Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Så beverly hills cop1 i går.
har personlig sans for filmer som har opphav fra noe som har skjedd i virkeligheten og da er min favoritt pearl harbour
  • 0
Amon Saga

ganske grei anime film fra begynnelsen av 90-tallet. fungerte flott som ettermiddags tidsfordriv.

7/10
I love the powerglove, its so BAD
  • 0
Beetlejuice

Konge film av mr. Burton
TK: 5
  • 0
  • Zook
  • Zook
Wanted

En skikkelig actionfilm med alle ingrediensene; Usannsynlige krefter, fete biljakter, urealisme og overdrivelser, masse skyting i slow-mo, og Angelina Jolie. Konstant action og skyting, med perfekt plot-twist på slutten. En utrolig kul og spennende actionfilm, og en film alle bør se på kino!

Terningkast: 5
You're sleeping over, right?
  • 0
Varg Veum - Kvinnen i Kjøleskapet

Fantastisk, Veum skuffer aldri.
TK: 5
  • 0
Siterer Paulie:
2001: A Space Odyssey

Seriøst den snåleste filmen jeg noen gang har sett. Kubrick drøyer scenene 15 minutter lengre enn det man vanligvis ser på film, og noen av blidene i filmen er totalt uforklarlige.

Men snål betyr ikke dårlig, og jeg likte den ganske godt. Man stopper aldri å bli fascinert av miljøet og det som skjer i filmen og spesialeffektene er utrolig bra til å være 1968.

Noen partier er litt småkjedelige, og den lengste sekvensen uten dialog varte sikkert en halvtime. Men som sagt slutter den aldri å fascinere og selv om dette garantert ikke er en film alle vil like, er dette fortsatt en "må se"-film.

8/10


Måten Kubrick drøyer scenene på er jo genial. Han bruker tid på å vise fram verdensrommet, og gjøre det trygt på en måte Scenene er kanskje vansklige og forstå, men ikke umulig, du må bare tenke litt filosofisk
Noen partier er kanskje kjedlige hvis du ikke lever deg inn i filmen, men hvis du setter deg ned og tenker over alt som foregår der mens du ser på så vil du få en opplevelse ingen annen film kan gi deg. Sånn er det ivertfall for meg
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Ja, jeg kan tenke meg at det er mange som ikke liker den om man er av den typer som ikke tenker gjennom filmen på en måte. Men jeg likte den. =)
Heihei
  • 0
  • KlM
  • KlM
The Abyss 8/10

Spennende film, enkelt og greit.
Jeg er nå ganske dum nå jeg da
  • 0
The Prestige

Vet ikke helt hva jeg skal si, sitter igjen med litt blandede følelser. Synes filmen frem til den siste halvtimen var en del rotete istedenfor undrende som filmen skal bli etter den fantastiske slutten. Heldigvis er slutten et mesterverk, typisk Nolan, og mye av det jeg anså som rot underveis i filmen falt på plass når slutten kom.

9/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
The Prestige

Vet ikke helt hva jeg skal si, sitter igjen med litt blandede følelser. Synes filmen frem til den siste halvtimen var en del rotete istedenfor undrende som filmen skal bli etter den fantastiske slutten. Heldigvis er slutten et mesterverk, typisk Nolan, og mye av det jeg anså som rot underveis i filmen falt på plass når slutten kom.

9/10

Med rotete, mener du da at det fortelles fra flere synspunkter og i forskjellige tider?
Det er det som kalles fortellerteknikk, og jeg elsket det i The Prestige.
Slutten er også legendarisk.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Siterer Levaiathan:
Med rotete, mener du da at det fortelles fra flere synspunkter og i forskjellige tider?
Det er det som kalles fortellerteknikk, og jeg elsket det i The Prestige.
Slutten er også legendarisk.

Jeg klarte ikke helt å få med meg når man byttet tid og rom, så det ble litt rotete for meg når man plutselig havnet fra et sted til et annet. Jeg skjønnte ikke før langt ute i filmen at personene flyttet seg fra forskjellige steder i tiden.

Vet at det kalles fortellerteknikk, men folk har forskjellige meninger om den fortellerteknikken var god eller dårlig. Jeg mener at den er bra, men kunne vært bedre.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Zook
  • Zook
Forrest Gump

En utrolig vakker film. Karakteren Forrest Gump er uintelligent, og uforstående, men samtidig sjarmerende, morsom og kompleks. Dette er ikke en film man bør sette på etter skolen på en mandag, se litt av, og så slå av for å gjøre lekser eller spise middag. Dette er derimot en film som bør nytes, og hvis du skal se den (noe du bør), er det lurest å sette av en fredagskveld eller lørdagskveld.

Terningkast: 6
You're sleeping over, right?
  • 0
You, Me and Dupree

Koselig film, til de grader. Veldig komisk. En goodfeeling-film, syns nå jeg. Owen Wilson er som vanlig halvt boms, men også veldig sjarmerende. Likte veldig godt filmen!

Terningkast: 5
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Awake

En fantastisk spenningsfilm som man ikke finner maken til, historien blir fortalt på en ny måte og skuespillet er veldig bra. Filmen er derimot ganske kort og jeg føler de kunne latt den bli litt lengre og la oss få vite litt mer av det som skjer, med lengre mener jeg alt fra 5 - 20 min.

Terningkast: 5
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
The Thin Red Line

En av de bedre filmene om andre verdenskrig. Filmen handler om et knippe amerikanske soldater som kjemper mot japanerne i Guadalcanal. Skuespillerne gjør gode innsatser og kampscenene er velregisserte. Filmen har også et nydelig lydspor. Dessverre blir filmen litt for langdryg, poetisk og filosofisk (eller, den forsøker i alle fall). Men absolutt en bra film.

