Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjøp av stasjonær PC [q&a]


Så bra ut den. Prøvde og sette opp en litt anen vri her jeg: http://prisguide.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=9005
9


Har 2 typer ram sett på 3x2 gb. Det ene er Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2G , men har funnet ut av at OCZ har et spesial lagd for I7 prosessorene OCZ DDR3 PC3-10666 Intel i7 Triple Channel 6 GB.

Jeg har byttet ut diverse deler og satt inn 1TB lagringsplass. Prisen kom på 16039 kr med Corsair og 18014 med OCZ. Så du hadde glemt optisk drev så la til det.
-Jørn Hammerø-
  • 0
Sant at jeg glemte optisk drev ja. Eller, har ikke tenkt å kjøpe noe fancy blue-ray (har PS3) så har fra før av

Så bra ut!
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Tok ikke en fancy optisk drev jeg heller. kosta vel 250 kr på komplett...
-Jørn Hammerø-
  • 0
Siterer Refsa:
Tok ikke en fancy optisk drev jeg heller. kosta vel 250 kr på komplett...


Nei, men jeg har en enkel og grei en fra før av. Så jeg trenger ikke ny
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Det er bra. Håper du er god på "programmering" og oppsett av maskina da. Så får du ha lykke til med bygginga
-Jørn Hammerø-
  • 0
Nå sitter jeg her og skal kjøpe meg ny bærbar som skal brukes til alt mulig rart, og valget står mellom disse to:
Acer 6935G:
http://www.elprice.no/julegavetips/til-datanerden/acer-aspire-6935
g-lxatp0x094


Acer P7350:
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-
Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6
oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000z17x6xC6?ProductID=qFvD4QFHGiYAA
AEc6N1.6.N0&CatalogCategoryID=MpzD4QFHgq8AAAEOguI03xiL


Det er kun to forskjeller, prossesoren og hvor rask hardriven er, men det skiller hele 1000kr mellom de to. Er 200Mh verdt så mye penger?
Deadpool FTW. "Duct tape, duct tape, I love duct tape."
  • 0
Siterer Magga360:
Det er kun to forskjeller, prossesoren og hvor rask hardriven er, men det skiller hele 1000kr mellom de to. Er 200Mh verdt så mye penger?


Jeg ville betalt 1000 kroner ekstra. En harddisk på 5400 RPM er direkte seint, og du får også en raskere prosessor. Så jeg ville gått for Acer 6935G

Jobber og sparer du en uke ekstra burde det ikke være noe problem
hehe
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Hadde gått for Acer 6935G. Prosessoren er raskere samtidig som HDD. Det er ingen som har påvist at DDR3 ram jobber fortere en DDR2 heller. 2Ghz prosessor er treigere en 2,2 Ghz. Jeg og broren min har nesten like pc'er. Den eneste forskjellen er 2Ghz CPU på min og 2,2Ghz CPU på hans. Hans jobber fortere.
-Jørn Hammerø-
  • 0
Heihei, er i USA nå (skal være der de syv neste månedene) og har tenkt meg en ny gaming pc. Er denne her bra? Tror den skal være ganske grei i forhold til prisen, skal spille spill som f.eks DoW II på den.
Her er link: http://www.bhphotovideo.com/c/product/550434-REG/Lenovo_5901
3678_IdeaPad_Y510_5901_3678_Notebook.html
Feet first into Hell! A.K.A Madz
  • 0
Siterer Spartan EXR:
Heihei, er i USA nå (skal være der de syv neste månedene) og har tenkt meg en ny gaming pc. Er denne her bra? Tror den skal være ganske grei i forhold til prisen, skal spille spill som f.eks DoW II på den.

