Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat


Ja, vet det er mange som bruker IMDb, men vet ikke om det er mange som bruker det til å stemme på filmer.
Skal jeg prøve å lage en IMDb-tråd?
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Jeg har en bruker, og tror at den eneste filmen jeg har stemt på er The Dark Knight.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • LuXe
  • LuXe
Vel, er ganske enig med deg egentlig, Love-PS, jeg synes det var utrolig synd hvordan 28 Weeks Later var etter jeg så den, så rett og slett, den posten måtte ut etter det Birger Vestmo sa.

Siterer Love-PlayStation:
Men så kommer vi til amerikanerene. Faen. Jeg hadde heller likt det om det var Nato eller FN som skulle rydde opp.

Vel, det er jo egentlig en NATO-styrke da. En amerikansk-ledet og amerikansk-dominert NATO styrke tho.

Siterer Love-PlayStation:
Jenta er grei, hun har overbevisende skuespill, men gutten er bare så feil (på så mange måter, selv om manuset faktisk er ganske godt skrevet), og handlingene deres er så irrasjonelle og idiotiske at det nesten ikke går an.

Helt enig. Gutten var rett og slett en så grunn karakter at det å sympatisere med han ble stort sett umulig. Jeg sympatiserte ikke det grann, og faktisk så hatet jeg han nesten litt, eller var iallefall sterkt irritert over han. Skuespillerprestasjonen der var ikke god, kanskje det her noe med at der er en uerfaren unge som spiller i rollen, men men.

Siterer Love-PlayStation:
Pausen til å fortelle om gjenoppbyggingen ble for lang. Kjellerscenen er derfor et friskt innslag som verdsettes høyt.

Jeg likte litt kjellerscenen. Den, når de ble jaget på jordet, og seff i begynnelsen med folkene som barrikaderte seg inne i et hus under flashbacket, og mannen som forlot konen sin i hva som bare kan beskrives som en genial scene, der han etterpå blir forfulgt av en flokk rage-virus folk over et jorde.

Siterer Love-PlayStation:
Sa Birger Vestmo virkelig det? Han kan henge seg.

Nja, der går du nok litt langt.

Birger Vestmo er grei han, men jeg likte ikke den anmeldelsen.

Siterer Kronoz:
Hm. Jeg har ikke sett filmene, så jeg burde kanskje ikke uttale meg her.
Men uansett, jeg hører på podcasten til Filmpolitiet, og syns Birger Vestmo er ganske så flink.
Jeg har aldri vært direkte uenig med ham, men litt forskjelig smak er det jo klart at alle har.

Ja, jeg sier ikke at han ikke er flink, men at han bare tar direkte feil på den anmeldelsen sin av 28 Weeks Later, som jeg føler jeg har utredet ganske grundig om hvorfor.
  • 0
Siterer LuXe:
Vel, det er jo egentlig en NATO-styrke da. En amerikansk-ledet og amerikansk-dominert NATO styrke tho.

Jaja, men litt mindre amerikansk hadde vært bra.

Siterer LuXe:
Helt enig. Gutten var rett og slett en så grunn karakter at det å sympatisere med han ble stort sett umulig. Jeg sympatiserte ikke det grann, og faktisk så hatet jeg han nesten litt, eller var iallefall sterkt irritert over han. Skuespillerprestasjonen der var ikke god, kanskje det her noe med at der er en uerfaren unge som spiller i rollen, men men.

Du skjønner at det er noe galt når du sitter og ønsker en viktig karakter torturdøden.
Men jeg liker det der at han trodde han ville glemme moren og sånt. Det var troverdig. Men det burde vært en annen gutt.


Siterer LuXe:
Jeg likte litt kjellerscenen. Den, når de ble jaget på jordet, og seff i begynnelsen med folkene som barrikaderte seg inne i et hus under flashbacket, og mannen som forlot konen sin i hva som bare kan beskrives som en genial scene, der han etterpå blir forfulgt av en flokk rage-virus folk over et jorde.

Det sier jeg jo i begynnelsen. Det er muligens det beste i hele filmen.

Siterer LuXe:
Nja, der går du nok litt langt.

Birger Vestmo er grei han, men jeg likte ikke den anmeldelsen.

It is unforgivable!
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Dobbelpost, I don't give a crap.

Jeg skal iallefall gå og se Halo når den kommer på lerretet. Skribenten til filmen, Alex Garland, står bak flere genistreker, som 28 Days Later, Sunshine, The Beach.
Gleder meg!
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
Halo skal jeg også se. Jeg har ikke noe spesielt forhold til spillene, så jeg slipper å sammenligne med de Noe som bare kan være en bra ting
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Gleder meg meget til Saw V, jeg. Har ikke troa på at jeg kommer inn på kino, må sikkert vise leg, men å kjøpe den i Sverige er ikke noe problem, når den kommer på DVD. Ellers kommer sikkert AleksanderN til å kjøpe den, så stikker jeg en tur til han...
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Du har sett traileren til Saw V?
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Ja, og den får meg ikke til å glede meg mindre. Syns Saw V virker bra, jeg.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Da er du vel klar over at Jigsaw plutselig lever igjen. Jeg har fått det inntrykket at han var død å begravet jeg. Men det får så være
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Med Jigsaw mener du dokka? Eller selve mannen?

