Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilket album hørte du sist?


Dr Dre - 2001

Et av verdens beste album hvis du liker hip-hop, hvis ikke bør du like vel sjekke ut denne perlen. Med gjesteopptredener av bandt annent: Snoop Doggy Dogg, Eminem, Hittman, Nate Dogg, Xzibit og Devin the dude. Beste låt: Xxplosive

Karakter: 9,8/10
Free EARL! Wait, EARL is free! Yeeei!
  • 0
The Lonely island turtleneck & chain

Helt syke og random sanger. lonely island er utrolige og geniale

10/10
What is dead may never die
  • 0
Disturbed - Asylum
Deilig <3
Kept you waiting, huh?
  • 0
  • Zook
  • Zook
Judas Priest - Painkiller

Blir ikke stort mer metal enn dette!
You're sleeping over, right?
  • 0
Har hørt på Elysium av Stratovarius (På vinyl faktisk) i hele helgen!
Det er konge!
Rule nr 1: Be EPIC!
  • 0
Bullet For My Valentine - Fever<3
Solberg!!
  • 0
Coldplay - A Rush of Blood To The Head

Fantastisk plate, intet mer intet mindre.
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
  • Zook
  • Zook
In Flames - Sounds of a Playground Fading

In Flames har blitt mer og mer mainstream for hvert album, og har nå totalt forlatt sine death metal-røtter. Nå er jeg ingen stor fan av death metal, men det er jo nesten bare clean vokal på albumet. Ikke spesielt bra, men ikke dårlig heller.
You're sleeping over, right?
  • 0
Metallica - Master of Puppets

Herregud, så sinnsykt bra. 10/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Antlers - Hospice

Superemosjonell plate. Bra varierte låter, hvor alle låtene har en bra sammenheng både lyrisk og musikalsk. Digger den svake vokalen og den sterke lyrikken på alle låtene. Er ei stund siden jeg har hørt noe indie/slow-rock nå, men denne plata fortjener ihvertfall flere diplomer for det følelsesmessige aspektet plata preges av... heh.

Har ikke hørt den siste plata enda, men denne er ihvertfall solid på alle måter. Blir vel åtte eller ni. Ihvertfall en kjempesterk åtter. Har btw hørt "Kettering" 122 ganger, totalt. Jeg fortjener en diplom.
  • 0
Iron Maiden
Seventh Son of a Seventh Son

Flott album fra et band jeg har alltid likt stort, men aldri utforsket noe særlig. Jeg er ikke særlig ekspert på musikk, hvordan lyden er og alt det der. Men alle sangene sitter godt, liksom. Moonchild, The Clairvoyant, The Evil That Men Do og Can I Play With Madness bare for å nevne noen er supre sanger på alle punkter.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Notorious B.I.G.
Ready to Die

Å herregud. 10/10

(Beste låter: Juicy, Gimme the Loot, Things Done Changed, Respect, Warning)
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Iron Maiden
Iron Maiden

Likte det. Selv om han fyren som synger ikke er Bruce Dickinson, klarer jeg å like flere av låtene, som for eksempel Prowler, Iron Maiden, Running Free og Phantom of the Opera.

Trippelpost!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Iron Maiden
Killers

Godt album, men likte Iron Maiden bedre. Etter å ha hørt to album med han fyren som synger på de to første albumene synes jeg han er en god vokalist, og han ødela ikke sangene, noe jeg trodde han kom til å gjøre. Jeg likte godt låter som Drifter, Prodigal Son, Wrathchild, Ghengis Khan og Another Life. Et overall godt album.

Firedobbel post, så kul er jeg
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Iron Maiden
The Number of the Beast

Et av de feteste albumene jeg har hørt. Bunnsolid fra start til slutt. The Number of the Beast, Run to the Hills og Hallowed Be Thy Name var de eneste jeg hadde hørt fra før og de er jo ekte klassikere, men jeg oppdaget nye dritfete låter her, som Children of the Damned og The Prisoner. Og Bruce er på plass! Fantastisk.

(Seriøst, begynner å bli flaut over å være den eneste som poster her.)
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Radiohead - OK Computer

Umulig å gå lei dette albumet. Alle sangene er bunnsolide og har masse severdige detaljer som det gjerne krever noen gjennomlyttinger for å merke (uten at det er et veldig dypt eller komplisert album). Paranoid Android er for meg albumets store høydepunkt, og kanskje Radioheads aller beste sang.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Smoke_screen:
Dr Dre - 2001

Et av verdens beste album hvis du liker hip-hop, hvis ikke bør du like vel sjekke ut denne perlen. Med gjesteopptredener av bandt annent: Snoop Doggy Dogg, Eminem, Hittman, Nate Dogg, Xzibit og Devin the dude. Beste låt: Xxplosive

Karakter: 9,8/10


Jeg har den hjemme. Mange bra låter på den. Problemet mitt med den er lengden. Jeg foretrekker heller et album på en 7 låter enn et med 21.

Siterer Predator:
Iron Maiden
The Number of the Beast

Et av de feteste albumene jeg har hørt. Bunnsolid fra start til slutt. The Number of the Beast, Run to the Hills og Hallowed Be Thy Name var de eneste jeg hadde hørt fra før og de er jo ekte klassikere, men jeg oppdaget nye dritfete låter her, som Children of the Damned og The Prisoner. Og Bruce er på plass! Fantastisk.

