Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português
Medlemsinnlogging

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook
Sortering Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Dårligere ytelse grunnet batteri(hjelp!)

Turbo-Kåre
Turbo-Kåre
Hei. Jeg har en laptop (Dell Latitude D531) med skjermkort ATI X1270 (I know it sucks)

Maskinen vil kun vedkjenne seg èn lader, en av Dell's egne. Forståelig nok. Jeg kan kjøre maskinen med andre ladere, uten å miste strøm, men batteriet blir da heller ikke ladet.

Problemet er at så fort jeg tar ut den originale laderen, og kjører PC'n på en annen, eller uten lader, synker ytelsen betraktelig. Testet på et spill (Trials 2), som krever litt. Med lader i, kjører den spillet på over 100 fps. Uten lader ligger det nede rundt 10. Noen som vet om det er mulig å få maskinen til å kjøre med høy ytelse, uavhengig av strømforbruket, og ladertype?

Knurr...
Refsa
En mulighet er og sette opp ytelsen ved batteri ikonet, men lite trolig. Laderen gjør at pcen kan gå på høyere watt og dermed gjøre høyere volt styrke på hver av komponentene. Det er ofte slik med dårligere pcer at man ikke kan ta for seg store grafiske oppgaver uten laderen i.

-Jørn Hammerø-
Pondus81
Pondus81
Maskinen vil kjøre i et modus som heter "strømsparing" når laderen ikke er i.. Dette gjør at prosessor og grafikkkort klokker seg ned for å bruke mindre strøm. Derfor får du lavere FPS. Du kan overkjøre dette i Vista. Men batteriet ditt vil da bli foooort tomt.. Jeg har bare 1 time og 2 minutter på min bærbar ved vanlig windowsbruk på "høy ytelse". Skal jeg spille er batteriet tomt på 20 minutter. Spiller derfor alltid med laderen i og da med originallader.

Stasjonær: Gigabyte EX58-UD5, Intel Core i7 920 @ 4 GHz, 2 PowerColor HD 4870x2 2GB DDR5 i CrossFireX, 9 GB G.Skill 3-kanals 1333 MHz, 2 stk Raptor 74 GB (RAID 0) + 2 stk Spinpoint F1 640 GB, Antec Tvelwe Hundred kabinett. VHP 64-bit.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!