg at det finnes 4 vifter, altså 4 vifter man ser fra utsiden. 1 bak, 1 på toppen og 2 framme. Problemet her er at det er kun den bak og den øverste framme som går, ikke de andre. Hva skal jeg gjøre? Er det et eller annet jeg jeg kan gjøre i systemet/boot meyneyen eller noe sånt, eller skal jeg levere PCen inn til noen som kan bygge PCer og som kan fiske det.
  • 0
Har satt inn en ny hard-disk i PCen i dag (1T , og det er egentlig en ekstern hard-disk som egentlig har vært død, så det ligger mye dritt på den. Så jeg har da tenkt til å formatere hele greia, men alt som skjer da er at den sletter alt og gjør den "ny" igjen, ikke sant?
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Du trenger ikke å sende inn pc'n, fantomena. Da er det vel lurere å heller kjøpe nye vifter med lys hvis du vil. Ellers ville jeg anbefalt deg å sjekke alle kontakter til disse viftene da noen sikkert går til strømforsyning og noen til hovedkortet.

Det er bare å formatere disken ja, men vær sikker på at du formaterer den riktige disken
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Leverer den bare inn til et dataselskap her på Fauske på Mandag, så legger de nok inn de nye viftene (har 3 nye), sjekker for løse ledninger og fjerner støv.

Spørsmål fra Parkour Gamer:

PC'en er helt klikk. Altså, får ikke koblet den mot skjermen. Har ikke fått brukt den på dagesvis, for på skjermen står det bare "No signal detected! Har trykket på svenskeknappen minst 30 ganger de sista dagene.

Har prøvd forskjellige kabler, osv, men ingenting fugnerer. Har prøvd DVi og HDMi, fortsatt ikke noe signal. Hvis jeg bruker HDMI kabelen på XBoxen fungerer det fint.

Har prøvd forskjellige kabler, osv, men ingenting fugnerer. Har prøvd DVi og HDMi, fortsatt ikke noe signal. Hvis jeg bruker HDMI kabelen på XBoxen fungerer det fint.
  • 0
hva er svenskeknappen?
win7; du må høyreklikke på skrivebordet og gå på skjermoppløsning og justere skjermen litt der tror jeg ;)
Du har acer ikke sant, PG? da behøver du bare å trykk på FN-F6 ;)

Lagt til 2011-08-19 13:02:
FN-F5 ;)
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Fra PG:

Når jeg skriver svenskeknappen er det den store På¨/av knappen. Btw, når jeg sier at jeg det står "No signal Deteccted", betyr jo det at skjermen ikke fungerer, og jeg ikke kan gå til skrivebordet. Det virker som om du tror jeg har en bærbar, ja, jeg har det, men det er ikke den som har et problem med skjermen. Det er den nye stasjonære som har det problemet. Så nei, jeg har ikke ACer, konfigurerte den jo selv. Husker du ikke det? Jeg stillte jo spørsmål om den har i hardware tråden før!

Frykter det er pga skjermkortet kan ha gått føyken. Har hatt problemet før, men det fungerte alltid etter et par timer. Jeg har Crossfire, og jeg skrudde den av rett følr den klikka. Når jeg unenablet crossfire klikka hele PC' en, viftene osv gikk som før, men allt på skjermen ble tull., Så jeg skrudde den av med svenskknappen. Etter det så har jeg ikke fått koblet den til skjermen
  • 0
da er det jo sikkert noe med Crossfire oppsettet ja
Du kan jo prøve først å ha i begge skjermkortene med alt som hører til dem sånn som crossfire-bro, strømledninger osv....

Hvis det ikke fungerer så tar du ut det ene skjermkortet(det nederste) og fjerner slibroren og så prøver ;)

Lagt til 2011-08-19 15:46:
sist kan du jo prøve å trykke på reset knappen. Vet ikke hvordan den fungerer, men det finner du jo kanskje ut av
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Har sendt den inn til Komplett.no nå. De fikser den. Får den tilbake om ca 14 dager fra og med nå.
  • 0
hehe, fint med garanti ;)
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Yeah i know.
  • 0
Det er mulig, ja. Fant dette fra et annet forum, hvor de sier du har tre alternativ:


"number one is official support. Sony sell a VGA cable for ps2, but it only works with PS2 linux and Tekken 4. probably costs £20ish, but i've only seen them as part of the PS2 linux kit on www.linuxplay.com

number two is a cheap VGA box. hint: these look like utter ass, without exception. e.g. http://www.play.com/play247.asp?page=search&adudisc=y

number three is a VGA upscan box - these look tasty, and i mean REALLY tasty. the problem, however, is that they ain't cheap - over £100, but they DO work with any console. try http://www.lik-sang.com/info.php?cat...ducts_id=2875&"
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Hei! Vet dere hvor man kan få tak i sån greie til å koble headset og mic i. Istedenfor å bruke den som er på laptopen siden min blir varm og ødelegger dermed headsetene...
mah boi
  • 0
Noen som veit om Arctic Cooler Freezer 7 Rev. 2 er en grei CPU-kjøler? Trenger ikke noen kraftige saker siden jeg ikke overklokker.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Ja, det er en fin liten kjøler det. Langt foran originalkjøleren både på temperatur og støynivå. Til den prisen kan du umulig gå feil. Hvilken prosessor har du tenkt å bruke den på?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Bruker i5 2500K uten OC. Tenkte å skaffe ny siden jeg får 45-50*C under idle og oppimot 70*C under spilling.

EDIT: Så nettopp at de har Freezer 13 også, funker den like bra?
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Pcen min vil ikke boote skikkelig, den viser hovedkort bildet på skjermen, også kommer det 1 kort bip, før den går over til en svart skjerm med en hvit blinkende understrek oppi venstre hjørne.
  • 0
Tenker at jeg skal gå for en Noctua NH-C12P SE14 istedenfor.

EDIT: Med mindre jeg går for Noctua NH-U9B SE2 istedenfor.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Hvor kan jeg få kjøpt CMOS batterier? Finner ikke de noen plass.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!