Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


"History of Violence", helt grei film, ikke noe mer, ikke noe mindre.. Hadde egentlig håpet på noe mer, når rulleteksten kom satt jeg liksom igjen med en "bahh"-følelse..

Hadde egentlig vært bedre om den hadde sugd grenseløst, da hadde jeg i alle fall husket den i morgen..

Jaja, nok en "slik" film..
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Ong Bak 2: Et fyrverkeri av en actionfilm med fantastiske slosscener og en fint lite minneverdig historie.

Komplett omtale:
http://skrotorama.com/?p=1971
  • 0
Siterer bygdefjompen:
Ong Bak 2: Et fyrverkeri av en actionfilm med fantastiske slosscener og en fint lite minneverdig historie.

Komplett omtale:
http://skrotorama.com/?p=1971


Har sett enern og den hadde phete action scener, har ikke fått sett 2'ern enda.

Lord of the Flies

Brutal og forfriskende film.

8/10
"get poor die tryin"
  • 0
Harry Potter og Halvblodsprinsen.

Mange gode scener utelatt
8/10
  • 0
Harry Potter and the Half-Blood Prince

Veldig god film, men absolut ikke den beste i serien. Filmen manglet mange av scenene jeg hadde sett frem til å se filmatisert, men slik gikk det ikke. Vel skal ikke klage så mye på det, de tidligere Potter filmene har jo egentlig lidd samme skjebne, men har så absolut ikke vært dårlige av den grunn. Håper bare film nummer syv gjør det bedre på dette punktet.

Det største minuset var egentlig at det var litt lite følelser innblandet i scenen mot slutten. Følte at det meste gikk litt for fort frem. Jeje.

8/10
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer dark samus nemesis:
Håper bare film nummer syv gjør det bedre på dette punktet.


Det kommer den til å gjøre uten tvil. Grunnen til at den skal deles opp i to er jo at ALT fra bøkene skal være med. Og for å tjene dobbelt så mye penger, selvsagt.
You're sleeping over, right?
  • 0
Del 1 kommer i november 2010 og del 2 i mai 2011
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer ROJ123:
Del 1 kommer i november 2010 og del 2 i mai 2011


Del I: 19. November 2010

Del II: 15. Juli 2011

Ganske nøyaktig to år til sagaen avsluttes, da.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Det kommer den til å gjøre uten tvil. Grunnen til at den skal deles opp i to er jo at ALT fra bøkene skal være med. Og for å tjene dobbelt så mye penger, selvsagt.


Ja, vi får da inderlig håpe det. Synest egentlig det virket litt unødvendig med en gang jeg hørte om "splittingen". Men siden de sansynligvis har planer om å ta med ALT, eller ivertfall mest mulig, så må det jo nesten bare bli den beste Potter filmen. Men det vil selvsagt tiden vise
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
The Fly (1986)

Kanskje den ekleste filmen jeg har sett.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Taxta:
The Fly (1986)

Kanskje den ekleste filmen jeg har sett.


*SPIOLER*
Haha, det er lol når neglene hans spretter ut
"get poor die tryin"
  • 0
jeg så nettop I robot en bra film
Per aspera ad astra
  • 0
Siterer hack shack:
*SPIOLER*
Haha, det er lol når neglene hans spretter ut


Fysj.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Sist jeg så var Varg Veum: Begravde Hunder. Ganske bra film

Lagt til 2009-07-21 00:11:
Nei forresten det var Saving Private Ryan, beklager
Skate fast, wreck shit
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
ynest egentlig det virket litt unødvendig med en gang jeg hørte om "splittingen".

Syns det er det smarteste de har gjort i hele filmserien jeg.
Bare kapitelet Battle for Hogwarts kunne jo ha blitt en god film i seg selv.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Don Camillo - Terrence Hill uten Bud spencer=komedie uten humor og drama uten drama.

