Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


  • Zook
  • Zook
Naboer

Bullshit.

1/10
You're sleeping over, right?
  • 0
Friday the 13th (2009)

Var egentlig bedre enn jeg ventet. Ikke spesielt skummel eller spennende, men den har absolutt sine øyeblikker og skvettescener. Og noen helt utrolig fete dødsscener.

Svak 6/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Zook:
Naboer

Bullshit.

1/10


What! hvis det er den norske filmen naboer, så syns jeg du er litt i overkant streng.
Den er ikke så dårlig.
Jeg ville gitt den hvertfall 5/10.
Men deg om det

Siste filmer

Lock, Stock & Two smoking barrels

Alltid like underholdende.
9/10

Being John Malkovich

Filmen er ikke så veldig komplisert,
men langt over gjennomsnittet merkelig.
Jeg mener, hvordan kommer noen på en slik ide!?!
Men bra er den uansett.
Selv tredje gangen

9/10
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer TommyK:
What! hvis det er den norske filmen naboer, så syns jeg du er litt i overkant streng.
Den er ikke så dårlig.
Jeg ville gitt den hvertfall 5/10.


Det er vel en elsk/hat-film, tror jeg. Jeg syntes alt var bare tull. Filmen prøvde å være utrolig mystisk og skummel, men det var bare latterlig hele veien. Ble aldri overrasket eller sjokkert, de ekstreme, blodige sexscenene var bare ekle å se på. Dessuten var skuespillet til de to jentene helt forferdelig. Spesielt den yngste.

Siterer TommyK:
Men deg om det


Jepp, folk har nok forskjellige meninger. VG ga for eksempel Naboer terningkast 6!
You're sleeping over, right?
  • 0
Ja... VG har vel aldri vært helt på topp når det kommer til film anmeldelser
  • 0
  • Zook
  • Zook
Stavanger Aftenblad (tror jeg) er verre. Anmelderen Arild Abrahamsen ga nyinnspillingen av Halloween terning 6 (har ikke sett den selv, men jeg tviler på at det er et "kunstverk", for å sitere karen), Wall-E terning 2, og gir de fleste hjernedøde actionfilmer og komedier terning 5.
You're sleeping over, right?
  • 0
Jeg og en kompis så nettopp The Curious Case of Benjamin Button

Utrolig koselig film!

5/6
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Siterer Zook:
Wall-E terning 2,

Seriøst
Ingen i sitt rette sinn kan jo gi Wall-E bare 2.. Må ta meg en prat med denne karen virker det som.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Zook:
Stavanger Aftenblad (tror jeg) er verre. Anmelderen Arild Abrahamsen ga nyinnspillingen av Halloween terning 6 (har ikke sett den selv, men jeg tviler på at det er et "kunstverk", for å sitere karen), Wall-E terning 2, og gir de fleste hjernedøde actionfilmer og komedier terning 5.


Har ikke sett Wall-E, men jeg foretrekker faktisk mange hjernedøde action-filmer fra 80-90 tallet som ikke scorer så bra, blandt annet Steven Seagal sine underverker

Jeg er forsåvidt ikke helt på hjemmebane med Disney og Pixar sine filmer da...
"get poor die tryin"
  • 0
The Manchurian Candidate... 7/10

Det var en litt skrudd og sær film... Men okay, spennende var den!
Decyfered!
  • 0
Siterer Zook:
Stavanger Aftenblad (tror jeg) er verre. Anmelderen Arild Abrahamsen ga nyinnspillingen av Halloween terning 6 (har ikke sett den selv, men jeg tviler på at det er et "kunstverk", for å sitere karen), Wall-E terning 2, og gir de fleste hjernedøde actionfilmer og komedier terning 5.


Han kaller 2001: a space oddysey mislykket...
Fabelaktig!
  • 0
Siterer Bobonor:
Han kaller 2001: a space oddysey mislykket...

Så det...
For å understreke at filmskaperne har sett film før, legger de inn tallrike referanser til eventyrfortelleren Kubricks «2001, en romodyssé», som for tenkende mennesker bør være kjent for at den er den sci-fi-filmen som bommet mest pinlig noensinne og ever.
For en idiot. Går ikke an å skrive slikt om en film som blir hyllet av titusenvis (meg inkludert) som en av de beste sci-fi-filmene noensinne. I tillegg er resten av anmeldelsen direkte dårlig og arrogant.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Nå står det på Wikipedia hvor lenge Harry Potter and the Deathly Hallows Part I og II vil vare.

Part I: 2 timer og 17 minutter, noe som gjør den til den korteste Harry Potter filmen.

