Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Kinotråden


Går du mye på kino? Hva synes du om kinoer og kinoopplevelsen? Har du noen favorittkinoer? Er noen filmer bedre på kino? Og hvilken film så du sist på kino?

Her kan alt om kino-opplevelser og kinobesøk deles og diskuteres. Kanskje skal du snart på kino, eller du har kommet over et kinotilbud.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Går du mye på kino?


Relativt ofte.

Siterer Strategist:
Hva synes du om kinoer og kinoopplevelsen?


Å gå på kino forsterker filmopplevelsen betraktelig, spesielt hvis det er en actionfilm eller skrekkfilm.

Siterer Strategist:
ar du noen favorittkinoer?


KinoCity Drammen.

Siterer Strategist:
Er noen filmer bedre på kino?


Action og skrekk.

Siterer Strategist:
Og hvilken film så du sist på kino?


Breaking Dawn - Part 2.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg går på kino ganske ofte, og trives godt med det. Opplevelsen blir forsterket av å sitte i kinosalen med andre kinoelskere. Går bare på den lokale kinoen (Hjertnes), og syns det er en helt ålreit kino. Den ene salen er veldig liten, men jeg liker de andre. Det eneste jeg har å utsette er utvalget av filmer - andre private kinoer i nærområdet viser filmer over lengre perioder og har flere visninger om dagen, mens denne kinosalen er offentlig drevet og har ikke råd til å sette opp like mange visninger om dagen. Men jeg er likevel fornøyd.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • Los
  • Los
Lokalkinoene er egentlig ikke noe særlig.. Her er to: Moa Kino og Løvenvold Kino.

Løvenvold Kino er et gammelt teaterbygg og holder egentlig å falle sammen. I tillegg er lyd/bilde for gammelt, setene er slitt og gulvet planer ut bare halvveis gjennom radene (aka det siste radene er like høye og gjør det vanskelig å se).

Moa Kino er grei. Men lyden er litt svak, samtidig om at lyden fra andre saler kan blø gjennom veggen når det er stille øyeblikk i en film, og det kan jo ødelegge de stille øyeblikkene. Men det er helt ok å gå der.

Jeg har vært på kino 5 ganger i løpet av det siste halve året, så faktisk rundt en gang i måneden.. Har ingenting i mot å betale for tjenesten som kino er, men jeg er sunnmøring da så benytter meg ofte av Netcoms 2 for 1 tilbud.

Personlig ville jeg likt om Løvenvold Kino ble lagt ned, pusset opp og brukt til stand-up og små drama ting med billig inngang, og Moa ble bygget om slik at salene ble større, lyd og bilde oppgradert og man slipper å høre Spider-Mans eksplosjoner i de stille øyeblikkene av ParaNorman!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Jeg går selv veldig sjelden på kino, men jeg liker opplevelsen veldig godt når jeg først går. Det er mange kinoer å velge mellom i relativ nærhet her i Trondheim, men ikke så mange filmer jeg er bestemt på å se på kino.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Drar på kino så ofte økonomien tilsier at jeg kan, noe som er skuffende sjeldent. Det er ingen tvil om at film er best på kino.

Per dags dato så har jeg en stående avtale med ei venninne og medstudent (filmvitenskap). Siden hun har NetCom får hun to billetter for en på tirsdager, så da drar vi ofte på kino for halv pris.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Skrekkfilmer er helt klart best på kino.
Går en del på kino, den siste jeg så var Skyfall og den neste blir Hobbiten om et par uker

Rådhusteateret her i Kongsvinger er en helt ok kino. Noen ganger er lyden for høy(Har ikke noe i mot det ) Eneste gangen jeg kan huske det var problemer på kinoen var når Return Of The King kom, da var det torden ute også husker jeg. Og filmen ville ikke starte ordentlig

"Litt" dyre kinobilletter, men enkelte filmer er verdt det.
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Elsker filmer generelt, men er desverre ikke like mye på kino som jeg skulle ønske. Har i år sett: M.I.P Ghost Protocol, Titanic 3D, The Dark Knight Rises, Jasoun Bourne Legacy og Skyfall!

Men den allers best påventa filmen i år kommer om 5 dager! Gleder meg vilt til å se Hobbiten! Elsker Ringenes Herre, så håper virkelig denne infrir til forventninger
  • 0
Har bestilt premiere billett til Hobbiten
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Music og Gameiac:
Rådhusteateret her i Kongsvinger er en helt ok kino. Noen ganger er lyden for høy(Har ikke noe i mot det ) Eneste gangen jeg kan huske det var problemer på kinoen var når Return Of The King kom, da var det torden ute også husker jeg. Og filmen ville ikke starte ordentlig

"Litt" dyre kinobilletter, men enkelte filmer er verdt det.


Syns egentlig Rådhusteateret er en veldig god kino til å være i en såpass liten by. Er bare én sal, men er fornøyd med det meste, både lyd og bilde egentlig. Eneste jeg har å klage på er at en del filmer godt kunne bli vist litt lengre, men det kan jo handle like mye om at jeg må få ræva i gir og faktisk kommet meg på kino...

