Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Aight, takk for svaret. Du har forresten rett i at det er den norske pakken vi skulle gått for, linket feil gjenstand på komplett. ;) Vi satset heller på å være på den sikre siden og klarte å senke prisen på buildet tilstrekkelig til at han kunne mekke den fulle installasjonspakken.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Har i det siste hatt problemer med at PCen ikke kommer lenger enn til POST før den skrur seg av. Andre ganger slår den seg helt tilfeldig og noen ganger funker den helt ålreit.

De gangene jeg ikke har fått start, har jeg prøvd å starte med bare det nødvendigste etc. Jeg har sjekket spenningen på PSUen, noe som ser ut til å være ålreit. Men også når jeg målte hadde jeg problemer med at den ville skru seg av eller ikke starte i det hele tatt.

Bør jeg bare sende inn PSUen? Kan det f.eks komme av et ustabilt hovedkort?
Decyfered!
  • 0
Siterer Faunvik:
Har i det siste hatt problemer med at PCen ikke kommer lenger enn til POST før den skrur seg av. Andre ganger slår den seg helt tilfeldig og noen ganger funker den helt ålreit.

De gangene jeg ikke har fått start, har jeg prøvd å starte med bare det nødvendigste etc. Jeg har sjekket spenningen på PSUen, noe som ser ut til å være ålreit. Men også når jeg målte hadde jeg problemer med at den ville skru seg av eller ikke starte i det hele tatt.

Bør jeg bare sende inn PSUen? Kan det f.eks komme av et ustabilt hovedkort?


Kan være flere grunner, satte du sammen pcen selv kan det være noe så enkelt som memory timing. Feil ram eller defekt ram har gitt mange iberegnet meg grått hår
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Skulle prøve å starte opp Tribes Ascend som jeg lastet ned nylig, men når jeg trykker play, krasjer spillet. Har en anelse om at det kan ha noe med grafikkortet å gjøre (Nvidia geforce gtx 670M), men vet ikke hva jeg skal gjøre, noen forslag?
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Skulle prøve å starte opp Tribes Ascend som jeg lastet ned nylig, men når jeg trykker play, krasjer spillet. Har en anelse om at det kan ha noe med grafikkortet å gjøre (Nvidia geforce gtx 670M), men vet ikke hva jeg skal gjøre, noen forslag?


Er skjermkortdriveren din oppdatert? Hvis ikke så kan det være lurt å oppdatere til nyeste driver, kan muligens fikse problemet ditt. Alternativt kan du prøve å avinnstallere spillet og laste det ned på nytt. Hvis det ikke funker, kan du alltids prøve å kjøre programmet som administrator. Lasta du det ned på Steam btw?

Har forresten et problem med Steelseries Ikari musa mi, den har plutselig begynt å svikte virker det som. Under siste spilleøkt av Penumbra: Overture begynte musa plutselig å disconnecte og reconnecte helt på random. Det fortsatte etter jeg gikk ut av spillet også, virker helt tilfeldig, men det har en tendens til å skje når jeg løfter musa noen centimeter fra musematta og legger den ned igjen. Etter litt googling gikk jeg inn på enhetsbehandling og skrudde av strømsparingsalternativene på de forskjellige USB Root hub'sa, men problemet er der fortsatt. Noen som vet hva som kan være galt? Kan dette fikses, eller er det rett og slett en hardwarefeil så jeg må investere i en ny mus?
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Siterer Parkour Gamer fra Chat 4.0:
Regner med at de gir meg to av det da? Hva er best? Radeon HD 7850 eller 6950? 6950 har 2 GB, 7850 har kun 1 GB.


To 7850-kort yter generelt bedre enn to 6950-kort, mens de samtidig bruker mindre strøm, kjører kaldere og skalerer bedre. De vil være et bedre oppsett enn de to 6950-kortene du har hatt. Om 1GB videominne vil holde kommer litt an på hvilke spill du spiller. For eksempel er BF3 kjent for å bruke ganske mye VRAM. 1GB er nok til det aller meste når du spiller på 1920x1080-oppløsning, dog. Du kunne eventuelt spurt om de heller kunne brukt et enkelt, kraftigere kort. For eksempel et GTX 670 ville kostet dem omtrent det samme, og ville kjørt mer stabilt for deg. Ett enkelt kort er alltid bedre enn to med tanke på stabilitet (driverproblemer og slikt). Det ville på den andre siden ikke hatt fullt like mye rå grafikkprosessorkraft, men det har også 2GB VRAM. Det er uansett mer enn kraftig nok til nær sagt alle spill i dag.

Sammenligning av to 6950-kort og to 7850-kort: http://www.anandtech.com/bench/Product/510?vs=549
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Du får vel bare spørre Kompett om de gir deg 2 x 7850 kort?

Ellers, hvor stor er forskjellen mellom 670 og 680 gtx?
  • 0
PC'en er tilbake!
De byttet skjermkortene, fra Sapphire Radeon HD 6950 2 GB, til MSI R7850 Twin Frozer III 2 GB!
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
MSI R7850 Twin Frozer III 2 GB!


