Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Black Sabbath!


Hva er det jeg ser? Ingen Sabbath tråd fra før av?

Black Sabbath er et hardrock/metal band fra Birmingham, England. De ble dannet i 1968. Gruppens originalbesetning besto av vokalist Ozzy Osbourne, gitarist Tony Iommi, bassist Terry ''Geezer'' Butler og trommeslager Bill Ward.
Det sies at Black Sabbath oppfant Heavy metal med sine dystre riff.

De har gitt ut 18 album, og det mest kjente er 'Paranoid'.

Personlig liker jeg best Paranoid, Iron Man og Electric Funeral!
''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
Kan faktisk spille iron man på 4 forskjellige måter på gitar
Har ikke hørt mye på de, men det jeg har hørt er bra da
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Wow electric funeral var dirtbra.
Ellers har man jo:
Iron man
Paranoid
Sweat leaf
War pigs
Snowblind
Black sabbath De har dritmye bra men også mye sugent.
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer Spillpwnern:
Wow electric funeral var dirtbra.
Ellers har man jo:
Iron man
Paranoid
Sweat leaf
War pigs
Snowblind
Black sabbath De har dritmye bra men også mye sugent.


Enig, liker ikke så mye av det de spiller jegda men. Ikke helt min sjanger, men Paranoid er jo fet da
"Say one, more word, I double dare you (bring it on)" -Children of Bodom\m/
  • 0
Black Sabbath!!!!!!!! dere må jo like led zepplin og eller?!! de eier like my som Black sabbath
  • 0
Siterer cojak:
Black Sabbath!!!!!!!! dere må jo like led zepplin og eller?!! de eier like my som Black sabbath


Ofc...
''Start that song, Robby, start that song! We're going to the Roadhouse, not the bathroom!''
  • 0
Siterer cojak:
Black Sabbath!!!!!!!! dere må jo like led zepplin og eller?!! de eier like my som Black sabbath

De er mye bedre
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
Black Sabbath e dridbra. Elsker albumene Paranoid og Master of Reality
ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
  • 0
Synd Black Sabbath ikke finst lengre
Tragedie er når jeg kutter meg på fingern. Komedie er når DU ramler ned i et åpent kumlokk og dør
  • 0
jaja, jeg syns black sabbath er kjempebra, for å bumpe opp denne tråden
Why care when you have the option not to?
  • 0
Bare nevner det: Paranoid er en nesten direkte kopi av Dazed And Confused riffet til Led Zeppelin De har innrømmet det selv.

De er dritbra da. Av sanger som ikke er nevnt liker jeg Into The Void og The Wizard veldig godt.
Blå...
  • 0
Jeg synes at Black Sabbath har mange håpløst kjedelige sanger som trekker ut for mye i lengden. Sorry, men det er sånn jeg synes det er. Liker bedre Ozzy Osbourne som soloartist da. "Paranoid" er fet da, men ellers liker jeg bedre sanger som "Mr. Crowley" og "Crazy Train" fra Ozzys album.
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Toni Iommi er gudfaren for alle gitarister i Heavy Metal-miljøet. Enig med Suppeelsker at sangene trekker ut for mye i lengden, men jeg synes ikke det er så negativt. Black Sabbath er og blir en av de største Metalbandene som noensinne har eksistert.

Mine favoritter.
-Paranoid
-Iron Man
-Warpigs
-Sabbath Bloody Sabbath(Iron Maiden har en bare cover av denna btw)
-Black Sabbath
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Siterer Heksekongen:
Toni Iommi er gudfaren for alle gitarister i Heavy Metal-miljøet. Enig med Suppeelsker at sangene trekker ut for mye i lengden, men jeg synes ikke det er så negativt. Black Sabbath er og blir en av de største Metalbandene som noensinne har eksistert.

Mine favoritter.
-Paranoid
-Iron Man
-Warpigs
-Sabbath Bloody Sabbath(Iron Maiden har en bare cover av denna btw)
-Black Sabbath


Av de sangene er "Paranoid" veldig bra, "Iron Man" ruler, "War Pigs" er grei, "Sabbath Bloody Sabbath" har jeg ikke hørt, mens "Black Sabbath" synes jeg er fryktelig kjip. Den sistnevnte ble bare for lang og kjedelig!

