Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Digimon


Etter å funnet ut til min store overraskelse at det ikke finnes en skikkelig Digimon tråd på dette forumet, bestemte jeg meg for å lage en selv.

Her kan vi diskutere våre personlige meninger om alle sesongene, som til nå er 5(Sesong 6 som vises i Japan, eller skal vises teller vi ikke med).

Jeg for tiden holder på med Sesong 3, Tamers. Jeg foretrekker å se på engelsk ettersom stemmeskuespillet fungerer godt og jeg ikke forstår japansk.

Min personlige favoritt sesong er nr.2. Dette er det mange som er uenige med meg om, noe jeg synes er litt gøy.

Digimon er en veldig undervurdert serie, og fanbasen er langt ifra like stor som f.eks. Pokemon. Vis du finner denne tråden ville jeg gjerne likt om du fortalte andre Digimon elskere om den.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
jeg liker godt digimon men der er jo ikke rart det ikke er så stort som pokemon med tanke på det kom rett etter pokemon og er noe likt... Og derfor le det sett på som en rip off...

Skal kanskje begynne å se alt igjen engang men tror ikke det skjer med det første...
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Digimon, digitalmonstre, Digimon er de beste!

Elsker Digimon, bedre enn Pokemon by far. Så på det utrolig mye før i tiden, men ikke nå lenger. Venter fremdeles på dagen hvor Norge lanserer fulle sesonger på Blu-ray eller DVD.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Sesong 1 er konge, hvis jeg husker rett er det en virkelig episk og kaotisk avslutning!
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Husker jeg digga sesong 1.
Nemlig fordi den etter hvert ble så episk og kaotisk.
Sesong 2 var en skuffelse. Alle folka hadde plutselig en sippete "Mjææh, vi kan ikke drepe de, de er levene vesner"- attitude og det ødela mye.
Den var heller ikke så kaotisk og episk.

Jeg tok en titt på sesong... 5 tror jeg.
Første episoden, så gadd jeg ikke mer, rett og slett.
Det var bare for dumt.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Husker jeg digga sesong 1.
Nemlig fordi den etter hvert ble så episk og kaotisk.


Helt fantastisk hvordan de klarte å dra fram nye "stadier" hele tiden uten at det ble dårlig. Digimonen til hovedperson fikk jo nye digimeringer konstant, noe som var elsk egentlig.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Laster dere det ned. Eller er det mulig og få kjøpt det?
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Ikki-kun: Har hørt ekstremt mye dårlig om sesong 5. Skal være ærlig, så den første episoden selv.. Det var ganske elendig.
Skjønner at du liker sesong 1 bedre enn 2, ettersom de fleste gjør det. Men Sesong 1 har mange perioder hvor det blir ekstremt kjedelig, og andre perioder der det blir virkelig spennende. Sesong 2 har en bedre ballanse og jeg synes humoren rett og slett er morsomme. Spesielt de nye karakterene er veldig morsomme.

Taxta: I Norge er det ikke mulig å kjøpe et DVD sett med Digimon, desverre. Kjøper med en gang det dukker opp, som Predator sa. Jeg laster ned.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Digimon xros wars er så latterlig dårlig at den nesten er morsom å se på
Det ligner sykt på transformers De kan jo transformere tre stykker sammen til en stor syk skapning som dreper alt og alle WTF????
You picked a hell of a day to join up.
  • 0
Siterer Taxta:
Laster dere det ned. Eller er det mulig og få kjøpt det?

Det var mulig å få kjøpt det på VHS før... like 6-7 år siden.
Jeg har to episoder pluss filmen på VHS.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Da kunne du lagt det på nett Ikki-kun Har veldig lyst til å se den norske versjonen igjen
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Så Digimon på Jetix før, Tror det var sesong 2 jeg så. Ganske god underholdning, men ble litt kjedeligt etter å ha sette den samme sesongen over 3 ganger.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer Predator:
Elsker Digimon, bedre enn Pokemon by far.



uff nå banner du i kjerka gutt... pokemon er og vil alltid være bedre enn digimon.. Men digimon er fortsatt veldig bra..

