Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Filmchat


  • Zook
  • Zook
Siterer Paulie:
Du må bare finne deg i at noen filmer er mer plot-drevne enn andre.


Filmen hadde et totalt uinteressant og standarisert plott. Karakterene var dog kule.

Kanskje jeg burde sett den alene, så den med en kompis.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Filmen hadde et totalt uinteressant og standarisert plott.


Totalt uenig men, men...
Heihei
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Selv trodde jeg også at Reservoir Dogs var en simpel actionfilm før jeg så den, men jeg ble veldig positivt overrasket da jeg oppdaget at det var en skikkelig smart og finurlig film, proppfull av sær, men kul dialog, et flott persongalleri og eminente skuespillerprestasjoner. Den er også fryktelig velregissert. Den bør aldeles ikke betraktes som en actionfilm; den er mer en slags "thriller-drama-thingy". Kuler og krutt gjør ikke alltid filmene bedre, vet du.

Og standarisert plott? Huh? Den har et nøye gjennomtenkt og originalt plott, som hundrevis av filmer har forsøkt å etterape i senere tid.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Siterer Zook:
Filmen hadde et totalt uinteressant og standarisert plott. Karakterene var dog kule.


Du har ganske enkelt ikke forstått filmen. Det holder ikke å se på overflaten til noen av Tarantinos filmer. Du må ta et skikkelig dypdykk i filmene hans, for å få noe skikkelig ut av dem.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer peterernoob:
Citerer Zook:
Filmen hadde et totalt uinteressant og standarisert plott. Karakterene var dog kule.


Du har ganske enkelt ikke forstått filmen. Det holder ikke å se på overflaten til noen av Tarantinos filmer. Du må ta et skikkelig dypdykk i filmene hans, for å få noe skikkelig ut av dem.


Har tenkt å kjøpe en sånn Tarantino-boks med alle filmene. Kanskje jeg skal ta et dypdykk da.

Men for dere andre som sikler etter å kritisere meg; Subjektive meninger, må dere huske på.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Men for dere andre som sikler etter å kritisere meg; Subjektive meninger, må dere huske på.


Thank you Mr. Obvious.
Heihei
  • 0
Har noen her sett Severance?
"Aim towards the enemy" - Instruction printed on US rocket launchers
  • 0
  • RDB
  • RDB
Anngående The Reservoir Dogs: Filmen er utrolig bra, men jeg er selv ikke noe fan av den. Har sett den èn gang, og jeg har ikke noe planer om å se den igjen.

Anngående The Prestige: Jeg så rundt 30 minutter, og så gadda jeg ikke mer. Var det dumt av meg?

Anngående Severance: Nei.

(Følte det ble feil, dersom jeg bare skrev "anngående" to ganger.)
  • 0
Siterer RDB:
Anngående The Reservoir Dogs: Filmen er utrolig bra, men jeg er selv ikke noe fan av den. Har sett den èn gang, og jeg har ikke noe planer om å se den igjen.


Vel, jeg synes den blir bedre for hver gang jeg ser den, og jeg har sett den fire ganger.

Siterer RDB:
Anngående The Prestige: Jeg så rundt 30 minutter, og så gadda jeg ikke mer. Var det dumt av meg?


Ja!!
Heihei
  • 0
Siterer RDB:
Anngående The Prestige: Jeg så rundt 30 minutter, og så gadda jeg ikke mer. Var det dumt av meg?

Ja, filmen er fantastisk, dersom du ikke er den typen som bare liker realistiske mafia-filmer og sånn.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Ja, filmen er fantastisk, dersom du ikke er den typen som bare liker realistiske mafia-filmer og sånn.


Jeg liker realistiske mafia-filmer, og jeg likte The Prestige veldig godt også. Du må ikke putte oss realistiske mafia-film-typer i bås nå. =P
Heihei
  • 0
The Prestige er en av mine favoritter. Den er kanskje litt treg i starten, og man fatter ikke så utrolig mye av det som skjer. Pga, all hoppingen i tid osv. Men etterhvert viser det seg at filmen er et mesterverk. Jeg elsker den. Sett den 4 ganger, sitter nesten med samme "aha" følelse hver gang.
Så RDB, det var dumt av deg å ikke se resten. Har du muligheten så burde du prøve.
  • 0
Siterer Paulie:
Citerer Levaiathan:Ja, filmen er fantastisk, dersom du ikke er den typen som bare liker realistiske mafia-filmer og sånn.