Lagt til 2008-08-31 13:29:
SPOILER..!! LES VIDERE PÅ EGET ANSVAR!!

For Jigsaw-mannen dør i Saw 3, men så har han jo et par folk som tar over og fortsetter det hans vedkomne startet. De lager nye oppgaver, og fortsetter og bruke den dokka, liksom..

Phew. Spoiler over!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Har noen sett The Orphanage? Jeg har lyst til å leie den, og den ser meget bra og skummel ut.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Siterer Predator:
Har noen sett The Orphanage? Jeg har lyst til å leie den, og den ser meget bra og skummel ut.


Den er både bra og skummel. Det er bare å leie den!
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Det er en sånn film jeg vil se, men vet jeg vil angre på det etterpå
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
  • Zook
  • Zook
Har også litt lyst til å se, men som L-P sier, tar jeg ikke sjansen på å leie den. Den har jo fått strålende kritikker, og virker som en film for meg. Alikevel ser den litt kjedelig ut, og ser heller ikke ut som en fullblods skrekkfilm. Mer som noe drama-opplegg med enkelte skrekk-scener. Men jeg kan ta skikkelig feil. Tror jeg skal se den alikevel.

En ting jeg har reagert på flere ganger, er at det virker som om halve forumet digger Lange Flate Ballær 2 (LFB2). Jeg hatet den, rett og slett.

Filmen fokuserer altfor mye på karakteren Petter (tror jeg han het), og alle de andre karakterene bare drukner etterhvert. Petter har fått seg en liten jente som det også er altfor mye fokus på. Og at Don Johnson fra 80-talls serien Miami Vice er med, gjør bare saken verre. Når han kommer blir nemlig alt jævlig amerikansk, forutsigbart, popmpøst og rett pg slett flaut.

Mot slutten skal jo gutta redde hele Fredrikstad (eller var det Norge, eller hele verden?). I hvert fall, der går filmen fra kjedelig til katastrofal. Alt blir så flaut og skal liksom være så episk, men drukner bare i klisjéer og flaue kommentarer. Faen, jeg blir sur bare av å tenke på det. Erke-amerikansk=Flaut.
You're sleeping over, right?
  • 0
Lol, det er jo en bra film da. Så usannsynlig som det går an til å få det, men bra. Syns det er litt fett at de satser på Petter, jeg, han er jo tross alt den feteste av dem. Kult at Don Johnson var med òg..
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Du kan umulig syns at den er bra?
Jeg kan nesten ikke forstå at noen syns den er underholdene, men bra er vel å gå litt langt? Og hva er det forresten som gjør Petter til den kuleste? Han er jo ikke engang morsom, bare en kjedelig kar fra Fredrikstad. Og at Don Johnson var med, kunne blitt kult, men gjorde bare filmen mer amerikansk og forutsigbar.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Alt blir så flaut og skal liksom være så episk, men drukner bare i klisjéer og flaue kommentarer. Faen, jeg blir sur bare av å tenke på det. Erke-amerikansk=Flaut.


Det kunne vell ha seg at regissør ville at det skulle være overdrevet?

  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Pouge:
Citerer Zook:
Alt blir så flaut og skal liksom være så episk, men drukner bare i klisjéer og flaue kommentarer. Faen, jeg blir sur bare av å tenke på det. Erke-amerikansk=Flaut.


Det kunne vell ha seg at regissør ville at det skulle være overdrevet?


Fullt mulig, men det gjør ikke saken bedre. Det beviser bare at regissøren lager dårlige filmer.
You're sleeping over, right?
  • 0
Hvorfor beviser det det egentlig? Det er jo bare en form for humor, se for eksempel Hot Shots filmene.
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Siterer Zook:
Fullt mulig, men det gjør ikke saken bedre. Det beviser bare at regissøren lager dårlige filmer.

Beviser det egentlig det? Når noe er overdrevet, betyr det ikke at det er dårlig. Se på Hot Fuzz og Shaun of the Dead, for eksempel. De er jo geniale, og ikke minst overdrevne (med vilje, that is). Parodier og overdrevne filmer er ofte, men langt i fra alltid, dårlige.

Nå har ikke jeg sett filmen, så jeg burde kanskje ikke uttale meg, men pytt! Jeg gjør det likevel.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Shaun of the Dead og Hot Fuzz er overdrevne på en helt annen måte enn LFB2. De to førstenevnte fokuserer bare på overdrivelse og super-politimenn, mens LFB2 skal jo faktisk være seriøs mot slutten. Det kommer ikke alltid en morsom kommentar og ødelegger den episke stemningen (som er dårlig), og derfor framstår det faktisk som seriøst.

Det er da min mening, og jeg syns LFB2 er et makkverk, en elendig film.
You're sleeping over, right?
  • 0
Aaaanyways, har noen her sett traileren til RockNRolla? Gleder meg!
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Love-PlayStation:
Aaaanyways, har noen her sett traileren til RockNRolla? Gleder meg!


Aldri hørt om. Link?
You're sleeping over, right?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!