Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Gaming Tablet: Shield Tablet by Nvidia


"THE ULTIMATE TABLET FOR GAMERS
THE NVIDIA® SHIELD™ TABLET DELIVERS THE PERFECT MIX OF POWER, PORTABILITY, AND PERFORMANCE"

Nvidia lanserer sin egen tablet, en 8 tommers enhet levert med Android og naturlig nok, deres egen prosessor Tegra 1.

Specs:

Processor NVIDIA® Tegra® K1 192 core Kepler GPU,
2.2 GHz ARM Cortex A15 CPU with 2GB RAM
Display 8-inch 1920x1200 multi-touch Full HD display
Audio Front facing stereo speakers, dual bass reflex port with built-in microphone
Storage 32 GB (WiFi+4G LTE) / 16 GB (WiFi-only)

Denne skal kunne kobles opp til både TV og kontroller, for enten gaming direkte på tablet eller streaming til TV.
Så langt er det kun meldt 12 spill som passer til denne enheten, bl.a. Half-Life 2.

referanser:
http://www.theverge.com/2014/7/22/5923669/nvidia-shield-tablet-
official-features-specs-release-date-and-price


http://shield.nvidia.co.uk/gaming-tablet/

Så langt på dette forumet er det (ihvertfall sist jeg sjekket) kun et fåtall som gamer spesielt mye på tablet/ipad, annet enn Angry Birds og Temple Run.
Noen som har tanker om dette "gamingnettbrettet" ?

Selv synes jeg det er en interessant vending av Nvidia, men lurer på hvorvidt de klarer å faktisk selge noe av denne midt i smørja blant vanlgi nettbrett og konsoller.
Og ikke minst typ i smørja av PS Vita og Nintendo DS!
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Ser ikke noe marked for dette. Det blir som en mer tungvint Vita med sikkert dårligere spillutvalg. Kjernespillerne, som denne sikkert kjemper om, spiller sine spill på stasjonære enheter. Det har Vita-salget vist.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Absolutt.
jeg ser for meg dette blir en gadget for gadget-freaksa, for å ha en kraftplugg til å surfe og se Netflix på
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Absolutt.
jeg ser for meg dette blir en gadget for gadget-freaksa, for å ha en kraftplugg til å surfe og se Netflix på


Det tror jeg også. Dette blir muligens for de mest interesserte av de interesserte. Og det hadde tatt seg ut om de som innehar en slik en, bare bruker den til lette oppgaver som surfing.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg spiller eller bruker generelt tablet veldig sjeldent. Foretrekker egentlig PC med tastatur fremfor touch-skjerm. Men det kan jo bli spennende å se hvordan den selger. Etter hva jeg har erfart så er det vel fortsatt Ipad og Galaxy som er de mest populære innen nettbrett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer remote:
det hadde tatt seg ut om de som innehar en slik en, bare bruker den til lette oppgaver som surfing.


Jo, med mindre de begynner å slippe skikkelig spennende titler til brettet (evt til Android generelt da), så tipper jeg at det blir mye surfing ;)
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Har nvidia shield tablet selv. dog bare 16 gb versj.
Må si meg fornøyd med den. Bruker den til og streame spill fra pc,en nede til tv en oppe. Og det fungerer bare helt fint. Spiller "The evil Within" witcher 2" pluss noen andre steam spill via pc til den og tv. Har ikke oppdaget noen lagspikes heller over wi fi.

Og bruker en gammel ps3 kontroller og spille med. Orka ikke kjøpe den orginale til 500 kr
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!