Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Justice (Band)


Jeg er vel ikke den eneste som likte den franske duoen Justice sitt debutalbum, "†" ("Cross"), som minnet om en slags mørk blanding av Daft Punk og Deadmau5, med rock-influenser.

For en stund siden slapp de singelen "Civilization", som slo igjennom mainstream med masse radiotid. Nå nylig kom deres andre album, "Audio, Video, Disco", som ligner en del deres første, men imo er litt mer Daft Punk, og litt mindre Deadmau5. Albumet generelt har en lysere tone, noe som merkes tydelig på den første singelen.

Så, hva syntes dere som har hørt på det? Noen klare favoritter? En av de nye sangene jeg liker godt er "Helix", som nesten minner mest om en slags 60-70-talls prog-låte allá Dire Straits, eller noe i den retningen, men med disco beat!

For dere som ikke har hørt om, eller hørt på Justice, så anbvefales de i høyeste grad. De er av den typer band som fenger både de som foretrekker rock/metall óg de som liker best elektronisk musikk. (Som Pendulum, Prodigy, Infected Mushroom, Daft Punk etc.).

Anbefalt sanger kan være: D.A.N.C.E (Veldig Daft Punk-ish), Genesis og Phantom I & II (mørkere, nesten litt trance aktig, men med disco-beat) eller Civilization (Lystig, minner litt om Daft Punk, men tenker også litt på Chase & Status når jeg hører den).

Så, hvem her liker Justice? Meninger om nye albumet? Noen som vurderer å begynne og høre på dem?
The only purpose of life, is to give life purpose!
  • 0
  • Dtno
  • Dtno
Likte det ny albumet ja, vist du liker Justice så burde du sjekke ut Ratatat og Boys noize.
ASUS GEFORCE GTX 570, AMD Phenom II X4 955 BE, 8 gig ram, Z-5500. VIDEO GAEMS!
  • 0
  • KlM
  • KlM
Du burde skjekke mye av det Ed Banger Records gir ut, selskapet som Justice er signa til.

Spesielt artisten SebastiAn.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!