Terningkast: 4 (sterk)
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Dawn of the Dead (2004).

Grusom, men god remake av klassikeren fra 1978. Ikke like bra, men den er søren ikke langt ifra.

Voldelig, underholdende og litt skummel.

Terningkast: 5.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Reservoir Dogs

Skuffet!
Filmen er blitt stemplet som klassiker, men jeg likte den ikke. Kjedelig, lite action og tynn handling. Noen dialoger var komiske, og noe action var genialt. Men alt i alt utrolig skuffende.

Terningkast: 3
You're sleeping over, right?
  • 0
Du nevner jo ikke hva som er dårlig utenom å si at den var kjedelig med lite action. Virker som om du bare liker actionfilmer når du sier det slik. RD er ikke ment for å være ren actionfilm, den har jo en in medias res start om denne gjengen, og utspiller seg bare mellom det korte tidspunket. Man kan ikke forvente noen superdyp handling når filmen foregår i et tidsrom omtrent like langt som filmen varer.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Zook:
Reservoir Dogs

Skuffet!
Filmen er blitt stemplet som klassiker, men jeg likte den ikke. Kjedelig, lite action og tynn handling. Noen dialoger var komiske, og noe action var genialt. Men alt i alt utrolig skuffende.

Terningkast: 3


Hva var kjedelig med den? Hvordan kan man klage på lite action i en film som inneholder noe av den mest originale og morsomste dialogen noensinne?
Heihei
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
Siterer Paulie:
Citerer Zook:
Reservoir Dogs

Skuffet!
Filmen er blitt stemplet som klassiker, men jeg likte den ikke. Kjedelig, lite action og tynn handling. Noen dialoger var komiske, og noe action var genialt. Men alt i alt utrolig skuffende.

Terningkast: 3

Hva var kjedelig med den? Hvordan kan man klage på lite action i en film som inneholder noe av den mest originale og morsomste dialogen noensinne?


Enig. Selv om det ikke er Rambo, er det likevel en genial film, med ytterst stilfull dialog og bisarr (men kul) handling. Skuespillet er også upåklagelig.
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
Jeg så to filmer i går, så jeg bare tar dem med i slengen


http://www.youtube.com/watch?v=e8zaLf_VMVc

Den første var Jumper, U know. den filmen med Anakin Skywalker som kan hoppe rundt hvor han vil i verden og gjøre alt han vil. Makan til utvanna skval! det er en av de mest rotete filmene jeg har sett, scenen poffer alt for mye rundt omkring, jeg skjønner at det er meningen, men uff blir for mye for meg. Og Hayden Cristensen (Star Wars.......jaaaa.) Er så stiv i denne filmen at Jar Jar Binks snur seg i graven, og han er ikke død engang!

Ikke bra. Karakter 2-

Den andre filmen jeg så var filmen Funny Games U.S.
Denne filmen overrasket meg, den handler om en famillie som er på en lykkelig ferie i sitt sommerhus, men så plutselig en dag dukker det opp en hyggelig gutt som vil låne noen egg, og han vil ikke gå igjen.
Jeg likte denne filmen veldig godt, endog noen ganger kan det bli litt sånn at det er for åpenbart at regisøren prøver og virke "Weird", med laaaaange scener.

En veldig bra film som jeg gir 5

http://www.youtube.com/watch?v=Ec-70W_K77U
There are no weapons of mass destruction in Iraq, Chuck Norris lives in Oklahoma.
  • 0
Shanghai noon, en film jeg likte ganske bra. Action komedie med bl.a. Owen Wilson, Jackie chan FYI. En western på ein måde, t-t-tog du ann? Gidder ikke å skrive så mye nå, så jeg hopper rett til karakteren:

Terningkast 5
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer The Heretic:
Du nevner jo ikke hva som er dårlig utenom å si at den var kjedelig med lite action. Virker som om du bare liker actionfilmer når du sier det slik. RD er ikke ment for å være ren actionfilm, den har jo en in medias res start om denne gjengen, og utspiller seg bare mellom det korte tidspunket. Man kan ikke forvente noen superdyp handling når filmen foregår i et tidsrom omtrent like langt som filmen varer.


Jeg syntes rett og slett den var kjedelig med lite action. Jeg krever ikke bare action, men det skjedde liksom så lite. De var på det varehuset gjennom nesten hele filmen, og der skjedde det heller ikke mye.

Siterer Paulie:
Hva var kjedelig med den? Hvordan kan man klage på lite action i en film som inneholder noe av den mest originale og morsomste dialogen noensinne?


Joa, dialogen var morsom, men ikke nok til å redde filmen.
You're sleeping over, right?
  • 0
Du skriver det som om det er objektivt. Man kan ikke personlig synes at en film har dårlig handling for det er jo objektivt. Det er nok du som ikke har samlet nok informasjon til filmen på forhånd til å vite at filmen vil være nærmest uten action, det gjør ikke filmen dårlig fordi du trodde noe annet om den enn hva den egentlig var.

Dialogene, manuset og skuespillet er et mesterverk og det er jo det som i størst bestemmer om filmen er god eller dårlig.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer The Heretic:
Du skriver det som om det er objektivt. Man kan ikke personlig synes at en film har dårlig handling for det er jo objektivt.


Om man syns filmen har god eller dårlig handling jo subjektivt. Noen syns en film har god og spennende handling, noen syns den er uinteressant.
You're sleeping over, right?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!