Komplett omtale:
http://skrotorama.com/?p=2032
  • 0
Das Boot

Vi følger deres reise ombord på båten, for det meste sett ifra Lieutenant Werners (Herbert Grönemeyer) vinkel. Om de modige soltatene som gjerne vil bli helter. Man får etterhvert stor sympati for personene ombord på U-96 igjennom tykt og tynt. Selv om de er tyske. Og jeg kan love at det venter deg endel klaustrofobisk spenning på dypt vann.

Etterhvert som krigens realitet kommer sigende inn forsvinner dette aspektet mer og mer. Heller erstattes det gradvis av en enkel, realistisk og rå krigsskildring. Den klaustrofobiske følelsen av å være fanget på en u-båt mens den kanskje dødelig bomben sakte synker i retning skroget skaper et tilnærmet perverst og intenst driv i fortellingen. Slik formidler regissøren krigens komplette vannvidd.

Das Boot er helt annerledes enn andre krigsfilmer fordi fienden omtrent aldri er synlig. Fienden befinner seg over vannflaten, og høres kun i det fjerne når bomber og synkeminer slippes ned. Det meste av filmens tid foregår inne i ubåten, Lydbildet er uhyre forsterkende for fortellingen. Das Boot har en fin rytme, og balanserer elegant mellom action-partier og rolige strekk. Josh Vacanos filming er dynamisk, med tette bildeutsnitt inne i ubåten og store panoramabilder utenfor og i andre scener.

Das Boot er en film med spenning fra start til slutt. Den beskriver ypperlig hvordan det dramatiske livet ombord på en u-båt under den II Verdenskrig var, og hvordan dette farlige livet virket psykisk inn på mannskapet. Filmen viser også utrolig godt hvordan et godt lederskap trengs.

6/6
  • 0
hmm... Eg har ein tysk klasse som nok vil sei seg uenig med spenningen. Eg trur ca. alle sleit med å halde seg vakne. Merk at me såg berre halve filmen så det kan jo ha skjedd forandringar seinare i filmen(?)
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Det er fordi de enten helst vil de Transformers, eller så sover de for lite om natten.
Fabelaktig!
  • 0
Push

Skjønte ikke alt som skjedde jeg. Men så fulgte jeg ikke helt med heller.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Eastern Promises

Synes selv den ikke var like god som A History of Violence, men den var likevel utrolig bra, og Viggo Mortensen spiller bedre enn noensinne.

Svak 9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
U-571 [2000]

Etter å ha sett Das Boot, er denne filmen en helt annen planet, men den er allikevel ikke direkte dålig av den grunn. Handlingen trekker forsåvidt like paralleller med ubåtfilm og andre verdenskrig. Det er også noe tydelig at regissøren har prøvd å utfordre bautasteinen innen denne undersjangeren av WWII. Før jeg så filmen forventet jeg meg en Hollywoodbombe med klare preg av at dette er en film i det tjueførste århundret...

Jeg fikk rett, det er mye Hollywood i denne filmen, og Mcconaughey spiller hovedsaklig som forventet i denne filmen, men gjør ellers en bra innsats i rollen som Andrew Tyler. Som ventet er også de gode gamle spenningselementene som blir benyttet i denne filmen; synkeminer som sprenger på alle bauger og kanter, fiendtlige jagere som plutselig dukker opp i periskopet, torpedoer som nesten treffer og et skrog som knirker mens det synker mot større dyp enn det strengt tatt var designet for.

U-521 er strengt tatt en grei film å ofre en sommerskveld for, men føler selvsagt at jeg har sett betraktlig bedre fra tilsvarende film tidligere *Das Boot*. Den er muligens litt vel glattpolert og Hollywood, noe som har noe med århundret vi lever i.

6/10
  • 0
Jay & Silent Bob Strikes Back

J og SB har noen av høydepunktene i Clerks filmene,
men her blir det litt for mye av det gode.
Den har sine scener, men var ikke det helt store.

6/10
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!