Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer Cladeus:
Nå gidder jeg ikke skrive mer.


Du suger ass.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Harry Potter and the Half-Blood Prince

Den dårligste Potter-filmen av én enkel grunn: Ekstremt mye fra boka er utelatt. Eksempler (MASSE SPOILERS!!!):

-Bill og Fleur, som skal gifte seg, er ikke med i det hele tatt.
-Karakteren Scrimgeour er ikke heller ikke med.
-Dobby og Kreacher er heller ikke med.
-Flere av minnene med en ung Voldemort (som jeg gledet meg til å se), er ikke filmatisert.
-Forholdet mellom Harry og Ginny er ikke så sterkt som i boka; i filmen kysser de én gang når ingen ser på, i boka blir de offisiellt kjærester og kliner hele tiden.
-Hvorfor Snape kalte seg "The Half-Blood Prince" blir overhodet ikke forklart i filmen.
-Begravelsen til Dumbledore er ikke filmatisert.
-Og til en slutt en detalj jeg syntes var litt rar: På toget til Hogwarts blir Harry banket av Draco Malfoy. Han blir senere oppdaget av Tonks (i boka, altså). I filmen var det Luna Lovegood som fant ham.

SPOILER END!!!

Ellers var det en god film. De fleste scenene var veldig godt laget, selv om ikke alle var slik jeg hadde forestilt meg dem. Stemningen var som vanlig god, og actionscenene var preget av gode effekter og høyt tempo.

Tror rett og slett at de som ikke har lest boka kommer til å få en bedre filmopplevelse.

Får vel bare glede meg til den siste filmen, som blir delt opp i to på grunn av lengden. Og hvorfor skal den være så lang? Visstnok for å få med alt fra boka. Gleder meg!

7/10
You're sleeping over, right?
  • 0
Harry Potter and The Half Blood Prince

I motsetning til Zook her oppe, så liker jeg grepene de har tatt. Det er utvilsomt til hjelp for filmen om den prøver å gå litt sine egne veier, om det fungerer selvsagt.
Her fungerte det. Det er selvsagt en del småpuss som ikke er helt som det skal være, et par viktige elementer er utelatt, men som sagt. Det fungerer godt.

Jeg gir den en litt sterk 4 på terningen.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Zook:
Ekstremt mye fra boka er utelatt.


Vel, for å seie det sånn. Kor lang var denne filmen? Tenk deg kor lang den ville blitt viss den skulle hatt med ein god del av det utelatte. Denne boka var lenger enn dei 5 som hadde vore før. Filmen blir likevel ikkje særleg lenger, altså må ein del (meir enn før) bli utelatt. Dei som har laga filmen har hatt ei vanskeleg oppgåve, og gjort det så bra som det var mogleg...

Eg synest den nye Harry Potter var veldig bra. Stemningen blir jo ekstra god på kino så det var heilt storarta
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Siterer torleif:
Denne boka var lenger enn dei 5 som hadde vore før.

Faktisk ikke. The Order of the Phoenix var lengre Men skjønner hva du vil frem til.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
5 venner og meg så Harry Potter and the Half Blood Prince på kino.

En av de beste filmene til nå, mye bedre enn 5ern.

Jeg gir den Terningkast 5
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer torleif:
Vel, for å seie det sånn. Kor lang var denne filmen? Tenk deg kor lang den ville blitt viss den skulle hatt med ein god del av det utelatte. Denne boka var lenger enn dei 5 som hadde vore før. Filmen blir likevel ikkje særleg lenger, altså må ein del (meir enn før) bli utelatt. Dei som har laga filmen har hatt ei vanskeleg oppgåve, og gjort det så bra som det var mogleg...


Den kunne godt vart en time ekstra for min del, men ettersom det ikke appelerer til alle har du et godt poeng. Allikevel var det jo som sagt mye viktig som rett og slett ble utelatt. De som ikke har lest boka kommer sikkert til å bli forvirret over hvorfor Snape er The Half-Blood Prince, ettersom de ikke får en forklaring gjennom filmen.

I stedet for å hoppe over viktige Voldermort-minner og tittelbeskrivelser kunne heller ubetydelige ting som Quidditch vært utelatt.

Siterer kEv_91:
The Order of the Phoenix var lengre


Nei, The Half-Blood Prince varer faktisk 20 minutter mer. The Order of the Phoenix er den korteste...