(Seriøst, begynner å bli flaut over å være den eneste som poster her.)


Siste jeg hørte på også. Og er helt enig med det du skriver.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer gnyg:
Jeg har den hjemme. Mange bra låter på den. Problemet mitt med den er lengden. Jeg foretrekker heller et album på en 7 låter enn et med 21.


Lengde og antall låter har ikke nødvendigvis noen sammenheng. 2001 av Dr. Dre består av 21 spor og har en lengde på 68 minutter, mens F# A# (infinity) av Godspeed You! Black Emperor består av 3 spor og har en lengde på 64 minutter. Det er flere "skits" (lydspor med dialog) med lengde på omkring 1 minutt på 2001, så lengden blir ikke ekstremt lang til tross for at det er 21 spor. Flere av sangene er jo også under 3 minutter lange.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Predator:
The Prisoner


Den er en av de beste fra Number of the Beast.
Heihei
  • 0
  • Zook
  • Zook
Har hørt følgende Nick Cave and the Bad Seeds-album i løpet av de siste to ukene:

Your Funeral...My Trial (1986)
Tender Prey (1988 )
The Good Son (1990)
Henry's Dream (1992)
Murder Ballads (1996)
The Boatman's Call (1997)
Abbatoir Blues/The Lyre of Orpheus (2004)
Dig, Lazarus, Dig!!! (2008 )

Veldig mye bra og variert materiale å finne her, gleder meg til å høre mer og sette meg mer inn i musikken.
You're sleeping over, right?
  • 0
Iron Maiden
Piece of Mind

Bunnsolid album. Flere sterke låter, som The Trooper, Flight of Icarus, Where Eagles Dare og To Tame a Land. Digget egentlig alle låtene her.

Iron Maiden
Powerslave

Også en herlig skive. Låter som Aces High, 2 Minutes to Midnight, The Duellists og Rime of the Ancient Mariner er dødsfete.

Iron Maiden
Somewhere in Time

Uten tvil det beste albumet jeg har hørt hittil av Iron Maiden. Heaven Can Wait og Wasted Years er noen av mine all-time favoritter av Maiden, og alle de andre er sterke låter, og alle åtte sangene er minnesverdige og veldig, veldig gode. Dette albumet kommer jeg til å høre på mange, mange ganger.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Zook:
F# A# (infinity) av Godspeed You! Black Emperor består av 3 spor og har en lengde på 64 minutter.


Det spørs litt hvordan man definerer det. De lange sangene til GY!BE består av flere kortere sammensatte sanger, og jeg antar at de har slått de sammen og puttet et navn på de fordi sangene sammen skal uttrykke en helhet ved å bli spilt kontinuerlig. Det samme kunne Sigur Rós sikkert ha gjort med albumet () også, da albumet henviser til kontrastene lykke og melankoli. De fire første sangene på albumet er positive og lysere, de fire siste er mørkere og mer depressive. Men ja, sånn generelt så pleier man å si at F#A# (infinity) består av tre sanger.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer The Heretic:
Citerer Zook:
F# A# (infinity) av Godspeed You! Black Emperor består av 3 spor og har en lengde på 64 minutter.


Det spørs litt hvordan man definerer det. De lange sangene til GY!BE består av flere kortere sammensatte sanger, og jeg antar at de har slått de sammen og puttet et navn på de fordi sangene sammen skal uttrykke en helhet ved å bli spilt kontinuerlig. Det samme kunne Sigur Rós sikkert ha gjort med albumet () også, da albumet henviser til kontrastene lykke og melankoli. De fire første sangene på albumet er positive og lysere, de fire siste er mørkere og mer depressive. Men ja, sånn generelt så pleier man å si at F#A# (infinity) består av tre sanger.


Jepp, tror sangene er delt inn i flere kortere deler på vinylutgaven, men på versjonen jeg har er det altså 3 lange sanger.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Jepp, tror sangene er delt inn i flere kortere deler på vinylutgaven, men på versjonen jeg har er det altså 3 lange sanger.


Vinylutgaven består bare av 2 sanger da, en på hver side, og da også under andre navn. Den siste sangen ble lagt til i CD-utgaven, og originalt varte den vare bare i nesten 39 minutter.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Alice Cooper - Trash

Har begynnt å høre på en del Alice Cooper etter at han varmet opp for Iron Maiden på konserten for et par uker siden, og jeg må si jeg liker det jeg hører. Trash består av god gammaldags Hard Rock/Shock Rock, som man bare blir sittende å digge. Virkelig konge album, digger så å si alle sangene på det. Spesielt gode låter er Poison, Why Trust You, House on Fire og Bed of Nails.

Siterer Predator:
Iron Maiden
Somewhere in Time

Uten tvil det beste albumet jeg har hørt hittil av Iron Maiden. Heaven Can Wait og Wasted Years er noen av mine all-time favoritter av Maiden, og alle de andre er sterke låter, og alle åtte sangene er minnesverdige og veldig, veldig gode. Dette albumet kommer jeg til å høre på mange, mange ganger.


Så enig! Synd de ikke spilte noe fra det albumet på Telenor Arena.
Let the voice of love take you higher
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!