Dine top 10 band/artister 
Antall innlegg: 204![]() ![]() | 1. Slipknot 2. The Killers 3. Nirvana 4. Queen 5. 30 Seconds to Mars 6. Foo Fighters 7. Linkin Park 8. Mastodon 9. Kaizers Orchestra 10. Metallica | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Majesty: Nei nei, for all del. Jeg hører litt på metal, ganske mye på Ozzy Osbourne in fact. Men jeg skjønner bare ikke hvorfor en musikksjanger skal utgi seg for å være mer enn det faktisk er. For om man ser på metall som sjanger, så er det hovedsaklig bare tunge gitarriff, hyling/synging i en mikrofon og hardtslående trommespill. Ok i seg selv, så lenge ikke artistene utgir seg for å være hardcore motherfuckers som voldtar og dreper i helgene. Hvis det er slik du tror metallfolk er så skjønner jeg hvorfor du synes det er nokså urteit. Saken er derimot at metall folk flest på ingen måter ønsker og være det de synger om. Når du hører et grindcore band synge om nekrofili og tortur eller når black metall folka synger om episke slags osv. er det nok som oftest fordi de synes det er "kult" på samme måte som et spill, film, en bok, warhammer m.m. Når det gjelder rap derimot er nok ting mer genuint, noe som er bra fordi tektstene får en større samfunnsmessig dybde. Samtidig er netopp det at rapperne synger om drap, horer og slenger ut bitch, Nigga og hoes så ofte som gjør at jeg ikke greier å høre på det. I Metall kan man som sagt avfeie det som harry "epicness", mens med Rap blir man nesten litt redd fordi en får følelsen av at det de synger om har en rot i virkeligheten. Når det er sagt finnes det masse Metal som har dypere meninger bak tekstene sine og som ikke synger om Drager og nekrofili...og selv om jeg nesten ikke har hørt en rap sang uten "bitches" finnes sikkert det også (Gi meg gjerne tips, I want it). De største "poserne" i Metall er nok heller ikke de som growler mørkest, men heller folk som har fått mye suksess slik som Metallica eller slike kommerse nykomlinger som tror de er så forbanna tøffe fordi de kler seg med nagler og skriker litt innimellom den rene vokalen. Og sånn helt til slutt kan jeg jo bare nevne at de største poserne ikke finnes i Metal heller Rap, men heller i Popmusikkens verden. Der er det mange drittsekker. You know, a gloater, eh, come to gloat over the condemned man. I mean we're up to our ears is gloaters here. "Can I come in for a gloat?" they shout and we shout back "Oh you heartless gloaters". | |
| ||
|
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Men likevel, finnes det respektable artister innen pop også. Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary. | |
| ||
1. The Killers 2.Muse 3.Eminem 4.Beatles 5.Kings of Leon 6.Karpe Diem 7.Mew 8.Pink Floyd 9.Edvard Grieg(ja!) 10.Black Sabbath you think youre cool you think youre the winner, but compared to me youre just a beginner | ||
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Random rekkefølge: Slipknot Rammstein Disturbed Soilwork Nightwish Lamb of God Killswitch Engage Metallica AC/DC Black Sabbath You exist because we allow it, and you will end because we demand it. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Random rekkefølge: Ayreon Children of Bodom Destroy Destroy Destroy Sonic Syndicate Disarmonia Mundi Threat Signal Týr Wintersun Whispered Tenacious D Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Citerer Ikki-kun: Men likevel, finnes det respektable artister innen pop også. Takk, Mr. Obvious! You know, a gloater, eh, come to gloat over the condemned man. I mean we're up to our ears is gloaters here. "Can I come in for a gloat?" they shout and we shout back "Oh you heartless gloaters". | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Jeg drar opp denne igjen, hadde vært kjempekoselig å sett GR-brukernes nåværende favoritter. Mine, sånn ca. akkurat nå, basert på dagsform og alt det: - Radiohead - Talking Heads - Nick Cave and the Bad Seeds - Boards of Canada - Neutral Milk Hotel - King Crimson - GY!BE - Bon Iver - My Bloody Valentine - Swans Kjedelig, javel, men jeg må jo være ærlig. End of line, be excellent to each other. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Akkurat nå? - Moonspell - Kent - Beck - Radiohead - The Shins - Neutral Milk Hotel - The Dandy Warhols - Chopin - Rammstein - Whispered Riddle me this | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | For øyeblikket: - Alcest - Tesseract - Joy Division - Gojira - Godspeed You! Black Emperor - Meshuggah - Sigur Rós - Logh - Porcupine Tree - Periphery Det kunne blitt en helt ny liste hver uke. IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837 | |
