Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Bærbar gaming-PC - trenger hjelp


Jeg har konfirmasjon snart, og tenkte å benytte anledningen til å ønske meg noe dyrt som jeg ikke kunne håpe på å få, til f.eks bursdagen.

Så jeg tenkte derav at jeg kanskje kunne ønske meg en bærbar game pc.
Jeg kan dessverre bortimot ingenting om hva som er bra og dårlig, men lurte kanskje på om noen her på forumet kunne hjelpe meg å finne en bra en.

Jeg kommer nok til å bruke den mest til FPSer, og trenger litt plass til store spill som f.eks skyrim eller minecraft.
Pcen må også være bærbar, (helst ikke slepbar) siden jeg reiser mye.

Any help would've been appreciated.
A drunk mans words are a sober man's thoughts
  • 0
Hvilken prisklasse er du ute etter? Bryr du deg om 3D-støtte?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Tja, kanskje opp til 12-15 tusen, litt usikker på hvor mye foreldrene mine vill bruke, men rundt der omkring, og nei, det bryr jeg meg ikke om
A drunk mans words are a sober man's thoughts
  • 0
Jeg ser også etter en bærbar gaming PC, men min prisklasse er noe lavere. ^^
Just kill him with your awesome
  • 0
Har Acer Aspire 5942G, og er ganske fornøyd med den
Den har Intel i5 @2.26ghz, ATI HD5650 1GB (Opptil 2,7gb 'Hypermemory'), 4 GB RAM (Standard, har selv byttet til 8G
Everyday I'm Hustlin'
  • 0
Siterer SatanicMechanic:
Jeg har konfirmasjon snart, og tenkte å benytte anledningen til å ønske meg noe dyrt som jeg ikke kunne håpe på å få, til f.eks bursdagen.

Så jeg tenkte derav at jeg kanskje kunne ønske meg en bærbar game pc.
Jeg kan dessverre bortimot ingenting om hva som er bra og dårlig, men lurte kanskje på om noen her på forumet kunne hjelpe meg å finne en bra en.

Jeg kommer nok til å bruke den mest til FPSer, og trenger litt plass til store spill som f.eks skyrim eller minecraft.
Pcen må også være bærbar, (helst ikke slepbar) siden jeg reiser mye.

Any help would've been appreciated.


Du må da kjøpe stasjonær!
Btw, har selv også konfirmasjon snart! 15. mai har jeg! Ber ca 20 stk, så aner ikke hva jeg får. Hvis jeg begynner å ønske meg en PC, men ikke får nok, bli jeg jo skuffa, Hvis jeg for eksempel ønsker meg en PC til 10k, men får 5k, blir jeg jo skuffa, på en måte.

Lagt til 2011-05-01 16:08:
Hvor mange kommer i din konf?
  • 0
  • Dtno
  • Dtno
>Gaming
>Bærbar
You're doing it wrong.
Seriøst kjøp en stasjoner så kjøp en bærbar når du begynner på videregående.
Trur du får 4000 kr til å kjøpe bærbar fra skulen og så legg til noken tusen sjølv
ASUS GEFORCE GTX 570, AMD Phenom II X4 955 BE, 8 gig ram, Z-5500. VIDEO GAEMS!
  • 0
Har jo en bra stasjonær fra før av, så det er ikke noe problem, men jeg ville jo gjerne ha en jeg kunne ta med meg overalt :p Rundt 17 stk kommer i min konf, men har tenkt å ønske meg pcen direkte fra mine foreldre, og skal spare selv hvis det ikke blir aktuelt.

Holder kanskje på å bestemme meg for en alienware m17x, vet noen om den er noe bra? Ser ihvertfall råtøff ut for meg
A drunk mans words are a sober man's thoughts
  • 0
  • 192
  • 192
Siterer SatanicMechanic:
Har jo en bra stasjonær fra før av, så det er ikke noe problem, men jeg ville jo gjerne ha en jeg kunne ta med meg overalt :p Rundt 17 stk kommer i min konf, men har tenkt å ønske meg pcen direkte fra mine foreldre, og skal spare selv hvis det ikke blir aktuelt.


Ah! Er i akkurat samme situasjon (har en veldig god stasjonær, men ikke bærbar), bare at jeg er litt eldre enn deg, og dermed ikke konfirmant...

Selv går jeg sannsynligvis etter en PC rundt 7k, med dedikert grafikkort og god kraft. Fra Acer får du mye bra for en relativt liten sum, så går nok for det.

Hvis du går etter en bærbar PC til ca 15k, kan du velge og vrake mellom noe av det beste egnet kun for gaming, og Alienware burde nok være førstepri... Lykke til!
Get ready for a better you
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!