Husker jeg så seesong 1 og 2... og hallveis inn i 3eren men da datt jeg av.. da begynte det å gå nedover for meg.. mens med pokemon skjedde det aldri og jeg er en gutt snart 20 år og sier stolt at jeg forsatt ser pokemon.. laster det ned en gang i uken... og det er der pokemon vinner for meg...

Det at de fortsatt holder det nytt og interessant...

Kanskje digimon gjør det når jeg en gang ser det igjen.. det får vi bare vente å se...
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Etter Sesong 1 ble Pokemon dårligere å dårligere. Akkurat nå føler jeg at Digimon er mye bedre enn Pokemon. Driver på med sesong 3, en sesong jeg aldri har fått med meg. Wow, for en sesong også! Jeg er litt skeptisk til etter denne sesongen, men for nå er Digimon bedre enn Pokemon.

Bare sånn jeg føler det for tiden
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Måtte faktisk sett meg ned på youtube, og se første episode. Elsket den serien som ung. Trur jeg har sett alle episodene. Er ikke sikker. Men husker jeg brukte å ta det opp når jeg var på ferie osv. Syns faktisk det var mye mer spennende og kulere en pokemon.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Crazy Eyed Gamer93:
Da kunne du lagt det på nett Ikki-kun Har veldig lyst til å se den norske versjonen igjen

Jeg kan laste opp de episodene jeg har på youtube...
Men de er liksom midt inne i plottet, så jeg veit ikke om det er noe vits, i tillegg til at den siste episoden jeg har slutter der (ettersom jeg husker) ting begynner å bli ordentlig interessant...

Men jeg også venter på DVD versjonen på norsk... I tillegg til DVD med alle sesongene av Mumitrollet...
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Men jeg også venter på DVD versjonen på norsk... I tillegg til DVD med alle sesongene av Mumitrollet...


Er det "snakk" om at det kommer?
Eller er det noe vi alle bare går og håper på ?
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Hva skjer med at alle absolutt ikke klarer å gi slipp på tingene de likte som små? Noen ting fungerer best som minner. Det frister ikke å skaffe Pokemon-DVD'er nå for å "friske opp minnene", for å si det sånn, men det er skremmende at flere her gjør sånt.
You're sleeping over, right?
  • 0
Husker at jeg så de tre første sesongene på fox kids. Var 9 år eller noe sånt, var meget bra. Som du sier er det en veldig undervurdert serie, som blir veldig fort oversett av folk, siden den kan virke som en "kopi" av pokemon. Digimon er jo sykt orginalt. Hadde faktisk 2 digimon spill til ps2
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
Siterer Zook:
Hva skjer med at alle absolutt ikke klarer å gi slipp på tingene de likte som små? Noen ting fungerer best som minner. Det frister ikke å skaffe Pokemon-DVD'er nå for å "friske opp minnene", for å si det sånn, men det er skremmende at flere her gjør sånt.


Får en nostalgisk følelse av å se det igjen. Jeg liker det. Mimre tilbake til tider der lek og moro var en stor del av livet. Nå suger livet maks. Må ha noe å flykte til. Derfor tyr jeg til DIGIMON, DIGITALE MONSTRE!

(Går på baderommet, legger meg i badekaret. Henter brødristeren..)
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Taxta:
Får en nostalgisk følelse av å se det igjen. Jeg liker det. Mimre tilbake til tider der lek og moro var en stor del av livet. Nå suger livet maks. Må ha noe å flykte til. Derfor tyr jeg til DIGIMON, DIGITALE MONSTRE!

(Går på baderommet, legger meg i badekaret. Henter brødristeren..)


Tja, kan skjønne det selv om jeg ikke føler det samme. Men det verste er jo at folk faktisk ser det seriøst og betaler masse for å skaffe det. Skjønner meg ikke på det asss.
You're sleeping over, right?
  • 0
i æm a stoner
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Zook
  • Zook
SMART
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
SMART


Hørtes helt mongo ut når jeg leste det selv.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Zook
  • Zook
"i æm a stoner" høres hakket bedre ut, ja.
You're sleeping over, right?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!