| ||
Crazy Sock Knocker![]() ![]() ![]() ![]() | - Muse - The Cure - Arctic Monkeys - Queen - The Killers - The Strokes Love will tear us apart. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | - Megadeth - Manowar - Porcupine Tree - Slayer - Metallica - Gorillaz - Judas Priest - PJ Harvey - Opeth - Immortal Citerer Levaiathan: Det kunne blitt en helt ny liste hver uke. You're sleeping over, right? | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Er det lov å skrive Manowar ti ganger? Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Hører på alt mulig rart, så det er vanskelig å velge bare ti. Men dette er de jeg har hørt mest på de siste årene. - Tom Waits - Kaizers Orchestra - Radiohead - Blondie - Rush - Alan Parsons Project - Muse - Seigmen - Pink Floyd - The Who The earth died screaming... We're all mad here! - TKArtNor på twitter | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Får vel oppdatere: 1. Rhapsody of Fire 2. Savatage 3. Judas Priest/Halford 4. Blind Guardian 5. Angra 6. Avantasia/Edguy 7. Kamelot 8. Dio 9. Dream Theater 10. Helloween Rule nr 1: Be EPIC! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Ikke i rekkefølge! Metallica Iron Maiden Judas Priest Dio Slayer System of a Down AC/DC Queen Nirvana Foo Fighters Hører på mange flere band, men tok bare med de jeg hører mest på for tiden "Viva la Revolution" - Jesus | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Hører på alt og ingenting, men det som går mest er vel: Eminem The Killers Green Day Smash Mouth Avenged Sevenfold Muse Disturbed Vamp Fall Out Boy Foo Fighters Kaizers Orchestra Er så glad for at swaggot er et ord. Vi TRENGER ordet swaggot. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Det bandet jeg hører mest på nå er Journey. Det nåværende favorittbandet mitt, men all-time favorittband er selvfølgelig Metallica. Ingen kan slå dem. Zed's dead, baby. Zed's dead. | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | - Negurã Bunget - Nick Cave +/- Bad Seeds - Pink Floyd - The Smiths - Windir - Jex Thoth - Bad Brains - Bromheads Jacket - Sonic Youth - The Alan Parson's Project Ganske cirka. ... ooog av-og-på med King Crimson. And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music. | |
| ||
Moderator | I det siste har det gått mye i: - Katatonia - Hundreds - Sigur Rós - Born of Osiris - TesseracT - Periphery - Carbon Based Lifeforms - Circle of Contempt - Venetian Snares - Lowercase Noises Men som så mange nevner, er dette noe som endrer seg stadig vekk. Har ingen absolutte favoritter som hele tiden ligger på toppen. ††† | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | - Pantera (alltid nummer 1) - Iron Maiden - Kvelertak - DVDA - In Flames - Sepultura - Rammstein - Anthrax - The Cumshots - Amon Amarth I bet Darth Vader listens to Slayer. | |
| ||
![]() ![]() ![]() | - Linkin park - Killswitch engage - System of a down - Rise against - 30 seconds to mars - Breaking benjamin - Disturbed - The Beatles - Metalica - Pink floyd Per aspera ad astra | |
| ||
![]() ![]() | 1. Nickelback 2. Metallica 3. Children Of Bodom 4. Trivium 5. Bullet For My Valentine 6. All That Remains 7. As I Lay Dying 8. Killswitch Engage 9. Disturbed 10. Avenged Sevenfold And Many More............... Solberg!! | |
| ||
![]() ![]() ![]() ![]() | Hi Norway at this moment my top 10 band list is next..... 1. The Casualties 2. The exploited 3. 3 Doors down 4. Finger Eleven 5. Girugamesh 6. Gorillaz 7. Hassisen kone 8. Eiffel 65 9. Limp bizkit 10. Vesterinen yhtyeineen haistakee jo *********************************************************************************************************************** pulla | |
| ||
![]() ![]() ![]() | Vanskelig å si, varierer hele tiden... Men for øyeblikket er det vel noe sånt: -Tool -System of a Down -Marilyn Manson -Pink Floyd -Faith No More -Arctic Monkeys -Pixies -Rage Against The Machine -NOFX -Eminem Dette gir hvertfall et inntrykk, men ikke tenk for mye på rekkefølgen... We lost a moron, fucking celebrate! | |
| ||