Lagt til 2009-07-18 02:03:
Oh, trodde dere snakket om filmene. My mistake. Ja, The Order of the Phoenix er den lengste boka med GOD margin (så vidt jeg husker er den ca 150 sider lengre enn #6 og 7?) og allikevel den korteste filmen. Med god margin, der og. Ironisk.
You're sleeping over, right?
  • 0
Locust: The 8nd Plague

Jeg eier ikke ord, dette må være den mest patetiske, triste, bedritne, halvhjerta smørja jeg noen gang har sett, for noe dritt...

Terningkast: 0
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Carlitos way

7/10

Ok skuespill, ok handling og ok regisert. Absolutt godkjent film, men når ikke de store høydene

The Shining

Sterk 9/10

Veldig bra skuespill, kult plot og veldig bra regisert. Fantastisk
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Zook:
Nei, The Half-Blood Prince varer faktisk 20 minutter mer. The Order of the Phoenix er den korteste...


(Eg trur han sikter til boka(?)...)
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Er i Danmark nå, og har sett en haug med filmer.

Harry Potter and the Half-Blood Prince

Uten tvil den beste Potter-filmen. David Yates har lært av sine feil siden Harry Potter 5, og leverer et solid verk. Han tar med mer fra boka, selv om det Zook sier er sant. Jeg synes hvertfall at det viktige ble tatt med, og det ikke viktige blir utelatt. Sure, noe kunne kanskje vært med, og noe kunne gjort annerledes. Men jeg bryr meg ikke.

Filmen er veldig bra laget *SPOILER* scenen i hulen er uten tvil et høydepunkt; Utrolig bra laget*SPOILER OVER*, og skuespillet er bedre enn noensinne, spesielt Jim Broadbent som Horace Slughorn. Han leverer en morsom skildring, og passer beskrivelsen i boken sånn omtrent. De yngre er også flotte, og karakterene er interresante.

Filmen er også muntrere enn de tidligere filmene, noe jeg liker. Mer romantikk er med, og det er gjort på en veldig god måte. Filmen klarer også å være veldig morsom til tider, og det er selvfølgelig positivt. Men den er også dyster og mørk til tider, og det blir en god miks.

Harry Potter 6 er rett og slett utrolig god, og den beste Harry Potter filmen. Nå er det bare å glede seg utrolig mye til Harry Potter and the Deathly Hallows part I og II.

9/10

Brüno

Fy faen, så morsom. Jeg trodde en medioker film, som ikke klarte å leve opp til Borat, men denne var utrolig mye bedre enn forventet. Med tanke på at alt er ekte gjør alt mye morsommere, og jeg fikk latterkrampe opptil flere ganger. Den lever ikke opp til den fantastiske Borat, men denne var absolutt som det jeg forventet, og mer til. Den er grov og sjokkerende til tider, og jeg elsket den.

Svak 9/10

Public Enemies

Levde opp til forventingene. Johnny Depp er veldig god i rollen som John Dillinger, og filmen er vellaget og spennende. Actionscenene er utrolig godt laget, og bare det å se på en kar som skyter en Tommy Gun sammenhengende i ti sekunder uten å sikte er veldig underholdende. Bra underholdning, se den.

8/10

Zodiac

Å herregud, så bra denne var. Spennende, vellaget, velspilt og mørk og dyster. Den klarer perfekt å fortelle om en skremmende seriemorder, og jeg satt klistret i sofaen. Denne må sees.

Sterk 9/10

Apocalypto

Utrolig god. Mel Gibson kan lage filmer også, og han forteller en brutal skildring om Maya-folket. Det er en spennende historie, og han klarer å skape en troverdig verden, med ekte urbefolkninger som skuespillere, samt de snakker deres eget språk. Filmen er underholdende den første timen, før den braker løs med action og slikt. En bra miks, og Apocalypto er en veldig severdig film.

9/10

Øvrige filmer jeg ikke orker å skrive om:

Changeling - 8/10

Alpha Dog - 7/10

A History of Violence - 9/10

Stranger Than Fiction - 8/10

30 Days of Night - Svak 8/10

Inside Man - 8/10

The International - Sterk 7/10

Star Wars: The Clone Wars (Original tale) - Svak 6/10

The Butterfly Effect - 5/10

Dead Poets Society - Sterk 9/10

Kung Fu Panda (Original tale) - Sterk 8/10

1408 - 8/10

Smokin' Aces - Svak 5/10

Beck 2 - Mannen med ikonene - Svak 5/10

The Invincible Iron Man (Original tale) - Svak 3/10

Mange severdige filmer der, de som er med 8 og oppover må sees.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
30 Days of Night - Svak 8/10


What!!!!!!!!
Jeg syns den var 100% gjennomført drit...
1/10
Men men, hver sin smak

Siste film:

American Beauty

Lenge siden jeg så den sist.
Ikke blandt mine favoritter,
men den er i høyeste grad verdt å se.
Litt kjip i begynnelsen, men når ting begynner å skje tar den seg virkelig opp.
Litt overraskende slutt første gang man ser den.