Er i grunn veldig fan av å se filmer på kino. Syns det forsterker filmopplevelsen betraktelig, og sjansen er større for at jeg vil like en film når jeg ser den på kino, enn hvis jeg hadde sett den samme på DVD. Mulig jeg bare er et svakt menneske som lett blir gjort blind av god lyd og godt bilde, men sånn er det i alle fall.

Når det kommer til 3D, noe vi relativt nylig har fått i Kongsvinger, er jeg ingen stor fan. Jeg skjønner at folk liker det, men jeg syns 90% av tiden det kun er en billig gimmick som er laget for å tjene penger. Jeg syns også den kan hindre kinoopplevelsen mer enn den forbedrer, da jeg ofte får vondt i hodet/øynene og blir fort lei av at alt kommer susende mot ansiktet mitt. Når det er sagt er det noen filmer det fungerer veldig fint i, hvor det brukes til å virkelig skape avstand, eller for å få enkelte effekter til å se enda bedre ut, og da har jeg stort sett ikke noe i mot det. Det viktigste er at ikke 3D blir en krykke å støtte seg på, så man tenker at man slipper å tenke på story og karakterer, slik det til en viss grad var da CG først kom ut.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Konsertpaleet sal 1 er det beste stedet å se film på kino i Norge. (Trust me, du merker det når du er der).

- Stor sal
- Gode, store stoler
- Stolene kan lenes fram og tilbake.
- Koppholdere
- Fine lys i taket
- Nyeste film teknologien
- Stort læret
- Den er i bergen

Tviler på at Oslo eller noen annen by kan slå KP 1.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Hvor mye koster en kinobillett på deres "stamkino"? Det koster ofte 90,- eller 95,- på Hjertnes i Sandefjord, med 3D eller uten. Tror ikke det er så altfor gæren pris, men jeg vet ikke hvordan det er sammenlignet med andre kinoer med unntak av de i Larvik og Tønsberg.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
100 +
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Jeg pleier å betale mellom 95,- og 130,- på de kinoene jeg besøker.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
  • Los
  • Los
Mellom 90-120 kroner.

Verdt det
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Det kommer an på filmen. Er den i 3D eller ikke, er det en storfilm eller ikke. Betalte for eksempel 130kr for Skyfall, enda den var i 2D. Betaler akkurat det samme for The Hobbit, i 3D. Trondheim kino er litt spesielle når det kommer til priser.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Skal se Hobbiten på kino til fredag, og gleder meg til det. Ringenes Herre var hvertfall ekstremt gode!
  • 0
Filmer jeg har sett på kino så langt i år:
John Carter 3D - 120kr - MB 4
The Hunger Games - 110kr - KP 1
American Pie: Reunion - 100kr - MB 3
The Avengers 3D - 130 kr - KP 1
The Hunger Games - 110kr - KP 5
The Dictator - 100kr - KP1
Men in Black 3 - 120kr - MB3
Istid 4 - 120kr - KP 1
The Amazing Spider-man: 75kr (VIP) - KP 1
The Dark Knight Rises - 120kr - KP1
The Bourne Legacy - 100kr - MB2
Kon-Tiki - 70kr (Skole) - KP 8
Skyfal - 110kr - MB2
Ted - 100kr - KP9

Noen som tror de kan slå meg ???
Har altså brukt oppi mot 2500kr + snacks på kino i år.

The Hobbit blir den neste og siste filmen jeg vil se på kino i år.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Da hadde man sett The Hobbit. Digger 48fps. Det så rett og slett nydelig ut.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Bra. Denne filmen tror jeg at jeg skal se mens den fremdeles går på kino. Har gjort det med alle Ringenes Herre-filmene. Skulle gjerne sluppet norsk underteksting dog. Det ødelegger alltid mye av filmopplevelsen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Bra. Denne filmen tror jeg at jeg skal se mens den fremdeles går på kino. Har gjort det med alle Ringenes Herre-filmene. Skulle gjerne sluppet norsk underteksting dog. Det ødelegger alltid mye av filmopplevelsen.
under teksten forstyrrer også 3Den
litt
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Jeg syns egentlig ikke det gjør noe med undertekst. Hvorvidt det er norsk eller engelsk er ganske uvesentlig, det er deilig å kunne lese hvis du ikke får med deg et ord eller to når det blir sagt.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Har heller ikke noe særlig i mot undertekster, men akkurat på The Hobbit så forstyrret det 3D-en veldig.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Har aldri likt undertekst. Da spesielt på norsk, mest pga mye av det er såpass retardet tekstet.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer simidude:
John Carter 3D - 120kr - MB 4
The Hunger Games - 110kr - KP 1
American Pie: Reunion - 100kr - MB 3
The Avengers 3D - 130 kr - KP 1
The Hunger Games - 110kr - KP 5
The Dictator - 100kr - KP1
Men in Black 3 - 120kr - MB3
Istid 4 - 120kr - KP 1
The Amazing Spider-man: 75kr (VIP) - KP 1
The Dark Knight Rises - 120kr - KP1
The Bourne Legacy - 100kr - MB2
Kon-Tiki - 70kr (Skole) - KP 8
Skyfal - 110kr - MB2
Ted - 100kr - KP9


Slått deg. Sett 15 filmer på kino hittil i år, og med Hobbiten ikveld blir det 16.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!