Elsker de to førstnevnte da! Heldigvis er de på Ozzy Osbourne-CD-en min
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Her er Sabbath Bloody Sabbath
http://www.youtube.com/watch?v=L9nEpt9SR3I

Har noen hørt Iron Maiden covra den?

Paranoid er også covra av mange band må jeg også si..Type O Negative, Pantera, Megadeth, Mötley Crue, Rage..for å nevne noen.

Noen som var på Ozzykonserten i fjor? Jeg blei så glad når han spilte to Black Sabbath-låter, Paranoid(selfølgelig) og War Pigs
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Sabbath er roten.
Nesten alle riff er et Sabbath riff sa en Trollmann til meg en gang, han har faen meg rett
Sabbat er The Big Bang, de starta eksplosjonen, og nå bare fortsetter det og utvikle seg

Jepp, so...do the dance
There are no weapons of mass destruction in Iraq, Chuck Norris lives in Oklahoma.
  • 0
War Pigs er kul, "Black Sabbath" er grei, Iron man er meh, og ellers, kjedelig.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Jeg tør nesten påstå at ikke du har hørt stort mer enn de sangene der, og kanskje Electric Funeral.
There are no weapons of mass destruction in Iraq, Chuck Norris lives in Oklahoma.
  • 0
Siterer Heksekongen:
Her er Sabbath Bloody Sabbath
http://www.youtube.com/watch?v=L9nEpt9SR3I

Har noen hørt Iron Maiden covra den?

Paranoid er også covra av mange band må jeg også si..Type O Negative, Pantera, Megadeth, Mötley Crue, Rage..for å nevne noen.

Noen som var på Ozzykonserten i fjor? Jeg blei så glad når han spilte to Black Sabbath-låter, Paranoid(selfølgelig) og War Pigs


Maiden har ikke covra den, men Bruce Dickinson with Godspeed har gjort det =)

Black Sabbath er kjempebra, digger N.I.B, the warning (eller er det the sign) og Black Sabbath fra første plata, og digger hele paranoid!
Har ikke no mer, men må skaffe master of reality og vol. 4.
har også Nativity In Black 1 og 2, og reunion-konserten, pluss Blizzard of Ozz (ozzy's første)
Why care when you have the option not to?
  • 0
Hører litt på Black Sabbath selv. Har Sabbath Bloody Sabbath, Master of Reality og The Best of Black Sabbath (Sanctuary 2000) på cd.
Har vel ingen generelle favoritt-sanger av dem.. Vel bortsett fra Children of the Grave, Paranoid, Iron Man, Heaven and Hell, Sabbath Bloody Sabbath, Symptom of the Universe, Fairies Ware Boots og Supernaut...
(vel det ble litt av et utvalg allikevell... :roll
"We interrupt this program to annoy you and make things generally irritating."- Monty Python's Flying Circus.
  • 0
jeg synes snowblind er sjukt konge
Why care when you have the option not to?
  • 0
Siterer Heksekongen:
Noen som var på Ozzykonserten i fjor? Jeg blei så glad når han spilte to Black Sabbath-låter, Paranoid(selfølgelig) og War Pigs


var der. det var en bra konsert. selvom det var j***** varmt.... sjukt fett på slutten når de spilte paranoid.

favoritt sangene mine må vel bli noe sånt som;
-Black Sabbath
-Sabbath Bloody Sabbath
-Fearies Wear Boots
-Paranoid
-Electric Funeral
-Sweat Leaf
-Iron Man
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
jeg er misunnelig på dem som var på reunion-konserten jeg :/
Why care when you have the option not to?
  • 0
Er en ganske så stor fan av Sabbath, men jeg må være i et spesielt humør når jeg hører på de. De kan bli litt for tunge og dystre til tider.

Liker blant annet: Electric Funeral, Sabbath Bloody Sabbath, Hand of Doom, War Pigs og Heaven and Hell
  • 0
Siterer skullhead93:
jeg er misunnelig på dem som var på reunion-konserten jeg :/


!

MEMEMEME!

Var på ozzy konserten for 2 år siden
Musikk > Film > Spill
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!