Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Favoritt METAL-band


Dream Theater.

6:00 fra albumet Awake og The Count Of Tuscany fra albumet Black Clouds & Silver Linings er rå sanger
  • 0
Siterer dirty hitman:
Er noen her som hører på Symphonic Metal???


OM JEG GJØR??

JAAAAA ! Elsker symfoni, og når det blandes med metal blir det bare episk
Rule nr 1: Be EPIC!
  • 0
Siterer Onyck:
OM JEG GJØR??

JAAAAA ! Elsker symfoni, og når det blandes med metal blir det bare episk


Ikke sant Det er en spesiell symphonic metalsang jeg leter etter, men jeg kan ikke navnet på sangen eller bandet, jeg kan bare melodien

Jeg tror idet minste at sangen symphonic metall
If you push a man to his limits, he will kill you.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Symphonic metall blir... veldig... for mye..
Det er så mye som skjer liksom. At jeg sliter litt med å like det.
Men Symphony X er fett, ihvertfall litt
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer dirty hitman:
Ikke sant Det er en spesiell symphonic metalsang jeg leter etter, men jeg kan ikke navnet på sangen eller bandet, jeg kan bare melodien

Jeg tror idet minste at sangen symphonic metall


Nynn melodien å legg det ut på youtube, så skal jeg finne den for deg

Siterer gnyg:
Symphonic metall blir... veldig... for mye..
Det er så mye som skjer liksom. At jeg sliter litt med å like det.
Men Symphony X er fett, ihvertfall litt


Ser at noen kan synes det blir litt for mye men fett at du liker Symphony X da, ihvertfall litt
Rule nr 1: Be EPIC!
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Men det kan være fordi det er så mye og at tempoet ofte er så høyt.. At man sliter... Jeg hører på de 3-4 første sangene på "Paradise Lost" som regel.

Men, Michael Romeo er sykt flink på gitar. Selvom musikkstilen ikke er helt riktig sort
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer Onyck:
Nynn melodien å legg det ut på youtube, så skal jeg finne den for deg


hahaha det blir for pinlig å nynne på melodien
If you push a man to his limits, he will kill you.
  • 0
Siterer dirty hitman:
hahaha det blir for pinlig å nynne på melodien


haha synd
Rule nr 1: Be EPIC!
  • 0
Men jeg kan jo prøve å finne en video som har melodien, det blir ikke så vanskelig
Håper jeg
If you push a man to his limits, he will kill you.
  • 0
Jeg foretrekker litt mer non mainstream musikk jeg:

HIM
The 69 eyes
Indica
  • 0
Siterer InsaneM0nk3y:
Jeg foretrekker litt mer non mainstream musikk jeg:


Uhm? HIM er det første og eneste finske bandet som har solgt til gull i USA, The 69 Eyes har solgt til platinum og Indica er pop rock. Det er kjent og 'mainstream' alt sammen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Ja men det er ikke så mange som vet om HIM og 69 eyes... Ole Ivars har jo solgt til gull dem å, er dem mainstream i dine øyne?
  • 0
Mainstream er en betegnelse for noe som er tilgjengelig for majoriteten og i offentligheten. Produkter for hovedstrømmen er kommersielle. De tre finske bandene du nevnte er alle i tilknytning til store plateselskaper som opererer på internasjonalt basis. Ole Ivars er definitivt svært kjente i Norge, men de har ikke tilknytning til internasjonale musikkrepresentanter, derfor er det et vagt konterargument, det kommer helt an på hvilken folkegruppe man retter seg mot. Jeg rettet meg mot et globalt basis.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer The Heretic:
Mainstream er en betegnelse for noe som er tilgjengelig for majoriteten og i offentligheten. Produkter for hovedstrømmen er kommersielle. De tre finske bandene du nevnte er alle i tilknytning til store plateselskaper som opererer på internasjonalt basis. Ole Ivars er definitivt svært kjente i Norge, men de har ikke tilknytning til internasjonale musikkrepresentanter, derfor er det et vagt konterargument, det kommer helt an på hvilken folkegruppe man retter seg mot. Jeg rettet meg mot et globalt basis.


Du har et poeng, men det folk flest forbinder med ordet "mainstream" er noe folkelig som mannen på gata faktisk kan høre på. Spør du ti på gata om de har hørt om The 69 Eyes kommer samtlige ti sannsynligvis til å si nei. Innenfor metalmiljøet er det dog relativt store navn, men ellers ikke. Jeg vil si at de bandene der er mainstream metal, men ikke mainstream musikk. Om det gir mening.
You're sleeping over, right?
  • 0
Mainstream ligger i alle popkulturelle fenomener. HIM tror jeg spesielt særlig mange mennesker har hørt om. Det motsatte av mainstream er subkultur og kulter. Under deler av metal finnes det musikk som er opposisjonen av hva massene takler, men alle de nevnte band er fremdeles 'harmløse' for massene. Om bandene er mainstream kun for metalfans, er det likevel ikke noe i veien for at det er pop-metal, som faktisk disse bandene også blir beskrevet som.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Zook
  • Zook
Ja, godt poeng. HIM er ganske store generelt, riktig det.
You're sleeping over, right?
  • 0
Aldri hørt om HIM. : D
Heihei
  • 0
Jeg har hørt om HIM

Synes det er rart at det er så få som har hørt om Manowar. I alle fall i min omgangskrets. På verdensbasis så tviler jeg på at de er ukjente.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
joa, men når jeg tenker mainstream egentlig... så er det om dem følger streamen til andre band liksom...
Mener om musikken dems høres lik ut som mange andres, med dette tenkte jeg på at HIM er det eneste Love Metal bandet i verden (selv om det bare er slow metal med love lyrics.)
Så jeg beklager at jeg skrev non mainstream, jeg mente feil meninga av ordet.

HIM er favoritt bandet mitt, mainstream or not
  • 0
Siterer The Heretic:
Uhm? HIM er det første og eneste finske bandet som har solgt til gull i USA, The 69 Eyes har solgt til platinum og Indica er pop rock. Det er kjent og 'mainstream' alt sammen.


Jeg tror også at Children of Bodom har solgt bra i USA
If you push a man to his limits, he will kill you.
  • 0
Øverst på lista ligger nok Avenged Sevenfold. De andre er:
Metallica
Bullet for my Valentine
Disturbed
Korn
  • 0
Jeg har ikke hatt tid til å sette meg inn i Susperia's musikk enda, men hvis resten av musikken deres er som den de skal synge i MGP, vil jeg nok høre på dem en god del framover.
http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix/1.7460529
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer Ikki-kun:
Jeg har ikke hatt tid til å sette meg inn i Susperia's musikk enda, men hvis resten av musikken deres er som den de skal synge i MGP, vil jeg nok høre på dem en god del framover.
http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix/1.7460529


Jeg har Unlimited albumet. Du burde høre på låta Chemistry, det var den som vekte min interesse for bandet.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Ingen som hører på Opeth? Anbefales på det sterkeste! Geniale svensker som spiller progressive death metal \m/.
  • 0
Siterer socom88man:
Ingen som hører på Opeth?


Hvem er det som ikke har hørt om Opeth?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!