Her er link: http://www.bhphotovideo.com/c/product/550434-REG/Lenovo_5901

3678_IdeaPad_Y510_5901_3678_Notebook.html


Med den der klarer du ikke Dawn of War II på max, det er i alle fall sikkert. Du klarer nok spille det. Den er ikke direkte bra, men med tanke på prisen er det bra
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Ville ikke akkurat kjøpt den pc'en der. Noen dårlige specs som vill gjøre den litt svak. Spørs hvor mye du er interessert i og bruke på pc. Fant en til på samme side til 900$ (6200kr). Pc'en , men kommer an på hvor mye du er villig til og bruke på en pc.
-Jørn Hammerø-
  • 0
Det grafikk kortet der er vel nesten dårligere?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Har ikke noe særlig mer enn 600$. Skal for det meste bare bruke pc'en til internett og kanskje spille noen spill. (Har lyst på DoWII og Left 4 Dead)
Feet first into Hell! A.K.A Madz
  • 0
ok... den drar nok de spilla ja. Det er ikke dårligere, men så mere på ram ytelse og sånn... 2GB RAM og 1.83Ghz prosessor går treigt i vista.
-Jørn Hammerø-
  • 0
Siterer Refsa:
ok... den drar nok de spilla ja. Det er ikke dårligere, men så mere på ram ytelse og sånn... 2GB RAM og 1.83Ghz prosessor går treigt i vista.


Det er sant. Vista "trenger" 4GB
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Hvis dere sjekker "Sitter du på en fersk spillnyhet"-tråden, har jeg postet system requirementsene til DoWII der. Jeg tror at den maskina klarer DoWII på max, for recommended requirements var egentlig ganske lave
Feet first into Hell! A.K.A Madz
  • 0
Yes, jeg kjører full guffe
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Så kommer jo jeg med enda et dumt spørsmål : D.

Er det virkelig stor (bruker)forskjell på AMD's Athlon 64 X2 6000 (3.1 ghz) Og Intel's E8500 (3.16 ghz)? "Merker" man stor forskjell da man bruker en av dem? Er vel ikke slik at den ene bare klikker sånn helt uten videre, og er derfor dårligere ?

Jeg sa jo at det var et dumt spørsmål Er foreldra som vil oppdatere prossesoren på stasjonæren deres : D, og valget ligger mellom de to.
O.O
  • 0
Jeg ville gått for E8500. Må også si deg at de to prosessorene passer ikke på det samme hovedkortet. Så om du har et AMD hovedkort kjøper du 64 X2 6000, har du Intel HK går du for E8500
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Jadda, veit jo det, men liksom, den AMD sin er vel ikke "dårlig", på en måte ? Har hørt at Intel > alt, men som f.eks. denne er vel ikke dårlig ?
O.O
  • 0
Siterer Nipaw:
Jadda, veit jo det, men liksom, den AMD sin er vel ikke "dårlig", på en måte ? Har hørt at Intel > alt, men som f.eks. denne er vel ikke dårlig ?


Neida, den er ikke dårlig
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
hei igjen!

Er det verdt aa betale 1000kr extra?

Tenkte forst paa denne: http://www.elprice.no/julegavetips/til-datanerden/acer-aspire-6935
g-lxatp0x094

men saa saa jeg denne: http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer-aspire-8930g-18-4-full
hd-lxat10x053


jeg tror det kan vere verdt det... Full HD, kraftigere grafikkort, kraftigere prossesor og storre skjerm....

Er det verdt det?

(engelsk tastatur.... Sorry...)
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Ingen av de PCene kan kalles bærbare i alle fall. Du kan likegodt kjøpe en stasjonær PC og få mye mer for pengene. Jeg kunne ikke se vekten der, men vil tippe minst 5kg, noe som ikke egner seg for å drasse frem og tilbake til skolen.

Har du råd til denne kan du egentlig likegodt kjøpe en stasjonær som er like kraftig pluss en minibærbar. Det vil koste omtrent det samme.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
jeg skal ikke flytte paa den saa mye, bare rundt i huset. Kanskje ha den med til england naar jeg reiser dit....

Lagt til 2009-01-17 19:24:
(engelsk tastatur... Sorry)
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!