Part II: 2 timer og 38 minutter, noen minutter lengre enn The Half-Blood Prince, og den er den nest lengste HP filmen.

Det gjør HP and the Deathly Hallows til en..lang film hvis man legger det sammen, 295 minutter, det er vel rundt fire timer.

Kan få med mye av boka da!

Woops, feil tråd
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Grei info uansett
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
Part I: 2 timer og 17 minutter, noe som gjør den til den korteste Harry Potter filmen.

Part II: 2 timer og 38 minutter, noen minutter lengre enn The Half-Blood Prince, og den er den nest lengste HP filmen.

Det gjør HP and the Deathly Hallows til en..lang film hvis man legger det sammen, 295 minutter, det er vel rundt fire timer.


2 t 17 min + 2 t 38 min = 4 timer?

Det blir nesten 5 timer.

Lagt til 2009-07-23 17:48:
Hvor står det hvor lenge de varer, forresten?
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
2 t 17 min + 2 t 38 min = 4 timer?


Whoops

Siterer Zook:
Hvor står det hvor lenge de varer, forresten?


Wikipedia.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Missing Avatar
  • ISAF
Hellboy Sword Of Storm

Meget bra animert Hellboy film
Tungur Knivur
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
Wikipedia.


Ja, så du skrev det. Men hvor på Wikipedia? Jeg ser det ikke.
You're sleeping over, right?
  • 0
Zombie Strippers

Fy søren for en dårlig film! Er bare noen få ting i filmen som i det heletatt gjør at den er litt verdt å se den.

2/10
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Siterer Zook:
Ja, så du skrev det. Men hvor på Wikipedia? Jeg ser det ikke.


Ah. På informasjon om filmene, regi, skuespill, manus og alt slikt, står det på Running Time.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Predator:
Ah. På informasjon om filmene, regi, skuespill, manus og alt slikt, står det på Running Time.


Nei, det gjør jo ikke det! Skjønner hvor du mener, det pleier alltid å stå spilletid og alt det andre i en liste til høyre. Her står det ikke spilletid, da.
You're sleeping over, right?
  • 0
Så nettop "The Bourne Ultimatum". Spennende thriller/action med Matt Damon i full sving. Bra tempo, men litt overdrevet og usannsynlig noen ganger. Alt i alt terningkast 4.
Dagen i dag, er morgendagen du drømte om i går.
  • 0
The Third Man

En klassiker fra 1947 alle burde få med seg. En krimthriller av høyt kaliber med blant annet den legendariske Orson Welles på rollelisten.
Anbefales.

8/10
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
  • Zook
  • Zook
Public Enemies

Et aldri så lite mesterstykke av en film. Michael Mann benytter seg nok en gang av en ganske så uvanlig kamerateknikk, som gjør at det ser mer ut som en dokumentar enn en spillefilm. Klarer ikke å forklare det bedre. De som har sett filmen bør skjønne hva jeg mener. Han gjorde også dette i deler av Miami Vice, men der funket det ikke like bra.

For de som ikke har fått det med seg, er Public Enemies historien om den berømte bankraneren John Dillinger. Vi følger hans siste periode i livet, fra han rømmer ut av fengsel til hans dødsfall (dette er ingen spoiler). Ikke en særlig original historie å fortelle med andre ord, men det funker flott allikevel.

Stemningen i filmen er briljant; Musikken og skytesekvensene beviser at dette er en ekte gangsterfilm. Dessuten er filmen konstant spennende, og hva som skjer videre er ikke alltid like lett å gjette seg til. Det eneste jeg føler kunne vært bedre er skuespillet. Ja, i hovedrollene finner vi Johnny Depp og Christian Bale, men jeg vet at de kan gjøre bedre enn dette. Virket ikke som om de ga alt, for å si det sånn.

Bortsett fra dette var det meste topp, som sagt. Heat er fremdeles den beste Michael Mann-filmen, da.

9/10


True Lies

Denne hadde omtrent alt som skal til for å gjøre en actionfilm god: Eksplosive eksplosjoner, jetfly, cheesy one-linere, catfights, snøscootere, illsinte terroriser, atomvåpen, hester i heiser og Arnold Fuckin' Schwarzenegger.

James Cameron blander enkel actionkomedie med episke terroristoppgjør på nydelig vis. Den første halvdelen er morsom, men samtidig actionfylt og meget underholdende. På andre halvdel tar det av med atomvåpen og hele pakka. Samtidig er humoren bevart helt til slutten.

True Lies er en vanvittig underholdende og obligatorisk actionfilm!

9/10
You're sleeping over, right?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!