*sikle*
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
WTF? Etter at jeg installerte de nyeste driverne gikk Grafikk og Spillgrafikk i Windows-opplevelsesindeks fra 7,9 i score (som er topscore) til 7,6! Hva søren?
  • 0
  • Missing Avatar
  • Vado
kanskje du bare overlappet med en allerede utdatert driver da og erstattet den nye med gammel >P>D>xD
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
WTF? Etter at jeg installerte de nyeste driverne gikk Grafikk og Spillgrafikk i Windows-opplevelsesindeks fra 7,9 i score (som er topscore) til 7,6! Hva søren?


Var CrossFire aktivert da du kjørte testen? Men prøv å avinstaller og reinstaller den, kan bare være en bug. Hvis den fortsatt ligger på 7.6 så er det noe mer muffins.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
http://www.dustinhome.no/product/5010652975/kingston-ssdnow-v
200-120gb-ssd-7mm-sata-600-mlc/

Vurderer sterkt å kjøpe denne. Noen som har noe erfaring med Kingston her?


Ifølge testen til Hardware.no ser den ut til å være helt midt på treet, men jeg vil nok tro at det er en grei SSD på 120GB for den prisen.

http://www.hardware.no/artikler/kingston-v-200-120-gb/107840/4
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Jeg endte opp med å kjøpe den Fikk den idag, men jeg venter med å montere til i morra.

Et spørsmål: På vanlige mekaniske harddisker, er det stor forskjell om man bruker SATA II med 3Gb/s eller SATA III med 6Gb/s?
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Yo! Har googla som en helt nå, men jeg ender opp her og stiller følgende spørsmål:

Nettbanken min fucka seg i går bla, bla, bla, bla, nå må jeg renske PC'en min helt og innstallere Windows på nytt! Har kjøpt ekstern harddisk osv.

Det jeg lurer på, er hvordan i det hele tatt jeg gjør dette!? Jeg regner med at jeg ikke bare høyreklikker på hele harddsisken og trykker slett!? :p Hvis noen kunne hjelpe meg her, hadde det vært fantastisk!
Heihei
  • 0
Har et logitech G110 tastatur som nylig sluttet å funke. Knappene lyser fortsatt, men det er ikke mulig å skrive noe med det. Lurer på om det er et PSU problem og tastaturet bare ikke får nok strøm, men er litt skeptisk siden alt det andre jeg har i USB portene fortsatt funker og jeg får samme problemet med tastaturet selv om jeg plugger ut alt bortsett fra musa. Så spørsmålet mitt er egentlig, tror dere det kan være PSU problem eller er det mest sannsynlig keyboardet? Har forsåvidt dårlig erfaring med Logitech og PC utstyr fra tidligere.
  • 0
Har du prøvd tastaturet i flere USB-porter? Har du prøvd å oppdatere eventuel software/firmware?
Og.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Har prøvd begge ja. Kan hende problemet ligger i driverne og jeg bare burde avinstallere de og installere på nytt, men jeg har no fuckings clue på hvordan dette skal gjøres, og windows er ikke særlig sammarbeidsvillig. Tastaturet funker på laptopen, så problemet ligger garantert i windows(7).
  • 0
Jeg har hatt lignende problem med et annet tastatur fra en annen produsent. Jeg ble nødt til å gjøre noe greier i egenskaper for USB-portene som jeg ikke husker helt hva var. Det gjorde iallefall at én av USB-portene ikke lenger kunne brukes med tastaturet, men til gjengjeld fikset det problemet med alle de andre. Jeg tror du er best off med å forsøke å reistallere drivere først.

Skjer det forøvrig noe dersom du kobler tastaturet til og fra USB-porter, annet enn at lyset i tastaturet går av og på? Registreres det av PCen på noe vis. Lyset viser bare at tastaturet får strøm, men det behøver ikke bety noe.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Det eneste som skjer når jeg bytter port er at Windows bare gir en kort melding om at den installerer enhetsdrivere eller noe slikt. Avinstallerte driverne og logitech sitt programvare, ser ikke ut til at det hjalp.
Bruker bare et midlertidig blåtann tastatur nå og kjøper meg heller dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618288#extra til helgen. Gidder ikke bruke mer tid på å få det til å funke.
  • 0
Jeg har ikke hatt problemer med Logitech-tastaturer før. Jeg ville gått inn og rotet under enheter i Windows og sett om driverne er disablet eller noe.

Er det en stasjonær PC?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Ja, har allerede vært i enhetene, og driverne er aktivert og alt skal funke, men det funker ikke.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Vado
Har et kjapt spørsmål om hardware som gjelder DVD/CD-ROM-stasjon på stasjonær pc. Problemet er som følger: Når jeg har satt inn disken og går inn på datamaskin -> stasjon, kommer ikke filen opp og den sier at jeg skal sette inn en plate i stasjonen . . . har prøvd også med en brennecd, og det går ikke.

Noen tips?
  • 0
  • Enro
  • Enro
Åpne opp min datamashin, dukker den optiske enheten din opp slik som dette
http://imgur.com/Rzcsu?
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!