Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hva hører du på nå?


Iron Maiden - Coming Home (Liveversjon fra "En Vivo!")
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Aner ikke.
Noe Grand Prix- greier. En dame med noen små øreklokker. Lett fengende
5/10
-Kill -Loot -Return.
  • 0
J. Cole - A Tale of 2 Citiez
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Young Thug - Check
  • 0
J. Cole - Lights Please

Lagt til 2015-05-24 01:32:
Klarer virkelig ikke å fatte hvordan J. Cole blir såpass undervurdert.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Klarer virkelig ikke å fatte hvordan J. Cole blir såpass undervurdert.


Han er ganske god, men jeg synes det nye albumet hans var litt kjedelig i grunn. Ingenting som poppet så veldig, men han har god kvalitet sånn generelt.
  • 0
Siterer SirGalahad:
Han er ganske god, men jeg synes det nye albumet hans var litt kjedelig i grunn. Ingenting som poppet så veldig, men han har god kvalitet sånn generelt.


Forest Hills Drive 2014 hadde flere sanger jeg likte enn To Pimp A Butterfly, for å være ærlig. Albumet har noe svake sanger, og kunne kanskje trengt en eller to med litt annerledes tempo enn resten for variasjonens skyld, men generelt er det et bra album. I forhold til veldig anerkjente Drake føler jeg derimot ikke at han står noe tilbake.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Forest Hills Drive 2014 hadde flere sanger jeg likte enn To Pimp A Butterfly, for å være ærlig. Albumet har noe svake sanger, og kunne kanskje trengt en eller to med litt annerledes tempo enn resten for variasjonens skyld, men generelt er det et bra album. I forhold til veldig anerkjente Drake føler jeg derimot ikke at han står noe tilbake.


Er ikke helt min cup of tea for å si det sånn. Går litt for sakte, men det er ingen tvil om at J. Cole kan lage musikk, men han står fortsatt igjen som ''den fyren Jay-Z signerte'' istedenfor å utvikle seg noe særlig videre spør du meg.

Young Thug sitt album ''Barter 6'' er mitt favoritt album i år. Han skal slippe et til faktisk etter sommeren. Så det ser jeg frem til. Jeg elsker den måten han bare er helt gal på. Musikken hans er ikke for alle tho.

Sam Cooke - A Change is Gonna Come
  • 0
Siterer SirGalahad:
Er ikke helt min cup of tea for å si det sånn. Går litt for sakte, men det er ingen tvil om at J. Cole kan lage musikk, men han står fortsatt igjen som ''den fyren Jay-Z signerte'' istedenfor å utvikle seg noe særlig videre spør du meg.


Mja. Føler at han har kommet med nok uavhengig av Jay Z til å være mer enn det. Hadde han bare surret rundt fått Jay Z til å bidra på en drøss av sangene sine skulle jeg vært enig med deg, men det har han ikke. Han har gått sin egen vei. Forest Hills Drive 2014 er jo f.eks. en ganske personlig plate, som omhandler oppveksten hans.

Er det noe han kan forbedre, så er det han bør droppe enkelte av de supercheesy catchphrasene han kommer med til tider.

Hvis jeg skal lage en kjapp liste med favorittene mine av Cole, så blir det følgende:
- Love Yourz (Der traff han meg virkelig. Slutten av vers 1 f.eks.: "The good news is nigga you came a long way / The bad news is nigga you went the wrong way". Vers 2 er gull.)
- No Role Modelz
- Crooked Smile
- She Knows
- Apparently
- Wet Dreamz
- Lights Please

Blir spennende hva han gjør videre. Har vært snakket om et samarbeidsalbum mellom han og Kendrick. Det kan bli veldig, veldig bra.

Lagt til 2015-05-24 02:01:
D'Angelo - Another Life

Der har du virkelig en artist som skiller seg fra mengden.

Lagt til 2015-05-24 02:08:
Kendrick Lamar - i (singleversjonen - mye bedre enn albumversjonen)
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Ab-Soul - Track Two
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Ja. Har hørt om samarbeidalbumet jeg og.


Siterer The Cookiemonster:
Kendrick Lamar - i (singleversjonen - mye bedre enn albumversjonen)


Albumsversjonen er jo live da.

Chand Torsvik - Diamanten
  • 0
Staysman & Lazz & Torgeir & Kjendisene - 20 kilo ekstra.

Østfold på sitt beste ass.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Staysman & Lazz & Torgeir & Kjendisene - 20 kilo ekstra.

Østfold på sitt beste ass.


Lol.


Sam Cooke - (What A) Wonderful World
  • 0
Siterer SirGalahad:
Albumsversjonen er jo live da.


Ja, men det betyr ikke at den er bedre. Selvfølgelig, enkelte ganger er liveversjoner bedre, eller så er de annerledes nok til å stå på egne bein (f.eks. livealbumene En Vivo! og S&M av hendholdsvis Iron Maiden og Metallica), men det er ikke alltid tilfellet. Singleversjonen av "i" er bedre, rett og slett fordi den er mye renere, og man hører selve sangen mye bedre.

