Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Spørsmål:

Jeg skrudde på PC - en min her om dagen, og plutselig ville Realtek HD Audio Manager vite hva slags høyttalere jeg hadde plugget i. Etter det sluttet lyden plutselig å virke, uansett hvilket alternativ jeg valgte, og jeg har ikke hørt noe fra høyttalerne siden. Noen som har noen løsning på dette?

Har skjekket at høyttalerne virker, så her må det være noe med selve PC - en
  • 0
plugg inn og ut?
Fem-stjerners medlem
  • 0
Prøvd det, men det funket ikke. Har fikset det nå da, gjenoppretta systemet til en tidligere dato som var før lyden forsvant. Må ha vært noe med driveren siden det funket.
  • 0
Jeg har nettopp kjøpt en Cowon X7 PMP, og ble litt skuffet over at den er formatert til FAT32, slik at jeg ikke kan dra over mange av filmene mine fordi de er for store. Lurte på om det er mulig å gjøre den om til NTFS gjennom command prompten, eller vil dette gjøre at spilleren ikke fungerer lenger?
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Fractal Design Define R3 Black Pearl
Corsair strømforsyning, HX1050W
Gigabyte GA-X79-UD3 socket 2011
Intel Core i7 3930K prosessor S-2011
Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler
Kingston HyperX 16GB 1600MHz DDR3
Intel 120GB SSD 320 series 2,5" S-ATA II
Western Digital 1 TB Green 3,5", SATA-3
ASUS Radeon HD 7950 3GB GDDR5
Samsung SH-B123L/BSBP Blu-Ray spiller

Til våren/sommeren har jeg tenkt å kjøpe meg ny PC og kom fram etter lit eksprementering på Netshop.no disse delene. Noen som har noen tanker rundt det? Eventuelt ting jeg bør revurdere?
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Ser flott ut det der, men for å toppe det hadde det vært best å skaffe en SATA 6 SSD, men det er vell ikke akkurat så fryktelig nødvendig.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Noen store, nevneverdige fordeler jeg ville fått med det?
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
De er en god del raskere.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Ok her er et litt revurdert oppsett. Noen tanker rundt det? Noe som absolutt frarådes eller ser det greit ut?

Fractal Design Define R3 Titanium Grey
Fractal Design Newton R2 1000W PSU
ASUS RAMPAGE IV FORMULA/BF3 S-2011
Intel Core i7 3930K prosessor S-2011
Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler
Kingston HyperX 16GB 1600MHz DDR3
Intel 120GB SSD 510 2,5" S-ATA III
Western Digital 1 TB Green 3,5", SATA-3
ASUS Radeon HD 7950 3GB GDDR5
Samsung SH-B123L/BSBP Blu-Ray spiller
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Noen som har prøvd å auto-overklokke CPUen med TPU switchen på hovedkortet?
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Hei, jeg trenger litt hjelp her. PC-en har nemlig slått seg av for så å være uvillig til å slå seg på igjen.

Jeg satt på den stasjonære PC-en min i går kveld og gjorde helt alminnelige ting da den plutselig skrudde seg av. Et enkelt lys blinket i "strøm"-lykta frampå kabinettet før den sluknet helt. Jeg prøvde på-knappen, koblet av og på strøm og ledninger og hovedbrytere, men fremdeles var PC-en like død. Jeg kjente at den var varmere enn vanlig, men hadde det vært en overoppheting skulle den vel vært villig til å skru seg på igjen etter en stund.

Ingen spesielt krevende spill eller oppgaver kjørte i øyeblikket den skrudde seg av. PC-en er bare rundt halvannet år gammel og har ikke blitt utsatt for noen spesiell mishandling eller overklokking av noe slag. Det skal sies at innsiden ikke har opplevd noe av den rengjøringen de utvendige, mer tilgjengelige viftene har fått. Jeg tok en omgang innvendig og utryddet forferdelig mange hybelkaniner fra forskjellige vifter, men likevel var det ingenting som blokkerte viftene, og jeg kunne heller ikke se noen ledninger og kabler som hadde ugler i mosen.

Jeg har konferert meg med en datakyndig som sa det trolig var strømforsyningen som rett og slett gikk dukken. Likevel henvender jeg meg nå til dere for å spørre om dere har noen råd angående kødden som ikke svarer mitt minste vink slik jeg er vant til.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Ok her er et litt revurdert oppsett. Noen tanker rundt det? Noe som absolutt frarådes eller ser det greit ut?

Fractal Design Define R3 Titanium Grey
Fractal Design Newton R2 1000W PSU
ASUS RAMPAGE IV FORMULA/BF3 S-2011
Intel Core i7 3930K prosessor S-2011
Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler
Kingston HyperX 16GB 1600MHz DDR3
Intel 120GB SSD 510 2,5" S-ATA III
Western Digital 1 TB Green 3,5", SATA-3
ASUS Radeon HD 7950 3GB GDDR5
Samsung SH-B123L/BSBP Blu-Ray spiller


Det var en fryktelig stor strømforsyning! Personlig begynte jeg min PC med Corsair HX1000W og kun ett GTX 285. Altså sløste jeg en hel haug på strømforsyning jeg ikke har (hadde) bruk for. Nå i ettertid har jeg kjøpt 2x GTX 570, og nyter godt av stor PSU. Kunne nok fortsatt klart meg fint med en som var mindre.