Jeg liker realistiske mafia-filmer, og jeg likte The Prestige veldig godt også. Du må ikke putte oss realistiske mafia-film-typer i bås nå. =P
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Er det noen her som har en god forklaring på slutten i American Psycho?
Skjønte ikke noe av den slutten jeg.
  • 0
  • RDB
  • RDB
Okay. Da ser jeg den. Elsker litt sånne hjernevoldtekt-filmer (Fight Club, American Psycho, Donnie Darko, etc).

Siterer Taxter:
Er det noen her som har en god forklaring på slutten i American Psycho?
Skjønte ikke noe av den slutten jeg.

Jeg har alltid følt at filmen, mot slutten, forklarer oss at Patrick Bateman ikke er en badass seriemorder, men heller en tilfeldig psychopat. Jeg føler òg at det hintes til, flere ganger i filmen. Jeg vet om to scener i filmen med "EXIT-skilt". Den første er rett før han går inn i den hvite leiligheten som blir malet. Og den scenen der inne, hvor han snakker med hun dama, er muligens den eneste scenen i hele filmen hvor han ikke er "kul" og alle elsker ham (utenom etter at han stadig oppfører seg mer og mer fucka, selvsagt). Og i siste scene er det ett exit-skilt oppe ved TVn, i retningen han ser. Jeg tror altså at exit-skiltet da markerer at han går ut av hodet sitt, elns.

Man kan òg finne ett skilt hvor det står "This is not an exit" på en dør, bak ham. Og i aller siste "bilde" så er kameraet vinklet sånn at det skiltet havner rett inn i hodet hans.

Fack. Må stikke. Kan skrive mer senere. Men vit at jeg bare har sett filmen 5 ganger, så jeg fatter egentlig niks.
  • 0
Siterer Levaiathan:
Citerer Paulie:

Citerer Levaiathan:Ja, filmen er fantastisk, dersom du ikke er den typen som bare liker realistiske mafia-filmer og sånn.


Ah. =P
Heihei
  • 0
Noen som har hørt om den kommende prequelen til The Thing? En av mine favoritt skrekkfilmer noensinne.
Det var lenge snakk om en remake, men det har blitt bekreftet at det skal være en prequel, og det gleder meg...
http://www.kulturo.no/nyheter/film/hva_skjedde_for_the_thing/559
00
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Kult *Håper Uwe Boll skal regissere*
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Nei, det teamet bak nyinnspillingen av Dawn of the Dead, så jeg forventer en over middels bra film i hvert fall.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Skal kjøpe en del filmer på cdon nå. Er det noen her som har noen anbefalinger?
Jeg leter spesielt etter noen gode komedier.
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Siterer Taxter:
Skal kjøpe en del filmer på cdon nå. Er det noen her som har noen anbefalinger?
Jeg leter spesielt etter noen gode komedier.

Det meste av britisk humor er ganske bra. Tenker spesielt på Wright/Pegg. Om du ikke har sett f. eks Spaced, bør du absolutt vurdere å ta en titt. Egentlig fungerer de fleste komedier greit, så lenge de ikke inneholder Adam Sandler eller har "American Pie" i tittelen.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Noen som har sett Get Smart og kan si meg om den er gøyal?
Jeg sparker rompe
  • 0
Siterer Taxter:
Skal kjøpe en del filmer på cdon nå. Er det noen her som har noen anbefalinger?
Jeg leter spesielt etter noen gode komedier.


Office Space, sjekk ut den
  • 0
Siterer Taxter:
Skal kjøpe en del filmer på cdon nå. Er det noen her som har noen anbefalinger?
Jeg leter spesielt etter noen gode komedier.


The Big Lebowski. ;)
Heihei
  • 0
Siterer Paulie:
The Big Lebowski. ;)


De hadde den ikke
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!