Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat


Siterer Predator:
Endelig fått rævva i gir og startet med Breaking Bad. Første episode lover godt.



Pilot episoden er fantastisk. Den gir deg et godt førsteinntrykk.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Noen som skal se Beatles? Er det noen som har lest boka og har moderate forventninger?
  • 0
Dere er så tafatte.
  • 0
Eneste som er interessant med den filmen er at de mekka det originale soundtracket
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Var litt diskusjon om norsk film i forumet for litt siden, og har tenkt litt over saken. Hvis man tar vekk Flåklypa Grand Prix, tror jeg min favoritt innen norsk film er "Mannen som elsket Yngve" fra 2008. Ble ganske overrasket over at den ikke har blitt nevnt.

Noen som har sett den? Tanker?
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Los
  • Los
"Mannen som elsket Yngve" er veldig bra. Jeg husker at den underholdt veldig bra, og var veldig godt gjennomført. Jeg nynner fortsatt på sangene til Mathias Rust Band i ny og ne. Introen er ganske brent inn i mitt hode, når han setter scenen så direkte.

Jeg er søren ikke sikker på hva jeg syntes beste norske er om man fjerner Flåklypa... Jeg har ikke noe særlig hjerte for norsk film sånn egentlig, og det gjør at jeg ikke har sett flere "store kandidater" som Kon Tiki, Hodejegerne og lignende. Men Mannen som elsket Yngve er en kandidat.

Jeg er kanskje mer en Trolljegeren person jeg. Den er jo veldig bra. Jeg liker bruken av det typisk norske i en slik setting, men found footage stilen gjør at jeg ikke tror den kommer til å tåle tidens tann. Det er en stil som mange blir veldig lei av..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Predator:
tror jeg min favoritt innen norsk film er "Mannen som elsket Yngve" fra 2008.


Tror nok ikke jeg har tenkt over det før, men det var overhodet ikke noe overraskende valg fra din side, jeg finner det fullstendig logisk og forståelig at du liker den godt - jeg gjør/gjorde det selv.

Siterer Predator:
Noen som har sett den? Tanker?


Jeg har sett den, ja. Husker ikke om jeg så den før eller etter den andre filmen, men jeg mener det var før - jeg så den to-tre ganger på veldig kort tid, og favoriserte sitater og scener fra filmen.

Etter at jeg så traileren av Jeg reiser alene ble jeg nemlig besatt av Jarle Klepp, og da var det enda LENGE til filmen kom ut på kino - 11. februar 2011.
  • 0
Har ikke sett Mannen som elsket Yngve. Tar jeg vekk Flåklypa, endrer det fortsatt ikke nr 1: Oslo 31. august. Tar jeg vekk den igjen, så følger Trolljegeren, Slipp Jimmy Fri og Fjols til fjells.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Slipp Jimmy Fri


Var det bare jeg som ikke klarte å like den?
  • 0
Siterer SirThomas:
Var det bare jeg som ikke klarte å like den?


Jepp.

I diskusjonen om norsk film må jeg faktisk også slenge på den fantastiske "Veiviseren" kom på den her om dagen.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer SirThomas:
Tror nok ikke jeg har tenkt over det før, men det var overhodet ikke noe overraskende valg fra din side, jeg finner det fullstendig logisk og forståelig at du liker den godt - jeg gjør/gjorde det selv.


Med tanke på at det er en semi-coming of age-film?

Siterer LesMiserable:
Trolljegeren


Definitivt en svært god film. "LØP! TUSSETASSER!!"

Siterer SirThomas:
Var det bare jeg som ikke klarte å like den?


Den er jo dritlættis. "Hold brillan."
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Med tanke på at det er en semi-coming of age-film?


Ja, den er veldig følelsesladet med sterke karakterer, og det pleier å være din kopp med te.

Siterer Predator:
Definitivt en svært god film.


Så den med morfaren min for over 3 år siden og likte den ikke så altfor godt, kanskje jeg burde se den igjen - digger jo Otto Jespersen, han er forbilde.

Siterer Predator:
Den er jo dritlættis. "Hold brillan."


Brillan var en sånn sint, ustabil type elns?

Siterer JoEy_Odd:
I diskusjonen om norsk film


I diskusjonen om norsk film må jeg nevne Lasse og Geir.
  • 0
Siterer SirThomas:
Lasse og Geir.


Rull inn du a'...
  • 0
Siterer SirThomas:
Ja, den er veldig følelsesladet med sterke karakterer, og det pleier å være din kopp med te.


Sant ass.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer SirThomas:
I diskusjonen om norsk film må jeg nevne Lasse og Geir.


Du sier det ja, din LASARON? Du oppfører dæ jo ikke som folk jo.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Du sier det ja, din LASARON? Du oppfører dæ jo ikke som folk jo.


Det svaret skulle fått en Oscar.
  • 0
Noen her inne som har sett Marathon Man med Dustin Hoffman?
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Post Breaking Bad-depression......
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Traileren til Inherent Vice er så sykt bra.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Traileren til Inherent Vice er så sykt bra.


Er så deilig å ikke se trailere lenger. Try it.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Er så deilig å ikke se trailere lenger. Try it.


...eller bare å se trailere som ikke avslører alt.
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer LesMiserable:
Traileren til Inherent Vice er så sykt bra.


JA! Den gleder jeg meg til !
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Begynner å bli litt interessert i Birdman filmen som kommer. Micheal Keaton, Emma Stone og Edward Norton i samme film. Digg.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Inarittu har en imponerende filmografi til nå, og når han teamer opp igjen med Lubezki og filmen blir hyllet er en god grunn til å bli interessert i Birdman, ja.
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!