Siterer Glorfindel:
Staysman & Lazz & Torgeir & Kjendisene


Jeg gråter.

Lupe Fiasco & Guy Sebastian - Battle Scars
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Siterer SirGalahad:Albumsversjonen er jo live da.

Ja, men det betyr ikke at den er bedre. Selvfølgelig, enkelte ganger er liveversjoner bedre, eller så er de annerledes nok til å stå på egne bein (f.eks. livealbumene En Vivo! og S&M av hendholdsvis Iron Maiden og Metallica), men det er ikke alltid tilfellet. Singleversjonen av "i" er bedre, rett og slett fordi den er mye renere, og man hører selve sangen mye bedre.


Ja, men halve tracket er jo bare at Kendrick snakker om masse betydningfulle ting. Liksom selvfølgelig er singelversjonen bedre, han hadde ikke planer om å ha med i i det hele tatt på TPaB, så tror nok greien med at liveversjonen er med er pga. det han sier etter sangen er ferdig. Det er langt i fra den beste livesangen jeg har hørt ja.


Broiler - Møndarn
  • 0
Siterer SirGalahad:
Ja, men halve tracket er jo bare at Kendrick snakker om masse betydningfulle ting. Liksom selvfølgelig er singelversjonen bedre, han hadde ikke planer om å ha med i i det hele tatt på TPaB, så tror nok greien med at liveversjonen er med er pga. det han sier etter sangen er ferdig. Det er langt i fra den beste livesangen jeg har hørt ja.


Mulig det, men jeg ville heller sett at han tok med singleversjonen, som jeg synes at er en genuint bra sang. Men uansett, det er ikke noe stort problem. Jeg ønsker bare å klargjøre hvilken versjon jeg hørte på, sånn for ordens skyld.

J. Cole - Love Yourz
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Mulig det, men jeg ville heller sett at han tok med singleversjonen, som jeg synes at er en genuint bra sang. Men uansett, det er ikke noe stort problem. Jeg ønsker bare å klargjøre hvilken versjon jeg hørte på, sånn for ordens skyld.


Joda ja. Synes det er kult av Kendrick å tenke på budskap, men ja er jo nesten to forskjellige sanger når man tenker på det sånn. Jeg fatter.


Too $hort - Money in the ghetto
  • 0
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (album)
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (album)


Fantastisk bra album. Det er kanskje favoritt albumet mitt innen hip hop sånn helhetsmessig.



2Pac - Life Goes On
  • 0
Kanye West - Diamonds From Sierra Leone

Mind = blown
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Kanye West - Diamonds From Sierra Leone


Kanye som rapper om noe annet en seg selv. Det er sjeldent. Fantastisk sang. Må si at jeg liker remixen hakket bedre enn orginalen tho.

Michael Jackson - Thriller
  • 0
Siterer SirGalahad:
Kanye som rapper om noe annet en seg selv. Det er sjeldent. Fantastisk sang. Må si at jeg liker remixen hakket bedre enn orginalen tho.


Bare å sample Diamonds Are Forever i en rap-sang var nok til å sjokkere meg. At det var Kanye bak det var litt sjokkerende det også, naturligvis. Riktignok lagde han vel flere ikke-selvsentrerte sanger back in the day. Nå har han ikke så mye å skrive om, for livet hans er så fjernt fra oppveksten hans som det kan bli sånn som det er nå.

Forresten, har du en Last.fm?

Tyler, The Creator - FUCKING YOUNG / PERFECT
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Siterer SirGalahad:Kanye som rapper om noe annet en seg selv. Det er sjeldent. Fantastisk sang. Må si at jeg liker remixen hakket bedre enn orginalen tho.

Bare å sample Diamonds Are Forever i en rap-sang var nok til å sjokkere meg. At det var Kanye bak det var litt sjokkerende det også, naturligvis. Riktignok lagde han vel flere ikke-selvsentrerte sanger back in the day.


Sant nok.

Siterer The Cookiemonster:
Siterer SirGalahad:Kanye som rapper om noe annet en seg selv. Det er sjeldent. Fantastisk sang. Må si at jeg liker remixen hakket bedre enn orginalen tho.

Nå har han ikke så mye å skrive om, for livet hans er så fjernt fra oppveksten hans som det kan bli sånn som det er nå.


hollywood nigga

Siterer The Cookiemonster:
Forresten, har du en Last.fm?


Nei, hvordan det?
  • 0
Siterer SirGalahad:
hollywood nigga


Lol.

Siterer SirGalahad:
Nei, hvordan det?


Bare lurte. Lagde meg en i natt, haha. Kan være morsomt å se over tid hva jeg hører på, hvor mye jeg har hørt på forskjellige artister osv.

Dr. Dre & Snoop Dog - Still D.R.E.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Bare lurte. Lagde meg en i natt, haha. Kan være morsomt å se over tid hva jeg hører på, hvor mye jeg har hørt på forskjellige artister osv.


Åja. Er det sånn? Kult. Skal lage en jeg og!

Siterer The Cookiemonster:
Snoop Dog


Dogg* .. noob

Kendrick Lamar - County Building Blues
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!