Karakter: 8/10
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer torleif:
(Eg trur han sikter til boka(?)...)


Jada, har rettet på det for lenge siden.

Lagt til 2009-07-18 17:24:
Siterer Predator:
Jeg synes hvertfall at det viktige ble tatt med, og det ikke viktige blir utelatt.


Så du syns ikke det er viktig med hvor Dumbledore fant den viktige ringen? Eller hvorfor Snape kalte seg "The Half-Blood Prince"? Og med hva de to-tre minnene fra Voldemort sin fortid som ble utelatt? Jeg gledet meg til å se de scenene, men de eksisterte altså ikke.
You're sleeping over, right?
  • 0
Noen som har sett Halvblods prinsen? Var den bra?

Lagt til 2009-07-18 18:30:
Gløm det over, så at noen hadde skrevet om den...
Decyfered!
  • 0
Obsessed

Lol film med Beyonce og Ali Larter.
*Spoiler**Spoiler**Spoiler*

Slutten var lættis, catfight FTW! underholdning for nattbruk.

6/10
"get poor die tryin"
  • 0
End of Days

Action/skrekk med Arnold Schwarzenegger. Ikke akkurat en film man bør forvente seg noen genialt plot eller noe. Arnold spiller en avdanket purk som ender midt opp i et kristent dommedagssøl ved tusenårsskiftet. Mens han vasser rundt i New York med en jente noen kristne fundamentalister skal drepe for å unngå dommedag ved at satan formerer seg med ho, dukker det opp tørre one-liners som; "Between your faith and my Glock nine millimeter, I'll take the Glock."

Grei underholdning, litt typisk Arnold film, men likevel ikke like badass som i de andre filmene.

6/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Nord

Tja. Sær film, med en del gode og morsomme replikker.

Svak 4 på terningen
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
V for Vendetta

Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den nå.
Min absolutte favoritt film!
Jeg kan se den om og om igjen
og fremdeles synes hver del er like bra hver eneste gang.
Den er perfekt!
Og etter jeg leste tegneserien ble den enda bedre!!!

Anbefalles til alle og enhver!
Og tegneserien med.

Karakter: 1.000.000/10
  • 0
Saving Private Ryan

Uten tvil den beste WW2 filmen jeg noen gang har sett.

10/10
I was frozen, today!
  • 0
Siterer K_R_I_S:
Saving Private Ryan

Uten tvil den beste WW2 filmen jeg noen gang har sett.
...
  • 0
Hard to kill

De første filmene til Seagal er fader meg badass og ganske så underholdene.

9/10
"get poor die tryin"
  • 0
Crash.

Helt grei film. Skjønner ikke helt hypen rundt denne filmen. Var jo ivertfall ikke noe ekstraordinært med denne filmen.

7/10
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Taxta:
Crash.

Helt grei film. Skjønner ikke helt hypen rundt denne filmen. Var jo ivertfall ikke noe ekstraordinært med denne filmen.

7/10


"Rasisme er dumt!"
Den blir bare som en parodi på alle de filmene som sentrerer rundt tilfeldige mennesker i en eller flere byer hvor alle personene knyttes sammen på en eller annen måte.
Sånn som Magnolia, Babel, Hawaii, Oslo, osv.

The Uninvited
Til å begynne med virker filmen helt grei. Middelmådig skuespill, middelmådig script og en helt grei historie. Gjennom filmen presenteres man for alle skrekkelementer som har blitt standard-materiale i nyere filmer av denne typen. Likevel virket filmen helt grei. Så kommer slutten, som med en gang sjokkerer meg, men etter litt tenking innser jeg at den var veldig enkelt gjennomført på en billig måte, og er slettes ikke smart.
I tillegg fant jeg ut at filmen er en remake av en asiatisk film jeg har sett tidligere, noe jeg ikke visste om på forhånd. Det trekker selvfølgelig ikke ned filmen på noen måte, men gir meg noen tanker om hvordan store deler av Hollyewood-produksjonene har blitt idag.

5/10
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Shogun Assassin

Hehe, likte den her ganske godt egentlig. Artig samuraifilm med et snålt (til tider upassende) 80-tallssoundtrack.


8/10
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
The One

Alltid gøy med overdrevne kampscener^^

8/10
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!