Kort sagt: Kjøp en 750W, så har du fortsatt nok om du vil gå Crossfire en dag.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Pcen min får bluescreen om jeg går i hvilemodus. Det skjedde ikke før.

Det skjer ikke før 5 min etter at jeg har gått ut av hvilemodus.

Noen som vet hvorfor?
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Pcen min får bluescreen om jeg går i hvilemodus. Det skjedde ikke før.

Det skjer ikke før 5 min etter at jeg har gått ut av hvilemodus.

Noen som vet hvorfor?


Det skjedde og med meg når jeg hadde overklokka, var et tegn på at CPUen fikk for mye spenning. Om du ikke har overklokka kan jeg ikke hjelpe deg, tho.

Siterer kvidogbleg:
tekst går her


Er godt mulig at det er strømforsyningen har tatt kvelden.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Det skjedde og med meg når jeg hadde overklokka, var et tegn på at CPUen fikk for mye spenning. Om du ikke har overklokka kan jeg ikke hjelpe deg, tho.


Har ikke overklokket nei ...
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Er det noen her som har et godt tips på et Gaming Headset til PS3, PC og Xbox?
Jeg vil helst slippe å betale over 2000kr...
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Er det noen som har noen dato på når de nye Ivy Bridge prosessorene kommer til Norge, er det fremdeles i begynnelsen av april eller har det blitt forskjøvet?
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Leter etter et tegnebrett som jeg kan bruke i program som Photoshop og Autodesk Maya. Jeg vil at tegnebrettet skal være så billig så mulig, men ikke et tegnebrett som går over til et leketøy (om dere forstår).
  • 0
Tenkte at jeg nå skulle lage min første egen PC, og har slått sammen noen komponenter jeg tror kan være gode og ikke minst passer sammen. Er mest usikker på grafikkortet og kom gjerne med noen innspill her, vil derimot ikke betale mer enn hva det koster for det kortet er maks-grensen min.

http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=eaceb5b8885e4c6a8
df8062c93871a4d
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
  • 0
Siterer fantomena:
Leter etter et tegnebrett som jeg kan bruke i program som Photoshop og Autodesk Maya. Jeg vil at tegnebrettet skal være så billig så mulig, men ikke et tegnebrett som går over til et leketøy (om dere forstår).


Jeg har Wacom Intous4 wireless nå, å det er det beste brettet jeg har hatt til nå. Men hvor mye penger tenke du at du skal bruke på dette brettet?

Siterer Creteck:
Er det noen her som har et godt tips på et Gaming Headset til PS3, PC og Xbox?
Jeg vil helst slippe å betale over 2000kr...


Vanskelig å finne en som passer til alle, da det finnes mange som passer til PC og PS3 eller XBOX og PC. Men jeg vet ikke om noen som virker på tvers av konsollene...

Siterer Kakashi sensei:
Ok her er et litt revurdert oppsett. Noen tanker rundt det? Noe som absolutt frarådes eller ser det greit ut?

Fractal Design Define R3 Titanium Grey
Fractal Design Newton R2 1000W PSU
ASUS RAMPAGE IV FORMULA/BF3 S-2011
Intel Core i7 3930K prosessor S-2011
Corsair H80 Hydro Series CPU Kjøler
Kingston HyperX 16GB 1600MHz DDR3
Intel 120GB SSD 510 2,5" S-ATA III
Western Digital 1 TB Green 3,5", SATA-3
ASUS Radeon HD 7950 3GB GDDR5
Samsung SH-B123L/BSBP Blu-Ray spiller


Ser ut som en bra maskin, men husk at med så mye minne. Så går det ut over ytelsen i spill på en negativ måte. Ikke mye, men litt.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
For studiet mitt trenger jeg en laptop som støtter DirectX 10 eller nyere, og shader 4.0 eller nyere. Har allerede sett på PC, men lurer på om 2 stk NVIDIA® GeForce GTX 580M satt i SLI, 2GB GDDR5 Video RAM støtter dette?
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
For studiet mitt trenger jeg en laptop som støtter DirectX 10 eller nyere, og shader 4.0 eller nyere. Har allerede sett på PC, men lurer på om 2 stk NVIDIA® GeForce GTX 580M satt i SLI, 2GB GDDR5 Video RAM støtter dette?
gjør nok det men hva slags studie skal du gå på
  • 0
Trenger jeg et RAID kontroller kort for å sette opp to disker i RAID 0? Har et Asus P8Z68-V hovedkort og en 1TB Samsung Spinpoit F3 som jeg vil sette oppi RAID med en 1TB Seagate Barracuda.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Yo, jeg har et spørsmål som haster litt; Jeg har nettopp mekka en rimelig awesome gaming-PC til en venn, men han har ikke noen Windows 7 CD eller serials liggende fra før av, så han er nødt til å kjøpe ny. Han lurer på om det funker å installere OS fra Windows 7 Home Premium NO (64-bit) full install CDen min, og så bruke registreringskoden som følger med den her Windows 7 Home Premium EN oppgraderingspakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631913

(litt usikker på om dette er riktig tråd, siden spørsmålet jo egentlig handler om software...)
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Vil vell kanskje tatt en norsk oppgraderingspakke istedet, men jeg vil tro at det går siden det er akkurat det samme OSet. Skal ikke si det for sikkert, tho.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!